/spanien/barcelona/forum/24353.aspx/spanien/barcelona/forum/24353.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2006-06-19 15:32
Ezquerro kom gratis, vet hans roll, han klagar inte och han har inte så värst mycket i lön heller. En helt okej spelare som är viktig för bredden i anfallet. Han får säkert spela i copa del rey matcherna. Låt honom stanna, ser ingen anledning med att sälja honom (förutsatt att vi inte får ett rikigt bra erbjudande för honom men det är föga otroligt då han knappast imponerade förra säsongen).

Att han inte fått så många chanser måste bara innebära att Rijkaard ser på träningarna att det finns bättre spelare än honom.
Barcelona Kamelen
2006-06-19 15:09
Sport skriver att en värvning av Zambrotta är upp till han själv vare sig han vill komma eller inte.
Barcelona Eidur G.
2006-06-19 14:57
Tyvärr är det så att vi måste ha 2 spelare på varje position...alltså 6 anfallare i vårt 3-mannaanfall. Risken är stor att "sjättevalet" får otroligt lite speltid...och så blev fallet för Ezquerro. Han behöver spela mycket för att komma upp i sin vanliga standard, den han hade i Betis. Vårt sjätteval kommer antagligen alltid att se lite slö och matchotränad ut så länge vi inte har för mycket skador.
Skulle ex. Ronaldinho råka ut för långtidsskada (knock on wood) får Ezquerro mer speltid och kommer också att bli bättre.
Barcelona Kamelen
2006-06-19 14:46
Jo, du har så rätt men Ezquerro spelade runt 5 matcher förra året det gör däremot inte Giuly, Belletti och Oleguer. De är ordinarie i laget, det är dock inte Ezquerro men att ha en sådan rutinerad kille som 6e forward är bra.
Barcelona La Rambla
2006-06-19 14:31
Att han inte klagar är bra, någon utmärkt 6:e forward har vi hitintills inte sett något av.

Varken Oleguer, Guily och Belletti klagar heller inte. Trots det vill många ha bort dem också. :)
Barcelona Kamelen
2006-06-19 14:29
Ezquerro bör stanna, klagar aldrig och är utmärkt som 6e forward.
Barcelona La Rambla
2006-06-19 14:24
Ja jag tror nog att man nöjer sig med de anfallare man nu har. Personligen skulle jag ju vilja skicka hem Ezquerro till Athletic igen. Så här i efterhand känns intresset av Forlán lite av en smoke screen för att dölja huvudintresset av Gudjohnsen. Skulle inte förvåna mig om det låg till så. :)

Välkommen Alex till redaktionen!
Barcelona Schubert
2006-06-19 14:09
La Rambla/ Tack! Så man nöjer sig med sex anfallare då?

Thuram gratis låter bra, han är en bra truppspelare iom att han kan spela på två platser. Är definitivt bättre än Oleguer.
Barcelona Sóm més que un club
2006-06-19 14:04
Ämne: 1 vecka i Barcelona!....
Mot nya tider..
Vad söker du hotell eller flyg ?
PM:a mig så har jag några bra tips.
Barcelona La Rambla
2006-06-19 13:59
Ämne: Ämne: Läste s....
Om du såg sista matchen mot Athletic Bilbao så såg du Olmo spela mittback. Han gjorde bra ifrån sig i den matchen. Tydligen så funkar han även alldeles utmärkt som pivote. En av hans styrkor är just snabbheten. Tror även att Dani Fernandez är mittback. Är inte säker på om de permanent flyttas upp eller alternerar mellan B och A-truppen. Det var ju tal om att Dani skulle hyras ut till en av nykomlingarna som Rodri har blivit (Nastic).

Tja, Thuram är ju också ett namn som diskuterats. Tror att han är fri att gå om Juve ramlar ner. Han ska tydligen ha visat önskemål om att få spela i Barcelona. Vet inte hur mycket sanning det ligger i det.
Barcelona Schubert
2006-06-19 13:52
Ämne: Läste senaste igår/i....
Aha, det visst jag inte. Vilka positioner har dom där ungdomsspelarna? Kommer de enbart spela med A-truppen?

Thuram, hur blir det med honom?
Barcelona La Rambla
2006-06-19 13:50
Läste senaste igår/idag att truppen är "stängd". Men om ett bra erbjudande dyker upp så agerar man. Den som är prio är juves Zambrotta, han är Rijkaards val. Ledningen avvaktar situationen i Italien, åker juve ner i Serie B så agerar man direkt. Det verkar som man har lagt ut lite trevare och låtit Zambrotta veta att man är intresserade. Sen vill man ju gärna byta bort Saviola mot Milito till rätt pris. Det är vad det handlar om, man är inte direkt beredd att spränga banken. Saviola blir dessutom svår att sälja, visst han har kontrakt 1 år till men en fet lön, 4 miljoner euro per år. Han vill ju helst vara kvar, men det lär ju inte hända.

Annars är det klart att Jesus Olmo och Dani Fernandez från Barca B och C ska användas i A-truppen nästa säsong.
Barcelona Schubert
2006-06-19 13:42
Tycker ändå det är positivt att man kör hårt på en spelidé och sparkar ut Saviola om man inte tkr att han passar in i den. Tragiskt med klubbar som Real eller Inter som bara samlar stjärnor på ett helt planlöst sätt.

La Rambla/ Det blir bara ett nyförvärv till då eller? En mittback? Står det mellan Milito och Thuram?
Barcelona La Rambla
2006-06-19 13:38
Ämne: Saviola till Liverpo....
Ja eller till Arsenal, Tottenham, Inter, Sevilla, Villarreal eller Zaragoza. Take your pick!

Blir knappast troligt bara för en liverpool-fansite påstår att de ligger bäst till.

Själv tror jag att han går till Zaragoza, Barca vill göra ett byte mot deras Milito.
Barcelona Mot Nya Tider
2006-06-19 13:37
Amish
2006-06-19 13:31
Saviola till Liverpool?
Barcelona Mot Nya Tider
2006-06-19 12:29
1 vecka i Barcelona!
Nån som är grym och vet vart man kan boka billigt? Jag håller på och letar nu, fast hittar inget billigt...

Hjälp sökes! Nån av mina Barca-bröder kan väl rekommendera nåt? eller?

P.S Skönt att Barcas juveniler vann Real Madrid och gick vidare!
Barcelona Eidur G.
2006-06-19 12:03
Rambo/
räkna inte med någon hållbar förklaring: mitt IP-nummer är enligt RED detsamma som någon som hette FC Madrid, som var här och fjantade för några månader sen, trots att jag sitter hemma i min lägenhet med en dator bara jag använder. Har pga. av dessa pinsamheter och anklagelser bytt namn ett par gånger (det senaste från Carl McCoy till Eidur G. beror däremot bara på vårt senaste nyförvärv;).
Hoppas du snart är tillbaka! Är alltid trevligt med konstruktiva skribenter som behärskar språket i skrift.
Barcelona Rambo~
2006-06-19 10:16
Redaktionen.....

Inte för att jag har varit här inne så mycket, men jag tycker ändå att ni överdriver så javla mycket. Jag har nu varit ip-bannad hemma i snart 4-5 månader. För vad? Inte ett jävla skit. Jag accepterade att jag blev bannad för ingenting, men inte att bli bannad i ett halvt år för någonting jag inte gjort.....

Så nu ber jag er att skicka en förklaring till varför jag blev bannad och hur länge min bann varar. Tack på förhand..
E-mail arab_wisam@hotmail.com eller Pm.

Vi kommer av någon anledning inte åt de "anteckningar" vi gör vid varje avstängning (och minnet sviker). Du får kontakta Rickard Petersson om du vill ha reda på detta. //Redaktionen
Barcelona Messi
2006-06-19 00:27
Ämne: Ämne: EsCúle ....
Justja, då stryker vi honom.
Barcelona - FcB 20 -
2006-06-19 00:08
Ämne: EsCúle

Det stämme....
Messi inte ens raul han starta i atletico madrid
Barcelona Schubert
2006-06-19 00:06
Puyol kan dribbla men han är ingen större passningsspelare. Det var ingen slump att Deportivo använde sig av "TT-taktiken" och satte en gubbe på Marquez i alla uppspel när vi mötte dom i våras, så att Puyol skulle få ta alla uppspel (det gick naturligtvis mycket sämre än för Marquez). Marquez är en Beckenbauerkopia (förhoppningsvis minus arrogansen, det känner jag inte till), medan Puyol är en mittback med normal teknik för Spanien.

Gallas är störd, femtielfte gången han psykar ut. Antar att ni såg hur han hetsade till kravaller mot Fulham. Han kunde starta ett bråk i ett tomt rum.
Barcelona EsCúle
2006-06-19 00:01
Messi

Tack, det var allt jag ville veta.
Barcelona Messi
2006-06-18 23:57
EsCúle

Det stämmer.

-

På frågan Real Madrids cantera kontra våran så är det lite olika om ni frågar mig. Real Madrids ungdomslag har oftare mer jämna lag (jämnbra) och får därför inte ut lika många världsklass spelare som vi får ut av våra ungdomslag. Däremot får dom ut en del hyfsade spelare som spelare i mitten/botten-lag i La Liga.

Xavi, Puyol, Messi, Cesc, Iniesta räknas alla utan någon tanke till några av världens bästa (Valdés, Motta, Oleguer m.fl. får ursäkta) spelare.

Real har (av de jag kan komma på) Casillas och Raúl(en gång i tiden).
Barcelona La Rambla
2006-06-18 23:54
Nästa generation Marquez, mini-kaiser. :-)
Barcelona EsCúle
2006-06-18 23:51
Läste här tidigare, det var någon som nämnde att Dos Santos skulle flyttas upp till b-laget.

Någon som kan fördjupa sig i det ?
Barcelona Gabriel
2006-06-18 23:46
La Rambla

Man behöver inte säga ordagrant att man stör sig på det utan det förstår man iallafall, annars hade du väll inte tagit upp det? Jag menar bara det som AlexC sa, fotboll handlar om känslor och det är VM (sportens största turnering och eftersom fotboll är världens största sport kanske det inte vore så dumt att säga att det är världens största sportturnering?). På vilket sätt är man inte ödmjuk när man firar när man gör mål? Tycker inte det var överdrivet firande på nått sätt som helst, bara roligt att se att det firas hej villt :-)

Haha, toma Madrid! Blancos llorones!

Framtiden ser ljus ut, ingen fara när Ronaldinho och Eto'o lägger av (eller byter lag, ojala que no) så kör vi med Dos Santos-KrKic-Messi :-)

Alla tre ifrån våran egen skola, det är respekt!
Barcelona La Rambla
2006-06-18 23:40
Tja, det var bla därför talanger som Cesc lämnade Barça. Han tröttnade på att spela matcher i Juvenil där de ofta vann med 12-1 och likande siffror, att spela A-lagsfotboll med Arsenal lockade mer och det kan man förstå. Hoppas inte man gör samma misstag med Bojan och Dos Santos nu också.

På tal om Arsenal, enligt Sport så är de intresserade av Saviola. Undrar hur mycket sanning det ligger i det ryktet?

På onsdag presenteras det nya matchstället i Frankfurt under fotbolls-vm.

Kvällens roligaste: Gallas psykbryt när Sydkorea kvitterade. Det är psykopatvarning på den mannen.
Barcelona Kamelen
2006-06-18 23:35
Hah! Underbart gjort av killarna!

Skulle vara jävligt roligt att se en match mellan de spelare som är fostrade i Barça och de som är fostrade i Real Madrid. Skulle ju bli ännu mer lekstuga än vad Ronaldinho hade på Santiago Bernabeú förra säsongen =)
Barcelona EsCúle
2006-06-18 23:32
Härliga nyheter, släng er i väggen madristas.

Sen har jag för mig att Barcelonas ungdomsakademi fostrade en viss Lionel Messias.
Om han skulle stanna kvar där nere skulle väl Fc Barcelona Juvenil vinna med en 5-0 varje gång dom möts.

Visca Barcas ungdomsakademi. :-)
Annons: