/spanien/barcelona/forum/24342.aspx/spanien/barcelona/forum/24342.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-06-18 19:57
Nåväl, brassarna blev bättre i andra halvlek, mer rörligare. Men tycker att de har lite tur och domaren med sig i alla 50-50 situationer. Dock känns det som de har lite till att plocka ut av sitt lag. Det lär väl komma när det väl gäller. Lite fånigt hur löjligt glada de blir när de firar målet vid 2-0. Ett turmål och de firar som om de just avgjort en vm-final. Fjantigt!
Barcelona Gabriel
2006-06-18 19:48
Har nu sett Cafu göra bedrövliga inlägg i riktigt bra lägen runt 3-4 gånger i denna matchen, inte ett enda bra inlägg ifrån honom. Förstår fortfarande inte varför Daniel Alves inte togs med till truppen. De hade kunnat använda Cicinho som högerback istället men han är iofs inte lika säker som Cafu fortfarande är i forsvarsspelet.

På tal om Daniel Alves så är det sista jag har läst om honom att Liverpool lagt ett bud runt 15 miljoner euros och att Rafael Benites inte vill höja till mer än så, än så länge. Sevilla vill ha 18 mille för honom.

Hmm, betalade man 12 för en spelare som ska ersätta en annan spelare som även han var tänkt som ersättare för våran förstaanfallare (Gudjohnsen mot Larsson) så kan man ta mig fan betala ut 18 för Daniel Alves också. Det är iallafall min åsikt. Sen behövs inget mer!
Barcelona Qno
2006-06-18 19:44
Hade inte vart fel att få in Milito i laget, men är de så att han kan lira som vänsterback och tom som mittfältare??

Sen vet jag inte om Thuram vore mitt första val som försvarsvärvning, 34 år är trots allt en ålder (inte för allas vår Henke men).

Zambrotta hade vart en dröm att få, kan lira som både vänster- och högerback plus att han inte är allt för gammal. Så om Juve flyttas ner hoppas jag att Laporta & co jobbar snabbt och försöker värva han.
Barcelona Captain Fubulosos Cave Of Hair
2006-06-18 19:09
Ja exakt, Barca brassarna håller väl den där slowmotion klassen, skulle kunna tänka mig att sylvinho lungt skulle kunna peta Roberto Carlos.

Antar väll att brasarna kan höja tempot mot Australien nu i andra helvlek, men jag ser att det inte finns någon chans mellan himmel och jord att brassarna med sitt mest effektiva lag skulle kunna slå igenom Englands fösvar till exempel.

Det är mycket snack om deras skills, men utan kämpar glöd vinner inget lag VM eller CL, Barca har kämparglöd och skills därför vann vi Cl och La liga, Ronaldinhos finter och Puyols brytningar hjälpte oss hela vägen.
Barcelona La Rambla
2006-06-18 18:59
Håller med. Ut med Gordo och Adriano. De löper inte 100m tillsammans under en halvlek. In med en rörlig Ronbinho och Fred. Byt ut Cafu mot Cicinho.

Lovar att Belletti, Edmilson, Motta och Sylvinho had presterat bättre tom. :-)
Barcelona Captain Fubulosos Cave Of Hair
2006-06-18 18:49
Detta Brasilianska landslag har helt tappat stinget, jag vet inte om det beror på deras hybris eller pågrund av den överreklamerade propaganda NIKE ständigt begår som får mig att tro att de alltid spelar ``Joga bonito``.
Det känns som att detta lag dör eller lever på Ronaldinhos och Kakas axlar, anfallarna är lata och oinspirerade, ytterbackarna är downhill nu för tiden, så vad finns kvar, jo bara Ronaldinho och Kaka framåt.
Ser inte hur dom kommer att hålla till finalen om man inte byter in t e x Cicinho, Robinho och Juninho.
Let´s face it, joga bonito i detta lag finns inte.

Australien är lika bra som Brasilien idag och Kroaterna förtjänade ett oavgjort resultat, brassarna styr helt enkelt inte matcherna som Argentina, Portugal och Spanien.

Tittar just nu på Australien- Brasilien och ser hur brassarna inte har något att komma med i anfallsväg, Australiensarna täpper upp allt.

Vi får se hur det går för brassarna i fortsättningen men jag är ca 75% säker på att guldet inte hamnar i Rio.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2006-06-18 16:25
Riktigt rolig artikel! Nu får man än en gång höra att han tränar så hårt. Både fysik o fotboll.
Det ser man inte minst när 3-4 spelare försöker trycka undan honom men han står kvar.
Tekniken hans behöver ingen presentation eller? =)

Visca Gaucho!
Barcelona Mot Nya Tider
2006-06-18 15:46
Se länktips

En liten story om våran Ronaldo de Assis Moreira
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2006-06-18 14:47
Kolla länktips.
Här kan ni köpa mycket souvenirer från Barca och Ronaldinho. För er som vill ha Barcas CL-vinst t-shirt så finns den för under 200 kr.

Hoppas red. inte ser det som reklam, ville bara tipsa om en bra sida för er som spelar fotboll eller ni som vill köpa Barca saker. =)

Visca Barca y Visca Ronaldino
Länktips: www.soccer.com
Barcelona Et0
2006-06-18 13:40
alla målen och höjdpunkter i vm finns tillgängliga för nedladdning
klicka på world cup fianls 2006
Barcelona - FcB 20 -
2006-06-18 12:27
är det någon som kan nån sida där man kan se alla vm målen

TACKSAM FÖR SVAR !
Barcelona Gaucho´10
2006-06-18 12:21
Någon som vet vart man kan hitta Barca documentären bakom fotbollen ??

Hur går det med förhandlingar om Daniel Alves..??
Barcelona Schubert
2006-06-18 11:31
Nej, visst ska man inte döma spelare efter en match. Men jag tkr Zambrotta har tendenser till problem utanför Italien, har sett det i CL också. Sen är han som bäst när han kommer med fart och är egentligen ingen tekniker. Jag är inte säker på att han skulle passa i Barca.
Sevilla Riquelme!
2006-06-18 10:18
Schubert// Ronaldinho imponerade inte mot Kroatien. Döm inte lirare efter en match. Zambrotta är en världsback!
Barcelona Schubert
2006-06-18 10:04
Tkr inte Zambrotta impade alls igår och jag är tveksam inför hur bra han är utanför Italien. Glöm inte hur många italienare som misslyckats kapitalt i Spanien och öht utanför Italien. Det är en stor risk man tar om man lägger stora pengar på en ytterback i 30-årsåldern. Ser nog helst att han inte värvas ändå.
Barcelona EsCúle
2006-06-18 01:35
Godnatt Barca bröder!
Ser fram imot morgondagens show av brassarna. :-)
Sevilla Riquelme!
2006-06-18 00:31
Nog har Real Madrid bra talanger alltid. Det verkar ofta som det är gamla spelare från dom som gör sänker Real i nya, lite mindre klubbar eftersom dom inte fått chansen i Real Madrid.

Angående Figo så har han ju varit Portugals bäste under dessa två matcher och har en fin säsong bakom sig i Inter.
Barcelona La Rambla
2006-06-18 00:26
Även Valencia har en fin cantera. Soldado kommer tex därifrån. :)

Giovani Dos Santos spelar i Juvenil A, där även Bojan Krkic har flyttats upp. De är bara 16 år. Det talas om att dos Santos flyttas upp till Barça B till nästa säsong. Sen har han ju en yngre bror som ska vara lika stor talang och spelar i Cadete A, Jonathan Dos Santos.

Edit: Giovani är 17, född -89. Bojan och Jonathan Dos Santos är båda födda -90.
Villarreal Lalat
2006-06-18 00:18
La Rambla//

Förvisso, men spelare som Pavon och Raul Bravo har ändå fått en hel del speltid men inte utvecklats. Kanske blir bättre för talangerna nu när de får spela i Segundan? Soldado har en enorm kapacitet, har jag hört. Har dock bara sett killen ett fåtal gånger.

Och hur går det med mexikanen som jag glömt bort namnet på? Giovanni dos Santos? Hette han så? Har inte sett honom i a-laget hos er än.
Barcelona La Rambla
2006-06-18 00:13
Ämne: Både Real Madrid och....
Det kan bero på att de nästan aldrig fick chansen fullt ut i A-truppen och speltid. Det har nog mycket med att göra med Galactico-eran. Lite svårt kanske att peta spelare som Figo, Zidane, Ronaldo, Raul mm.

Samma var det i Barcelona för några år sen även om vissa spelare lyckades ta sig in i startelvan. Pep, Puyol, Xavi och någon till.
Villarreal Lalat
2006-06-17 23:42
Både Real Madrid och Barcelona har fina ungdomsverksamheter, men Barcelonas talanger är mer kända för att ta det sista steget ut i världstoppen. Real Madrids talanger stannar oftast som bänkvärmare i klubben.
Real Madrid 10Zidane10
2006-06-17 23:35
Om du menar så att de är känd för klubbar/talangscouter och inte supporter så har du helt rätt, de många som vill ta morgondagen stjärnor "grattis" från er ungdomverksamhet.

Ja tycker ochså de fånigt med disskusion men spelarna är mycket intressant.
Barcelona La Rambla
2006-06-17 23:25
Ämne: Självklart ska man s....
Det gör inte Figo och C Ronaldo tillräckligt. Se på tex C Ronaldo, han går på eget avslut 9 gånger av 10. Det är ren fakta.

Alltså, du missförstår mig nog. Barças ungdomsverksamhet är känd bland storklubbarna i Europa. Deras talangscouter tältar ju nästan utanför La Masia. Behöver jag ens nämna Cesc, Fran Merida, Gerard Pique, Messi, dos Santos. Många klubbar har varit och ryckt i dem långt innan de kan få proffskontrakt hos Barça. Att du som realfan inte känner till det säger ingenting.

Nej, nu var mina tidigare kommentarer inte riktade till dig utan du blandade dig i. Det jag menade var att diskussionen om vems talanger som var bäst var fånig. Därför tog jag upp en jämförelse med U17-VM. Du verkade inte ha förstått det jag försökte påpeka. Nåja, nog om det här. Det leder ingen vart.
Real Madrid 10Zidane10
2006-06-17 22:50
Självklart ska man släppa bollen när din lagkamrat är i bättre läge och de gör C.Ronaldo och Figo

Jag har inte sagt att Real Madrids talanger är bättre än barcas.

Du sa att de var känd över hella världen men jag har inte hört så mycker om den, och jag kan lova att de inte många som har hört mycket om den, de jag hör är Brommas, Ajax, Manchester united och Axuerres ungdomverksamhet. Du hör den överallt för du är barca fan och letar och hittar om dem men vi som gillar andra lag letar inte och vet inte mycket och hör/läser inte i dom "stora" tidningar/tv kanalerna.

Jag tog inte upp de för att säga att du har sagt att ni har bättre talanger utan jag tog de som du sa om u 17 var rätt och vidarutvecklade det så att man ser i båda synvinkel.
Barcelona La Rambla
2006-06-17 22:01
Ämne: La Rambla
Figos och....
Om man förstår sig på fotboll det allra minsta, så vet man att det gäller att släppa bollen när bättre alternativ dyker upp. Oavsett om ens roll är att utmana. Det gäller att spela snabbt, bollen är snabbare än vilken spelare som helst. Alltså släpper du bollen om du kan vinna mark på planen och sätta upp en medspelare i bättre läge. Spelar ingen roll att man heter Figo eller C Ronaldo.

Du har inte hör något om La Masia? Ok, bara för att DU inte hört något, därför betyder det att ungdomssektionen inte är känd över hela världen menar du? Gud så övertygande. Du är en stor och känd profil i fotbollskretsar kanske?

Sen om du läser lite tydligare, så kanske du ser att jag inte på något sätt påstår att våra ungdomar är bättre. Ni kommer in hit efter att vunnit ett möte på hemmaplan i en semifinal som argument att ni har bättre ungdomar. Var finns logiken i det? Det var just det jag försökte påvisa. Skulle tex Barças ungdomar vara bättre bara för att tre spelare var med i U17-VM, eller för att de vann sin serie. Ingen logik där heller.
Real Madrid 10Zidane10
2006-06-17 21:20
La Rambla
Figos och C.Ronaldos uppgifter är att utmanna hella tiden. Decos uppgift är att få fart på anfallen och stå för dom avgjörande/magiska passningarna och luckra upp motståndarens försvarare.
Tycker om Deco jävligt mycket, tycker att han är underskattad i barca.

jag har inte hört ingenting om Barcas La Masia, inte för att dom är dåliga, och du säger att Real inte hade nån i u17 vm, OCH? beteyder de att ni har bättre ungdomslag? kanske Real Madrid har dåliga spelare födda 89 men dom har grymma spelare som är födda 90 och barca tvärtom. Ni kanske har bättre spelare individuellt men Real Madrid har bättre lag? Hur som helst, jag föredrar individuellt för man vill att ha spelare från ungdomslagen ska slå sig in i a-ltruppen inte att dom ska vinna ungomstuneringar och sånt, om de vinner är det bara bonus.
Barcelona Backstrom
2006-06-17 20:26
Robinhos Pedaladas

Finns en viss skillnad melan roliga och genomtänkta "småjävliga" kommentarer, och sen bara dumma kommentarer á "BARCELONA SUGER HAHAHA" - Din är nog närmre kategori 2. Slipa till dem lite och ge det ett nytt försök om sisådär 3-4 år.
Barcelona La Rambla
2006-06-17 20:20
Ämne: Ride_The_big_one//
....
Ja era Juvenil A vann första mötet i semifinalen på hemmaplan i Copa del Rey. Mycket bra jobbat, grattis. Gör det dem till bättre överlag än våra? Svara mig då, varför talar en hel fotbollsvärld om Barcelonas La Masia och deras talangutvecking och nästan inget alls från Real Madrids ungdomar?

Barcelonas Juvenil A vann serien, hur gick det för Real Madrids? Har inte koll på det, vet inte ens om de spelar i samma serie.

Hur många canteranos hade Real Madrid i senaste U17-EM? Inte någon tydligen. Barcelona hade 3st, bla Bojan Krkic-Perez. Du har säkert hört talas om honom och lär höra mer i framtiden. Gör det våra talanger bättre än era nu? :-)~
Barcelona EsCúle
2006-06-17 20:00
Första 3 poängaren för ett Afrikanskt lag i detta VM, grattis Ghana.
Segern var helt välfötrtjänt och det kunde mkt möjligt bli mer änn 2-0.

Tjeckien lär snygga till försvarsspelet innan dom börjar skylla på att deras två starkaste forwards var borta, eller så kanske det bara var så att Rosicky inte hade siktet inställt idag. ;-)
Robinhos Pedaladas
2006-06-17 19:08
Ride_The_big_one//

Lugna dig broder vi är rivaler, utan pajkastning blir det inte roligt att vara era rivaler längre så sluta vara så tråkig :(

Nu går jag och pajkastar i Atleticos forum. Plan B ;)
Annons: