/spanien/barcelona/forum/24368.aspx/spanien/barcelona/forum/24368.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Schubert
2006-06-08 00:12
La Rambla/ Nej, precis.

Hade inte Giuly tackat nej till landslagsspel pga petningen?

Anelka, just det. Kan inte han vara aktuell för Barca? Visserligen lite knäpp i roten men vilken talang! Har det inte funkat hyfsat för honom i Fener? Han har egentligen allt utom just att han inte har huvet med sig alla ggr.
Barcelona La Rambla
2006-06-07 23:24
Schubert:

Nej inte vilka summor som helst, är rädd att priset kan sticka iväg rätt rejält när huggsexan om honom börjar. Chelsea, Real lär ju inte stå och titta på bara.

Guily har inte spelat fotboll sen CL-finalen. Befinner sig just nu i Australien på semester. Ska mycket till att man väljer att ta in en otränad Ludo nu. Kan säkert bli Anelka.
Barcelona Ghazza
2006-06-07 23:20
Han har väl tackat nej?
Barcelona x El Capitan x
2006-06-07 23:06
Riktigt tråkigt för Cissé att bli skadad precis innan VM, vem tror ni ersätter honom nu? Kanske väljer de Giuly trots allt..?
Barcelona Maxi_Lopez_#11
2006-06-07 23:05
Kanske dags att kalla in på Giuly för frankrike nu när cisse skada sig ??
Barcelona Ghazza
2006-06-07 22:53
Men eftersom Barca är en sådan rik klubb och våra svaga punkter är ytterbackarna och eftersom våra andra spelare är av yppersta världsklass, är det inte rätt då att lägga pengar på världsklass ytterbackar? Vad ska vi spara till egentligen?
Barcelona Schubert
2006-06-07 22:31
La Rambla/ OK, visst, kan ligga nåt i det. Håller med om att Zambrotta har stora kvalitéer men är som sagt lite orolig för prislappen. En ytterback är trots allt "bara" en ytterback...

Håller med om att dom borde sänt Spanien-Kroatien, men Eurosport har bara rättigheterna till att direktsända Frankrikes hemmamatcher, tror jag. Har för mig att det är en fransk kanal. Såg första halvlek och den var kass, Frankrike övertygade inte alls. Men stjärnorna kommer väl igång när VM startar, antar jag.
Barcelona Barça82
2006-06-07 22:06
Ronaldinho är en riktig culé
Barcelona Ghazza
2006-06-07 21:46
Kolla kanal 1 nu. Mycket underhållande program om fotboll.
Barcelona EsCúle
2006-06-07 21:35
Öhm, förlåt då.
Det var bara mitt "TIPS", visserligen leder Kroatien nu men ett tips är ett tips och jag hade vunnit en del pengar.

Och kom ihåg, ETT TIPS BEHÖVER INTE BETYDA ATT MAN TROR ATT DET SKA BLI SÅ.
Barcelona Barça82
2006-06-07 21:16
Va fan sysslar han med?????
Barcelona (catalonia barca)
2006-06-07 21:13
EsCúle ///
du skojar väl när du säger att Spanien skall vinna Kroatien med hela 3-0.
DET ÄR KROATIEN MANNEN DEM E SVÅRA ATT SLÅ !!!
Barcelona Barça82
2006-06-07 21:12
är det pernia som spelar?
Barcelona EsCúle
2006-06-07 20:54
Mitt tips på Frankrike-Kina och Spanien-Kroatien:
4-1 och 3-0. :-)
Barcelona La Rambla
2006-06-07 20:49
Trist av Eurosport att visa matchen Frankrike-Kina när Spanien-Kroatien spelar samtidigt. Nåja, här är länk till stream.
Barcelona La Rambla
2006-06-07 20:44
Schubert:

Jo det var jag, och jag står fast vid det. Men som Carl McCoy nyss skrev, jag håller också honom som världens klart bästa ytterback. Tack vare att han kan spela på bägge kanterna. Precis som du, så ser jag generellt hellre att man värvar yngre förmågor MEN en och annan världsstjäna skadar inte och sen så fyller man på med lite spelare från canteran. Det är det optimala. :-)
Real Madrid 10Zidane10
2006-06-07 20:40
hitta de här på liverpools forum.

Ronaldinho

No not the spotty idiot that doesn’t know when to cross a ball that plays for the Mancs but the 26 year is best player in the world, currently with Barcelona

Why we might get him

We are a better club and Ronaldinho will sucess in England like he did in France and Spain now.

Why we might not get him
To be honest, I just can’t see Anything.

Chances of getting him this summer – 95%
Barcelona Carl McCoy
2006-06-07 20:36
ps. som sagt: på forumet och på en del spanska sportsidor har det stått allt mellan 30M till 50M euro.
Barcelona EsCúle
2006-06-07 20:36
Ja, en Zambrotta skulle nog säkra backlinjen mer och göra oss till ett ännu mer komplett vinnarlag.

Någon som har koll på när det ska börja värvas? Det har ju snackats i ett tag nu, är det efter VM vi får friskt blod i truppen eller?
Real Madrid 10Zidane10
2006-06-07 20:35
Vet ni om Messi spelar/ kan spela första matchen.
Barcelona Carl McCoy
2006-06-07 20:35
La Rambla/
Tycker helt objektivt att Zambrotta är världens bäste ytterback, jag kan inte vara kritisk till en eventuell sådan värvning. Det enda som tar emot är åldern men som sagt: 29 år...i sin bästa ålder och han skulle säkert kunna glädja oss i 3-4 år vilket är relativt lång tid i fotbolls-världen.
Barcelona Schubert
2006-06-07 20:34
Jaha, det låter bättre, hade hört 30 M förut här på forumet.

Generellt tycker jag att det är bättre att köpa yngre spelare från mindre lag än etablerade stjärnor från storlag som Juve. Var det inte du som snackade om "vi köper inte galacticos, vi skapar dom", för några dar sen...:)
Barcelona La Rambla
2006-06-07 20:28
Herregud, Zambrotta vore en dröm. Får säkert en boost om han kommer till ett så offensivt lag som Barcelona. Han håller säkert ett par år till, är 29 år nu.

Alves verkar inte vara prio då man anser han vara för dålig defensivt och så anser man att Belletti är en spelare med samma egenskaper. Att han fyller 30 år denna månad glömde man visst bort. Därför hade Alves varit bra för framtiden.

Läste senast igår att Txiki och Rijkaard har 40M euro att spendera.
Barcelona Schubert
2006-06-07 20:28
Gabriel/ Nja, har nog sagt det jag ville säga. Kul att se att det finns fler som gillar tennis iaf!

Håller med om att Alves måste gå före. Han lär bli ungefär lika dyr och jag ser honom som minst lika bra. Att han är sju (?) år yngre är en sjukt stor fördel. Man ska också komma ihåg att italienare ibland haft vissa anpassningsproblem till Spanien. Alves däremot kommer att trivas som fisken i vattnet i Barcelona med alla brassar och han kan ju ligan.
Barcelona Suñol_
2006-06-07 20:27
Angående Rafael Nadal har han sagt att han hejade på Barca när hans farbror Nadal spelade. att sedan byta lag är ju bara löjligt.
Barcelona Carl McCoy
2006-06-07 20:19
El tr. magico/
Vissa säger 30, andra 50 miljoner Euro. Vem vet egentligen någon exakt siffra av oss?...

Zambrotta är inte bara vb utan fungerar utmärkt som hb också. Han är också fantastisk både defensivt och offensivt, våra ytterbackar är som bekant antingen det ena eller det andra.

Vore en bra värvning, men sóm de flesta håller med om: Alves känns som ett mer förnuftigt nyförvärv.
Barcelona Nemo
2006-06-07 20:17
Ursäkta, men ingen här har lust att sätta upp alla länkar med Barcelonavideor på youtube.com? Skulle förgylla min dag :-)
Barcelona Gabriel
2006-06-07 20:16
Barça82

Det stämmer. Han borde ha uppfostrat ungen bättre - suck :(

Schubert

Defensiv vet jag inte om han är. En sak är klar och den är att Nadal är den enda spelaren i världen som kan slå en vinnande boll ur ett läge där man egentligen inte ens borde hinna till bollen. Helt sjukt!

Vill du fortsätta diskussionen får du skriva till mig via pm så vi inte kommer ifrån Barcelona allt för mycket här inne.

Står valet mellan Dani och Zambrotta är valet Daniel Alves pga sin ålder. Han är redan nu riktigt bra!
El trideñte magico
2006-06-07 20:15
är det någon som vet hur stor transferbudget laget har inför sommaren??
Barcelona Schubert
2006-06-07 20:06
Ledsen, Gabriel, håller inte med dig. Ser Nadal mer som en defensiv slugger och Federer som en offensiv elegant som dels kan fler saker, dels vill göra nåt själv med bollen, inte bara slå tillbaka. Men visst är Nadals inställning imponerande. Verkar vara en ödmjuk kille också (liksom Federer är).

Börjar bli lite mer tveksam till Zambrotta. Killen är bra men vad kommer han kosta egentligen? Man kan inte lägga ner för mycket pengar på en 30-årig vb med en så begränsad transferbudget som vi tydligen har.
Annons: