/spanien/barcelona/forum/24361.aspx/spanien/barcelona/forum/24361.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Schubert
2006-05-29 00:19
La Rambla/ Ja, om man har 30 m Euro så har man ju inte råd. Synd i så fall för Ronaldo är en riktigt bra spelare. Tur att man inte fick Henry i så fall, hade blivit totalstopp på övriga värvningar om han kommit.

Hur blir det med Marquez pass? Det kan ju bli guld värt om han får EU-pass. T ex skulle jag inte ha nåt emot att snuva Chelsea på den unge talangen S. Kalou, som kan spela både till höger och som center. Han reas ut till endast 3 m £ och är bara 20 år och som jag ser det mycket bättre än t ex Forlan. Men han har inget EU-pass och kan inte spela samtidigt som Dinho, Marquez och Eto'o.

Finns många bra sydamerikanska och afrikanska spelare som kunde bli aktuella om en icke-Eu-plats öppnades.
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-05-28 23:52
En intressant artikel, handlar om Ronaldinho.

(Länktips)
Barcelona Carl McCoy
2006-05-28 23:36
Herregud...Bayern München drömmer om van Bommel som ersättare för Ballack.
Folk här nämner honom knappt när vi pratar om mittfältet..haha...vi har det ganska bra.
Barcelona Carl McCoy
2006-05-28 23:25
Samy/
Välkommen. Att säga att han ryktas vara på väg hit är en stark överdrift: han drömmer om att komma hit.
Barcelona Gabriel
2006-05-28 23:24
Samy!

Ingen har sagt att han ryktas vara på väg till Barcelona. Cristiano Ronaldo har sagt att han vill till Spanien och spela för antingen oss eller Real Madrid, det är allt.
Real Madrid Samy!
2006-05-28 23:19
öhm ? inte för att ja bryr mej men när ryktades C.Ronaldo till barcelona ? :S

P.S är ny hhär på svenskafans så ja ville bara säga grattisis för ligaguldet och cl vinsten ! :P
Barcelona Carl McCoy
2006-05-28 22:44
Camparn på Nou mfl./

Tycker absolut Gudjohnsen är den bästa back-upen om man är ute efter en "Henketyp", vilket man är.

Zambrotta och Alves är också de mest spännande ytterbackarna. Vänsterbackspositionen tror jag dock Rijkaard är ganska nöjd med, han verkar gilla Gio och Sylvinho.

Det sägs att besked ska ges vad gäller anfallare innan nästa vecka är slut: spännande...hoppas Barcelona fortsätter med sina nordiska inslag ;)
Barcelona Camparn på nou
2006-05-28 22:38
Håller med om att Ronaldo inte borde köpas pga en massa anledningar. Visst skulle det vara ögongodis att kunna kasta in en sådan spelare men knappast ekonomiskt bra för Barca och onödigt sportsligt. När vi som sagt redan har förlängt med Giuly, har Maxi och söker att köpa in en helt annan anfallstyp.

Lägg krut på Alvés och en mittback/högerback Chivu, Zambrotta, Milito. Och en anfallare som kan spela överallt i anfallet jag anser att Gudjohnsen är det klart bästa alternativet av de som ryktas vara på ingång. Han är en oerhört skicklig spelare bra på huvudet, bra passningsspelare och mycket intelligent besitter en hel del av Henkes kvalitéer. Är också en trevlig person som skulle inte skulle gnälla av att sitta på bänken.
Barcelona La Rambla
2006-05-28 22:20
Schubert:

Det bör väl vara en av anledningarna till att han vill bort från Man U? Visserligen har du en poäng i att han kan spela på bägge kanterna, precis som Robben ofta gör, det är bra med sådana alternati. Jag tror ändå att det blir en alltför dyr historia. Verkar som om max transferbudget ligger på 30M euro den här säsongen. Ungefär 10M euro på en anfallare, är åtminstone det man vill lägga på Forlán plus eventuellt en spelare från Barça också. Det är defensiven som behöver förstärkas först och främst. Ni minns hur det var när både Edmilson och Marquez var skadade och när sen Puyol blev avstängd i CL så fick man ju lite panik.
Barcelona Schubert
2006-05-28 22:14
Quaresma var väldigt ung och är dessutom sämre. Ronaldo är en av de bästa spelarna i ett av Europas bästa landslag, Portugal. Han har dessutom varit väldigt bra i svåra matcher i PL, t ex mot Chelsea. Han har en fantastisk högstanivå (men också en rätt låg lägstanivå, det medges).

Dinho har ju spelat en del centralt nu på slutet. Inte heller Messi skulle göra bort sig där tror jag. Med dessa omflyttningar kan Ronaldo spela på en av kanterna. Han kan lika gärna spela på vänsterkanten; har ofta spelat där i United.

Jag förstår inte vad detta om att Ronaldo skulle klaga över att sitta på bänken kommer ifrån. Han har som sagt suttit en hel del på bänken i United, och jag har aldrig hört nåt om några klagomål. Har ni?
Barcelona Gabriel
2006-05-28 22:03
Schubert

Det mesta jag ville ha sagt om saken sa jag i föregående inlägg. Jag tror inte att han skulle accepterat bänken så mycket som det skulle blivit möjligt för honom att göra när Messi är skadefri. För när Messi ska spela, då ska han också göra det 7 dagar i veckan före C.Ronaldo.

Jag vill inte heller ha Forlan. Och visst ska man förstärka anfallet så ska de vara en bättre spelare än vad vi redan har på bänken. Men Ronaldo tror jag blir alltför dyr. Dessutom tycker jag inte han behövs eftersom vi har Messi. Då finns det faktiskt bättre alternativ. Han är ingen striker. Köp hellre Crespo då!
Barcelona La Rambla
2006-05-28 22:01
C.Ronaldo kan ni slå ur hågen direkt. Guily har fått förlängt kontrakt och är redan tänkt som andrahandsalternativ på högerkanten efter Messi. Ska Rijkaard då skaffa ännu en kantspringare? Knappast troligt. Enligt all rapporter vill man ha en spelare som påminner om Henkes karaktär. En spelare som kan spela på flera platser och inte klagar på över att sitta på bänken. Tycker ni att C.Ronaldo uppfyller de kriterierna? Skulle inte tro det va. Sen så har vi redan haft en liknande spelartyp i Barcelona, Quaresma. Han blev inte långvarig, vilket inte C.Ronaldo heller hade hade blivit i Barcelona.
Barcelona Schubert
2006-05-28 21:47
Gabriel/ För det första; kommer han, så kommer han att vara försteavbytare. Så mycket bänk tror jag inte att det skulle bli. Henke, t ex, har ju fått spela mycket, liksom våra mittfältare som inte varit förstaval. Dessutom har han varit bänkad tidvis även i United och jag har inte hört nåt gnäll därifrån.

Låt mig göra klart att jag anser att han är klart sämre än Messi. Han kommer aldrig att peta honom. Men som sagt, man behöver bra ersättare.

Jag vet inte hur mycket pengar det finns, och visst är det viktigt att förstärka backlinjen. Däremot tycker jag att det är dumt att köpa en anfallare som är ungefär lika bra som de anfallsavbytare vi redan har - i så fall kan man lika gärna strunta i det. Ska man köpa en anfallare, ska det vara en som verkligen förstärker laget. Därför är jag tveksam inför en sån som Forlan, t ex. Men visst, har man inte råd men Ronaldo har man inte; huruvida det är sant eller inte kan inte jag bedöma.
Sevilla Riquelme - el mago
2006-05-28 21:43
Ämne: Om någon missade tv4....
Finns det något ställe man kan se klippet från sporten?
Barcelona Gabriel
2006-05-28 21:38
Schubert

Och du tror att Cristiano Ronaldo hade respekterat ett eventuelt beslut att sitta på bänken? Han är fortfarande väldigt ung (21 år) och vill givetvis utvecklas till den ultimata världsspelaren som många anser att han har potencial till. Som jag sa, vi har redan Messi. En annan sak att tänka på är att Manchester United knappast kommer sälja honom för billiga pengar. Det kommer minst kosta runt 25-30 miljoner Euro, om inte mer för honom. Det har vi inte pengar till. Priovärvningar är ytterbacksplatserna. Hur mycket pengar tror du att det finns egentligen?
Barcelona Schubert
2006-05-28 21:31
Vadå onödigt med C Ronaldo? Ett lag behöver bra avbytare. Barca har åtminstone fyra fantastiska spelare på mittfältet (Xavi, Iniesta, Edmilson, Deco) och även de övriga två är helt OK men i anfallet är avbytarn ärligt talat inte i nivå med våra konkurrenters avbytare. Tänk om vi får längtidsskador på Eto'o och Dinho, ska vi då behöva förlita oss på såna som Giuly och Ezquerro? Nej, vi behöver åtminstone en ny klassanfallare. C. Ronaldo är en sån, och som sagt skulle han passa perfekt i vårt 4-3-3.

Såg också Dinhos uppvisning, härligt. Men är det verkligen den bästa uppladdningen att ha massa folk omkring sig jämt? Känns som förbundets girighet kan bli brassarnas fall. Vore verkligen synd i så dall.
Barcelona Gabriel
2006-05-28 21:29
Cristiano Ronaldo kan gärna fortsätta att dromma om att få spela i Barcelona, för det är just som en dröm det kommer att stanna vid. En dröm som aldrig kommer att bli till verklighet. Vi har redan Messi som är yngre och bättre. Till skillnad från C.Ronaldo så är Messi både ödmjuk och effektiv när han utmanar. Cristiano Ronaldo är en spelare som skulle passa in bra hos los mierdas - divornas lag. Samma med Zlatan. Jag vill aldrig ha honom i Barcelona då han aldrig förtjänar att bära våra fina färger.

Jag instämmer med andra. In med Alves och Zambrotta så är jag nöjd. Sen kan alltid en ersättare till Larsson vara välkommen. Behöver inte vara en "supervärvning" bara han är tillräckligt bra.
Barcelona Ride_The_big_one
2006-05-28 21:17
La Rambla

Han har iof blivit mer effektiv på senare år men som sagt en spelare som är ineffektiv är det sista vi behöver och show har vi nog med :D

Bring on Alves,Zambrotta to much to ask? :D:D:D
Barcelona La Rambla
2006-05-28 21:14
Självklart vill han spela i ett anfallsglatt lag som Barcelona som går bra, hellre det än i ett halvtaskigt Real. När hela fotbollseuropa känner till att Barça jagar en ersättare för Henke så hör ju spelare och dess agenter av sig till klubben och erbjuder sina tjänster.

Han har dock enligt mig inte något att göra i dagens Barcelona. Mycket show och liten verkstad. Alldeles för ineffektiv tycker jag.
Barcelona Ride_The_big_one
2006-05-28 21:13
Onekligen så skulle Cristiano Ronaldo sitta som gjuten i Rijkaards 4-3-3 system som en hand skulle göra i en handske då han är gjord för en 4-3-3 uppställning.

Vi får inte bli alltför giriga och bortskämda vi har bra med offensiva spelare en sak i taget förvaret som behövs rustas upp sen kan vi börja snacka om offensiva spelare.

Men jag förstår alla ni som börjar snacka om dessa offensiva spelare så fort de länkas med Barca man kan bara inte motstå :D

Gábinho!

Svårt på vilket sätt?

Om han vill bort från old trafford och Barca är intresserade så är jag 100 % säker på att han joinar frågan är bara vill han bort från benbrytar ligan och till den eleganta ligan?
Barcelona Messínho
2006-05-28 21:11
Vi har Ronaldinho och Messi! Vad ska vi med C. ronaldo? Visst hade han passat in men en helt onödig värvning!

Hoppas på Zambrotta och Alves!

força barça
Barcelona Carl McCoy
2006-05-28 21:00
Gabinho/
som du ser i länken här är C Ronaldos dröm att spela i Barcelona, så några problem att locka hit honom är det nog inte vilket du menar.

Sen kan man alltid diskutera vad han skulle tillföra laget.
Vi får hoppas att du har ett rätt iaf: att Alves kommer.
Barcelona Barca1994
2006-05-28 20:46
Ämne: Så ni vet skulle de ....
Robinho så oxå att hans dröm är att spela för Barcelona... men vad hände ju han gick till Real Madrid...
Barcelona Et0
2006-05-28 20:36
Ämne: Om någon missade tv4....
jag såg också vad ronaldinho gjorde!
helt sjukt.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2006-05-28 20:29
Om någon missade tv4 sportens inslag om Brasilien så missade ni verklige något.
Dom gjorde ett repotage uppe i Schweitz och intervjuade bla. Edmilson.

Huvudsaken var iallafall när dom visade Ronaldinho leka lite. Helt otroligt och visst har man sett saker i videos osv. men detta var något över det vanliga. Vilken teknik alltså, måste vara bäst genom tiderna.

Jaja!

D. Alvez, Zambrotta och Crespo skall värvas!
Real Madrid Gábinho!
2006-05-28 20:24
Så ni vet skulle de va svårt för er o locka C.Ronaldo då han sakt att hans dröm är att komma till Real Madrid.

Men typ 100% s'ker att Alves kommer i bytesaffär mot Saviola.
Barcelona Barca1994
2006-05-28 19:41
Barcelona leder över Real Madrid i BASKETBOLL
Barcelona Kamelen
2006-05-28 17:37
Saforcada//
Han har ju varit grym i Porto, det han presterade i Barca behöver man väl inte nämna?
Barcelona Saforcada
2006-05-28 16:18
Enligt skysports vill Chelski värva Quaresma... Undra vad de ser i honom?
Barcelona Carl McCoy
2006-05-28 16:11
ps. Chelsea aka Chelski aka Rubel FC har för tillfället inte mycket till själ. Man fösöker med Terry och Lampard men de är egentligen West Ham-killar från en annan del av London.
Annons: