/spanien/barcelona/forum/24355.aspx/spanien/barcelona/forum/24355.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 19
2006-06-11 20:35
Hehe det är Osasuna jag menar.
Real Madrid Gábinho! [Spanien 06]
2006-06-11 20:28
jens-//

Det kanske inte är Osa..... han menar.
jens-
2006-06-11 19:40
El trideñte magico
sånna som du ska förgöras!
El trideñte magico
2006-06-11 18:54
/// 19

Jag har aldrig hört talats om "Usasuna", det är Osasuna du menar va?
Barcelona hammabarça
2006-06-11 18:25
Marquez har inlett strålande mot Iran, kolla på svt1!
Barcelona 19
2006-06-11 17:41
Skulle Maxi lånas ut eller skulle han säljas till Usasuna ?

Annars tycker jag att det är dumt av Maxi att inte vara i Usasuna ett tag och spela i Champions League (om dom skulle komma in) och visa att han duger mot andra europeiska lag och sen komma tillbaks.
Barcelona Nemo
2006-06-11 17:28
Schubert, man ser mycket sånt i gunnilse och såna lag. Spelare med utländskpåbrå. Bra teknik, men skulle inte kunna spela taktiskt om deras liv hängde på det.

Jag tror hela Svenska fotbollsförbundet bör byta filosofi så kanske vi kan ha 2 lag som spelar i Champions League varje år... nu kvalar ju mästaren in i CL. Det är pinsamt
Barcelona Schubert
2006-06-11 17:23
En lösning kunde vara att man hade ett lag med bara tekniska spelare, med en tränare som satsar på teknik. Tekniska, passningsskickliga spelare har svårt att få sitt spel att funka i en väldigt oteknisk omgivning där alla andra bara vill sparka långt. Men om t ex invandrare med mer tekniska kvalitéer startade en egen klubb som konsekvent satsade på att spela upp bollen - även om det ledde till att man förlorade lite fler matcher i lägre åldrar, om det nu skulle ske, inte säker på det - så tror jag att det skulle leda till både bättre teknikutveckling och till att fler fortsatte med fotbollen.
Barcelona Nemo
2006-06-11 17:06
Medan vi är inne och hackar på svensk ungdomsfotboll så vill jag bara smita in med ett inlägg. Mentaliteten Svergie har är; "alla ska få spela". Detta kan drabba spelare a, som är bättre än spelare b, men spelare a får inte spela för att spelare c inte har fått spela en enda minut. Och spelare c måste spela för att alla måste spela. Det är bara att kolla på Spanien, England, och Italien, det är ingen slump att dem ligger ljusföre i utvecklingen.

Hade Messí varit svensk då hade Lagerbäck inte haft med honom i truppen.
Barcelona Carl McCoy
2006-06-11 17:01
Är 30 år och la av med fotbollen för att tränaren var full på träningarna...
men snälla, ta era fotbollskarriärer och Sverigementaliteten någon annanstans. "Off Topic" på La Masia kanske?

Hoppas "Gudi" kommer snart, det snackas om imorgon men det är väl inget att lita på.
Barcelona Ghazza
2006-06-11 16:39
Ämne: kubala

Fy fan va ....
Känner också igen mig i det. Är 16 år och har spelat sen jag var 5 ungefär. Jag är mittback men saken är den att jag vill rulla boll i backlinjen och faktum är att i en match vi spelade och ledde med 1-0 så säger min mittbackskollega till mig: Nu kör vi barcelonaspel här bak. Vi båda är av invandrarbakrund och älskar teknisk fotboll, men så fort vi rullar bollen i backlinjen lite mer än vanligt så hör man från bänken: MEN SLÅ UPP BOLLEN DÅ! Missförstå mig inte nu, vi spelar väldigt rolig fotboll, offensivt. Men i backlinjen skall bollen bara upp. Tråkigt...

Fattar verkligen inte varför tjongandet har en sådan patent som i Sverige. Det är verkligen synd eftersom de flesta ungdomarna vill verkligen spela en rolig fotboll, både svenskar och invandrare.
Barcelona Tiago
2006-06-11 16:18
Barca1994

men det e synd om den svenska pressen för dom har sån otrolig jävla dubbel moral så det e sjukt. vrf skriver dom inget om henke han var sjukt kass igår skapade knappt nått och när han väl gjorde så var det zlatan som spelade fram han. däremot zlatan skapade en massa vassa chanser synd bara att han inte är lite kyligare i avsluten men men tycker faktiskt lite synd om zlatan.
Barcelona Barca1994
2006-06-11 15:54
Ämne: Varför får zlatan al....
jag håller faktiskt me dig! så fort det går dåligt för Sverige så är det Zlatan som ska få all shittt! men så fort han gör en bra match och gör ett snyggt mål så ska dom gemföra han me Ronaldinho! snacka om att ha dubbel moral...
Barcelona 19
2006-06-11 15:03
Vet någon om filmen ''FC Barcelona More Than A Club'' ?
Vad handlar den om ?
Barcelona Gabriel
2006-06-11 14:00
kubala

Fy fan va det stämmer bra alltså. Det kan alla som spelat fotboll i detta landet konstatera. Även jag tröttnade på fotbollen för ca 2 år sen när jag var 16 år pga den anledningen. Jag är inte speciellt lång och stor av mig, tvärtom så är jag kort, liten och väldigt snabb där min främsta förmåga är tekniken. Men som du sa så finns det inte plats med sånt i svensk fotboll. Själv tycker jag att mina "resurser" förstördes då jag inte till en början fick använda dem utan var tvungen att spela bollen så snabbt som jag fick den - dessutom lade tränaren mig på fel position. Har du märkt att alla små, snabba och tekniska spelares hamnar på ytterkanterna i svensk fotboll? Så blev det i mitt fall och där kommer jag verkligen inte till min rätt. Okej om man hade spelat i Portugal eller i Spanien eller nått liknande så hade jag tagit emot den platsen med ett leende på läpparna eftersom man faktiskt råkar få bollar på kanten, men i Sverige används fan aldrig kanterna. Långbollar och hårt fysiskt spel i mitten är vad som satsas på i svensk fotboll. Alla tekniska spelare med spelförståelse "dödas" och bara de med störst tålamod klarar sig och tur(självklart dem med störst talang även).

Inte konstigt att man tappar lusten att satsa på fotbollen här i Sverige.
Barcelona kubala
2006-06-11 13:09
Ämne: Om du är rädd om din....Felet med svensk fotboll ligger inte på landslagsnivå. Det finns en cancer utspridd över alla linjer. Det är anglofilerna som vuxit upp med Tipsextra och engelsk fotboll. I detta land finns hur många talangfulla spelare som helst men dem förstörs konsekvent av dem här tränarna. "Gå på", "hårdare", "men passa då", har ni hört det någon gång?. Man försöker vinna matcher även när femåringar lirar och då satsar man på fysik och närkamp. Spelförståelse och känsla är inte värd ett skit och man får absolut inte "leka boll", inte spela "för svårt". Sen på seniornivå finns inte ett enda svensk lag som kan föra matcher för det finns inga spelfördelare, inga som använder fantasin. Alla trötnade på fotbollen i 13, 14 eller 15 årsåldern.
Barcelona Schubert
2006-06-11 12:09
Om du är rädd om din mentala hälsa, läs inte sånt som "Karlssons krönika". Det finns en anledning till att svensk fotboll är så dålig och ett symtom på den orsaken är att man efter en sån här match hyllar sopor som Mellberg som skickar meningslösa långbollar femoton ggr och sågar en spelare som Zlatan som skapade hälften av lägena Sverige hade på egen hand. Beundran för "rensarbacken" börjar anta nästan sexuella proportioner hos vissa (Glenn Hysén). Det finns ingen idé om hur man spelar konstruktiv fotboll i Sverige, det såg vi med all önskvärd tydlighet igår, och de få som försöker göra det får bara skit.
Puyol #5
2006-06-11 12:09
kolla länken o kommentera gärna videon
Barcelona Maxi_Lopez_#11
2006-06-11 11:32
Varför får zlatan allt skit från matchen Sverige - T-T ??. ja läste Karlssons Krönikör.. han tycker att lagerbäck ska peta zlatan.. varför är det så för ? så fort det går dåligt för sverige är det zlatans fel !? är det inte zlatan som räddat sverige flera grr ? Klacken mot italien, målet mot ungern ? katastrof
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2006-06-11 10:54
Läs mina bröder
Barcelona Nemo
2006-06-11 02:37
Låt oss vänta och se med Saviola. Gör han ett bra VM, kommer hans marknadsvärde att öka. Klubbar bli intresserade och Barcelona kanske kan sätta press på Sevilla. För just nu har dem övertaget.
Barcelona Gabriel
2006-06-11 02:32
Återigen samma källa EMD påstår att Laporta i tisdags ska ha kontakt Zaragoza angående Gabriel Militos tjänster. Ett bud på ca 6 miljoner euros plus Saviola antas ha lagts på honom. Däremot står det även att klubben redan har förnekat dessa rykten men det kan också vara för att de inte vill att budet på honom ska stiga. Milito har en utköpsklausul på 30 miljoner euros och är 25 år.

Visst försvaret behöver förstärkas Laporta, men inte mittförsvaret. Förstärkningarna eftersträvas på kanterna. Vakna till lite nu och satsa på Daniel Alves. Det är det som vi alla väntar på...

Thats all for now. La Rambla har inte skötit sitt updatingwork idag så jag har fått gå in istället. Fy skämms på dig La Rambla ;-)

Nu är det buenas noches. Visca el Barça :-)!
Barcelona Gabriel
2006-06-11 02:27
Som ni ser så kör jag mina bedtimenews nu. Brukar göra det när ingen annan redan tagit upp det och jag ska gå och lägga mig :-)

Enligt EMD så har Maxi Lopez förkastat ett bud ifrån Osasuna. Ledningens förstaval är att få honom till Nastic så man på nära håll kan studera hans utveckling, det återstår dock att se vad Maxi själv anser om denna ideén. Även Mallorca är intresserade av Maxi då de vill ha honom på lån.

Själv hoppas jag på att Maxi kommer till ett lag där man vet att han kommer få spela kontinuerligt och utvecklas. Nastic låter som ett bra val. Då slipper han leta efter nytt hus osv och skaffa sig nya vänner och allt det..

To be continued!
Barcelona Gaucho#10
2006-06-11 02:21
Hoppas på Saviola i Barca nästa säsong. kommer ihåg när han kom till Bluagrana från River för nåra år sen och experterna sa att han skulle bli nästa stora argentinska stjärna. tyvärr lyckades han aldrig riktigt fullt ut men han bjöd på många härliga stunder och blev snabbt väldigt omtyckt av fansen. Hoppas som sagt han här tillbaks nästa säsong! En underbar spelar att ha i truppen som kan spela på i princip alla positioner i anfallet !
Barcelona Gabriel
2006-06-11 02:13
Mellan den 1 tills den 13 agusti kommer Barça att ta upp formen i försäsongen i en USA-tour. Man kommer att spela match var tredje dag och den första träningsmatchen spelas den 3 agusti emot Tigres på Estadio Universitario de Monterrey i Mexiko, en arena som tar in ca 52.000 åskådare. Efter det kommer det att bära av till USA där två av tre utav motståndarna är Mexikanare. Den 6 agusti spelas den andra träningsmatchen emot El Chivas de Guadalajara på Memorial Coliseum i Los Angeles (LA) som faktiskt tar in 92.516. I denna matchen så firar för övrigt klubben deras centinarum. Den 9 agusti står América de México för motståndet på Reliant Stadium i Houston med plats för 69.500 åskådare. Något att notera i motståndet är att det kan bli dem som vi möter i matchen "VM för klubblag" dvs champions league vinnarna VS den sydamerikanska motsvarigheten Copa Intercontinental-vinnarna. För övrigt så spelar även Claudio 'Piojo' Lopez där. Den sista matchen i touren spelas den 12 agusti emot New York Red Bulls på Giants Stadium i New York (NY).

Bra för mig att touren tar plats i Agusti eftersom jag befinner mig i Tenerife vid den tidpunkten. Kommer bli lätt att kolla på matcherna på tv därnere. Hade blivit betydligt mycket svårare att fixa det här i Sverige. Visst streams i all ära men sånt är bara jobbigt :-)

Länken: http://www.elmundodeportivo.es/20060610/NOTICIA221967223.html
Barcelona Gabriel
2006-06-11 01:25
Hade också väldigt gärna velat se både Saviola och Daniel Alves i blaugrana-dressen nästa säsong men det mest troliga är att ingen av dem gör det tyvärr. Ja el conejos lön är väldigt hög, den ligger runt 5 miljoner euro per säsong och det är på tok för mycket att betala för en spelare som är tänkt att sitta på bänken mestadels. Trots att jag gärna hade sett Saviola i Barça nästa säsong, förutsatt att hans lön sänks, så kommer det inte att ske då ledningen inte har något fötroende för honom. Den första tanken var ju att få in honom i "Operation-Forlan" vilket gick åt skogen. "Plan-Sevilla" verkar inte heller gå i hamn då Sevillas (Juandes) intresse för Saviola inte verkar ligga på topp in önskande, dessutom har samtidigt Barcelonas intresse för Daniel Alves svalnat då Rijkaard anser att försvaret inte behövs förstärkas (vilket man kan säga en hel del om).

Tycker faktiskt väldigt synd om Saviolito. Han får aldrig någon kontinuerligtet i sina lag. För det första har han alltid svårt att övertyga tränarna i det laget han spelar i, det brukar ta ca en halv säsong för honom att övertyga tränaren om att han ska bli ordinarie. För det andra så byter han lag varje nytt år som kommer. Inget lag verkar vilja ha honom vilket jag inte kan förstå. Han är ju fan inte dålig, tvärtom, men av någon anledning så räknar inga med honom.

Enligt Saviolas agent Alfredo Cabrera Brizuela så är hans önskan att få stanna i Spanien. Han har tidigare erkänt att han gärna hade velat spela i Villarreal. Men Villarreal räknar inte med honom och vill inte byta honom mot Forlan plus pengar (vilket jag tror de själva hade tjänat mera på än vi). En annan tanke var att gå till At.Madrid men det verkar inte heller gå nu i och med deras köp av Agüero.

Jag önskar verkligen honom all lycka i världen. Hoppas att han gör ett riktigt bra VM-slutspel så kanske det löser sig tillslut after all. Och vem vet, kanske kanske så öppnar sig intresset för Saviola hos Sevilla samtidigt som Daniel Alves gör det i Rijkaards planer. Önska kan man - det är gratis :-)

Buena suerte Saviola :-)
Barcelona Schubert
2006-06-11 00:54
Gabriel/ "Håller" på ett gäng lag i VM - det blir alltid roligare att kolla på fotboll om man håller på ett lag. I första hand Sverige, men sen Tjeckien, Argentina och Brasilien.

Ser gärna både Alves och Saviola. Jaha, hans lön är från den gamla eran, det låter inte så bra. Hursomhelst så var hans uppvisning idag mäktig. Den teknik han har är få förunnad. Han var ju så dominant under ungdomstiden och det skulle inte förvåna mig om han till slut lyckades närma sig den nivån även på seniorsidan. För vissa tar det lite längre tid att anpassa sig till högre nivåer (t ex Kim Källström) men till slut gör de det.
Barcelona Backstrom
2006-06-11 00:53
Vore inte helt fel att få in Saviola igen, som jag sa innan, nej. Annars så har jag inget emot om han gör ett succé VM och Sevilla får upp lusten att byta honom mot D. Alvés samtidigt som Rijkard får upp ögonen för Alvés.
Barcelona Gabriel
2006-06-11 00:41
Den bästa lösningen för oss hade däremot varit att få in Saviola i Daniel Alves affären men eftersom intresset för Alves svalnat på sistonde, vilket jag inte har något som helst förstående till, och Juande Ramos inte räknar med Saviola så hade jag varit positivt inställd till Saviola på Barçabänken. Bara man får ner hans lön som sagt.
Barcelona Gabriel
2006-06-11 00:36
Schubert

Det är möjligt i att du har rätt i att Pekerman resonerar på det sättet men om du har rätt så finner jag det som ett oerhört felbeslut men i och för sig så får man dömma hans beslut bestående på hur det går för Argentina i VM.

Nej jag är spanjor så jag håller självklart på Spanien under VM. Däremot tror jag inte speciellt mycket på dem. Bortsett från Spanien så ska jag erkänna att jag håller på Argentina i VM, så man kan säga att det är dom som jag håller på eftersom Spanien ändå aldrig lyckas, en klyscha ;-)

Saviola har alltid varit en av mina absoluta favoritspelare i Barcelona så till en reunion för honom i Barça är jag oerhört positivt inställd till. Kan man bara få ner hans lön så tror jag han skulle vara utmärk som avbytare. Saviola har alltid sagt att hans största önskan är att fortsätta spela i Barcelona så jag är säker på att han hade accepterat bänken utan några problem. Roligt för honom att han fick göra mål.

Visca el conejito :-)
Annons: