/spanien/barcelona/forum/24375.aspx/spanien/barcelona/forum/24375.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ordem e Progresso
2006-05-29 17:13
Håller med Gabriel.

Att skriva "Messi verkar bli den nya Figo"
Låter väldigt dåligt! Om det skulle vara annorlunda formulerat skulle det inte alls bli samma reaktion.
Barcelona Gabriel
2006-05-29 17:09
chrisespaña

Jag tror det har med sättet som ni valde att skriva det på som många stör sig på. "Messi verkar bli den "nya Figo". Det finns inget som tyder på det. Hade ni skrivit något i form som: "Messi länkas ihop med Real Madrid" så lovar jag dig att reaktionen inte hade varit densamme. Visst hade folk fortfarande skrivit att Messi aldrig skulle gått till real madrid och att ni kan försöka så gott ni vill osv, men du förstår säkert vad jag menar..

Det har med sättet som ni skrev det på att göra!
Real Madrid chrisespaña
2006-05-29 17:05
Schubert//

Om du använder dina vackra små ögon så ser du angiven källa i artikeln.

I övrigt har jag väl förklarat nog vad jag menar? Tänker inte diskutera saken mer när somliga har en tendens att bli jävligt griniga så fort man nämner ett namn förknippat med Barca.
Barcelona Nemo
2006-05-29 16:59
Messí lämnar inte Barcelona. Barcelona gjorde inget misstag med Figo, som La Rambla skriver så hade han en pakt med Figo. Och att sedan Figo går i pressen och säger att han inte kände sig uppskattad och dylikt bevisar vilken imbecill han var/är.

Messí kommer inte bli den "nya" Figo. (usch, vilket ord) . Messí trivs i Barcelona. Och efter att ha blivit fått en sån kontakt med Ronaldinho så lämnar han nog bara om Ronaldinho också tar med sig väskan till Madrid. Och det är inte troligt.
Barcelona Schubert
2006-05-29 16:53
SF borde rensa upp lite. Nån sorts objektivitet och faktabas borde man ha för att få skriva på SF. Det har man inte om man skriver "Messi verkar bli den nye Figo".

Baros intresserar Betis. Är han tänkt som ersättare till Oliveira, månne? Kanske detta indikerar att brassen är på väg till oss.
Barcelona Gabriel
2006-05-29 16:48
alex163 [ Zizou 2001-2006 ]

Öh vad snackar du om? Han vann 2 ligatitlar med Barcelona och 2 stycken med Real Madrid. Han vann visserligen Champions League (det året var han för övrigt helt katastrofal i. Alla snackade om att han var slut och var sur för att Zidane fick mer bollar än han tidigare fått) med er men det är den enda skillnaden så få det inte att låta som att Figo gick titellös under hans tid med oss. Han vann även copa del rey med Bobby Robson som tränare (rätta mig om jag har fel) och cupvinnarcupen(?) samma år.
Real Madrid alex163 [ Zizou 2001-2006 ]
2006-05-29 16:44
Ämne: chrisespaña//
För d....
Okey han gjorde sina bästa år i Barca men han vann titlarna i Madrid. :) Vi hade iallafall nytta av honom.
Barcelona La Rambla
2006-05-29 16:36
Ok. Då är jag med.
Real Madrid chrisespaña
2006-05-29 16:35
Du behöver inte upplysa mig om Figoaffären. Jag jämför båda i den mån att båda (kanske Messi då?) blir vallöften och att om nu Messi skulle gå till Real M vilket jag ej tror händer så skulle det vara lika oväntat som när Figo gick till Real. Sen vad dom bakomliggande orsakerna är, spelar roll, det är inte det jag vill poängtera ens.
Barcelona La Rambla
2006-05-29 16:34
Haha. Vem var naiv sa du?

Lol!
Real Madrid chrisespaña
2006-05-29 16:32
Ja antigen kan man tolka det som du vill, nämnligen naivt, eller så kan man tolka det som vi andra - att Messi blir den nye Figo i egenskap av "vallöfte".
Barcelona La Rambla
2006-05-29 16:31
chrisespaña:

Ja varför skulle du? Antingen så spelar du dum bara eller så har du dålig koll på läget. Alla insatta vet att Figo blev snärjd av Perez. Det berömda kontraktet som skulle tvingat Figo betala Perez några hundra euro om han inte genomförde övergången.

Låt mig då ställa en motfråga. På vilket sätt anser du att det är okej att jämföra Messi med Figo?
Barcelona La Rambla
2006-05-29 16:29
Tja vadå, enligt Reals red. så är ju affären i stort sett klar. Eller hur ska man tolka följande?

Leo Messi verkar bli den nye "Figo"..
Real Madrid chrisespaña
2006-05-29 16:28
Juanito//

Förlåt, skulle givetvis kontaktat dig angående Messi innan.

La Rambla//

Varför skulle jag inte kunna jämföra Messi med Figo? Förutom den uppenbara skillnaden på karaktär...
Barcelona AlexC
2006-05-29 16:23
La Rambla

Posta inte sådana citat, det är ju grund till RM-redaktionen kan dra slutsatser som att Ronaldinho också mer eller mindre "är klar". :-)
Barcelona Schubert
2006-05-29 16:18
Carl McCoy/ Man U har spelar 4-2-3-1 med Rooney, Park och Ronaldon bakom Saha eller Nistelrooy länge. De lär spela vidare med den modellen. Den liknar, men är inte exakt likadan Barcas 4-1-2-2-1 modell. Skillnaden är att man "vänder" på triangeln på mittfältet: Man U har spetsen framåt, medan Barca liksom t ex Chelsea har spetsen bakåt, med en utpräglad balansspelare.

Håller med i det du skrev om Oliveira. Det är positivt att han kan slå sin gubbe, där har han en fördel gentemot Henke. Tror att han kan bli minst lika bra som Henke. Han verkar dessutom vara rätt löpvillig utan boll, vilket är viktigt för en anfallare i Barca som spelar med Dinho och ska löpa på hans pass. Att han är snabb är ett stort plus.

Snälla: Vi snackar värvning av bänknötare. Ingen spelare i världen kommer att peta nån av våra anfallare nu när Henry inte kommer. Men vi behöver bra spelare på bänken i anfallet också, precis som vi har det på mittfältet. Det funkar inte att bara ha en bra startelva.
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2006-05-29 16:08
ej va e det här för skitsnack att Messi kan hamna i REal nästa sässong...det e inte kul.. plus real värver inte unga spelare utan bara gamlingar så varför de e ute efter Messi, han e inte gammal... VI SKA HA KVAR MESSI plus hoppas att C Ronaldo o Olivera kommer till barcelona..de e skit bra spelare...visca el barca
Barcelona Juaníto
2006-05-29 15:59
chrisespaña//
För de första så är Figo och Messi nästan motpoler. För det andra så var Figo involverad i kontraktskandaler med italienska lag innan han skrev på för mitt kära Barça. Och när han lämnade din klubb genom bakvägen så han "jag var född att spela i Italien". Angående Messi, ta reda på lite om hans bakgrund så förstår du vad jag menar. Dessutom är han väldigt ung medan Figo gav sina bästa år till Barcelona ;)
Barcelona La Rambla
2006-05-29 15:57
chrisespaña:

Snälla bespara oss, låtsas inte som om du inte vet varför Figo blev en judas. Sen kan du knappast jämföra Messi med Figo. Lite skillnad på karaktär där.
Barcelona La Rambla
2006-05-29 15:55
Messi säger det bäst själv i en intervju för någon vecka sen, när fans uttryckt sin oro.

Espero seguir jugando al lado de Ronaldinho por mucho tiempo

Jag hoppas få spela tillsammans med Ronaldinho under en lång tid.

Allvarligt, är det någon som är orolig? Knappast jag. :-)
Real Madrid chrisespaña
2006-05-29 15:55
150 milj E för Messi är naturligtvis alldeles för mkt. Sen undrar jag likt er vilka två kandidater som har Messi som detta "vallöfte"?

har vidare svårt att se varför Messi skulle gå till Madrid men å andra sidan vem anade att Figo skulle gå till Real?
Barcelona expert...barca!!
2006-05-29 15:54
Säljer man Messi så kommer man ångra sig sen, när han möter Barca o gör show!!!!
Vi kan har klausul där vi kan köpa tillbaka honom för halva priset!!!hehe
Barcelona Ghazza
2006-05-29 15:54
Sant, finns fullt med spelare i Barca som aldrig skulle spela i Real.

Ronaldinho, Messi, Etoo, Puyol för att nämna några. Men tror att 95% av resten aldrig skulle göra det heller.
Barcelona Juaníto
2006-05-29 15:49
Väl talat.
Barcelona La Rambla
2006-05-29 15:48
Problemet är bara det att varken Ronaldinho eller Messi oavsett vilka pengar vill spela för er klubb. Ju fortare Real inser det desto fortare kan de komma tillbaka och utmana om ligatiteln.
Real Madrid Älska RealMadrid
2006-05-29 15:41
Det är bara rykte. jag vill inte ha messi för 150 mil. Det är mycke pengar man kan köpa många bra spelare med dom pengarna.

plus vem vet messi kanske blir skadat elle han kanske inte passar i real den risken kan vi inte ta !

aldrig messi för 150 så grym är han inte han är inte värd dom pengarna därimot är ronaldinho värt de.

Barcelona Juaníto
2006-05-29 15:36
Precis, det sägs också att hans medverkan i VM fortfarande är ett litet frågetecken.
Barcelona La Rambla
2006-05-29 15:35
Visst är det upp till Messi att besluta om ett sådant bud kommer. Men ärligt talat, det snackas om 2 eventuella kandidater som har denna värvning på sin agenda. Vilka kandidater då? Knappast några som är favoriter att vinna presidentvalet. Som sagt, i slutändan är det Messi som beslutar om klausulen öppnas.

Att familjen Messi skulle vara upprörda på Rijkaard för att denne ställde honom utanför truppen under CL-finalen är ren nonsens. Nyligen spelade Argentina en träningsmatch mot ett U21-lag och Messi var bara fit för 15 min spel. Skulle han då klara av att spela 90 min för två veckor sedan i CL-finalen. Bedöm själva.
Barcelona Juaníto
2006-05-29 15:34
Jag älskar Messi, men 150M euro är löjliga summor. Det är mer än dubbelt för vad de betalade för Zidane. Jag skulle ta pengarna direkt, Dos Santos sägs vara en minst lika stor talang som Messi och sen har vi också Jeffren, Bojan och massa andra spelare på gång. :) Om Messi får välja själv tror jag inte det finns något som skulle locka honom till Los Putos Mierdas. Pengar? Det får han gott om i Barcelona. Att sen jämföra Messi med Figo som Real Madrids redaktion gör visar hur löjligt desperata dom är. :)
Barcelona Messi 10
2006-05-29 15:33
Messi kommer bli den största genom tiderna i Barcelona det är jag helt säker på han är 18 år gammal och har vunnit ligan 2 ggr, spanska supercupen, champions league kungen i u-20 tänk er hans cv om 8 år då han är jämngammal med dagens kung Ronaldinho !
Annons: