/spanien/barcelona/forum/24358.aspx/spanien/barcelona/forum/24358.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kamelen
2006-06-10 19:30
Härligt att få det fixat innan försäsongen börjar.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-06-10 14:10
Schubert

Japp, det stämmer. Ska bli roligt att se hur Gudjohnsen utvecklas i Barcelona, för det är jag övertygad om att han kmr att göra.

Bienvenido Eidur!
Barcelona Schubert
2006-06-10 14:04
Chelseas SF-sida skriver:

- Enligt El Mundo Deportivo kommer Gudjohnsen att presenteras som Barca-spelare på måndag. Islänningen ska vara överens om ett treårskontrakt och klubbarna i det närmaste överens om en övergångssumma på cirka 8 milj pund. (10/6)
Barcelona (catalonia barca)
2006-06-10 13:10
också jag faktiskt men det som jag var förvånad över är att dem spelar mer engelsk än sydamerikansk fotboll.alltså fysiskt inte joga bonito
Barcelona Señor Cúle
2006-06-10 12:23
Gabriel

Håller med, jag såg hela tiden Ecuador som favoriter och blev inte alls överraskad. Har sett Ecuador en hel del matcher, och dem har spelat väldigt bra.
Barcelona Gabriel
2006-06-10 02:20
Vadå överaskade över att Ecuador vann? Herregud jag var stensäker på att de skulle vinna över Polen.
Barcelona Schubert
2006-06-10 00:40
Hehe Argentina-England vore en favorit i repris. Håller på Argentina och hatar England, själv.

Ecuador spelade smart, håller med om det. Polackerna fick ha boll på mittplan men kom knappt till ett farligt avslut förrän sista tio. Men jag tycker inget av lagen som spelade idag känns speciellt hett, inklusive Tyskland.
Barcelona La Rambla
2006-06-09 23:31
Klart de inte är kassa. Två tuffa power-forwards som båda är riktigt starka och bra på huvudet. Tyskland och Ecuador tror jag går vidare. Då riskerar Sverige att möta någon av dem om de går vidare. Kan bli tufft.
Barcelona Kamelen
2006-06-09 23:14
Fan vad dem blev överaskade att Ecuador vann, så jävla kassa är dem inte.
Barcelona RiZzo
2006-06-09 22:58
tycker också att dom va bra.
dock va underskattad dom blir av dom svenska komentatorerna innan matchen.
Barcelona La Rambla
2006-06-09 22:55
PPlive i länktips!

Jäklar vad Equador överraskade i kväll mot Polen. Tufft lag att möta.
Barcelona Gabriel
2006-06-09 22:27
Ordem e Progresso

Har också spelat Tennis innan, har dock lagt ner det nu. Hehe Kuerten "Stönaren" var riktigt bra men jag tror inte att han hade kunnat utmana Nadal på gruset idag. Nåja ni får ursäkta att jag "smutsar" ner forumet med en massa tennissnack här inne, men så här efter säsongen så händer inte så mycket kring Barcelona för tillfället förutom det som redan sagts. Därför är det skoj när man ser andra tennisintresserade :)

Men lovar att detta var det sista inlägget angående Tennis ifrån min sida. Skriver jag mer om det så blir det via pm :-)

Gustav - Ber om förståelse :)

Visca!
Barcelona said#22
2006-06-09 21:08
Non som vet hur man laddar ner PPLive?
Tacksam for svar!!
Helst Engelsk
Barcelona Gustaf
2006-06-09 20:36
Vi har en off topic-tråd på La Masia, där kan ni fortsätta snacket om vem som regerar tennisvärlden.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-06-09 16:59
Roligt att se så många tennisintresserade här inne! Spelade tennis i många år men nu har jag lagt av. Min personliga favorit är Gustavo Kuerten, och det är så synd att han blev skadad så allvarligt, för han är nog den enda som skulle kunna utmana Nadal på gruset just nu.

Men han hoppas kunna göra comeback nästa år! Då ska Nadal få sig en match av Guga. :D

Men nu kan vi inte prata mer tennis härinne ;-D.
Barcelona Civello
2006-06-09 16:58
Henk Ten Cate:

Hittade den på Aftonbladets "VM-bevakaren". Finns säkert på många andra ställen också.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2006-06-09 16:48
Hola! Undrade bara var alla fått argentinas startelva? Källor?

Hoppas Gudy kommer och att D. Alvez kommer. Allt annat vore idioti från Barca lägret! Iofs. så har ju Rijkaard stått på sig med sina åsikter vilket gett 2 La liga guld och 1 CL guld!!
Barcelona Backstrom
2006-06-09 16:19
Ledsen för att gå offtopic men jag kan inte hålla mig.
Gabriel, jag såg första två set i Federers match sen skulle jag ut och själv spela tennis - Vad stod det i tredje set när Nalbandian gick av från plan?

Du kan PMa svar för att hålla forumet något sånär "rent" från tennissnack. Tack i förhand! :-)

Förövrigt hoppas jag verkligen på Gudjohnsen istället för Forlán som jag absolut inte vill ha till Barça. Saviola vore inte helt fel men det är väl lönen som är problemet? Bör väl dock gå att omförhandla kanske, däremot så är inte Rijkard alltför förtjust i Saviola verkar det som.

Ang. Argentina så vet jag inte riktigt vad jag vill - Vore för all del kul att se de slå ut England i kvarten, efter mål av Messi. Men efter att Pekerman utelämnat Zanetti och Samuel från truppen så har jag svårt att hoppas på att ngt. gott sker det laget, även om jag som sagt vill se Messi få visa upp sig i VM.
Barcelona Gabriel
2006-06-09 16:00
För alla tennisintresserade (tänker främst på dig Schubert) så spelar Rafael Nadal just nu emot ljubicic. Nadal leder med 1-4 i första set. Annars spelade din "favorit" Federer innan mot Nalbandian(stavning?) där Federer gick vidare efter att Nalbandian tvingades avgå efter en skada. Vinnaren i denna matchen mellan Nadal - Ljubicic möter alltså Federer i finalen.

För övrigt så tror jag att Messi kommer slå sig in i startelvan mitt under VM-turneringen. Ålder har inget med saken att göra, han är för bra för att sitta på bänken.
Barcelona La Rambla
2006-06-09 15:34
Underbara ord av Neeskens:

Vuelvo a casa

Han har verkligen ett stort hjärta för Barcelona, och han verkar också vädligt uppskattad i staden sen sin tid som spelare på 70-talet.
Barcelona Señor Cúle
2006-06-09 15:29
Jag tycker verkligen att Messi ska starta i Argentinas startelva, då han tillför speed, fantasi, och löpningar som få kan göra, om inte ingen.
Barcelona Schubert
2006-06-09 15:18
Fan! Tycker Argentinas laguppställning ser snurrig ut. Vem ska springa i djupled med Messi på bänken och Sorrin som ytterback? Tror de kan få liknande problem som förra VM-laget hade: de kommer att ha mycket boll men skapa få chanser pga för få spelare i straffområdet. Saviola känns helt fel mot det fysiska motståndet i deras grupp. De kan få problem redan mot Elfenbenskusten som är det bästa afrikanska laget. Håller hårt på argentinarna men är orolig som ni märker.

Hörde ett rykte om att Pool hade ont om pengar. Nån mer som hört det?
Barcelona Gabriel
2006-06-09 15:12
Schubert

Nej Messi är 100 procentigt återställd nu. Är han inte med i startelvan så är det a cause of the trainer and nothing else.

La Rambla

Att D.Alves skulle välja oss före Liverpool 7 dagar i veckan finns det ingen tvekan om. Läste även någonstans att han främst var tänkt som högermittfältare i Liverpool. Kommer han till oss så spelar han på högerbacksplatsen och det är den positionen som han trivs bäst på.

Tyvärr så tror jag faktiskt inte att ledningen kommer att vakna. Daniel Alves försvinner säkerligen till Liverpool tillslut, tyvärr...
Barcelona Schubert
2006-06-09 15:09
E Messi skadad? Inte med i Argentinas startelva.
Barcelona La Rambla
2006-06-09 14:56
Snyft Snyft!

Vi har en plats på bänken reserverad för honom. För övrigt så verkar han själv vara lyrisk över att få spela för blaugrana, världens bästa och vackraste klubb!
Atlético Chelsea FC
2006-06-09 14:46
Om ni köper Guddy så får ni en av de absolut smartaste spelarna i världen. Det finns hopp dock! Vill inte se Guddy i blå rött...

:(
Barcelona La Rambla
2006-06-09 14:09
Ämne: Senaste nytt om Dani....
Speciellt när Daniel Alves skulle välja Barcelona 7 dagar i veckan över Liverpool. Det man får hoppas på är att Sevillas intresse för Saviola vaknar igen så att ett byte kan göras. Läste någonstans att del Nido inte utesluter att man till slut värvar Saviola. Fattar inte heller vad ledningen tänker på, snart så skickar snåla Liverpool rätt bud till Sevilla och då kanske Alves försvinner för gott.

Vill se att Gudjohnsen officiellt blir klar för Barcelona i kväll. Lite lurigt med Man U som kan komma med ett högre bud så här i elfte timmen. Tror visserligen vi får honom ändå men kanske får höja budet lite då när fler klubbar är inblandade.
Barcelona Gabriel
2006-06-09 13:30
Den 22 agusti klockan 22-00 möter vi Bayern München i den 41 upplagan av Joan Gamper turneringen. Vi får hoppas på att puckalen hamnar där den hör hemma denna gången och att det inte blir som ifjol när äckeljuve tog med sig den hem. Men iofs så gör det knappast specielt mycket så här i efterhand när vi tog hem både ligan och Champions League, då kan man nästan bjuda på det :-)
Barcelona Gabriel
2006-06-09 13:25
Senaste nytt om Daniel Alves är att Sevillas president Del Nido officielt sagt att de i onsdags fick ett erbjudande ifrån Liverpool men som förkastades eftersom summan inte var i närheten av vad klubben ville ha för Dani. Han säger också att "hela världen vet att Liverpool har följt Daniel Alves utveckling i ett och ett halvt år nu och att de varje vecka höjer deras erbjudande med 1 miljon euro mera."

Hehe, så snåla dem är Liverpool. Men alltså va sysslar ledningen med. Rijkaard måste inse vilken klasspelare han är och att Belletti faktiskt inte håller hans nivå. Men även om Belletti hade gjort det så har Belletti knappast framtid inför sig då hans ålder säger emot. Alves är ung och talar för framtiden. Slå till då - snälla!

Vore en skam en en sådan bra spelare gick till en sådan tråkig klubb!
Barcelona La Rambla
2006-06-09 12:08
Kul med Neeskens. Bienvenido Johan!

Det verkar som om Barcelona och Gudjohnsen är överens. Nu handlar det bara om övergånssumman mellan klubbarna. Men enligt press så har tydligen två spanska klubbar tillkommit och visat intresse. Valencia är den ena, den andra ryktas vara Athlético Madrid (har de några pengar kvar efter Aguero?). Typiskt Valencia, först Forlán och nu lägger de sig i värvningen av Gudjohnsen.

Nåja, spelaren vill till Barcelona så det borde bara vara formaliteter kvar.
Annons: