/spanien/barcelona/forum/24363.aspx/spanien/barcelona/forum/24363.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2006-06-12 22:07
Som jag skrev i madrids forum så är det en personlig förnedring gentemot Ronaldinho att säga att Robinho kan bli en bättre spelare, snacka om naivitet!

Gábinho! [Spanien 06]

Öh, enda anledningen till att jag ens tog upp Ramos för för att någon på erat forum nästan fick mig att spy av den fula bilden han länkade till.

Om Ramos ska bli bättre än Puyol så blir hans första utmaning till kommande säsonger att lära sig att skilja på inkast och offside, haha.
Barcelona - FcB 20 -
2006-06-12 22:02
snälla kan någon hjälpa mig hur f*n hittar man bosman koder från drömelvan . tacksam för svar
Barcelona EsCúle
2006-06-12 20:41
I mitt tycke så tycker jag att jag har rätt i allt jag skrev vilket är ganska logiskt, är ganska säker på att många här inne håller med mig, eller ? ;P
Real Madrid Gábinho! [Spanien 06]
2006-06-12 20:18
Escúle//

Mycket rätt i det du skriver. Fast det är ingen omöjlighet att han blir i samma klass. Robinho behöver bara få mer muskler och nli större me den kropp han har blir han inte den bästa då han går ner för lätt.
Barcelona EsCúle
2006-06-12 20:07
Att Robinho skulle bli bättre än Ronaldinho är en omöjlighet, sen att han kan göra 14 översteg och komma för bi varannan gång, det är många som kan.

Ronaldinho är för mig en av de största i världen som skådats, hans kvaliteér går inte att träna upp, det är en gåva som få får bära på.
Robinho kan mycket väl bli en bra spelare vilket han redan är men har kommer aldrig komma upp på Dinhos nivå.Det är endast fakta.

Sen att Ramos skulle kunna bli bättre än Puyol är mer troligt, han ät en otrolig talang som spelar mognare än de flesta i hans ålder.Han har helt klart tiden framför sig.
Puyol är i sina bästa tider och är mycket bättre änn Sergio just nu.:-)
Barcelona La Rambla
2006-06-12 19:59
Bra argument där. :-)~

Visst, tro vad ni vill men gör det någon annanstans bara.
2006-06-12 19:45
Ni får tro va ni vill och vi får tro va vi vill.

Det ingen vi tvingar er att hålla me om.
Barcelona Barca1994
2006-06-12 19:12
Ämne: Gabriel //

Gullig....
Gábinho! [Spanien 06] ni är bäst oki men stick nu!! Robniho kommer alldrig att bli bättre än KING OF THE FOTBOLL RONALDINHO vad är det ni inte fattar... o sen snälla Ramos ska bli bättre än Puyol hhahaha snälla ingen chans! ramson kan bli bra och han är redan en bra spelare men att han ska bli bättre än Puyol INGEN CHANSSSSSSSSSSSSSSSSS
Barcelona La Rambla
2006-06-12 19:09
Jisses! Sitt gärna på Reals forum och tro er veta allting. Men att påstå att Robinho har potential att bli en bättre spelare än Ronaldinho är humor på stor nivå. Bespara oss sånt dravel tack.

Det finns egenskaper som Robinho inte har och aldrig kommer att kunna träna sig till och det är spelförståelse, split vision och passningsspelet med "omöjliga" genomskärare. Visst är Robinho en bra spelare och kommer säkert att bli ännu bättre. Men han är rätt och slätt bara en anfallare. Ronaldinho är så mycket mer, han är playmaker, målgörare i ett. Han höjer medspelare till nivåer de själva inte trodde var möjligt. Robinho är en liten målkåt och rätt så egoistisk knatte som vill ha alla rubriker i tidningarna för sig själv.

Påstår ni annat skämmer ni bara ut er och ger alla andra stor underhållning.
Tack för underhållningen. Länge sen jag skrattade så mycket.
2006-06-12 18:13
Gabriel //

Gulligt att du tycker vi e söta. Men du vart inne i vårt forum hela denna dan. Och vill bara säga att de nästan e omöhligt att bli bättre en Dinho men Robinho har potenial(orka stava) att blir i samma klass som han.

Sen om Ramos och Puyol snälla ska man genföra dom nu de 8 års skillnad han har hela sin karriär på sig att blir bättre en Puyol och ja tror han blir det om ett par år du han blivit mognare i sitt spel.
Barcelona Gabriel
2006-06-12 17:55
Ride_The_big_one

Hehe, llama me Gabyi porfavor :D Var inne där för några dagar sen då jag var riktigt uttråkad och inte hade något att göra. Sen efter det har man ständigt blivit påmind om varför man aldrig gick in dit. Misstaget kommer ej att upprepas :-)
Barcelona Ride_The_big_one
2006-06-12 17:51
Gabriel

Gabi vad gör du där inne och läser tabloid ala real madrid ? :D

Dem är ju värre än engelsk media med sitt hypandet och hyllande gentemot sina egna spelare.

Man får jätte gärna hypa och hylla när spelaren gjort nåt utöver det vanliga men kom igen nåra finter här och där är väl inget att spilla galla över.

Robinho kommer inte ens bli bättre än Kaka om vi ändå ska köra idiotiska jemförelsen med spelare som inte ens har samma spelstil.

vad de bör göra är en jemförelse mellan C.ronaldo och Robinho bägge dessa herrar överarbetar situation om och om igen men Ronaldo har åtminstånde utvecklats sitt spel :D
2006-06-12 17:47
Allt jag har att säga är när Barcelona möter lag som Milan,Chelsea och andra affärstängade lag så behöver man spelare som springer och river i motståndarens försvar med lite fys om du inte inser det så bör du ta fram glasögonen :D

Barca har det mesta men vi har ingen som kan utmana i luftrummet visst vi får inte in nån jan Koller men en rörlig fysisk och allround messig spelare som är inne i rätt ålder.

Hålla kvar Saviola och köpa in Gudjonsen och en ytterback sen är det bara att blicka fram mot nästa säsong
Barcelona Gabriel
2006-06-12 17:45
Haha, snacka om att pinsamheten lyser igenom på madrids forum. Enligt dem så kommer Robinho bli bättre än Ronaldinho eftersom han är en större talang än vad Ronnie var i hans ålder och Ramos kommer att bli bättre än Puyol. Är dem inte så söta :-D?
Barcelona Schubert
2006-06-12 17:45
Ämne: Gábinho! [Spanien 06....
För det första: det är väl bara ett år kvar på Saviolas kontrakt? Vi kan skriva ett nytt kontrakt med honom, så att han får en lägre lön fr o m nästa år. Vi kanske får 2-3 m euro i "för höga" lönekostnader i år, men det är att jämföra med att köpa en ny spelare, som kommer att kosta oss över 10 m euro. Bättre då att behålla honom, och stå ut med lite för hög lön i ett år.

Saviola spelade lite till vänster mot elefanterna och jag tror att han skulle klara en ytterroll minst lika bra, om inte bättre, än vad Henke gjorde. Han är ju 100 ggr mer teknisk och kan göra sin gubbe.

Som center är han kanske lite liten, det är sant. Han löper smart men det är klart att han vinner inga närkamper i boxen. Som jag ser det har Barcelona ändå aldrig byggt sitt spel på att skicka lyror in i straffområdet och därför är jag lite tveksam till vad vi ska ha Gudjohnsens iofs starka huvudspel till.
Barcelona Schubert
2006-06-12 17:38
Ledningen borde ändra inställning när de ser Saviola i VM och ser vad han kan göra i ett riktigt välspelande lag som Argentina (eller Barcelona för den delen). Som sagt, han är vår spelare, han står för den vackra fotbollen, han är ung, och han är klart bättre än en sån som Gudjohnsen. Vad mer kan man begära?

Sen tycker jag att man kan låta Ezquerro gå och ersätta honom med Luis Garcia, som är mkt bättre och går mkt bättre i djupled, vilket passar vårt spel.

Utöver dessa värvningar skulle jag värva Milito och Alves. Rodri får lånas ut och Belletti gå. Hela kalaset bör inte behöva gå för mer än 30 m Euro.
2006-06-12 17:33
Gábinho! [Spanien 06]

Använder man Saviola på rätt sätt så är han grym det är ingen som kan säga nåt annat men han passar helt enkelt inte in i en 4-3-3 system som Barca använder sig utav nuförtiden.

Schubert

Vi får in en annan spelartyp som inte räds åt att utmana i nickdueller eller hårda närkamper i Gudjonsen som även kan användas som mittfältare så det här låter inte dåligt i mina öron. Men visst jag gillar Saviola lika mycket som den näste men finns helt enkelt inte plats för den typ av spelare men är han redo att gå ner i lön så ser jag gärna han i Barca dressen. Jag ogillar lönen som känns lite av det sista av Gasparts dåliga hantering =/

Gabriel

Bara att instämma Marquez forsätter briljera vart än han spelar verkat det som. Så klok så elegant:D så rätt att ha vid sidan om krigaren Puyol.
Barcelona Gabriel
2006-06-12 17:11
Se länken, en intervju med Marquez som säger att han vill avsluta sin karriär i Barça. Det saknas inte mycket för att förlägningen utav hans kontrakt ska vara ett faktum.

Marquez, herregud vilken fantasisk fotbollsspelare han har visat sig att blomma ut till. Efter hans första säsong var jag inte allt för optimistisk över hans fortsättning men jesus vad grymm han har blivit. I Puyol och Marquez har vi världens bästa mittbackspar utan tvekan :-)

Något att tänka på är att Marquez möter Deco när Mexico ställs emot Portugal. Hehe, det hade jag totalt glömt av.
Barcelona Gabriel
2006-06-12 17:08
Ni kan sluta önska er Saviola i Barçatröjan, det kommer ändå inte att ske. Ledningen räknar inte med honom så han i blaugranadressen är en orealistisk "värvning".
Barcelona Schubert
2006-06-12 15:00
Hoppas surfarna torskar. De försökte ju skada Gio! Han gjorde en helt OK match f ö, tycker att han blivit bättre på sistone.
Barcelona Schubert
2006-06-12 14:57
Saviola är bättre än Gundjohnsen. Kan vi inte ge Saviola ett nytt, lägre kontrakt, och sen betala honom mellanskilladen på den kontraktstid han har kvar (det är väl bara ett år). Det kommer ändå bara bli ett par miljoner euro och således ett mycket billigare "nyförvärv" än Gudjohnsen. Sen är han yngre och en fan så mkt skönare spelartyp.
2006-06-12 14:33
Tycker ni ska ta hem Saviola en fortfarande grym talang som va skitbra mot Elfbenskusten. Men frågan är vart han ska spela iafall ja tycker han är en mycket bra spelare.
Barcelona Messi 10
2006-06-12 14:23

Barcaspelare så här långt i vm
Gio 90 minuter ett gult kort helt ok match som Holland vinner med 1-0
Van Bommel 60 minuter godkänt spel vinst 1-0
Marquez 90 minuter grymt bra som högerback i Mexicos trebackslinjen vinst 3-1
Deco skadad
Messi fick inte spela
Hoppas Xavi ,Puyul Iniesta och Ronaldinho visar sig från bästa sidan.
Henke tänker jag inte längre på då han ej tillhör oss... Men värt att notera Saviolas match riktigt bra kul för honom och bra för oss. ska vi köpa en anfallare till ska han vara billig och bättre än han det går inte anser jag så ta hem honom så är det löst ; )
Barcelona Gaucho´10
2006-06-12 11:58
O.Bravo..:D

Jag är förälskad i den spelaren nån för barca? :D
Barcelona Schubert
2006-06-12 01:49
Ämne: Schubert

Deco har....
OK, tack. Hoppas ni såg Marquez fina insats idag förresten. Klart bäst på plan. Gjorde överraskande många offensiva räder, var t o m inne i straffområdet. Han är rasande spelintelligent, den mannen. Ledde också sitt lag på ett föredömligt sätt.
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-06-12 01:15
Schubert

Deco har skadat foten och spelade därför inte. Det är dock inget allvarligt och han är tillbaka nästa match.

Men det du säger stämmer annars. Deco är dock ganska mycket bättre än sina konkurrenter och är internationellt erkännd, därför tror jag att han är given i Portugals startelva.

ps.
Är jävligt besviken över att Messi inte var med. Om man nu har planerat att spela med honom i framtiden så borde han fått göra ett inhopp. Han är ju knappast matchtränad.
Barcelona Schubert
2006-06-12 00:01
Gabriel/ Undrar om det inte är lite som i Mexico: de spelare som inte är infödda måste vara lite bättre för att få spela. Deco är ju brasse och folk kanske inte gillar att man spelar med honom. Därför spelar man bara med honom i nödfall. Den här matchen tyckte man att man skulle klara iaf. Det är iaf en tanke jag har.

Ronaldo var ruggigt bra, sjukt att han blev utbytt. Portugal hade total kontroll, det här var VM:s mest ojämna match.
Barcelona Gabriel
2006-06-11 22:48
Herregud så tampofattigt det är i Portugal utan Deco. Så här hade det inte sett ut ifall Deco fanns på planen, det kan jag lova er. Han hade tagit tag i mittfältet och matchen på ett betydligt annorlundare sett. Förstår inte dem som inte ser storheten i Deco. Hemska tanke att byta Deco för Lampard. Deco är kung.

Visca Deco!
Barcelona Gabriel
2006-06-11 22:32
19

Klubben planerar inte att sälja Maxi, utan det är en utlåning som man vill få igenom. Om Maxi skulle fått kontinuerligt med speltid i Osasuna som dessutom spelar i Champions League nästa säsong så tror jag att det skulle kunna vara ett bra alternativ för honom. Annars låter även Nastic som ett bra alternativ, men det kanske inte Maxi håller med om.

Osasuna kommer att spela både ligan och Champions League nästa år och jag tror att det finns en stor risk till att vi får se "Mallorca-Celta-Real Sociedad-Betis-syndormet" på även Osasuna nästa säsong, det finns mycket som talar för det. För det första har dom en alltför tunn trupp för att kunna lyckas bra i två stora turneringar. För det andra så har deras otroligt skickliga tränare Javier Aguirre skrivit på för At.Madrid. Senaste nytt är även att At.Madrid har bjudit ca 8 miljoner euros för Raúl Garcia. Ska dom ha någon som helst chans så får de verkligen inte bli av med honom. Snarare så behöver de förstärka truppen inte försvaga den. Personligen hade jag hellre sett att Sevilla tog 4:e platsen och den sista kvalplatsen till Champions league då de har en mycket starkare trupp och större bredd på laget än vad Osasuna har.
Barcelona 19
2006-06-11 20:35
Hehe det är Osasuna jag menar.
Annons: