/spanien/barcelona/forum/24369.aspx/spanien/barcelona/forum/24369.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2006-05-25 01:28
Amunt//

Gaspart & Nuñez? Varför plågar du oss? Jag försöker fortfarande glömma bort de. Hahaha.
Barcelona Kamelen
2006-05-25 01:28
el Flaco//
Tror både Forlán och Milito har dubbla medborgarskap vilket gör att ingen av dem skulle ta en av de tre icke eu platserna. Dock är Milito utlånad till Zaragoza även nästa säsong.
Forlán eller Cissé? Cissé gjorde en jävla massa mål i Auxerre och är en väldigt lojal spelare. Forlán däremot kan säkerligen bli grinig och gå ut i pressen och beklaga sitt missnöje över att inte få spela.
Cissé har ju spelat högerytter i Liverpool dessutom med blandade resultat (Ja, de mesta matcher han spenderat där har väl inte varit dem bästa) men han kan ju testas som högeranfallare isådanafall. Dessutom är han snabb som satan.
Valencia Amunt!
2006-05-25 01:21
La Rambla:
Kolla upp dina källor, de verkar inte särskilt pålitliga ;)

Reina var i Villarreal samtidigt som Belletti var där. Tror Villarreal köpte honom för 1-2 ME ifrån Barcelona. Härliga tider med Gaspart/Nuñez, kan de inte komma tillbaka till Barcelona igen? :D
Barcelona el Flaco
2006-05-25 01:21
Jag gillade Cissé när han spelade för Auxerre, då var han riktigt grym. Men sen när han åkte iväg till England tyckte jag han fell off lite grann och frågan är om vi ska slösa 15 miljoner euro på en kille som är tänkt för att ha som back-up i anfallet? Skulle nog föredra någon av Forlán eller Milito. Men är det någon som vet om dessa herrar är icke-EU medborgare?
Barcelona Kamelen
2006-05-25 01:12
Ingen kommer kunna att ersätta Henke. Hans löpningar och briljanta blick för spelet är det inte många som har, men visst.. Henke har varit med länge.
Vad säger ni om Djibril Cissé?
Barcelona el Flaco
2006-05-25 00:49
Det är helt klart iallafall att vi måste köpa in en duglig ersättare för Henke. Varken Ezquerro eller Maxi kan ersätta hans viktiga mål, framspelningar och löpningar på planen.
Barcelona Nauticus
2006-05-25 00:48
Beautiful_Barça//
Agüero ser ut att kunna hamna i Atletico, ryktas att dom bjudit drygt 20 miljoner euro.
Barcelona Messínho
2006-05-25 00:44
Gjorde inte Maxi en jävla massa mål i River?

Känns ju som om att han har mer att ge!
Barcelona Kamelen
2006-05-25 00:28
Saviola vill jag inte ha tillbaka då han bör ingå som en del av betalningen i köpet av D. Alves. Håller med er alla att Forlán inte är värd de pengar som de spekuleras om men jag ser ju hellre att Forlán kommer än att ex. Morientes som Beautiful_ Barça förslog.
Maxí är en bra spelare men ingen direkt målskytt trots hans position, men visst har han kapacitet till att bli. Pauleta är också ett intressant namn, men hur gammal är han egentligen? 33-34? Känns lite löjligt att lägga ut ett par miljoner € för att värva en spelare som måste ersättas om cirka två säsonger.
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-05-25 00:09
Varför är ingen ute efter Philip Lahm, jag tycker han är riktigt bra som vänsterback trotts att han är högerfotad och spelar ibland på högern också. Säkert ingen som vet nåt om tyska ligan men han är riktigt bra. Och typ runt 22.

Är det någon som vet vart Sergio Agüero hamnar. Skulle vara kul att se han spela i Premiera.
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-05-25 00:05
Tomasz

I Henry-fallet tror jag snarare att det höga budet berodde på att Henry hade bestämt sig för att stanna. Kanske Arsenal kunde bli frestade av summan?

Jag är heller inte så sugen på Forlan för 15 mille som Henkes ersättare. Hellre i så fall Milito, Morientes, Saviola tillbaka, tom Maxi. Eller varför inte Pauleta.
Barcelona La Rambla
2006-05-24 23:35
Vi kan säga så här, Forlan är på inga vägar värd varken 15 eller 12 miljoner euro som det spekuleras i. För 4-6 miljoner kan man gott köpa in honom för att nöta bänk. Inga andra summor. Ska vi alltid bli blåsta i transferaffärer av Villarreal? Belletti gav vi 4 milj euro + Reina. Var Belletti värd det? På ett vis ja, han avgjorde CL-finalen. :-)
Men annars inte.
Barcelona giovani
2006-05-24 23:31
Inte på grund av den videon :) Men nej jag ställer mig nog i det led som inte vill ha Forlan tycker inte han är bra. Även om det är reserver som Barca söker så ska dom ju fotfarande vara tillräckligt bra om en spelare går sönder osv. Och sen kan Forlan endast spela på en position på toppen, jag kan inte se Forlan göra bra ifrån sig på kanten. Och det har han inte gjort i Villareal häller.

Skulle jag få välja skulle det Gudjohnsen. Han kan spela på kanten i mittan strax bakom och är har dessutom stor arbetskapacitet. Även om inte alla ser han som den där stora teknikern så av det jag sett av han så passar han bättre in i Barcelona spel. Han är en bra passnings spelare och har ett bra inlägg och skott och nickar bra för den delen också. Han är någerlunda bra på allt och det passar bättre då den reserv positionen passar en spelare som är lite mer flexibel.

Han är det naturliga valet för mig mellan dom 2.
Barcelona Abbe_
2006-05-24 23:27
La Rambla

Det är sant, Bollen studsar ju inte upp eller något. Det var dåligt ;)
Barcelona Kamelen
2006-05-24 23:26
Ryktas om Gudjohnsen om vi nu inte får Forlán. Visst, Guddy är en bra spelare som är väldigt allround men.. om (eller snarare när) Eto'o drar iväg till ACN igen så är ju Forlán en bättre ersättare än vad Guddy är, defenitivt.
Barcelona La Rambla
2006-05-24 23:16
Hm, vill vi verkligen ha Forlan. Den där hade tom jag satt med vänsterfoten. :-)
Barcelona el Flaco
2006-05-24 23:15
Härlig intervju med Belletti. För att ha avgjort en Champions League final verkar han fortfarande vara rätt ödmjuk med båda fötterna på jorden.
Barcelona La Rambla
2006-05-24 23:03
Skiter personligen i Farfan, jag vill ha Alves mot Saviola innan tråklaget Liverpool snor honom.
Barcelona Cule-10
2006-05-24 22:50
Värva Jefferson Farfan ifrån PSV. mycket bra spelare som kan ge oss mycket.

VISCA EL BARCA !!
Barcelona La Rambla
2006-05-24 22:45
FIFA-regel. Spelare över 28 år och som har 1 år kvar på kontraket, det handlar inte om en viss summa pengar utan en viss procentsats på gällande kontrakt. Det handlar inte om samma summa för alla spelare med andra ord.
Barcelona Kamelen
2006-05-24 22:05
Vad jag har hört är det så att en spelare som är inne på sin sista säsong kan få köpa sig loss sitt kontrakt för en viss summa pengar.
Barcelona Tomasz
2006-05-24 22:02
Valdés:
Nu är jag ingen expert angående den här regeln, men har uppfattat den som ny och då är det väl inte så konstigt att den inte har kommit till användning än, eller? Fast den har kommit upp i andra sammanhang än i Henry-övergången - Gallas ska vilja köpa sig ur sitt kontrakt med hänvisning till regeln för att kunna förhandla med andra klubbar. Hur smidigt den fungerar vet jag inte, antar att vi får vänta och se... Jag tror i vilket fall att styrelsen inte bjudit rekordsummor (dvs. mycket mer än vad man betalade för Ronaldinho) för Henry, som man inte är i stort behov av och dessutom gratis om ett år ifall Arsenal skulle vägra sälja mot spelarens vilja. Skulder finns att ta hänsyn till, även om de är under kontroll i nuläget.

Bona nit!
Barcelona Carl McCoy
2006-05-24 19:53
Ja, Fórlan kommer antagligen. Dani Alves sägs vilja ta det lugnt några veckor och fundera över framtiden (läs: vi får vänta till efter VM).
Fórlan däremot är nog klar ganska snart.

Sen tror jag inte någon av oss har koll på Barcelonas nuvarande ekonomi, speciellt inte efter Champions L.
Barcelona Suñol_
2006-05-24 19:50
Jag hoppas på Morientes...han har 3 år kvar i kroppen tror jag och väldigt revangesugen.
Barcelona Valdés
2006-05-24 19:47
Tomasz; jag har också läst att man hoppats kunnat värva Henry för 15 milj euro pga någon ny FIFA-regel som ingen annan klubb verkar vilja använda eller ens hänvisa till. Att tillämpa regeln (som inte har några helt fastslagna summor) är nästan omöjligt och skulle lätt kunna orsaka krig mellan klubbarna. Jag tror därför att 15 miljoner euro var önsketänkande och rena fantasier och verkligheten var säkert något helt annat; då Forlan troligtvis kommer att kosta oss lika mycket. Jag har också personligen mycket svårt att tänka mig att vi skulle kunna tvingas sälja Ronaldinho för 15 miljoner euro om 3 år bara för att han då blivit äldre och bara har ett år kvar på kontraktet. Alla de klubbar som går och hoppas på det kommer att få det mycket "jobbigt".
Barcelona Ordem e Progresso
2006-05-24 19:06
Det är högst troligt att Forlán blir Henkes ersättare. Förhandlingar har redan påbörjats tydligen. Personligen har ja inget emot honom. Han är en bra spelare, och om han bara kan acceptera bänken så blir han en bra ersättare.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-05-24 19:04
Eto'o har tydligen varit i Tel Aviv och spelat en match med israeliska och palestinska barn. Hans arbete mot rasism och för sammanhållning fortsätter. :-)
Barcelona Gaucho´10
2006-05-24 18:26
hur går det med Barca silly season ???
Barcelona Tomasz
2006-05-24 17:05
Personligen litar jag mer på Soriano än någon i Arsenals styrelse gällande vår transferbudget. Speciellt då den här personen plockar poäng hos fansen genom att skryta (annars hade han varit tyst). Vad jag vet så behövde vi aldrig betala några rekordsummor för Henry pga en ny regel (för spelare +28 år under sitt sista kontraktsår, eller något liknande) som gjorde han tillgänglig för 15 milj euros. KaosMadrid däremot betalar säkert överpriser eftersom de inte har någonting annat att erbjuda för tillfället.
Barcelona Valdés
2006-05-24 16:10
Bojan Krkic Perez och Tomasz; konstiga siffror med tanke på att ett flertal källor (Sport, EMD, Marca mfl.....) också citerat Arsenals sport/ekonomichef som sagt att Barcelona och Real Madrid skall ha erbjudit rekordsummor för Henry (vilka vida överstiger 30 milj euro). Vad det gäller vinstpengarna ifrån CL skall väl en stor del av dessa i så fall öronmärkas för spektakulära nyförvärv till nästa säsong med tanke på att det då är presidentval. Ingen ekonomiansvarig i världen är så dålig förhandlare att hela vinsten delas ut i segerpremier till spelarna.
Annons: