/spanien/barcelona/forum/24366.aspx/spanien/barcelona/forum/24366.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mot Nya Tider
2006-06-04 20:09
Brasilien träningspelade mot Nya Zeeland nyss och matchen slutade 4-0.

Målen: 1-0, Ronaldo. 2-0, Adriano. 3-0, Kaka. 4-0, Juninho.

Ronaldinho spelade i ungefär 70 min och gjorde en stabil match. Han serverade anfallarna med många fina bollar, men tog inte så mycket eget iniativ att utmana.
Barcelona Carl McCoy
2006-06-04 19:18
18 miljoner för Alves? Köp då.
13 miljoner för Gudjohnsen? ja, men köp då.

Nu ryktas det om att Oliveira ska värvas istället för G-sen. Är rädd att det kommer att gnällas lite mer på bänken nästa säsong isåfall.
Barcelona La Rambla
2006-06-04 19:08
Hur kan ni tycka att det är bättre att vänta till efer VM? Om spelaren gör extra bra ifrån sig där lär ju priset stiga rätt så kraftigt. Nej gör klart med spelare så fort som möjligt så truppen är klar och så kan man koncentrera sig på nästa säsong redan nu.

Tydligen så har Barça ökat intresset för Chivu nu igen. Om man nu kan ta allvarligt på de här uppgifterna. Känns mer som om det är gamla nyheter som används igen.
Barcelona Tiago
2006-06-04 19:03
Ride_The_big_one

håller med dig först och främst ska vi köpa en höger back och en anfallare sen om det behövs kan vi köpa en mittback men 4 st värvningar anser jag inte man behöver.
Barcelona Ride_The_big_one
2006-06-04 18:54
Cicero

Sammanlagt vill du ha in 4 spelare?

Låter inte så realistiskt dessutom så har vi bra med bredd i laget. 2 spelare bör laget värva ingen snack om saken om vi ska försöka oss på en dubbel eller en trippel, en försvars spelare och en ersättare till super swede och väntar klubben efter vm gör man ett smart drag!

Barcelona Cicero
2006-06-04 17:47
Det kanske är klokt av klubben att ligga lågt och vänta med spelarköp till efter VM. Själv vill jag ha två eller tre försvarsspelare samt en bra superinhoppare.
Barcelona SaMii^
2006-06-04 16:52
Ja verkligen, tack så j*vla mkt La Rambla =) Fälde en tår under filmen, man blir verkligen rörd. Så himmla underbart att vi äntligen är bäst !!!!

Visca Barça, Visca Catalunya!
Barcelona Tiago
2006-06-04 15:45
Mot Nya Tider

jag håller med dig man blev tårögd av filmen speciellt i slutet när man fick se giuly och fansen gråta det var en otroligt goe känsla:D tack La Rambla ännu en gång:)
Barcelona Mot Nya Tider
2006-06-04 15:44
Tack La Rambla för länktipset och den underbara videon

Måste erkänna att jag blev tårögd när jag såg igenom klippet. Det var mycket känslor inblandade. Efter allt slit som har lagts ner, så är man det bästa laget i Europa igen! Jag har inga ord för att beskriva känslan...
Det är helt underbart och man hoppas på få se mer sånt i framtiden...

Jag älskar Fc Barcelona av hela mitt hjärta!
Visca Barça i Visca Catalunya!
Barcelona Tiago
2006-06-04 15:36
vad händer med parea från atletico då jag tycker han är en väldigt intressant spelare eller vrf inte satsa på kompany?
Barcelona Schubert
2006-06-04 15:33
Nej Marquez passningsspel är bland det bästa jag sett hos en mittback.

Har också varit imponerad av Militos huvudspel. Kanske är han tänkt först och främst som ersättare till Puyol. För mig känns det bra att ha åtminstone en mittback som är riktigt bra med bollen - vilket Marquez men även Edmilson är. Så om Marquez blir skadad kanske man hellre bör spela med Edmilson. Om Puyol blir skadad kan man å andra sidan spela med Milito, som liknar Puyol i spelstilen.
Barcelona La Rambla
2006-06-04 15:24
Alla mittbackar har knappast Rafael Marquez bollbehandling och passningsspel, men av det jag sett så bör det duga. Milito är stenhård i kroppen som du skrev, när han stöter. En riktigt bra huvudsspelare, speciellt hörnor och frisparkar offensivt. Precis som sin landsman Ayala, begriper inte att dessa argentinare är så bra i huvudspelet trots sin ringa längd, är hans huvudspel av största klass.

Han hade varit perfekt som mittbacksbackup. Kanske kan han även spela som ytterback?
Barcelona Schubert
2006-06-04 15:12
OK. Men han är också bra, kanske ännu bättre. Stenhård attityd. Lär inte bli alltför dyr om han går heller. Hur är hans bollbehandling?
Barcelona La Rambla
2006-06-04 15:09
Gabi Milito har säkert dubbla pass, italienskt, som så många andra argentinare. Det står inte så mycket om priset mer än att hans klausul ligger på 30M euro, men också att Zaragoza befinner sig i ekonomisk kris trots att de bla sålt Cani till Villarreal.

Edit: Nej jag syftar på försvararen Gabriel Militio, inte brodern som är anfallare.
Barcelona Schubert
2006-06-04 15:04
Schysst, La Rambla. Milito har varit bra när jag settt honom. Har du nån aning om pris och om han har EU-pass?
Barcelona La Rambla
2006-06-04 14:59
Lite rykten:

Tydligen har Barça åter igen ökat intresset för att värva Gabi Milito i Zaragoza. Deras ekonomimiska situation är tydligen rätt dålig nu.

Villarreals president är fortfarande envis när det gäller Forlán. Nu har tydligen även Valencia blandat sig i igen. Roig vill sälja Forlán till högst bjudande. Barça trodde väl att affären skulle gå smidigt och att man hade trumpf på hand med Saviola. Hoppas personligen att Valencia lägger ett högt bud och värvar Forlán.

På tal om Saviola, grannen Espanyol vill gärna ha el conejo. Men de vill ha honom gratis, hans kontrakt går ju ut nästa år. Sicka typer, tror att de ska få honom gratis. Dream on!

Det ryktas att Lopera i Betis har tackat nej på ett bud från Barça för Oliveira på 15M euro. Oliveira som har samma agent som Ronaldinho, som för övrigt är Ronaldinhos egen bror.

Ja, de vita förnekas sig aldrig. Barça trodde sig kunna knyta till sig Gudjohnsen för 8-10M euro tills Real blandade sig i och det var ju så klart Chelsea snabba att snappa upp och säger sig nu vilja ha minst 15M euro för islänningen. Är det någom som tror att Real på allvar är intresserade av honom? Skulle inte tror det, men kan de jävlas så gör de ju så klart det. I vilket fall som helst så är Gudjohnsen irriterad över att Chelsea har höjt priset, han vill ha en transfer färdig innan VM drar igång på fredag. Enligt agenten, hans far Arnor, så vill han till tydligen till Barça. Vem är förvånad?

Vi köper inte galacticos, vi skapar dem! :-)
Barcelona Barça82
2006-06-04 14:52
Någon som har länk till Argentina matchen?
Barcelona Schubert
2006-06-04 14:46
Ämne: Titta vad som kommer....
Tack för tipset! Såg den förut men hade glömt det mesta. Mycket intressant; vad öppna de var (förutom Rijkard - vilken mussla:) ). Alltid härligt att se Ronaldinho. Styrelsen i all ära men ärligt talat, den som verkligen revolutionerat klubben är Ronaldinho. Läs dagens SvD där det finns en lång hyllande artikel om honom.

Rossell verkar ha varit lite av en fixartyp men samtidigt rätt bufflig, stämmer det?

Boixos Nois, vilka typer. Gnaget borde åka ner och titta på hur Barca behandlat dem för att få bukt med Firman (är gnagare).
Barcelona (catalonia barca)
2006-06-04 14:00
!!BaRcA!! ///
det är nog efter VM
Barcelona !!BaRcA!!
2006-06-04 13:14
nån som vet när nästa säsongs spelschema kommer ut??
Spanien chelsea4-ever
2006-06-04 11:07
Juaníto //
Guddy var väldigt stark i luftrummet, tycker han tappat lite styrka efter att han blev placerad på mitt/mitt men det har nog något att göra med att Drogs har tagit nickduellerna det senaste året.

Guddys största styrka är enligt mig att han är duktig i spelet med ryggen mot mål och kan snabbt skapa en målchans, som någon nämnde så är han varken Etoo eller Guily snabb men hans blick för spelet gör att det spelar mindre roll.

Angående hans roll 9/11 så är den ytterst olycklig. Guddy, Lamps och Terry satt på en hotellbar då Guddy hade en vän på besök och de drack en del - dock bör det tilläggas att på grund av andra omständigheter så gick Guddy därifrån innan hånen mot amerikanarna började.
Barcelona 19
2006-06-04 09:11
Titta vad som kommer på TV idag !!!

FC Barcelona - spelet bakom fotbollen
Tid: 11:55-13:25
Kanal: SVT 1

Dokumentär från 2005. Skildring av spelet bakom kulisserna i FC Barcelona. En av världens största fotbollsklubbar befann sig i djup kris för bara ett år sedan. Det blev en tuff resa tillbaka mot toppen. Text-tv 199. Repris från 2005.
Barcelona Gabriel
2006-06-04 04:19
Lite bedtime-news innan jag går och lägger mig då.

Vi kan glädja oss över att allt verkar vara i sin ordning gällande renoveringen utav "Rafa" Marquez kontraktsförlägning. Allt går som det ska och väntas vara klart inom några dagar. Marquez själv säger så här:

Det existerar inga problem angående förlägningen utav mitt kontrakt med Barça. Allt är fixat, det är bara signaturen som saknas. Jag är väldigt nöjd i Barça och kommer att fortsätta att spela i Camp nou. Jag vill avsluta min karriär här. Angående Milan så erkände jag enbart att jag gillade Serie A och Milan som lag. Men jag sa också att jag är väldigt nöjd i Barcelona

Sköna ord ifrån Marquez, hoppas också nu att det går bra för honom och Mexico i VM.

Real Madrid har lagt sig i affären med Gudjohnsen. Är man förvånad? Det går inte en enda spelare som ryktas till Barcelona utan att Los Mierdas lägger sig i, snacka om att känna sig hotade. Antagligen är det tänkt att han ska komma att ingå i Roberto Carlos-affären som ett utbyte.

That's all for now. Allt det viktiga jag orkar gå igenom som sagt med tanke på klockan. Sängen väntar. Ni checkar väll in Sport och Emd mañana som vanligt antar jag.

Buenas Noches amigos i Visca el Barça :-)!!!
Barcelona Gabriel
2006-06-04 03:58
La Rambla

Angående Stoichkov-filmen, när jag trycker på länken du angav så kommer jag fram till sidan, men det står "Your download has failed. You have an invalid session set." Några råd på hur det kan lösa sig? En dokumentär med legenden Stoivhkov vill jag inte gå miste om.

Tack på förhand!

Edit: No need to worry. Jag fixade det själv. Tack för filmen, du är usefull som vanligt ;-)

Buenas Noches!
Barcelona Schubert
2006-06-04 02:13
Vad gäller plundringen av Juve så snackas det ju mest om Zambrotta och Zlatan. Men det finns ju andra bra spelare där. En spelare jag inte tycker har gjort sitt är Nedved. Tänk på Henke, han kom till oss som lite äldre och gjorde ett bra jobb. Nedved är liksom Henke en träningsnarkoman och är dessutom en väsentligt bättre spelare.

Han kan spela både på Decos plats och på någon av kanterna. Kanske inte de platserna där vi har största behovet av folk, men blir han tillgänglig till ett rimligt pris tycker jag att vi bör slå till. Om man jämför med Gudjohnsen som kan spela på ungefär samma platser (Ok Nedved kan inte spela center) så är Nedved klassen bättre.
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-06-04 01:21
Jag är faktiskt också lite besviken på ledningen, ge upp Forlan. Villarreal håller på och bygger upp ett starkt lag och jag förstår att dem inte vill sälja Forlan. Istället borde ersättaren vara Gudjohnsen. Det sägs i olika medier att Gudjohnsen kommer att pressenteras som ett nyförvärv på tisdag. Det skulle i så fall vara en mycke bra värvning. Som sagt så är han en allround spelare, som kan spela på många olika positioner. Dessutom så gnäller han inte över att sitta på bänken. Hoppas att han pressenteras redan imorgon, tillsammans med Alves :-).
Barcelona La Rambla
2006-06-04 00:43
II Barça II:

De nada amic.

Nej, fortsätetr El Gran Circo Blanco och kandidaterna kontaktar spelare under kontrakt lär de bli anmälda till Fifa. Milan är upprörda över ryktade kontakter med Kaka.

Det samma gäller faktiskt fallet med Forlán, Villarreals president Roig är irriterad över om nu Barça har kontaktat honom och inte klubben först. Därför vill han inte förhandla och hänvisar till utköpesklausulen på Forlán. Tycker att man ska lägga ner det spåret och satsa på Oliveira eller Gudjohnsen istället. För att inte nämna Alves.
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-06-04 00:31
La Rambla:
Vilken härlig film, tack så mycket! Vad hade vi gjort utan dig :-).

Milans Adriano Galliani:

“I requested Massimo Oddo, but Lazio said he was not for sale and I respect that decision. I have no intention of irritating clubs that make their intentions clear, unlike for example Real Madrid’s strategy."

Det är inte bara clués som stör sig på Real Madrid :-).
Barcelona Ordem e Progresso
2006-06-04 00:26
Tack Rambla

Precis vad jag behöver nu. En dokumentär när man har tråkigt :-)
Barcelona La Rambla
2006-06-04 00:20
Ok, en till när vi ändå är igång. En med legenden Hristo. En dokumentär av El Mundo Deportivo. Massa mål och annat från det att han värvades 1990. Sevärd!

Stoitchkov Gols D'or

Annons: