/spanien/barcelona/forum/24354.aspx/spanien/barcelona/forum/24354.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Juaníto
2006-06-18 23:15
Toma Madrid! :D
Barcelona La Rambla
2006-06-18 22:57
Haha, underbara nyheter Messi! Innebär det nu att Barças ungdomar är bättre än Reals? Det var några glin inne här om dan som menade på att deras ungdomar var bättre över lag för att de vann första matchen. Ho Ho! In your face! :-)~

AlexC:

Här blir man alltid missförståd. Klart de har rätt och fira ett mål, har aldrig hävdat något annat. Jag reagerade bara på det överdrivna sätt de gjorde det. Men men, nästa gång "håller" jag väl tyst istället.
Barcelona Captain Fubulosos Cave Of Hair
2006-06-18 22:54
oj oj oj vilka härliga nyheter TACK MESSI.

Underbara nyhter, speciellt efter att dem dryga Madridistas varit här och irriterat oss, dragit upp samtal om hur deras talanger är bättre än våra, HAHAHAHAHA, vilket skämt!
Barcelona Messi
2006-06-18 22:44
FC Barcelona Juvenil tog sig till final i Copa del Rey Juvenil efter att man slagit Real Madrid Juvenil med 3-0 hemma på Mini Estadi tidigare idag. Man förlorade den första matchen i Madrid med 4-1 så det var en spektakulär vändning.

Målskyttar:
Bojan Krkic
Dani Toribio
Giovani dos Santos

Visca Barça!
Barcelona AlexC
2006-06-18 22:03
Rambla

Fotboll är inte en sport för snälla killar ;)

Jag håller då rakt inte med dig om att brassarna inte skulle firat målet rejält. De stängde ju en match där de var nära att tappa poäng och hade det inte varit för Kewells enorma målkänsla kunde de nog åkt dit.

Fram med känslorna i fotbollen.
Barcelona La Rambla
2006-06-18 21:51
Gabriel:

Jag har väl för tusan inte påstått att jag stör mig på det? Det var bara en reflektion och inget annat. De borde enligt mig visa lite ödmjukhet mot sina moståndare som gav dem en tuff match och de fick sitt andra mål lite väl turligt.
Barcelona Gabriel
2006-06-18 21:37
Kamelen

Även om det ser bra ut på pappret så finns det en del saker som man måste tänka på.

Det är inte alltid det lättaste att få två bra mittbackar att spela bra ihop tillsammans. Kemin mellan de båda spelarna måste stämma dessutom kommer sånna lite mer "normala" saker genom ständigt kontinuerligt spelande tillsammans, då lär de känna varandra bättre och det är precis det som Marquez och Puyol har gjort. De vet vem som ska gå upp och stöta och när de ska göra det, samtidigt som de båda vet vem som tar djupet. De kan varandras sätt att spela på och de kan varandras svagheter bra och då är de även medvetna om hur de ska göra för att förhindra misstag i samspelen mellan de båda.

Med detta sagt vet jag inte om jag är alltför optimistisk gällande den idéen. Jag vill egentligen inte byta ut världens bästa mittbackspar, Marquez och Puyol då de kompliterar varandra så fantastiskt bra.

Du väljer att sätta Puyol som högerback där han spelade under säsongen 01-02 och var helt jävla underbart grymm som. De som påstår att Puyol har dålig teknik har aldrig sett en match med Puyol i Barcelona under den säsongen, det är ett litet konstigt rykte han har fått antagligen pga antaganden då de flesta kanske ser det som lite "traditionellt" att hårda och tuffa i Puyols stil (även om Puyol är one of a kind) mittbackar inte har bra teknik. Marquez får mycket mer cred för sin goda teknik än vad Puyol får. Många hyllar Marquez för hans långa precisa krossbollar vilket givetvis är helt rätt, men de flesta glömmer av eller helt enkelt väljer att vara blinda när Puyol faktiskt gör liknande krossbollar - Puyi kan också!

En annan och sista sak att tänka på är att om man lägger Puyol som högerback så tappar man bort Puyols underbara sätt att styra backlinjen, det kan han inte göra ifrån sin högerbacksposition på samma sätt (åtminstonde tror jag inte det, det behövs en mittback - skulle antagligen bli Marquez som skötte det då) och jag tror inte att hans ledaregenskaper kommer lika mycket till sin rätt ifrån den positionen.

Din backlinje skulle jag däremot vara mer optimistisk inför i de lite lättare matcherna mot mindre lag - främst på hemmaplan på CN. Då kan man åtminstonde testa det och se hur det går. Men i de viktiga matcherna emot storlagen föredrar jag att Puyol spelar i mitten tillsammans med Marquez.

Bara lite reflektioner men visst kan det vare en idée :-)
Barcelona Kamelen
2006-06-18 21:13
En idé om Gabi Milito kommer är ju att spela
Gio - Gabi - Rafa - Puyi mot de 'svårare' lagen.
Se bara Petrov förra säsongen mot oss, hade total lekstuga.
Barcelona EsCúle
2006-06-18 20:53
Det är väl ganska bekant att brassarna är lättroade och skrattar och dansar för det minsta?! Det är väl kul att dom är glada. :-)
Barcelona Eidur G.
2006-06-18 20:33
Eftersom Saviola antagligen aldrig kommer att spela för Blaugrana igen, får vi hoppas att byt/köp-affären med Gabi Milito blir av. Vänster- men framförallt mittback är ett ok nyförvärv om LITE pengar spenderas. Vi känner dock dock till vilken kant i backlinjen som är "the missing link"...(vamos D. Alves.)
Barcelona Gabriel
2006-06-18 20:14
La Rambla

Lite fånigt hur löjligt glada de blir när de firar målet vid 2-0. Ett turmål och de firar som om de just avgjort en vm-final. Fjantigt!

Haha shit alltså orka bry sig? Koncentrera på viktigare saker, inget illa men tycker det är minst lika fjantigt att störa sig på en sån sak :-)
Barcelona La Rambla
2006-06-18 19:57
Nåväl, brassarna blev bättre i andra halvlek, mer rörligare. Men tycker att de har lite tur och domaren med sig i alla 50-50 situationer. Dock känns det som de har lite till att plocka ut av sitt lag. Det lär väl komma när det väl gäller. Lite fånigt hur löjligt glada de blir när de firar målet vid 2-0. Ett turmål och de firar som om de just avgjort en vm-final. Fjantigt!
Barcelona Gabriel
2006-06-18 19:48
Har nu sett Cafu göra bedrövliga inlägg i riktigt bra lägen runt 3-4 gånger i denna matchen, inte ett enda bra inlägg ifrån honom. Förstår fortfarande inte varför Daniel Alves inte togs med till truppen. De hade kunnat använda Cicinho som högerback istället men han är iofs inte lika säker som Cafu fortfarande är i forsvarsspelet.

På tal om Daniel Alves så är det sista jag har läst om honom att Liverpool lagt ett bud runt 15 miljoner euros och att Rafael Benites inte vill höja till mer än så, än så länge. Sevilla vill ha 18 mille för honom.

Hmm, betalade man 12 för en spelare som ska ersätta en annan spelare som även han var tänkt som ersättare för våran förstaanfallare (Gudjohnsen mot Larsson) så kan man ta mig fan betala ut 18 för Daniel Alves också. Det är iallafall min åsikt. Sen behövs inget mer!
Barcelona Qno
2006-06-18 19:44
Hade inte vart fel att få in Milito i laget, men är de så att han kan lira som vänsterback och tom som mittfältare??

Sen vet jag inte om Thuram vore mitt första val som försvarsvärvning, 34 år är trots allt en ålder (inte för allas vår Henke men).

Zambrotta hade vart en dröm att få, kan lira som både vänster- och högerback plus att han inte är allt för gammal. Så om Juve flyttas ner hoppas jag att Laporta & co jobbar snabbt och försöker värva han.
2006-06-18 19:09
Ja exakt, Barca brassarna håller väl den där slowmotion klassen, skulle kunna tänka mig att sylvinho lungt skulle kunna peta Roberto Carlos.

Antar väll att brasarna kan höja tempot mot Australien nu i andra helvlek, men jag ser att det inte finns någon chans mellan himmel och jord att brassarna med sitt mest effektiva lag skulle kunna slå igenom Englands fösvar till exempel.

Det är mycket snack om deras skills, men utan kämpar glöd vinner inget lag VM eller CL, Barca har kämparglöd och skills därför vann vi Cl och La liga, Ronaldinhos finter och Puyols brytningar hjälpte oss hela vägen.
Barcelona La Rambla
2006-06-18 18:59
Håller med. Ut med Gordo och Adriano. De löper inte 100m tillsammans under en halvlek. In med en rörlig Ronbinho och Fred. Byt ut Cafu mot Cicinho.

Lovar att Belletti, Edmilson, Motta och Sylvinho had presterat bättre tom. :-)
2006-06-18 18:49
Detta Brasilianska landslag har helt tappat stinget, jag vet inte om det beror på deras hybris eller pågrund av den överreklamerade propaganda NIKE ständigt begår som får mig att tro att de alltid spelar ``Joga bonito``.
Det känns som att detta lag dör eller lever på Ronaldinhos och Kakas axlar, anfallarna är lata och oinspirerade, ytterbackarna är downhill nu för tiden, så vad finns kvar, jo bara Ronaldinho och Kaka framåt.
Ser inte hur dom kommer att hålla till finalen om man inte byter in t e x Cicinho, Robinho och Juninho.
Let´s face it, joga bonito i detta lag finns inte.

Australien är lika bra som Brasilien idag och Kroaterna förtjänade ett oavgjort resultat, brassarna styr helt enkelt inte matcherna som Argentina, Portugal och Spanien.

Tittar just nu på Australien- Brasilien och ser hur brassarna inte har något att komma med i anfallsväg, Australiensarna täpper upp allt.

Vi får se hur det går för brassarna i fortsättningen men jag är ca 75% säker på att guldet inte hamnar i Rio.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2006-06-18 16:25
Riktigt rolig artikel! Nu får man än en gång höra att han tränar så hårt. Både fysik o fotboll.
Det ser man inte minst när 3-4 spelare försöker trycka undan honom men han står kvar.
Tekniken hans behöver ingen presentation eller? =)

Visca Gaucho!
Barcelona Mot Nya Tider
2006-06-18 15:46
Se länktips

En liten story om våran Ronaldo de Assis Moreira
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2006-06-18 14:47
Kolla länktips.
Här kan ni köpa mycket souvenirer från Barca och Ronaldinho. För er som vill ha Barcas CL-vinst t-shirt så finns den för under 200 kr.

Hoppas red. inte ser det som reklam, ville bara tipsa om en bra sida för er som spelar fotboll eller ni som vill köpa Barca saker. =)

Visca Barca y Visca Ronaldino
Länktips: www.soccer.com
Barcelona Et0
2006-06-18 13:40
alla målen och höjdpunkter i vm finns tillgängliga för nedladdning
klicka på world cup fianls 2006
Barcelona - FcB 20 -
2006-06-18 12:27
är det någon som kan nån sida där man kan se alla vm målen

TACKSAM FÖR SVAR !
Barcelona Gaucho´10
2006-06-18 12:21
Någon som vet vart man kan hitta Barca documentären bakom fotbollen ??

Hur går det med förhandlingar om Daniel Alves..??
Barcelona Schubert
2006-06-18 11:31
Nej, visst ska man inte döma spelare efter en match. Men jag tkr Zambrotta har tendenser till problem utanför Italien, har sett det i CL också. Sen är han som bäst när han kommer med fart och är egentligen ingen tekniker. Jag är inte säker på att han skulle passa i Barca.
Sevilla Riquelme!
2006-06-18 10:18
Schubert// Ronaldinho imponerade inte mot Kroatien. Döm inte lirare efter en match. Zambrotta är en världsback!
Barcelona Schubert
2006-06-18 10:04
Tkr inte Zambrotta impade alls igår och jag är tveksam inför hur bra han är utanför Italien. Glöm inte hur många italienare som misslyckats kapitalt i Spanien och öht utanför Italien. Det är en stor risk man tar om man lägger stora pengar på en ytterback i 30-årsåldern. Ser nog helst att han inte värvas ändå.
Barcelona EsCúle
2006-06-18 01:35
Godnatt Barca bröder!
Ser fram imot morgondagens show av brassarna. :-)
Sevilla Riquelme!
2006-06-18 00:31
Nog har Real Madrid bra talanger alltid. Det verkar ofta som det är gamla spelare från dom som gör sänker Real i nya, lite mindre klubbar eftersom dom inte fått chansen i Real Madrid.

Angående Figo så har han ju varit Portugals bäste under dessa två matcher och har en fin säsong bakom sig i Inter.
Barcelona La Rambla
2006-06-18 00:26
Även Valencia har en fin cantera. Soldado kommer tex därifrån. :)

Giovani Dos Santos spelar i Juvenil A, där även Bojan Krkic har flyttats upp. De är bara 16 år. Det talas om att dos Santos flyttas upp till Barça B till nästa säsong. Sen har han ju en yngre bror som ska vara lika stor talang och spelar i Cadete A, Jonathan Dos Santos.

Edit: Giovani är 17, född -89. Bojan och Jonathan Dos Santos är båda födda -90.
Villarreal Lalat
2006-06-18 00:18
La Rambla//

Förvisso, men spelare som Pavon och Raul Bravo har ändå fått en hel del speltid men inte utvecklats. Kanske blir bättre för talangerna nu när de får spela i Segundan? Soldado har en enorm kapacitet, har jag hört. Har dock bara sett killen ett fåtal gånger.

Och hur går det med mexikanen som jag glömt bort namnet på? Giovanni dos Santos? Hette han så? Har inte sett honom i a-laget hos er än.
Annons: