/spanien/barcelona/forum/24344.aspx/spanien/barcelona/forum/24344.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid alex163 [ Ramos y Seitaridis ]
2006-06-23 13:52
Ämne: Ämne: La Ramb....
"Öh, skriv på svenska är du snäll."

Vilket språk använde han då?

Nej men att gå till Barka är ju alla spelares dröm. Alves - "Alves är klar för Barka, vi behöver inte oroa oss."

Barcelona La Rambla
2006-06-23 13:48
Ämne: La Rambla
Vilken nu....
Bryta ner sig? Öh, skriv på svenska är du snäll.

Det är väl knappast mitt fel att det ryktas om spelare hit? Sen att spelare väljer att stanna kvar i den klubb de älskar ska väl bara respekteras. Att gå till Real var nog aldrig aktuellt för honom.
Real Madrid 10Zidane10
2006-06-23 13:39
Barcelona La Rambla
2006-06-23 13:20
Ämne: La Rambla:
I mina ö....
Varför lägga ner en massa miljoner euro på en egen ungdomsakademi och utveckla spelare från tidig ålder när man kan skörda frukterna från andra klubbars ungdomsutveckling nästan gratis. Det är så det funkar. Klubbar som Arsenal, Chelsea, Man U är de som jagar talanger på det sättet.
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-06-23 13:03
La Rambla:
I mina ögon är han en svikare. Messi orkade att vänta, Dos Santos väntar, Bojan väntar. Det är min åsikt.

Det sägs att Wenger är en ”modig” tränare som vågar satsa på ungdomar och talanger. Men då kanske han borde sluta upp med att sno andras talanger och fostra talanger själv.
Barcelona La Rambla
2006-06-23 13:01
Inte officiellt, men han lär nog presenteras inför nästa säsong till hösten. Men strunt i honom. Vi har fler lovande spelare på väg upp, även om Wenger har varit och ryckt i dem också. Bojan, Giovani för att nämna några.
Barcelona Schubert
2006-06-23 12:59
Ämne: Schubert:

Något m....Jaha, intressant. Tack.

Förresten börjar Henry mer och mer framstå som en arrogant figur. Tänker inte bara på CL-finalen utan även på en serie andra grejer - han kämpar inte i landslaget, skyller på Ribery, domarna, you name it.

Sen är han förstås en väldigt bra spelare, men det är intressant att se hur dåligt han passar med Zidane som står för ett lite Barcaaktigt bolltrillande. Han vill ha bollen i ett tidigare skede och den tidiga bollen slås inte ofta hos oss. Jag undrar om tanken var att spela honom till vänster snarare än som toppforward, för frågan är om han passat i Eto'os roll.

2006-06-23 12:58
Förresten är det någon som har koll på vad som har hänt med den andra svikaren, Fran Mierda? Är han klar för Arsenal?
Barcelona La Rambla
2006-06-23 12:57
Schubert:

Något med att när det är 1 år kvar på kontraktet och spelaren har fyllt 28 år så finns det "förutbestämda" summor för övergångar. Det var ju därför Barça trodde sig kunna värva Henry för drygt 15 milj euro. Nu blev det ju inte så, då han tydligen ändrade sig i sista stund.

II Barça II - Rijkaard:

Jag kan ha förståelse för att Cesc tröttnade på att vänta. Även om han nu var lite väl ung för att få chansen i A-truppen då. Men spelar du Juvenil-matcher och ditt lag allt som oftast vinner med siffror som 12-1 så vill man nog ha en större utmaning. Arsene Wenger kom och lovade guld och gröna skogar samt chansen i A-laget rätt så omgående. Det är fullt förståeligt att han nappade på det, speciellt när hans far i samma veva flyttade till London pga sitt jobb eller om det var egen rörelse. Lite hårt att kalla Cesc för svikare då.
Barcelona Schubert
2006-06-23 12:54
Skön grej- Ronaldo väger 90,5 kg och den brasilianske läkarn säger att "det är bara ett halvt kilo äver medelvikt för hans längd (183 cm). Men i medelvikten ingår ju en massa tjockisar! 90,5 kg-183 cm är ju sjukt mycket för en fotbollsspelare, har aldrig hört såna siffror. Otroligt att han kan finta bort motståndare ändå med dom extrakilona.
Barcelona La Rambla
2006-06-23 12:49
alex:

Minns du vad du skrev för några dagar sen?
Japp.... var det inte ni som trodde på en rejäl vinst här eller? ;)

Ta och titta på videon, Barça snygga mål i returen av semifinalen av Copa del Rey Juvenil som slutade 3-0. Målskyttar Bojan och Dos Santos bland annat.

Vad är det de brukar sjunga nu igen? Något med Madrid Cabrón... :-)~

Att du inte tycker det är pinsamt att visa dig här ens är ju lite lustigt.

Vilket nummer får Kaka hos er?
Barcelona Backstrom
2006-06-23 12:45
Ämne: Jag försöker inte öv....
Ronaldo har inte övertygat "hella" tiden - Han var helt okej i La Liga fram till sin första skada, sen dess har han varit blek, orörlig och något överviktig - Dvs. den mesta kritik som riktats mot han har varit befogad.
Visst, han var bra mot Japan - Men det är hans första bra match på ett halvår, det är inte vad jag kallar att "övertyga"
Vill du prisa Ronaldo och berömma honom oavsett vad han gör, sök upp ngn. Ronaldo fansite och gör det där, då får du nog mer sympatisörer än du får här inne.
Barcelona Schubert
2006-06-23 12:44
Ämne: Ämne: Jaha, l....
Oj, vad är det för regler? Var inte Henry över 28 oxå?
Real Madrid alex163 [ Ramos y Seitaridis ]
2006-06-23 12:44
Ämne: II Barça II - Rijkaa....
Vilket nummer fick Alves i Barca? Han var ju så gott som klar... pff...
Barcelona Schubert
2006-06-23 12:43
Cesc står för ett mer direkt spel, försöker hitta anfallarna (läs Henry) snabbare. I Spanien innebär det Torres. Iniesta är mer av en spelare som trillar runt och är bra i speluppbyggnadsfasen, hittar kantlöparna, etc. Kanske tkr Aragones att Fabregas kvalitéer har bara han, medan Iniestas kvalitéer finns även hos Alonso och Xavi. Inte säker, men tror det mer handlar om spelartyp än kvalitet.
2006-06-23 12:42
Iniesta är mycket bättre än vad svikaren Cesc Fabregas är . För mig är det en gåta varför tränaren väljer Cesc före Iniesta. Jag såg ett inslag med Fabregas, där han sa att han alltid kommer att vara tacksam gentemot Barça, eftersom man trodde på honom redan när han var 11år. Och att utan Barça skulle han aldrig vara där han är idag. Men min fråga till han är då, varför svek du det laget som trodde på dig?
Barcelona La Rambla
2006-06-23 12:40
Ämne: Jaha, lån. Kanske ka....
Zambrotta är över 28 år, vill han själv gå så kan man bestämma en rimlig övergånssumma enligt nya regler från Fifa. Minns inte alla detaljer bara. Det samma gäller ju Thuram som är 34 år.
Barcelona La Rambla
2006-06-23 12:38
II Barça II - Rijkaard:

Visst är det så att Belletti blev en "helig ko" efter sitt mål i finalen. Helt sanslöst i mitt tycke. Vi får se om Rijkaard har samma tilltro till honom efter att han har gjort sina sedvanliga defensiva missar under säsongen i positionsspelet. Jag är då inte övetygad om att Belletti och Oleguer är de rätta på högerbacken.

Fredecó:

Det hela kan handla om att Cesc är klart mycket mer ordinarie i sitt klubblag än vad Iniesta är i sitt. Arsenals mittfält är beroende av honom medans Barças står inte och faller med eller utan Iniestas medverkan.

Se där, nu har Kaka förlängt med Milan. Hade inte någon presidentkandidat i Real redan klart med honom? :-)~

Jag har förlängt kontraktet med Milan fram till 2011 och nu slipper vi förhoppningsvis höra mer snack om Real Madrid och att jag vill lämna.

Vilken mer kandidat far med osanning?
Barcelona Schubert
2006-06-23 12:36
Jaha, lån. Kanske kan va nåt. Zambrotta är rätt bra men jag är lite orolig för kostnaden. Ett lån kan va en bra lösning.
2006-06-23 12:31
La Rambla:
Jo Zambrotta kan spela på högerbackspositionen, det vet jag. Och det skulle vara en dröm att se han i Barça tröjan, då jag anser att han är en av världens bästa ytterbackar.

Mot ”svåra” lag brukade vi starta med Oleguer som högerback. Eftersom mister ansåg att Belletti var för dålig defensivt. Men helt plötsligt efter CL-finalen, ja då var det ingen snack om saken längre, Belletti håller! Du måste hålla med om att CL-finalen ändrade synen på Belletti.
Barcelona Fredecó
2006-06-23 12:29
La Rambla:

Håller med dig till fullo om det du säger om Iniesta och Cesc. Förstår inte varför Iniesta inte fått chansen, med den otroligt heta säsongsavslutningen han hade i Barcelona tröjan. Tror att Iniesta skulle sätta lite extra fart på Spaniens mittfält.
Barcelona La Rambla
2006-06-23 12:24
II Barça II - Rijkaard:

Hehe, lugn nu. Zambrotta är en multispelare enligt Rijkaard. Han kan spela på högerkanten likväl som till vänster. Sen är han helt okej även som mittback, även om det var länge sen han spelade på den positionen. Zambrotta är helt klart den ultimata värvningen för Barça.
Barcelona La Rambla
2006-06-23 12:22
Nej jag tror inte det blir något med Lahm, honom lär Bayern hålla hårt i. Jag läste om att Zambrotta eventuellt kunde bli utlånad 1 år om Juve åkte ner i seriesystemet. Han tycks ju föredra Barça framför Real.

På tal om Iniesta, det snackas mycket om Cesc och hur lysande han är. Enligt mig är Iniesta minst lika bra, och har tom ett snabbare spel i sig än vad Cesc har. Båda har samma fina spelförståelse och blick för spelet men där Iniesta är klasser bättre i man-mot-man och nästan som Messi kan ta sig förbi ett par motsåndare när han sätter fart.
2006-06-23 12:21
La Rambla//
Men både Lahm och Zambrotta är vänsterbackar, betyder det att vi inte ska köpa in någon högerback? Herregud, kunde inte någon annan avgöra CL-finalen, då hade vi garanterat köpt in en högerback.
Barcelona Schubert
2006-06-23 12:16
Härligt att Iniesta får chansen. Finns flera andra spelare i Spanien jag är nyfiken på, bl a Cesc som inte fått starta nån match och Reyes som brukar va bra i landslaget.

Tror det blir en riktig skrattmatch, Spanien brukar ha såna mot usla lag och Saudi är sämst i VM. Reserverna är bara ett uns sämre än de ordinarie och mkt mer motiverade.
Barcelona Schubert
2006-06-23 12:14
Bayern har väl sagt nej till Chelseas framstötar om Lahm, så det känns svårt. Möjligen om vi slänger in Bommel (vilket jag iofs inte alls är främmande för, men då måste vi ha en ersättare på mitten). Vad gäller Zambrotta och Thuram har Juve just åtalats. Det blir intressant att följa. Tror det kommer bli långdraget.
Barcelona La Rambla
2006-06-23 12:13
10Zid

Snälla lille vän. Det är på Reals forum det bråkas om Ronaldos övervikt eller inte. Här inne kunde vi inte bry oss mindre om hans vikt.

Capisce?
Barcelona AzulGrana.
2006-06-23 12:12
10Zidane10//

om du ser till brasiliens första match så var han heller inte så rörlig. Samma i laliga har han inte heller haft någon strålande säsong
Barcelona La Rambla
2006-06-23 12:10
Äh, glöm Alves. Han är så gott som klar för Liverpool. Vi lägger just nu krut på Lahm och Zambrotta.
Barcelona Schubert
2006-06-23 12:10
Ämne: Andreas Hinkel klar ....
Jo visst, det tyder på att Alves är på väg bort, absolut. Förresten har Pool värvat Bellamy för 100 millar, hade inte dom ont om pengar? Har dom råd att värva Alves nu? Tipset är ändå att det blir Pool, Barca har ju verkat måttligt intresserade.
Annons: