/spanien/barcelona/forum/24367.aspx/spanien/barcelona/forum/24367.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2006-06-12 17:45
Haha, snacka om att pinsamheten lyser igenom på madrids forum. Enligt dem så kommer Robinho bli bättre än Ronaldinho eftersom han är en större talang än vad Ronnie var i hans ålder och Ramos kommer att bli bättre än Puyol. Är dem inte så söta :-D?
Barcelona Schubert
2006-06-12 17:45
Ämne: Gábinho! [Spanien 06....
För det första: det är väl bara ett år kvar på Saviolas kontrakt? Vi kan skriva ett nytt kontrakt med honom, så att han får en lägre lön fr o m nästa år. Vi kanske får 2-3 m euro i "för höga" lönekostnader i år, men det är att jämföra med att köpa en ny spelare, som kommer att kosta oss över 10 m euro. Bättre då att behålla honom, och stå ut med lite för hög lön i ett år.

Saviola spelade lite till vänster mot elefanterna och jag tror att han skulle klara en ytterroll minst lika bra, om inte bättre, än vad Henke gjorde. Han är ju 100 ggr mer teknisk och kan göra sin gubbe.

Som center är han kanske lite liten, det är sant. Han löper smart men det är klart att han vinner inga närkamper i boxen. Som jag ser det har Barcelona ändå aldrig byggt sitt spel på att skicka lyror in i straffområdet och därför är jag lite tveksam till vad vi ska ha Gudjohnsens iofs starka huvudspel till.
Barcelona Schubert
2006-06-12 17:38
Ledningen borde ändra inställning när de ser Saviola i VM och ser vad han kan göra i ett riktigt välspelande lag som Argentina (eller Barcelona för den delen). Som sagt, han är vår spelare, han står för den vackra fotbollen, han är ung, och han är klart bättre än en sån som Gudjohnsen. Vad mer kan man begära?

Sen tycker jag att man kan låta Ezquerro gå och ersätta honom med Luis Garcia, som är mkt bättre och går mkt bättre i djupled, vilket passar vårt spel.

Utöver dessa värvningar skulle jag värva Milito och Alves. Rodri får lånas ut och Belletti gå. Hela kalaset bör inte behöva gå för mer än 30 m Euro.
Barcelona Ride_The_big_one
2006-06-12 17:33
Gábinho! [Spanien 06]

Använder man Saviola på rätt sätt så är han grym det är ingen som kan säga nåt annat men han passar helt enkelt inte in i en 4-3-3 system som Barca använder sig utav nuförtiden.

Schubert

Vi får in en annan spelartyp som inte räds åt att utmana i nickdueller eller hårda närkamper i Gudjonsen som även kan användas som mittfältare så det här låter inte dåligt i mina öron. Men visst jag gillar Saviola lika mycket som den näste men finns helt enkelt inte plats för den typ av spelare men är han redo att gå ner i lön så ser jag gärna han i Barca dressen. Jag ogillar lönen som känns lite av det sista av Gasparts dåliga hantering =/

Gabriel

Bara att instämma Marquez forsätter briljera vart än han spelar verkat det som. Så klok så elegant:D så rätt att ha vid sidan om krigaren Puyol.
Barcelona Gabriel
2006-06-12 17:11
Se länken, en intervju med Marquez som säger att han vill avsluta sin karriär i Barça. Det saknas inte mycket för att förlägningen utav hans kontrakt ska vara ett faktum.

Marquez, herregud vilken fantasisk fotbollsspelare han har visat sig att blomma ut till. Efter hans första säsong var jag inte allt för optimistisk över hans fortsättning men jesus vad grymm han har blivit. I Puyol och Marquez har vi världens bästa mittbackspar utan tvekan :-)

Något att tänka på är att Marquez möter Deco när Mexico ställs emot Portugal. Hehe, det hade jag totalt glömt av.
Barcelona Gabriel
2006-06-12 17:08
Ni kan sluta önska er Saviola i Barçatröjan, det kommer ändå inte att ske. Ledningen räknar inte med honom så han i blaugranadressen är en orealistisk "värvning".
Barcelona Schubert
2006-06-12 15:00
Hoppas surfarna torskar. De försökte ju skada Gio! Han gjorde en helt OK match f ö, tycker att han blivit bättre på sistone.
Barcelona Schubert
2006-06-12 14:57
Saviola är bättre än Gundjohnsen. Kan vi inte ge Saviola ett nytt, lägre kontrakt, och sen betala honom mellanskilladen på den kontraktstid han har kvar (det är väl bara ett år). Det kommer ändå bara bli ett par miljoner euro och således ett mycket billigare "nyförvärv" än Gudjohnsen. Sen är han yngre och en fan så mkt skönare spelartyp.
Real Madrid Gábinho! [Spanien 06]
2006-06-12 14:33
Tycker ni ska ta hem Saviola en fortfarande grym talang som va skitbra mot Elfbenskusten. Men frågan är vart han ska spela iafall ja tycker han är en mycket bra spelare.
Barcelona Messi 10
2006-06-12 14:23

Barcaspelare så här långt i vm
Gio 90 minuter ett gult kort helt ok match som Holland vinner med 1-0
Van Bommel 60 minuter godkänt spel vinst 1-0
Marquez 90 minuter grymt bra som högerback i Mexicos trebackslinjen vinst 3-1
Deco skadad
Messi fick inte spela
Hoppas Xavi ,Puyul Iniesta och Ronaldinho visar sig från bästa sidan.
Henke tänker jag inte längre på då han ej tillhör oss... Men värt att notera Saviolas match riktigt bra kul för honom och bra för oss. ska vi köpa en anfallare till ska han vara billig och bättre än han det går inte anser jag så ta hem honom så är det löst ; )
Barcelona Gaucho´10
2006-06-12 11:58
O.Bravo..:D

Jag är förälskad i den spelaren nån för barca? :D
Barcelona Schubert
2006-06-12 01:49
Ämne: Schubert

Deco har....
OK, tack. Hoppas ni såg Marquez fina insats idag förresten. Klart bäst på plan. Gjorde överraskande många offensiva räder, var t o m inne i straffområdet. Han är rasande spelintelligent, den mannen. Ledde också sitt lag på ett föredömligt sätt.
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-06-12 01:15
Schubert

Deco har skadat foten och spelade därför inte. Det är dock inget allvarligt och han är tillbaka nästa match.

Men det du säger stämmer annars. Deco är dock ganska mycket bättre än sina konkurrenter och är internationellt erkännd, därför tror jag att han är given i Portugals startelva.

ps.
Är jävligt besviken över att Messi inte var med. Om man nu har planerat att spela med honom i framtiden så borde han fått göra ett inhopp. Han är ju knappast matchtränad.
Barcelona Schubert
2006-06-12 00:01
Gabriel/ Undrar om det inte är lite som i Mexico: de spelare som inte är infödda måste vara lite bättre för att få spela. Deco är ju brasse och folk kanske inte gillar att man spelar med honom. Därför spelar man bara med honom i nödfall. Den här matchen tyckte man att man skulle klara iaf. Det är iaf en tanke jag har.

Ronaldo var ruggigt bra, sjukt att han blev utbytt. Portugal hade total kontroll, det här var VM:s mest ojämna match.
Barcelona Gabriel
2006-06-11 22:48
Herregud så tampofattigt det är i Portugal utan Deco. Så här hade det inte sett ut ifall Deco fanns på planen, det kan jag lova er. Han hade tagit tag i mittfältet och matchen på ett betydligt annorlundare sett. Förstår inte dem som inte ser storheten i Deco. Hemska tanke att byta Deco för Lampard. Deco är kung.

Visca Deco!
Barcelona Gabriel
2006-06-11 22:32
19

Klubben planerar inte att sälja Maxi, utan det är en utlåning som man vill få igenom. Om Maxi skulle fått kontinuerligt med speltid i Osasuna som dessutom spelar i Champions League nästa säsong så tror jag att det skulle kunna vara ett bra alternativ för honom. Annars låter även Nastic som ett bra alternativ, men det kanske inte Maxi håller med om.

Osasuna kommer att spela både ligan och Champions League nästa år och jag tror att det finns en stor risk till att vi får se "Mallorca-Celta-Real Sociedad-Betis-syndormet" på även Osasuna nästa säsong, det finns mycket som talar för det. För det första har dom en alltför tunn trupp för att kunna lyckas bra i två stora turneringar. För det andra så har deras otroligt skickliga tränare Javier Aguirre skrivit på för At.Madrid. Senaste nytt är även att At.Madrid har bjudit ca 8 miljoner euros för Raúl Garcia. Ska dom ha någon som helst chans så får de verkligen inte bli av med honom. Snarare så behöver de förstärka truppen inte försvaga den. Personligen hade jag hellre sett att Sevilla tog 4:e platsen och den sista kvalplatsen till Champions league då de har en mycket starkare trupp och större bredd på laget än vad Osasuna har.
Barcelona 19
2006-06-11 20:35
Hehe det är Osasuna jag menar.
Real Madrid Gábinho! [Spanien 06]
2006-06-11 20:28
jens-//

Det kanske inte är Osa..... han menar.
jens-
2006-06-11 19:40
El trideñte magico
sånna som du ska förgöras!
El trideñte magico
2006-06-11 18:54
/// 19

Jag har aldrig hört talats om "Usasuna", det är Osasuna du menar va?
Barcelona hammabarça
2006-06-11 18:25
Marquez har inlett strålande mot Iran, kolla på svt1!
Barcelona 19
2006-06-11 17:41
Skulle Maxi lånas ut eller skulle han säljas till Usasuna ?

Annars tycker jag att det är dumt av Maxi att inte vara i Usasuna ett tag och spela i Champions League (om dom skulle komma in) och visa att han duger mot andra europeiska lag och sen komma tillbaks.
Barcelona Nemo
2006-06-11 17:28
Schubert, man ser mycket sånt i gunnilse och såna lag. Spelare med utländskpåbrå. Bra teknik, men skulle inte kunna spela taktiskt om deras liv hängde på det.

Jag tror hela Svenska fotbollsförbundet bör byta filosofi så kanske vi kan ha 2 lag som spelar i Champions League varje år... nu kvalar ju mästaren in i CL. Det är pinsamt
Barcelona Schubert
2006-06-11 17:23
En lösning kunde vara att man hade ett lag med bara tekniska spelare, med en tränare som satsar på teknik. Tekniska, passningsskickliga spelare har svårt att få sitt spel att funka i en väldigt oteknisk omgivning där alla andra bara vill sparka långt. Men om t ex invandrare med mer tekniska kvalitéer startade en egen klubb som konsekvent satsade på att spela upp bollen - även om det ledde till att man förlorade lite fler matcher i lägre åldrar, om det nu skulle ske, inte säker på det - så tror jag att det skulle leda till både bättre teknikutveckling och till att fler fortsatte med fotbollen.
Barcelona Nemo
2006-06-11 17:06
Medan vi är inne och hackar på svensk ungdomsfotboll så vill jag bara smita in med ett inlägg. Mentaliteten Svergie har är; "alla ska få spela". Detta kan drabba spelare a, som är bättre än spelare b, men spelare a får inte spela för att spelare c inte har fått spela en enda minut. Och spelare c måste spela för att alla måste spela. Det är bara att kolla på Spanien, England, och Italien, det är ingen slump att dem ligger ljusföre i utvecklingen.

Hade Messí varit svensk då hade Lagerbäck inte haft med honom i truppen.
Barcelona Carl McCoy
2006-06-11 17:01
Är 30 år och la av med fotbollen för att tränaren var full på träningarna...
men snälla, ta era fotbollskarriärer och Sverigementaliteten någon annanstans. "Off Topic" på La Masia kanske?

Hoppas "Gudi" kommer snart, det snackas om imorgon men det är väl inget att lita på.
Barcelona Ghazza
2006-06-11 16:39
Ämne: kubala

Fy fan va ....
Känner också igen mig i det. Är 16 år och har spelat sen jag var 5 ungefär. Jag är mittback men saken är den att jag vill rulla boll i backlinjen och faktum är att i en match vi spelade och ledde med 1-0 så säger min mittbackskollega till mig: Nu kör vi barcelonaspel här bak. Vi båda är av invandrarbakrund och älskar teknisk fotboll, men så fort vi rullar bollen i backlinjen lite mer än vanligt så hör man från bänken: MEN SLÅ UPP BOLLEN DÅ! Missförstå mig inte nu, vi spelar väldigt rolig fotboll, offensivt. Men i backlinjen skall bollen bara upp. Tråkigt...

Fattar verkligen inte varför tjongandet har en sådan patent som i Sverige. Det är verkligen synd eftersom de flesta ungdomarna vill verkligen spela en rolig fotboll, både svenskar och invandrare.
Barcelona Tiago
2006-06-11 16:18
Barca1994

men det e synd om den svenska pressen för dom har sån otrolig jävla dubbel moral så det e sjukt. vrf skriver dom inget om henke han var sjukt kass igår skapade knappt nått och när han väl gjorde så var det zlatan som spelade fram han. däremot zlatan skapade en massa vassa chanser synd bara att han inte är lite kyligare i avsluten men men tycker faktiskt lite synd om zlatan.
Barcelona Barca1994
2006-06-11 15:54
Ämne: Varför får zlatan al....
jag håller faktiskt me dig! så fort det går dåligt för Sverige så är det Zlatan som ska få all shittt! men så fort han gör en bra match och gör ett snyggt mål så ska dom gemföra han me Ronaldinho! snacka om att ha dubbel moral...
Barcelona 19
2006-06-11 15:03
Vet någon om filmen ''FC Barcelona More Than A Club'' ?
Vad handlar den om ?
Annons: