/spanien/barcelona/forum/24360.aspx/spanien/barcelona/forum/24360.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-06-07 20:28
Herregud, Zambrotta vore en dröm. Får säkert en boost om han kommer till ett så offensivt lag som Barcelona. Han håller säkert ett par år till, är 29 år nu.

Alves verkar inte vara prio då man anser han vara för dålig defensivt och så anser man att Belletti är en spelare med samma egenskaper. Att han fyller 30 år denna månad glömde man visst bort. Därför hade Alves varit bra för framtiden.

Läste senast igår att Txiki och Rijkaard har 40M euro att spendera.
Barcelona Schubert
2006-06-07 20:28
Gabriel/ Nja, har nog sagt det jag ville säga. Kul att se att det finns fler som gillar tennis iaf!

Håller med om att Alves måste gå före. Han lär bli ungefär lika dyr och jag ser honom som minst lika bra. Att han är sju (?) år yngre är en sjukt stor fördel. Man ska också komma ihåg att italienare ibland haft vissa anpassningsproblem till Spanien. Alves däremot kommer att trivas som fisken i vattnet i Barcelona med alla brassar och han kan ju ligan.
Barcelona Suñol_
2006-06-07 20:27
Angående Rafael Nadal har han sagt att han hejade på Barca när hans farbror Nadal spelade. att sedan byta lag är ju bara löjligt.
Barcelona Carl McCoy
2006-06-07 20:19
El tr. magico/
Vissa säger 30, andra 50 miljoner Euro. Vem vet egentligen någon exakt siffra av oss?...

Zambrotta är inte bara vb utan fungerar utmärkt som hb också. Han är också fantastisk både defensivt och offensivt, våra ytterbackar är som bekant antingen det ena eller det andra.

Vore en bra värvning, men sóm de flesta håller med om: Alves känns som ett mer förnuftigt nyförvärv.
Barcelona Nemo
2006-06-07 20:17
Ursäkta, men ingen här har lust att sätta upp alla länkar med Barcelonavideor på youtube.com? Skulle förgylla min dag :-)
Barcelona Gabriel
2006-06-07 20:16
Barça82

Det stämmer. Han borde ha uppfostrat ungen bättre - suck :(

Schubert

Defensiv vet jag inte om han är. En sak är klar och den är att Nadal är den enda spelaren i världen som kan slå en vinnande boll ur ett läge där man egentligen inte ens borde hinna till bollen. Helt sjukt!

Vill du fortsätta diskussionen får du skriva till mig via pm så vi inte kommer ifrån Barcelona allt för mycket här inne.

Står valet mellan Dani och Zambrotta är valet Daniel Alves pga sin ålder. Han är redan nu riktigt bra!
El trideñte magico
2006-06-07 20:15
är det någon som vet hur stor transferbudget laget har inför sommaren??
Barcelona Schubert
2006-06-07 20:06
Ledsen, Gabriel, håller inte med dig. Ser Nadal mer som en defensiv slugger och Federer som en offensiv elegant som dels kan fler saker, dels vill göra nåt själv med bollen, inte bara slå tillbaka. Men visst är Nadals inställning imponerande. Verkar vara en ödmjuk kille också (liksom Federer är).

Börjar bli lite mer tveksam till Zambrotta. Killen är bra men vad kommer han kosta egentligen? Man kan inte lägga ner för mycket pengar på en 30-årig vb med en så begränsad transferbudget som vi tydligen har.
Barcelona Barça82
2006-06-07 18:03
Ni vet väl att "vår" Nadal och Rafael Nadal är släktingar? Trots det är Rafael maräng supporter
Barcelona Gabriel
2006-06-07 17:51
Nadal är som Tennisens Ronaldinho tycker åtmionstnde jag. Han är den solklara "stjärnan" den som sticker ut. Javisst, Federer är ju världsetta och oslagbar på alla andra underlag men jag tycker det är nått med Nadal som inte Federer har. Det som man kallar för "det" om ni förstår. Tycker ändå inte att Nadal är lika strålande som han var förra året när han vann Roland Garros. Men det kanske var för att han var "den nya unga talangen" som också lyckades. Nu är man lite mera förberedd på att han ska vinna Roland Garros. För att Nadal verkligen ska bli Tennisens kung måste han bli bättre på mark och gräs-underlag. Federer slår honom där. Men på grus är han kungen.

Blev lite mkt tennis nu. ber om ursäkt för det, ville bara skriva min åsikt.
Barcelona Schubert
2006-06-07 16:51
Tre av åtta ungar som lirar fotboll utanför mitt fönster har Barcatröjor på sig. Återväxten av Barcasupportrar ser bra ut.:)

Visst är det en sak att lyckas i Holland, en annan att lyckas i Spanien, håller helt med om det. Det finns frågetecken för Kuyts teknik. Däremot ska han ha en eloge för att han ger 100 % i varje match. Han är en stor publikfavorit i Feyenoord, med all rätt.
Barcelona Ride_The_big_one
2006-06-07 16:16
Schubert

Grym liknelse :D:D. Nadal och Messi tillhör den nya genarionen sportmän och kommer att förtrolla vår tillvaro många år framöver!

Det är en sak att lyckas i hollänska ligan och en annan ute i europa men jag ska inte säga på förhand vem av Gudjonsen och Kuyt som har det som krävs att spela i ett lag som Barcelona men allt jag vill är att vi får in är en anfallare som är rörlig,hungrig,utmanar i luftrummet och för en gång skull vinner duellerna i luften och fördelar bollarna via huvet det händer inte så ofta med de offensiva spelarna vi har för tillfället.

Barcelona Schubert
2006-06-07 16:02
Absolut, jag följer Paris noga nu andra veckan, kollar just nu på Ljubicic. Men Federer är min favorit; han står för det Barcelona står för inom fotbollen: elegans, sportslighet, överlägsenhet...:)
Barcelona La Rambla
2006-06-07 15:26
Schubert:

Hehe, bra liknelse. Fan, Nadal alltså. Vilken kämpe och vilken fysik han verkar ha. Imponerande!

Haha, vilken cirkus det verkar vara presidentvalet i Real. Nu lovar var och varannan kandidat Messi på ett silverfat. Snacka om att skämma ut sig. Pinsamt.
Barcelona Schubert
2006-06-07 15:21
La Rambla/ Visst finns det likheter mellan Messi och Kaka men jag tycker att Messi verkar vara starkare mentalt. Kaka viker ner sig alltför ofta. När det funkar för honom är han strålande men när folk ligger på honom vill han bara inte. Messi däremot verkar trots åldern ha ett järnpsyke (inte olikt Nadal i Paristennisen - de har samma dunderfysik också :), och Dinho är Federer, eleganten:) ).
Barcelona La Rambla
2006-06-07 15:20
Kuijt ser allmännt slö och oteknisk ut, tycker att han är överskattad.
Barcelona La Rambla
2006-06-07 15:17
Ride:

Tack.

Om man ska tro katalansk press, så vill inte Rijkaard förstärka något i defensiven. Han anser att den duger gott och väl. Txiki däremot säger att man inte tänker värva för värvandets skull. Samtidigt verkar det som om han vill förstärka försvaret lite, han ville tydligen också sälja Motta då han ansåg denne var för skadebenägen. Något som Rijkaard inte ville lyssna på, han tror på Motta och vill behålla honom. Enligt Txiki så ska man hålla ögonen öppna när ett "tillfälle" till en bra värvning dyker upp och vara beredda då. Ledningen avvaktar, som säkert alla toppklubbar i Europa också gör, situationen i Juventus. Åker de ner så är man intresserade av Zambrotta.

Men som sagt, bli inte förvånade om det inte blir fler värvningar än en ersättare åt Henke.

Henry är klart bättre än Kaka. Även om Kaka representerar en charmig spelstil som Schubert nämnde. Men det känns som om Kaka är mer beroende av klasspelare brevid sig (läs Ronaldinho, Ronaldo, Adriano i Brasilien), om han är för ensam så är han lättare att plocka bort. Det märktes i CL-semifinalen. Men det var länge sen jag såg en spelare med ett sånt driv i steget med boll. Maradona är en, Messi är en annan. Om några år kan Kaka vara världens bästa fotbollspelare.
Barcelona Schubert
2006-06-07 15:09
Tycker tvärtom; bättre att värva en hungrig spelare som Kuyt till bänken än en mätt spelare som Gudjohnsen. Kyut har också en mycket mer "hungrig" spelstil än den inte särskilt löpvillige Gudjohnsen.
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-06-07 15:04
Kuijt har nämnts i Barça de senaste två dagarna. Han hade inte varit dum, men frågan är om det inte är bättre att ha en mer erfaren spelare som Gudjonsen när man ändå värvar till bänken.
Barcelona Schubert
2006-06-07 15:03
Ribery ser ju inte helt kass ut. Halvrisigt kompilerad video dock.
Barcelona Schubert
2006-06-07 14:52
Tycker inte alls att det är en meningslös diskussion. Eftersom vi varken är Milan- eller Arsenalfans har vi nog chansen att föra den mer objektivt än dem.

Själv tycker jag att Henry är bättre, fast jag är en större fan av Kakas spelstil. När Henry själv vill finns det inget försvar i världen som kan sätta stopp för honom, det såg vi i slutet på CL. Kaka däremot går att plocka bort, vilket vi också såg i slutet på CL. Men som sagt, Kaka har en charmigare spelstil.

Ser Henry som världens näst bäste, och Kaka som den tredje bäste. Risken att nån av dem går till Real Madrid är under en promille, dock.
Barcelona Ride_The_big_one
2006-06-07 14:45
Carl McCoy

Hehe you said it :D

La Rambla

Som vanligt håller du oss informerade och det tackar vi för ;D

Blir övergången av idag så forsätter klubben att värva klockrent, med det sagt har vi det svåra kvar vem ska komma in på försvars sidan hur resonerar de i ledningen?

Blir intressant då de bara forsätter och göra klockrena nyförvärv!
Barcelona Carl McCoy
2006-06-07 14:29
HalaMadrid/
ja, vad tycker du? Vad tycker de i Milan? Vad tycker Arsenals fans?
subjektiv och meningslös diskussion.
Real Madrid HalaMadrid
2006-06-07 14:19
Jag vill ställa en fråga till er. Frågan lyder:
är Kakà bättre än Henry?
Barcelona Carl McCoy
2006-06-07 13:50
Otroligt trevlig nyhet...den bäste av de som nämnts de senaste dagarna om man ser till att spelaren inte ska gnälla om bänken kallar. Allround, kan ersätta alla våra 5 offensiva positioner. Tungúr Knivúr!
Barcelona La Rambla
2006-06-07 13:01
Gudjohnsen är mycket nära en övergång till Barcelona. Enligt EMD återstår det bara små detaljer i hans personliga kontrakt, så som lön och bonusavtal. En övergång kan tom bli klar idag.
Barcelona Puyolinho
2006-06-07 10:50
Hahaha, asså det här aa. vi nfår bedömma själva..

Namn: Ciicinho » Svara på inlägg
Sänt: 2006-06-07 08:49:11
varför reyes och inte C.ronaldo eller robben ?..
Köp in diarra, del horno, carvallo, någon av ron och rob och till sist kaka....
Ni kommer säkert skratta... men men alla utom kaka e ganska troliga och kaka e faktiskt möjlig.
Tripplen ja
Spanien chelsea4-ever
2006-06-07 10:26
Ville bara vidarebefodra denna "hyllningsvideo-Guddy" nu när en eventuel övergång börjar närma sig:(

hinge
2006-06-07 08:41
Ämne: Han är en riktig sli....
Ribery är inte ens anfallare.
Ribery är mittfältare med grymt stora tekniska kvalitéer! Helt klart VM's stora utropstecken redan nu!
Barcelona AlexC
2006-06-07 02:00
Kanske bara är jag men jag kan inte se ironin i det ;)
Annons: