/spanien/barcelona/forum/2435.aspx/spanien/barcelona/forum/2435.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2015-05-24 11:23
Angående de nya tröjorna inför nästa säsong så är jag på samma spår som de flesta andra här inne. Egentligen tycker jag inte att hemmatröjorna rent utseendemässigt direkt är de snyggaste vi haft, men samtidigt är de inte heller super gräsliga. Det som sticker till i nacken är snarare avvikelsen från ytterligare en tradition när man väljer att för första gången i klubbens historia köra med horisontella linjer. Det känns lite sådär faktiskt, men samtidigt har jag blivit van vid att klubben under denna juntans ledning brutit tradition till tradition och snart finns det inga kvar. Vad jag dock älskar är de röda shortsen, tycker det är sjukt snyggt med de röda shortsen dessutom har vi vunnit dubbeln med ligan och Champions League båda gångerna vi kört med röda shorts, tycker det gör att hela matchstället i sig ser okej ut, men ja, det hade definitivt varit snyggare med de vanliga linjerna istället. Bortatröjan är som tur e otroligt snygg. Något positivt åtminstone, inga mer Hawaii sunrise tröjor eller rosa pantern inspirerade matchställ. Hur som helat antar jag att man vänjer sig tillslut. Det är inte optimalt men tyvärr börjar man som culé vänja sig med att bryta traditionerna nu. Slutligen så funderar jag starkt på om vi inte ändå borde byta från Nike till något annat märke. Känns som att Nikes tröjor stannar i utvecklingen och har brist på idéer. Vi har haft Nike en lång period nu och det kanske är dags för en förändring.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Tiki-Taka
2015-05-24 11:05
Går man in*
Barcelona Tiki-Taka
2015-05-24 11:05
Går in man på Barcelonas hemsida så kan man läsa motiven och orsaker till varför tröjorna ser ut som dem gör. Blir mer tilltalande då haha!
Barcelona Barca4life98
2015-05-24 11:01
Tycker hemmastället var snyggt, med dom röda shortsen. Kan vara kul med lite variation ibland, men synd att man ska avvika från en stark tradition.
Barcelona Tiki-Taka
2015-05-24 10:55
Gillar bortastället! Men hemmastället hade varit perfekt med sina vertikala linjer! Gillar att dem röda shortsen är tillbaka iallafall :-)
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2015-05-24 10:41
Är det bara jag som inte finner de nya matchställen tilltalande?
Barcelona Mdawg
2015-05-24 10:35
Luis Enrique: "Suarez isn't 100%, we didn't want to take risks, but he should be ready for both finals."

Titelfirandet i länktips för de som missat, eller bara vill njuta lite igen.
Barcelona 11-9-10
2015-05-24 10:35
Bortastället är äckligt vackert Hemmatröjan är ju fin själva stället, men ack vad ovanligt att se Barcelona sådär
Barcelona DM1982
2015-05-24 10:34
[QUOTE=Xavi 6 // Visca Barca]De nya tröjorna. [/QUOTE] Helt ok tröjor, inte de snyggaste men inte fulast heller. Bortatröjan ser bra ut, ofta är det någon gräslig färg.
Barcelona B-Guden
2015-05-24 10:33
Nån som har en video på hyllningen av Xavi före och efter matchen ?
Barcelona Mdawg
2015-05-24 10:32
Xavi's reaktion till banderollen igår!
Barcelona Xavi 6 // Visca Barca
2015-05-24 09:23
De nya tröjorna.
Barcelona Maestro Xavi
2015-05-24 02:35
Xavi är fotboll.
Barcelona Liunil Masse
2015-05-24 02:33
@Squawka: Barcelona have conceded two goals from headers this season, fewer than any other team across Europe's top 5 leagues. Detta kan väl inte stämma? Sjukt! Lucho och hans gäng är grymma.
Barcelona LeoMessi
2015-05-24 02:29
Messis son är så otroligt jävla söt! En liten skitunge som springer runt och inte inser att hans pappa är historiens bästa spelare haha:P Sen så älskar jag Mathieus ungar också! Dom är liksom "I don't give a Fuck"! Kan dom vara anledningen till att Mathieu tvingas ta en cigg ibland? Haha.
Barcelona Davids3
2015-05-24 01:45
@Andresito:
Han är som sagt endast 16-år gammal och jag har knappt sett något utav honom, kanske lite orättvist att döma honom efter dagens prestation. Men enligt min mening så bör en 16-åring stortalang ha en finare bolltouch, kvittar vart han har spelat. Jag tror på att det finns det två typer av spelare, den som föds med talang, och den som kämpar hårt med träningen för att sedan lyckas. Ödegaard behöver inte vara en "flopp", men det ser ut som om han är en spelare av den andra typen. På tal om Thiago, titta videon i länktips, en liten skitunge där men redan då kan man se att sättet han rör bollen inte är normalt för den åldern. Det är iofs mer sparkar på ben än boll i den videon haha
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-05-24 01:44
@Treyh:

Underbar bild! Men hur många barn har vår Bravo hunnit producera hitills?
Barcelona Sentuary
2015-05-24 01:33
Andresito Håller med Davids här nere, ändå om han är så pass ung så ska man kunna se lite talang vilket jag absolut inte gör med Ödegaard. Dålig bollkänsla och bolltouch, vet inte men känns som en stor flopp. Denna Perez alltså.. Skämmigt.
Barcelona Mr. Dashir
2015-05-24 01:31
Wow, tänkte att idag av alla dagar skulle detta forum inte till större del handla om andra lag och dess spelares misslyckanden. Finns nästan ett sjukligt behov här inne att klanka ner på andra(Ronaldo). Kan någon förklara varför? Vi lever i en sanslös barca-era av sällan tidigare skådat slag och ändå ligger fokuset på något helt annat. Mes que un club, minns ni? Dags att behandla motståndarna med respekt, som de värdiga mästare vi är!

Visca Barca, Visca Catalunya
Barcelona Andresito
2015-05-24 01:27
Davids3

Thiago debuterade som 18-åring i Barcas a-lag. Det efter att ha spelat i flera år i Barcas ungdomsakademi.

Ödegaard kommer från en träbensliga där han spelat hela livet. Hoppar in som 16-åring i La Liga bara 5 månader senare. Det är lite skillnad från Thiago som har brasseblod.

Tycker att han generellt gjorde ett bra intryck idag.
Barcelona Davids3
2015-05-24 01:21
Ödegaard från dagens match. Asså jag vettefan, men killen har riktigt dålig bollkänsla och första-touch. Något som en "talang" med fotboll i benmärgen borde hantera fint. Vill inte döma honom för fort men personligen är det första jag tittar på hur han touchar bollen när han tar emot en enkel pass och sedan passa tillbaka. Man kunde se denna bollkänsla hos Thiago direkt för ett par år sedan och titta vart han är idag!
Barcelona Leo y Cesc
2015-05-24 01:10

Madridfansen vill sälja Ronaldo hahaha

Källa: Marca (Madridtidning)
Barcelona L!VOZ
2015-05-24 00:52
Barcelona liga mästare och Sverige vinner Eurovision ikväll, bättre än såhär blir det inte
Barcelona Davids3
2015-05-23 23:50
"Pappa sluta stirra på Shakira, mamma är mycket finare!"
Barcelona Davids3
2015-05-23 23:45
Barca B ligger dessutom längst ner i ligans avgrund. Bra jobbat!
Barcelona Treyh
2015-05-23 23:44
Mathius unge bäst på bild! Det är helt klart en bild att visa sina polare i lågstadiet =)
Barcelona Barca4life98
2015-05-23 23:43
Ja Messi och LE hatar ju verkligen varandra... Pahaha Bullshit
Barcelona Erik Satie
2015-05-23 23:37
Jaha, nu är tydligen ronaldo bäst i världen i media igen. Messi fick ett par månader... jävla idioter...jag blir så less. Det är så orättvist.
Barcelona Santiago Cazorla
2015-05-23 23:31
@Leo y Cesc:

Kan inte låta bli att störa mig på det! 6 av målen kom nu i de två senaste matcherna vilket inte betydde någonting och var mot Espanyol och Getafe medans Messi gjorde det titelvinnande målet mot Atletico, ett lag Ronaldo har haft väldigt svårt mot den senaste tiden.

Man behöver ju inte ens nämna vilken skillnad det är rent spelmässigt på herrarna heller.
Barcelona enkos
2015-05-23 23:30
Real har idag tangerat sitt eget rekord i antal straffar, nämligen fick de ikväll 13-e straffet för säsongen som betyde att Real fick straff var tredje match..
Annons: