/spanien/barcelona/forum/24350.aspx/spanien/barcelona/forum/24350.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona AzulGrana.
2006-06-30 23:03
Känns tungt just nu.. Argentina var mitt personliga favoritlag. Vet itne varför men Tyskland spelar den tråkigaste fotbollen enligt mig! USCH!
Barcelona Barca för alltid
2006-06-30 20:23
Disgraceful scenes at the end - anyone know what sparked it off? Argentina deserved to lose - too negative after scoring their goal. No Messi but Cruz?
Barcelona Romario(Barcelona4-ever)
2006-06-30 20:23
Ämne: Ämne: Favorit....
ja håller me dig att dummaren var riktigt kass!Om Maxi får gult kort för filmning så varför får inte Ballack gult kort Filmning.... jag blev helt galen när ja såg att Messi inte fick spela! känns riktigt tungt faktiskt! nu får man hoppas på Brasilien (RONALDINHO) eller Portugal (DECO)
Barcelona Suñol_
2006-06-30 20:15
att domaren skulle vara mutad är befängt...Argentina får skylla sig själva som inte tog vara på chansen.
Barcelona Barca Barca
2006-06-30 20:01
Ämne: Favorit laget Argent....
Dommaren var mutad:S Sen vad håller pekerman med? Messi skulle smurra upp dom sega tyska backarna. Aja, Tyskland gör en sydakoera, dommaren på sin sida. Tappat intresset för hela VM nu när ja märker att tyskarna ska få dommaren på sin sida.
Barcelona Romario(Barcelona4-ever)
2006-06-30 19:57
Favorit laget Argentina åkte ut!! det känns riktigt tungt nu
Barcelona Barca Barca
2006-06-30 17:56
Miguel? Helt okej=)
Barcelona Sóm més que un club
2006-06-30 16:49
Ämne: Sóm més que un club ....
Tydligen har systemet fungerat bra så de kommer säkert att fortsätta och uppdatera foldern inom snaraste.
Barcelona AzulGrana.
2006-06-30 13:06
Ämne: Jag åker till Barcel....
Barca Ginga /
Start tiderna för förmiddagsträningarna brukar vara 11:00 På la masia ( ligger på vänstra sidan utav camp nou om du står framifrån ). Det fungerar inte så att man är "välkommen" till träningarna. utan, man går dit o står bakom staketet som de andra som är intresserade av att titta. Det kostar inga pengar och vara i god tid tror jag inte spelar någon roll.

Siempre Barca!
Barcelona Barca Ginga
2006-06-30 12:44
Jag åker till Barcelona nästa helg och blir borta i några veckor. Bland annat kommer jag att vara där under den 17:e, när den första försäsongsträningen är: jag har aldrig sett en träning så är det någon som vet hur man går till väga så får du gärna säga till. Måste man boka? Kostar det? Måste man vara där i god tid för att få plats? Eller är alla som vill välkomna?

Tack på förhand
Barcelona AzulGrana.
2006-06-30 11:16
Sóm més que un club /
Tusen tack :) såg nu att spelprogrammet på den foldern var från 05/06, uppdateras den med 06/07 inför säsongen sen då eller ? eller, är det sammma regler som gäller ?

tacksam !

Siempre Barca!
2006-06-30 10:24
AzulGrana.
Dokumentet fanns bara på spanska (och katalanska förstås). Sidan 9 (vilket är sidan 5 i .pdf dokumentet) beskriver närmare systemet.

Barcelona AzulGrana.
2006-06-30 09:55
Sóm més que un club //
låter som ett bra system.
Är det så att du kan ge mig en länk till sidan ?
Vore tacksam för det!

Siempre Barca!
Barcelona La Rambla
2006-06-30 09:36
Edmilson som opererades för en månad sen är i slufasen av sin återuppbyggnad och är snart i full träning. I en intervju säger han sig må bra och allt känns kanon.

Rafa Marquez kan få sitt spanska pass om 3 veckor om det vill sig väl men vill inte ta något för givet. I värsta fall dröjer det till december månad.

Flera spelare från Juvenil-laget som nyligen vann Copa del Rey flyttas upp till Barça B inför nästa säsong. Giovanni, Marc Crosas, Jaime Hernández och Jeffren Suárez.

En annan kul sak. Sanz, en av kandidaterna till cirkusen presidentvalet i Real, gick ut med att han hade värvat Zambrotta. Det hela visade sig vara en lögn för Zambrottas agent gick omedelebart ut i media och försäkrade att det inte finns någon deal med Real. Varken han eller Zambrotta hade talat med några representanter för Real. Zambrotta som även Barça är intresserade av sade att det är en stor ära över intresset. Det ryktas dock i Italien att Zambrotta spelar i Milan nästa säsong. Forsättning följer.

Visca el Barça!
2006-06-30 08:08
Ämne: mikaelz84 /
Man kan....
"Seint Lliure" är fullt lagligt och gjort för att minska just den olagliga svarta marknaden.
En medlem som har köpt någon typ av abonnemang och inte kan komma på en match kan ställa sin stol till förfogande för att säljas på den öppna marknaden och medlemmen får kompensation.
Medlemmen kan gå in på hemsidan eller ringa för att anmäla sig till systemet.
Barcelona Kamelen
2006-06-30 01:38
Stämmer detta så blir man lagom sur.
Att förlänga med både Giuly & Belletti är ju löjligt. Förhoppningsvis gör dem det endast för att slippa se dem gå som bosman.
Barcelona Kamelen
2006-06-30 01:33
Nu blir vi av med Óscar López, det var väl inte en dag för sent. Inge bra att ha spelare som lånas ut säsong efter säsong.
Barça får €200.000 + 10% vid en framtida övergång.
Barcelona EsCúle
2006-06-29 20:31
P10

Jo, tack.Jag tror att alla vet vem Bojan är här inne och att han spelar i Barcelona juvenile. ;-)
Barcelona AzulGrana.
2006-06-29 18:14
mikaelz84 /
Man kan fortfarande köpa paketresa via, www.steveperryman.se t ex.

Sóm més que un club /
"Seint Lliure". Olagligt system eller fullt lagligt ? hur fungerar det ? skulle veta lite mer detaljerat gärna :)

Visca el Barça
Barcelona (catalonia barca)
2006-06-29 16:14
grabbar vet nån om tv4 skall sända la liga nästa säsong
Puyol #5
2006-06-29 14:35
Grabbar kolla länken! HAHA!
2006-06-29 14:32
Ämne: Om man inte kan få t....De som EsCúle har nämnt även Villareal de sista åren och tror att Sevilla kommer att dra bra med folk men i princip har Camp Nou alltid bland de absolut högsta publiksnitten i Europa och spanska ligan håller så pass hög klass att det alltid är bra fotboll. Matchen mot Atl. Bilbao har urvecklats till något av en hatmatch med mycket intensiv stämning. Mot Atl. Madrid finns prestige revansch att hämta och händelserna mot Zargoza senast lär ge en pusch. Du kan i princip välja vilken match som helst det finns kanske bara 3-4 st som har lite lägre status. Sedan kommer ju CL-matcherna till som väl hade 84 000 i snitt eller så.
Barcelona EsCúle
2006-06-29 14:19
mikaelz84

Det är ingen match som drar direkt lite, men de som drar mest är helt klart FCB-RMA,FCB-Valencia, Español, Atl M kanske.När jag var på Barca-real förra säsongen var det 98 000, så det är att rekommendera.:-)~
Har inte full koll på det där men jag är ganska säker på att publiksnittet kommer höjas rejält den här säsongen med tanke på de framgångar laget har gjort under den senaste tiden.
mikaelz84
2006-06-29 13:44
Om man inte kan få tag i biljetter till el clasico, vad föreslår ni då för match man ska se? Skulle gärna se en match med så mkt folk som möjligt. Drar Valencia mkt folk?
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-06-29 13:04
Kimmpa_fcb//
Ja det är sant, det finns en sådan klausul i hans kontrakt.

Personligen så skiter jag i honom, då jag ser honom som en svikare.
Barcelona La Rambla
2006-06-29 12:59
Ämne: Det sägs att en av p....
Vi ska inte göra någonting. Låt han ta det beslutet själv. Han valde själv sin framtid när han valde att gå till Arsenal som 16-åring. I dagens Barcelona har han ändå ingen plats. Åtminstone inte till det priset som hans transfer handlar om, skulle tippa på minst 25 miljoner euro. Sen så tror jag inte Cesc för ett ögonblick har lust att spela för Real. Anti-madridista får man i modersmjölken som katalan. Men det är vad jag tror. Verkligheten kan bli en annan. Ser då fram emot mottagandet han lär få på Camp Nou. :-)~
2006-06-29 12:58
Ämne: Hej!!

Jag och en ....mikaelz84:
Datum för EL Classico är inte satt. Biljetterna till allmänheten släpps någon vecka innan match. Då är de för länge sedan slutsålda till medlemmarna som har förtur. I princip kan man inte köpa biljetter till denna match som ickemedlem. Det finns ett system "Seint Lliure" där medlemmarna kan avvara (sälja) sina biljetter men för El classico är det inte aktuellt. Sedan finns ju svarta börsen men då kostar det en del...

Det fnns andra högintressanta matcher att sikta in sig på och i år blir du ju två katalanska möten på Camp Nou i.o.m. att "Nastic" gick upp.
Barcelona Kimmpa_fcb
2006-06-29 12:45
II Barça II - Rijkaard

Nähe? Äre sant?!
Inse Ironi. =D
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-06-29 12:15
Det sägs att en av presidentkandidaterna i Madrid, Calderon, säger att han kommer att värva Cesc från Arsenal om han kommer att bli vald. Den förra sportdirektören i Barça, Rosell har förhandlat en klausul med Arsenal när de ”värvade” Cesc. Den innebär att så fort någon spansk klubb lägger bud på honom, så har Barcelona alltid förtur att få matcha det budet. Därmed avgör Barcelona om de vill låta honom gå till Real Madrid.

Så vad tycker ni? Ska vi låta Cesc gå till Real?
mikaelz84
2006-06-29 11:29
Hej!!

Jag och en kompis funderar på att se Barca i höst eller i vinter, och då helst el clasico. Är det nån som kan tipsa var det är bäst att få tag i biljetter. Går det att få tag i biljetter till Barca - Real Madrid, eller är det för sent?
Annons: