/spanien/barcelona/forum/24374.aspx/spanien/barcelona/forum/24374.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Murcia spain....
2006-05-23 15:43
Ämne: BrazilianBarcelonist....
vad ni behöver är en target-player i stil med toni. Etoo är duktig men ingen target player, messi för tunn, guily för kort ock ronaldinho för rädd för närkamper. köper ni toni kan ni kanske försvara ert champions leugue guld. sedan tror jag buffon hade varit ett bättre målvakt än valdes som påminner för mycket om didas ock barthez spratelgubbs räddande. men som sakt ni är eurapas bästa lag. ses nästa år!

Er Arri Seleene, forsa real madrid
Krönika Maria Willen
2006-05-23 15:42
Hejsan nu är det så att jag utmanat min kille att min liga på Drömelvan ska få högre ligasnitt än hans.

Så snälla killar och tjejer för den delen gå med i min liga som heter: Flashback

Ni kanske inte vågar utmana en tjej?
Barcelona BrazilianBarcelonista
2006-05-23 15:39
Jo d sant, vi har några grabbar som nickat i nät. men om du förstår min poäng med det hela. Eto'o är mer en skjutande, en-mot-en spelare (har jag fel?), ja tycker personligen , att vi ska ersätta larsson med en insaghi, t o m bierhoff typ av spelare! ;)
Barcelona Señor Cúle
2006-05-23 15:37
BrazilianBarcelonista

Okej, vill bara säga att Eto'o gjort 4 nickmål (inte dem mest avancerade, men några var riktigt fina) den här säsongen. Han hade ett litet "nickstim" under ett par veckor då han gjorde nickmål både i ligan och i CL med huvudet.

EDIT: Tror det var 3 stycken nickmål förresten.
Barcelona La Rambla
2006-05-23 15:36
Var det inte Carlos hellre ville sitta bland sina brasilianska polare? Eller Helguera som beklagade sig över målgester? Fattar ni inte att tidningar överdriver?

Tjafs på träningar inför en CL-final händer nog i de flesta lag. Betyder inte att det är dålig sammanhållning i laget. Skärp er.
2006-05-23 15:36
Ämne: Ämne: Brazili....
Du måste ha missförstååt dig grabben. Om d nu hände ngt kanske var det lite skoj imellan.
sedan spelar d ingen roll. Vi är La liga mästare o europa mästare. VAD har madrid vunnit i år?

Madrid cabrón, salud el campion!!!
2006-05-23 15:34
ja d är sant, men jag tog van nistelrroy som ett exempel! ja menar att det är en sådan typ av spelare vi behöver. spec nu när henke dragit. henker bidrog med de nickmålen, eller iaf de flesta.
Men som du säger, d räckte, vi är Barca, Europas bästa klubblag!
Barcelona Ghazza
2006-05-23 15:33
Adriano är grymt bra på att nicka. Men passar han i Barca är en annan fråga.
Real Madrid alex163 [ Zizou 2001-2006 ]
2006-05-23 15:32
Haha, riktig komiker. Var det inte Barcelonas Puyol och Motta som stötte ihop, sedan Valdes och någon annan...?
Barcelona Gabriel
2006-05-23 15:30
Ämne: Ämne: Fedorov....
Amen!
Barcelona Señor Cúle
2006-05-23 15:30
BrazilianBarcelonista

Med facit i hand, så kan man ju säga att 5-6 mål på nick räckte. Men jag håller med dig om att vi behöver en nickstark spelare. Men personligen tycker jag absolut inte van Nistelroy. Han bråkar med tränare och lagkamrater, han gnäller på klubben och visar allmänt missnöje. Sådana spelare hör inte hemma hos oss, möjligtvis i Real Madrid.
2006-05-23 15:29
Ämne: Fedoroviz

Jag ska....
Håller med där angående henry! Han och wenger är fotbollens största dåliga forlorare!
Visst han är bra, men vi vann allt i år (iaf d viktiga) utan honom, vi behöver inte honom, låt han ruttna i arsenal!

Visca el Barca!!!!
Barcelona Gabriel
2006-05-23 15:21
Fedoroviz

Jag ska prata för mig själv nu och jag ska ärligt erkänna att jag ALDRIG gillat Zlatan varken som person eller som fotbollsspelare. Tvärtom rättare sagt. Och jag vill aldrig se honom i mitt älskade Barcelona, thats it.

Ang din grymma feeling. Hur kommer det sig då att Henry själv var den som erbjöd sig till Barcelona? Han skulle gått till oss om han valde att gå ifrån Arsenal, det sa han efter sitt beslut. Dessutom var allt i princip klar. Killen blev bara sur över att han förlorade emot oss. Hade Arsenal vunnit finalen är jag säker på att han hade gått till oss.

La Rambla

Självklart!
Barcelona Bojan Krkic Perez
2006-05-23 15:13
llioliii//

Kolla länken.

Fedoroviz//

Vad unik du är, lika 'bra feeling' som de flesta andra fotbollsfans. Dessutom är du ute och cyklar, med det är standard med dig så det behöver man inte nämna.
2006-05-23 15:13
Tänk ronaldinhos pass till en grym kille inne i boxen, vid rätt plats vid rätt tillfälle jämt, o som kan nicka, GULD eller?
2006-05-23 15:12
Vi behöver en anfallare som är bra på nicka, som är bra i boxen, som exempelvis Insaghi. Vi har Eto'o, ronaldinho och Messi, som kan dibbla o kontrollera en boll o skjuta. Vi behöver ingen mer som t e x Zlatan , henry etc( som är samma typ av spelare som ronaldinho etc). Jag tror att Van nistelrooy skulle vara bra. killen kan nicka.

Barca gjorde kanske 4-5 mål förra säsongen på nick. d räcker inte.
Barcelona lloliii
2006-05-23 15:11
kan någon länka från firandet på Nou camp
Real Madrid Fedoroviz
2006-05-23 15:09
Ursäkta men jag måste bara visa upp min
grymma feeling när det gäller fotbollsaffärer.

Så här skrev jag i januari och då blev jag utskrattad av några Barcafans.

Nu tror jag att Zlatan stannar i Juventus.

"Namn: Fedorov » Svara på inlägg
Sänt: 2006-01-24 21:28:41 - Ändrat 2006-01-24 21:29:07
Jag tror Henry stannar i London men om han mot förmodan skulle gå så tippar jag att det blir en fransk klubb som han väljer typ Lyon,Bordeaux eller ngn annan av bra kaliber. "
Barcelona La Rambla
2006-05-23 15:04
Ingen påstår att Zlatan är en dålig spelare, tvärtom i sina bästa stunder är han grym. Men han behövs inte i Barcelona som det ser ut idag. Det är fakta. Precis som inte heller Henry behövs, även om det hade varit spännande att se hur bra laget kunde ha blivit med honom. Men efter hans kommentarer och tjurande över förlusten i CL är jag personligen glad över att det inte blev någon deal.
Real Madrid Fedoroviz
2006-05-23 15:00
Ämne: Fedoroviz

Bra då....
Kom igen Gabriel.
Du tycker väl ändå att Zlatan är en riktig kvalitetspelare även om han inte går runt med ett Dinhosmile 24h/24h.

Zlatan blir härlig att skåda oavsett tröja.

Jag menar att Zambrotta är mer komplett än Alves.Inget annat.
Barcelona La Rambla
2006-05-23 15:00
Gabriel:

Vi tar gärna båda, Avles och Zambrotta. :D

Fedoroviz:

Ja ta ni honom. Ni som skulle ha Capello, Ancelotti, Benitez, Wenger, Adriano, Gerrard, Viera och några till som jag inte orkar dra upp. Som vanligt, mycket snack och liten verkstad.
Barcelona Gabriel
2006-05-23 14:54
Fedoroviz

Bra då får man ännu mer anledning till att vilja spy på Real Madrid. Han kommer förstöra våran fina tröja. Det enda som fattas för er om ni köper Zlatan är att ni tar Mourinho som tränare. Då är ni uppe på "MAX" i hatnivån, även om ni redan är det nu..

Vem har jämfört Alves med Zambrotta? Ingen! Jag sa bara att jag hellre vill ha Daniel Alves än Zambrotta. Det behöver inte betyda att jag jämförde spelarna. Om någon annan gjort det så får du gärna visa mig det, och isånnafall så ber jag om ursäkt.
Real Madrid Fedoroviz
2006-05-23 14:52
Zlatan flottig i Barca?

Det gör mig igenting.

Vi tar honom gärna.

Ang disk om Zambrotta och Alves så tycker jag inte man kan jämföra de två då Zambrotta är betydligt mer allround och kan spela på i stort sett alla positioner vänster-höger.
Barcelona Gabriel
2006-05-23 14:51
Jag vill hellre ha Daniel Alves än Zambrotta. Zambrotta är tillsammans med Ashley Cole den bästa vänsterbacken som finns tillgänglig, visst. Men Daniel Alves är för mig redan nu världens bästa högerback. Han kommer bara bli bättre och bättre, han är 23 år och har en lång framtid. Zambrotta är 29!
Barcelona the jochen behles on tour
2006-05-23 14:47
Men trots allts å är det ju ganska enkelt: Finns det en chans att få Zambrotta så släpp allt annat!!
Barcelona the jochen behles on tour
2006-05-23 14:44
Eidur.... Mmmmm....
Barcelona Gabriel
2006-05-23 14:38
rico

Det handlar inte om att jag inte har förtroende för ledningen. Daniel Alves är en spelare som jag räknat med inför nästa säsong i mer än halva av denna säsongen som precis slutat nu. Vi är i behov av en ny högerback eftersom varken Belletti eller Oleguer(som tom är mittback) inte håller. Men nu helt plötsligt så verkar Belletti vara "övermänsklig" pga sitt hjältemål i Paris. Det är helt naivt isånnafall. Helt sjukt att de dessutom tycker att Belletti och Daniel Alves är likadana spelartyper. Daniel Alves är sjukt mycket bättre än Belletti på att försvara. Aja, alltså jag blir helt trött...
Barcelona La Rambla
2006-05-23 14:32
Gudjohnsen må ha varit en av Chelseas mest tekniska spelare men det säger inte mycket. I ett Barcelona hade han inte haft något att hämta. Angående Alves så spekuleras det i att både han och Belletti är likvärdiga spelare, alltså bägge är för svaga i defensiven. I vissa matcher krävs det en riktigt bra defensiv ytterback. Fattar inte hur de resonerar, Alves duger gott och väl i defensiven och kan bara bli bättre.

Det verkar som om Rijkaard verkligen vill ha Chivu, det som bromsar lite är hans skadebenägenhet. Under säsongen har han haft flera skador och tom gjort kirurgiska ingrepp. Sen så avaktar man nog situationen i Juventus, flyttas de ner i Serie B så kommer man att jaga Zambrotta vad det verkar.

Att Marca skriver att Zlatan föredrar Real är ren nonsens och påhitt. Det är bara som det brukar vara enligt dem, alla vill till Real bla bla. Det är nya tider nu. Snacka om att de känner press i huvudstaden med ett presidentval som bromsar upp allting.
Barcelona rico
2006-05-23 14:25
Ämne: Vad fan sysslar ledn....
hehe tycker att du hoppar på dom ganska hårt "silly season" har ju trots allt nyss börjat och så tror jag att ledningen vet vad dom gör...vilket dom har bevisat ganska bra dom senaste 3 åren.
Barcelona Valdés
2006-05-23 14:20
Enligt tidningarna Sport och EMD har Laporta, Txiki och Rijkaard enats om att två eller tre nyförvärv är nödvändiga. En ersättare till ”Henke” samt en högerback och en (helst vänsterfotad) mittback.

Överst på listan står/stod enligt nämnda tidningar; Henry, Zambrotta samt Gallas.
Därefter; Forlan (alternativt Trezeguet eller Zlatan), Alvés och Chivu.

Enligt ”Marca” skall man tydligen också ha visat intresse för Gudjonsen.

Laporta och Txiki har troligtvis fotbollsvärldens lättaste jobb just nu – så gott som alla vill spela i Barcelona. Det är dags för "herrarna" Laporta och Txiki att ta eget ansvar för att visa att man är förmögen till högklassiga värvningar. Nu går det inte längre att gömma sig bakom Sandro Rossell och Xavier Faust. Ryktet om ex Gudjonsen hoppas jag verkligen är ett dåligt skämt.
Annons: