/spanien/barcelona/forum/24347.aspx/spanien/barcelona/forum/24347.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-06-22 00:16
Nej man kan ju tycka det. Det verkar som om Mou är besatt av vissa Barçaspelare och ska ha dem till varje pris.
Barcelona tarrak
2006-06-22 00:08
La Rambla/ Ha ha, nice one. Har svårt att tänka mig att någon Barca-spelare skulle vara sugen på spela i Chelsea. Varför ligga och försvara på en leråker när man kan spela världens vackraste fotboll på en riktig gräsmatta?
Barcelona La Rambla
2006-06-22 00:00
På tal om Xavi och Chelseas förmodade intresse. Han sa ju nej till dem förra sommaren så varför skulle han ha ändrat åsikt nu. Dessutom, ganska kul man läste på ett forum:

Xavi will never leave, trust me. Why should he play in a team where John Terry(!) is the playmaker? And btw, I think Xavi prefers to play on grass, not mud.

Haha...
Barcelona Nemo
2006-06-21 23:53
Ehum...?
Barcelona Nemo
2006-06-21 22:59
Kamelen: Det blir nog några matcher. Dem möter nog Århus som förra året.

Barcaspelarna har inte presterat på topp i VM. Men det har varit en lång säsong för dem. En ligatitel och en CLtitel, man kan inte direkt klaga.

Ronaldinho är ämnet som många diskuterar. Men jag tror att det är trick från förbundskaptenen. Ronaldinho är inte delaktig i spelet, han kommer inte till sin rätt, och vi vet hur Ronaldinho blir när han inte är nöjd, men när han spelar i Brasilien så verkar han väldigt nöjd med den positionen han har fått. Han tar ju inga löpningar eller tar egna initativ. Och när Fred gjorde 2-0målet så såg man en leendes Ronaldinho säga något till förbundskaptenen. I åttondelen är jag säker på att Ronaldinho får flytta upp i plan och frälsa hela Brasilien genom att ta hem VMbucklan.

Fyfan, vad Messí såg matchotränad ut ikväll.
Barcelona tarrak
2006-06-21 22:46
EsCúle/ För att var Puyol så tyckte jag att han gjorde en riktigt dålig match mot Tunisien. Märk väl att Puyol är min gud, men man måste kunna vara kritisk även till en sådan. Jag har absolut inte missat Messis inhopp, men ett mål och en assist är som jag skrev nedan helt godkänt, men mot ett uppgivet försvar inget som ger överbetyg tillsammans med dagens insats.
Barcelona EsCúle
2006-06-21 22:27
La Rambla
Okej, tack.

-
tarrak

Någon som har en teori?
Jag tror nog inte det finns någon förklaring även om jag inte kan hålla med dig fullt ut.

Puyol skötte sig riktigt bra i första matchen och gjorde inte dålig match mot Tunisien även om han inte var lika dominerande.Dock fanns det andra som rennsade upp efter honom.
Marquez kan jag hålla med dig om och till en viss del dem andra.
Men absolut inte Messi.Du kanske missade hans inhopp mot Serbien Montenegro där han på 20 min levererade en assist av hög klass och ett mål.
Och i kvällens match har han väl inte övertygat vilket inte Argentina har heller.
Barcelona tarrak
2006-06-21 22:12
Är det bara jag som är en aning besviken på våra spelare i VM? Puyol höll Puyol-klass i första (dvs bäst i världen) men gjorde sin sämsta match i år mot Tunisien. Henke har underpresterat grovt jämfört med vad han presterat i Barca, även om han ofta varit ganska blek även här. Marquez, hyfsad tidigare, katastrof idag. Messi, Gio, Van Bommel och Xavi har gjort det helt ok, men rent generellt så tycker jag att Barca-spelarna har underpresterat. Varför? Någon som har en teori?
Barcelona La Rambla
2006-06-21 22:02
Exakt pris €83.92 med tryck på ryggen.
Barcelona Kamelen
2006-06-21 22:01
Hah =)
Har varenda hemmatröja sedan 00/01 hängades på väggarna i mitt rum =) Inte är dem till för att användas :P.
Barcelona EsCúle
2006-06-21 21:52
Kamelen

Tack, funderar nog på att köpa en.Förra årets ligger bara i tvättkorgen och skräpar och hammnar nog på väggen snart.:-)
Barcelona Kamelen
2006-06-21 21:28
EsCúle//
Den finns att beställa på officiella hemsidan.
Kostnad - €52 + frakt ca £20-30.
Barcelona EsCúle
2006-06-21 21:24
La Rambla

Vart beställde du tröjan och till vilket pris?
Tack på förhand.
Barcelona La Rambla
2006-06-21 21:22
Ahh, köp Milito. Vilken vänsterfot, härlig precision!

Nya tröjan är redan beställd. Det bler nr cinco, Puyol. :-)
Barcelona Kamelen
2006-06-21 21:10
För er som inte ser Holland - Argentina så spelar Messí från start medans både van Bommel & Gio vilar.
Barcelona Tomasz
2006-06-21 20:16
Samlade ihop några bilder på de nya tröjorna och la upp dem i en tråd på La Masia. Se länktips.
Barcelona Kamelen
2006-06-21 20:03
Kommer laget att spela någon träningsmatch i Danmark eller är det endast träning?
Barcelona Nemo
2006-06-21 19:59
depo

Då är dem tyvärr i Danmark. Och efter det packar dem väskorna till Tour de America.
Barcelona Kamelen
2006-06-21 19:53
Valfläsk. Ingen av de som blir valda kommer värva alla spelarna de lovar. Tillslut kommer kommentarer såsom 'Det var de spelarna vi satsade på att få'.
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-06-21 19:32
Fy fan va patetiska president kandidaterna i Madrid är. Den ena lovar att värva Deco, den andra lovar att värva Kaka, Méssi och Lucio om just han blir vald. Varför skulle spelare som Deco, Méssi och Kaka vilja spela för Real?

Andra Barça spelare som nämns är;
Ronaldinho, Eto’o, Marquez och Xavi.
Barcelona asfaltsbarn
2006-06-21 19:03

Nån som har koll på några spanska tv-kanaler som sänder fotbolls-vm live?
Drar till Gran Canaria på lördag och vill inte missa någon match!
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2006-06-21 18:42
Var hittar ni det nya Borta stället? Jag får bara se Hemmastället.

tack!
Deportivo depo
2006-06-21 17:50
Tjena!!

Hur ser barca tränings schema för perioden 24-31/7?? Är nere i stan då. Hoppas något händer då?
Barcelona AzulGrana.
2006-06-21 17:38
Jag är tveksam till båda ställen :/ Hemmatröjan tycker jag skall behålla dom traditionella ränderna, visst det är ränder nu med men för få! Bortastället är spännande. Kommer dock ihåg att jag var lite kritisk mot stället 05/06 också, men tycker då att det blev en possitiv överaskning.
Hur som helst är det inte stället som spelar ;)

Visca el barca!
Barcelona EsCúle
2006-06-21 17:08
Bortastället var riktigt snyggt, sen tycker jag att det är skönt att vi är tillbaka med dom blåa shortsen.:-)~
Barcelona Patrik
2006-06-21 16:57
Den orangea tröjan är riktigt het!
Barcelona Kamelen
2006-06-21 16:56
Nu har man presenterat matchstället inför nästa säsong.
Barcelona EsCúle
2006-06-21 16:28
Barcelona verkar vara intresserade av backen Philipp Lahm som har utmärkt sig extra under VM.

Hur sanna dom här nyheterna är vet jag inte.(Se länk)

-
Nu gjorde Marquez oturligt nog en väldigt dum sak, det måste ha varit en reflex a lá Mellberg.
I detta läge måste Mexico göra 1 mål och täppa till bakåt för att säkra sin åttondelsfinal-biljett.Annars blir det adíos med Mexico i det här mästerskapet!
Barcelona EsCúle
2006-06-21 16:03
Här en bild på de nya dresserna, dock bara på tröjan.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2006-06-21 15:59
Tjena Cules!

Ingen som har någon bild på de nya dresserna för nästa säsong 06/07?
Hörde att dom skulle presenteras idag (onsdag) under fotbolls-vm.

Tack på förhand!

Visca Barca!
Annons: