/spanien/barcelona/forum/24356.aspx/spanien/barcelona/forum/24356.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Sevilla Riquelme!
2006-06-18 00:31
Nog har Real Madrid bra talanger alltid. Det verkar ofta som det är gamla spelare från dom som gör sänker Real i nya, lite mindre klubbar eftersom dom inte fått chansen i Real Madrid.

Angående Figo så har han ju varit Portugals bäste under dessa två matcher och har en fin säsong bakom sig i Inter.
Barcelona La Rambla
2006-06-18 00:26
Även Valencia har en fin cantera. Soldado kommer tex därifrån. :)

Giovani Dos Santos spelar i Juvenil A, där även Bojan Krkic har flyttats upp. De är bara 16 år. Det talas om att dos Santos flyttas upp till Barça B till nästa säsong. Sen har han ju en yngre bror som ska vara lika stor talang och spelar i Cadete A, Jonathan Dos Santos.

Edit: Giovani är 17, född -89. Bojan och Jonathan Dos Santos är båda födda -90.
Villarreal Lalat
2006-06-18 00:18
La Rambla//

Förvisso, men spelare som Pavon och Raul Bravo har ändå fått en hel del speltid men inte utvecklats. Kanske blir bättre för talangerna nu när de får spela i Segundan? Soldado har en enorm kapacitet, har jag hört. Har dock bara sett killen ett fåtal gånger.

Och hur går det med mexikanen som jag glömt bort namnet på? Giovanni dos Santos? Hette han så? Har inte sett honom i a-laget hos er än.
Barcelona La Rambla
2006-06-18 00:13
Ämne: Både Real Madrid och....
Det kan bero på att de nästan aldrig fick chansen fullt ut i A-truppen och speltid. Det har nog mycket med att göra med Galactico-eran. Lite svårt kanske att peta spelare som Figo, Zidane, Ronaldo, Raul mm.

Samma var det i Barcelona för några år sen även om vissa spelare lyckades ta sig in i startelvan. Pep, Puyol, Xavi och någon till.
Villarreal Lalat
2006-06-17 23:42
Både Real Madrid och Barcelona har fina ungdomsverksamheter, men Barcelonas talanger är mer kända för att ta det sista steget ut i världstoppen. Real Madrids talanger stannar oftast som bänkvärmare i klubben.
Real Madrid 10Zidane10
2006-06-17 23:35
Om du menar så att de är känd för klubbar/talangscouter och inte supporter så har du helt rätt, de många som vill ta morgondagen stjärnor "grattis" från er ungdomverksamhet.

Ja tycker ochså de fånigt med disskusion men spelarna är mycket intressant.
Barcelona La Rambla
2006-06-17 23:25
Ämne: Självklart ska man s....
Det gör inte Figo och C Ronaldo tillräckligt. Se på tex C Ronaldo, han går på eget avslut 9 gånger av 10. Det är ren fakta.

Alltså, du missförstår mig nog. Barças ungdomsverksamhet är känd bland storklubbarna i Europa. Deras talangscouter tältar ju nästan utanför La Masia. Behöver jag ens nämna Cesc, Fran Merida, Gerard Pique, Messi, dos Santos. Många klubbar har varit och ryckt i dem långt innan de kan få proffskontrakt hos Barça. Att du som realfan inte känner till det säger ingenting.

Nej, nu var mina tidigare kommentarer inte riktade till dig utan du blandade dig i. Det jag menade var att diskussionen om vems talanger som var bäst var fånig. Därför tog jag upp en jämförelse med U17-VM. Du verkade inte ha förstått det jag försökte påpeka. Nåja, nog om det här. Det leder ingen vart.
Real Madrid 10Zidane10
2006-06-17 22:50
Självklart ska man släppa bollen när din lagkamrat är i bättre läge och de gör C.Ronaldo och Figo

Jag har inte sagt att Real Madrids talanger är bättre än barcas.

Du sa att de var känd över hella världen men jag har inte hört så mycker om den, och jag kan lova att de inte många som har hört mycket om den, de jag hör är Brommas, Ajax, Manchester united och Axuerres ungdomverksamhet. Du hör den överallt för du är barca fan och letar och hittar om dem men vi som gillar andra lag letar inte och vet inte mycket och hör/läser inte i dom "stora" tidningar/tv kanalerna.

Jag tog inte upp de för att säga att du har sagt att ni har bättre talanger utan jag tog de som du sa om u 17 var rätt och vidarutvecklade det så att man ser i båda synvinkel.
Barcelona La Rambla
2006-06-17 22:01
Ämne: La Rambla
Figos och....
Om man förstår sig på fotboll det allra minsta, så vet man att det gäller att släppa bollen när bättre alternativ dyker upp. Oavsett om ens roll är att utmana. Det gäller att spela snabbt, bollen är snabbare än vilken spelare som helst. Alltså släpper du bollen om du kan vinna mark på planen och sätta upp en medspelare i bättre läge. Spelar ingen roll att man heter Figo eller C Ronaldo.

Du har inte hör något om La Masia? Ok, bara för att DU inte hört något, därför betyder det att ungdomssektionen inte är känd över hela världen menar du? Gud så övertygande. Du är en stor och känd profil i fotbollskretsar kanske?

Sen om du läser lite tydligare, så kanske du ser att jag inte på något sätt påstår att våra ungdomar är bättre. Ni kommer in hit efter att vunnit ett möte på hemmaplan i en semifinal som argument att ni har bättre ungdomar. Var finns logiken i det? Det var just det jag försökte påvisa. Skulle tex Barças ungdomar vara bättre bara för att tre spelare var med i U17-VM, eller för att de vann sin serie. Ingen logik där heller.
Real Madrid 10Zidane10
2006-06-17 21:20
La Rambla
Figos och C.Ronaldos uppgifter är att utmanna hella tiden. Decos uppgift är att få fart på anfallen och stå för dom avgjörande/magiska passningarna och luckra upp motståndarens försvarare.
Tycker om Deco jävligt mycket, tycker att han är underskattad i barca.

jag har inte hört ingenting om Barcas La Masia, inte för att dom är dåliga, och du säger att Real inte hade nån i u17 vm, OCH? beteyder de att ni har bättre ungdomslag? kanske Real Madrid har dåliga spelare födda 89 men dom har grymma spelare som är födda 90 och barca tvärtom. Ni kanske har bättre spelare individuellt men Real Madrid har bättre lag? Hur som helst, jag föredrar individuellt för man vill att ha spelare från ungdomslagen ska slå sig in i a-ltruppen inte att dom ska vinna ungomstuneringar och sånt, om de vinner är det bara bonus.
Barcelona Backstrom
2006-06-17 20:26
Robinhos Pedaladas

Finns en viss skillnad melan roliga och genomtänkta "småjävliga" kommentarer, och sen bara dumma kommentarer á "BARCELONA SUGER HAHAHA" - Din är nog närmre kategori 2. Slipa till dem lite och ge det ett nytt försök om sisådär 3-4 år.
Barcelona La Rambla
2006-06-17 20:20
Ämne: Ride_The_big_one//
....
Ja era Juvenil A vann första mötet i semifinalen på hemmaplan i Copa del Rey. Mycket bra jobbat, grattis. Gör det dem till bättre överlag än våra? Svara mig då, varför talar en hel fotbollsvärld om Barcelonas La Masia och deras talangutvecking och nästan inget alls från Real Madrids ungdomar?

Barcelonas Juvenil A vann serien, hur gick det för Real Madrids? Har inte koll på det, vet inte ens om de spelar i samma serie.

Hur många canteranos hade Real Madrid i senaste U17-EM? Inte någon tydligen. Barcelona hade 3st, bla Bojan Krkic-Perez. Du har säkert hört talas om honom och lär höra mer i framtiden. Gör det våra talanger bättre än era nu? :-)~
Barcelona EsCúle
2006-06-17 20:00
Första 3 poängaren för ett Afrikanskt lag i detta VM, grattis Ghana.
Segern var helt välfötrtjänt och det kunde mkt möjligt bli mer änn 2-0.

Tjeckien lär snygga till försvarsspelet innan dom börjar skylla på att deras två starkaste forwards var borta, eller så kanske det bara var så att Rosicky inte hade siktet inställt idag. ;-)
Robinhos Pedaladas
2006-06-17 19:08
Ride_The_big_one//

Lugna dig broder vi är rivaler, utan pajkastning blir det inte roligt att vara era rivaler längre så sluta vara så tråkig :(

Nu går jag och pajkastar i Atleticos forum. Plan B ;)
Barcelona Ride_The_big_one
2006-06-17 18:57
Robinhos Pedaladas

"Gäsp" gå och bli byxmyndig.

Ditt försökt till pajkastning måste vara bland de mest patetiska jag sett på bra tag malaca puuusht
Robinhos Pedaladas
2006-06-17 18:47
Vad handlar det här om, Barcelona mot Real Madrid?

Se länk, och ni påstår att era ungdomar är bättre än våra..
Barcelona Backstrom
2006-06-17 18:22
Hehe, dåliga spelarexempel, tål varken Figo eller C. Ronaldo, men jag förstår vad du menar.
F.ö. så skulle jag vilja se hur många gånger som C. Ronaldo blev foulad idag, måste samlat på sig ett par stycken.

Aja, nu är det ny match och tummarna hålls för Ghana :-)
Barcelona La Rambla
2006-06-17 17:08
Ämne: Jag håller med La Ra....
Mycket riktigt. Maniche och Costinha tar skitjobbet bakåt. Trots det så kan Deco inte låta bli att jobba defensivt, han är för van vid det från Barcelona. :)

Visst är det så, när folk gnäller på Deco, Ronaldinho, Pirlo och andra kreatvia spelare på att de tappar boll alldeles för enkelt så handlar det ju om flera saker. Medspelare erbjuder inte spelalternativ, de löper inte tillräckligt osv. Kolla på spelare som Figo och C Ronaldo, de släpper ju fan inte bollen fast det finns alternatvi. Vilket är värst? :-)~
Barcelona Backstrom
2006-06-17 17:02
Jag håller med La Rambla, såg fram emot att få se Deco spela men han har inte varit allt för bra, däremot så är det långt ifrån helt hans fel också. Lite dåligt understöd, ytterbackarna följer inte med nog mycket upp, anfallarna rör sig inte nog mycket vilket ibland tvingar Deco att hålla bollen för mycket, på så sätt tappa den och det får honom att se sämre ut.
Tror dessutom att han fått order om att jobba mindre hemåt av Scolari, eller så är jag bara ute och cyklar men det känns som han försöker hålla sig kvar offensivt lite mer än vad han gör i Barça.

Hursomhelst, snyggt mål och kul att han fick göra det, Visca Deco!
Barcelona La Rambla
2006-06-17 16:45
Tror nog att Juaníto var lite ironisk när det gällde Belletti. Klart att han inte är bättre, men sen han avgjorde CL-finalen så tycker man bara om Juliano Haus ännu mer och vill behålla honom i klubben.

Deco är lite ringrostig och tappar boll alldeles för lätt men trots det så överglänser han alla andra mittfältare med sin spelintelligens. Vilken balja. :-)

Visca Deco!
Barcelona SaMii^
2006-06-17 16:41
Helvete Deco :P som iran supporter va de förjävligt att han gjorde målet =) men bara för att han spelar i barca så blev jag inte less =)

visca deco =)
Real Madrid realfansince2000
2006-06-17 16:35
Juaníto

Belletti har avgjort en C.L final men det har inte: Cafu, Cicinho, Alves, Ramos och alla är bättre än Belletti, inte för att han är dålig men...

Föressten: Vilket mål av Deco! :)
Barcelona Backstrom
2006-06-17 16:22
Deco visar framfötterna! ;-)
Barcelona Kamelen
D-D-D-Deco!!!

Portugal 1 - 0 Iran

Deco!!
Barcelona Captain Fubulosos Cave Of Hair
Vilket jävla mål av Deco.

Oj oj oj oj oj, shit vad vakert, det krävs en Barca spelare för att göra jobbet :)
Barcelona hammabarça
Vilken kanon av Deco!
Barcelona Juaníto
2006-06-17 14:17
alex163 [ Sergio Ramos ]//

Han hade precis kommit tillbaka från en lång skada i så fall, uttryckte mig lite slarvigt. :)

Iniesta skulle nog lyfta de flesta lagen i världen. Laget ställde upp såhär:

...........Pau
Robert..Jose..Xavi..Jaime

.........Marc
Toribio.......Sergio

Giovanni.....Jeffren
.......Victor

Cicinho är förresten inte bättre än Belletti. Kan han skryta med att han avgjort en Champions Leaguefinal? :)
Real Madrid realfansince2000
2006-06-17 13:41
Ojdå ni blev visst sura för det där med Iniesta. Inget illa ment jag tror bara att han skulle lyfta laget i R.M. Som t.ex att Cicinho är bättre än Beletti och Casillas är bättre än Valdeds.
Real Madrid B.A.R.C.A
2006-06-17 13:05
Vet någon vart man kan se barcas nya tröjor?

Sevilla Riquelme!
2006-06-17 12:55
När får man se denna Dos Santos i A-laget? Man har ju mycket om hans potential och jämförelse med Messi. Hur gammal är han?
Annons: