/spanien/barcelona/forum/24348.aspx/spanien/barcelona/forum/24348.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barça82
2006-06-14 21:59
Gudjohnsen i blaugrana tröjan
Real Madrid 10Zidane10
2006-06-14 21:38
Vem/vilka tycker ni var bra i spanien och vem/vilka var bäst?
Barcelona Valdés
2006-06-14 21:15
Ride_The_big_one; vi möter hela tiden lag som bara koncentrerar sig på att försvara och bästa sättet att fortsätta besegra dem på tror jag är genom att använda sig av det som gör oss unika; snabbt passningsspel, ständiga positionsbyten och en teknik i absolut världsklass. "Henke" levde upp till de två första, och i mina ögon har Maxi en betydligt större potential än Gudjonsen. Pengarna skulle därför (enligt mig) kunnat användas på ett mycket bättre sätt (men som alltid när man är kritisk hoppas jag få jättefel - och att Gudjonsen transformeras till en ny Eto´o under sommaren). Och gör värvningen av Gudjonsen att vi inte har pengar till två riktiga klassvärvningar i form av Alvés och ex Chivu kommer jag fortsätta vara lika orolig för en skada på Puyol som jag varit under de 7 senaste säsongerna.
Barcelona Ride_The_big_one
2006-06-14 20:54
Valdés

Jag vill absolut inte att vi överger vår spelsätt men det kommer komma lag som bara har en sak i tanken försvara och försvara och då är det bra med en spelare som bryter mönstren i form av Gudjonsen som jag tror kommer ge oss lite bredd med sin spelstil.

Vi hade Henke som jag var helt nöjd med hans spelstil bröt mönstret och det är bara att se vad han gjorde i finalen.

Jag är nöjd med värvningen eftersom jag tycker Gudjonsen är en blandning av Henke och Maxi och lägger därmed till så har vår nye islänning en mer aggresiv spelstil.

Nu vill jag ha tillbacks Saviola och en back sen är jag tillfreds med denna breda trupp.
Barcelona Barca 1899
2006-06-14 20:49
Så där ja då var Eidur klar!

Men tror inte jag e nöjd med det. För barca måste i förstahand värva en mittback och jag anser att Chivu är det bästa alternativet. Men jag kom o tänka på om han har nått EU-pass, för han e ju rumän.

På forward sidan vill jag ha en striker till, men om inte det går så behåller jag gärna Saviola.
Barcelona Schubert
2006-06-14 20:32
Ämne: expert....barca

D....
Många brassar har ju EU-pass.
Barcelona lloliii
2006-06-14 20:29
expert....barca

De du säger om Alex låter vettigt, men är inte han brasse? och om så e fallet så har vi redan tre utan EU-pass.

Jag behöver varken styrka eller mod för jag har Barca i mitt blod.
Barcelona EsCúle
2006-06-14 19:47
Roligt att Eidur har kommit till klubben, hoppas han får det bra. :-)

BIENVENIDO!
Barcelona expert...barca!!
2006-06-14 19:11
Barca borde försöka får Alex( fernebache )...han e för bra för den ligan!!
Barcelona La Rambla
2006-06-14 17:49
Gudjohnsen klarade läkartestet som väntat. Han får 7:an efter Larsson.

Benvinguts Eidur!
Barcelona Barca Barca
2006-06-14 17:19
Ämne: Puyol gör allt rätt ....
Lägger mitt tips på att Saviola vinner skytteligan...Spanien har något stort på gång se upp:)
Barcelona Nemo
2006-06-14 17:18
Nu hoppas jag att Maxi gör succé i Mallorca. Han förtjänar det. Och för att vara realistisk, han kommer inte komma tillbaka till Camp Nou. Och för att vara ärlig, medan jag är realistisk, så räckte det med matchen mot Chelsea.

Tack Maxi, lycka till.
Barcelona Nemo
2006-06-14 17:14
Puyol gör allt rätt där bak, och när han själv inte tycker att det går bra framåt så går han fram och fixar det. Synd att han själv inte fick smaska in den bakom nät. Iofs är han jävligt ineffektiv framför mål. :-)

Puyol var grym i matchen. Jag gillade också Pablo. Dem kompletterade varandra perfekt. Pablo tog höjdspelet och Puyol markspelet. Xavi behöver inte ens spela sig i form, han är gudabenådad. Någon mer än jag som tror att Villa vinner skytteligan i VM? Det är ju aldrig dem tänkta målkungarna som vinner. Ronaldo 02, Süker 94.

Var det någon mer än jag som hörde publiken skandera; "sí, sí, sí, nos vamos aíí Berlin!" ?
Barcelona La Rambla
2006-06-14 17:14
Ämne: Verkar som att Alves....
Det ryktas om en muntlig överenskommelse med del Nido ja. Men om nu Alves själv vill till Liverpool så kan man ju inte göra så mycket åt det. Kan ju vara så att han inte fått något konkret erbjudande ifrån Barça att han väljer Liverpool. Men vi ska nog ställa in oss på att han går till Liverpool. Svagt av ledningen tycker jag. Måste faktiskt hålla med Valdés tidigare, hade hellre gett 12 miljoner euro för Alves än Gudjohnsen och låtet Maxi fått mer speltid.
Barcelona Qno
2006-06-14 17:01
Verkar som att Alves är mer sugen på Liverpool än Barcelona.

Ingen annan här inne som hört något annat, menar det att Barca kan ju inte bara sitta och titta på medans Liverpool snor en av dom kommande, kanske t o m redan, bästa högerbacken i världen.

Men om inte jag minns fel så har Barca någon sorts sak överkommen med Sevilla att så fort dom accepterar ett bud från en annan klubb på Alves så ska Barca få en chans att köpa han också eller något sånt, nån som vet lite bättre än jag?
2006-06-14 17:00
Vilken backlinje dem har under sin befogenhet :D

Vilken rush av våra Kapten haha extra eloge för assisten :D
Barcelona La Rambla
2006-06-14 16:58
Hehe, och jag ska omgående inhandla en tröja med nr 5 inför nästa säsong.

Har för mig att jag läst någonstans Puyol skulle ha dålig teknik. Jo tjena. :-)~
Barcelona tarrak
2006-06-14 16:46
La Rambla/ Håller med. Med den inställningen visar han verkligen vägen för de andra spelarna. Fan vad jag älskar honom! Dags att ge sig ut och visa upp min Puyoltröja för världen. Visca!
Barcelona La Rambla
2006-06-14 16:39
Puyi, El Rey! Ge han kaptensbindeln, allt annat är ett hån!
Barcelona Captain Fubulosos Cave Of Hair
2006-06-14 16:39
HOLY SHIT

såg ni Puyol, damn, matchens prestation!

hhahaha, cave man visar sin klass.
Barcelona Kamelen
2006-06-14 16:37
Haha! Puyol är kung!
Barcelona La Rambla
2006-06-14 16:08
Ramos är också hur stabil som helst. Även Louis Garcia har varit bra.

Louis, kom hem till Barcelona!
Barcelona Messínho
2006-06-14 16:05
xavi och puyol dominerar matchen!
Barcelona barcelona_10
2006-06-14 15:45
Xavi och Senna har varit jävligt bra på mitten tycker jag.
Barcelona La Rambla
2006-06-14 15:17
Jaaaaaaaaaaa!

Viva Espana!
Barcelona Valdés
2006-06-14 14:55
Ride_The_big_one; jag vill be Dig personligen om ursäkt om Du blir ledsen över att jag är kritisk mot de värvningar som Laporta, Txiki och Frank ansvarat för. Om det är något mer Du vill censurera så kom jättegärna med konstruktiva förslag. Jag vill passa på att fråga Dig om Du tycker att vi skall övergå till att spela mer ”engelskt” eftersom den egenskap Du särskilt lyfter fram (och har betonat i flera tidigare inlägg) för en ny forward är styrkan i luftrummet. Och jag upprepar mina frågor till Dig – hur mycket bättre än Maxi är Gudjonsen och hur mycket sämre än ”Henke” är Gudjonsen?
Real Madrid 10Zidane10
2006-06-14 14:37
Jag har inte sagt att han var bäst på plan, han var bra en av dom bättre i brasillien och inte dålig som du sa.
Bäst på plan var Kaka tycker jag, de va många kroater som var bra men Kaka tycker jag var bäst för han avgjorde matchen med en underbar skott och bjöd på samba nåra gånger med att göra tunnel och tappade inte bollen så mycket som Ronaldinho t ex, men Ronaldinho ska forsätta med dom där chans/geni passningarna för när dom sitter då är de mål för Brasilien och sen vill ja se honom utmana mer.
Barcelona tarrak
2006-06-14 14:30
Schubert/Ja, även solen.. Har inget speciellt lag i Sverige, har flyttat runt för mycket för att känna någon geografisk anknytning och att hålla på något svenskt lag för det fina spelet eller klubbkulturen känns inte aktuellt.

Dags att bänka sig i tv-soffan. Visca Puyol! Visca Xavi!
2006-06-14 14:17
Valdés

Blä blä blä varför så mycket gnällande?
Vi har fått in en spelare som kan utmana i luftrummet och är hyfsat rörlig och vet vart målet befinner sig.

Silly season är inte över de kommer nog att förstärka med minst en till spelare take a chill pill.

Gábinho! [Spanien 06]

Robinho spelade bra på den lilla tid han fick men kom ihåg att det gått 60-70 min också att sätta in en fräsh snabb spelare ska ju också vara mer rörlig än de flesta men som sagt bra inhopp bör han starta före Ronaldo i nästa?

Du kan inte betygsätta för fem öre, den enda av kvartetten som får bra betyg är Kaka han lyckades med de mesta och tog för sig med rätta intentioner. Orkar inte med Barca och Madrid rivalitet om vilken spelare från respektive lag som va mindre dålig än den ena.

Enda skillnaden var väl att Ronaldinho åtminstånde försökte nå fram till joggande anfallarna men visst inte så effektiv denna match.

Men jag har viss förståelse till Ronaldo och Adriano för detta Kroatien är bra på att låsa spelet och inte ge alltför mycket utrymme.

Barcelona Schubert
2006-06-14 14:16
Ämne: Schubert/Håller med ....:) Måste va nåt kromosomfel... Nej, jag vet att vi är impopulära, har väl delvis att göra med vissa mindre intelligenta element bland våra fans. Vad håller du på i Sverige?

La Rambla/ Bra poäng, men du svarar ju det själv. Som du är inne på brukar man ha lite rotation på bänknötarna, annars ruttnar dom-

Sen, canteraspelarna måste ju mer eller mindre starta längst ner i hierarkin när de kommer in i truppen. Det är upp till dom att klättra när de får chansen. Messi gjorde det, andra har inte gjort det.

Låter positivt att du ska ner till Barcelona och läxa upp klubbledningen. Då lär det bli ordning och reda! :)
Annons: