/spanien/barcelona/forum/24338.aspx/spanien/barcelona/forum/24338.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lionel Andrés Messí
2006-08-21 00:22
ja tycker att thuram spelade mycket bra idag. han spelade säkert och enkelt, verkar som att VM formen håller i sig.
Sedan ägde cirkus Belletti högerkanten, tror aldrig jag har sett honom så bra.
Barcelona La Rambla
Kommer att lägga upp Ronaldinho-avsnittet från samma DVD i morgon. Den är ungefär lika stor som avsnittet med La Masia. Självklart med svensk text och allt. :-)
Barcelona Zambrotta d´Barça
Efter ikväll behöver nog inte någon undra om Thuram kommer att tillföra laget något. Även bra att Marquez får lite tryck nu: han har ju känts given bredvid Puyol ett tag.
Barcelona B.A.R.C.E.L.O.N.A
2006-08-21 00:17
någon som har en länk till en sk. "sammanfattning" av matchen eller bara målen? tacksam för svar :)
2006-08-21 00:16
Daebes/Zizou/

Ödmjukt sagt, och antagligen sant.

Ps. Tack La Rambla. Snyggt jobb RED med "läs mer"-uppdateringarna på våra 3 nyförvärv, upptäckte det först nu!
Barcelona Gabriel
2006-08-21 00:14
Campeones de la supercopa de España 2006 - FC Barcelona :D

Första titeln denna säsongen är ett faktum och som vi tog den. Belletti har nog aldrig spelat så bra som han gjorde idag, om han ändå kunde spela så varje match. Och Deco... den killen älskar att göra mål emot Espanyol. Det finns egentligen inget att säga förutom att vi gjorde en riktigt bra match idag. Thuram klev in och var stensäker!

Visca! som los mejores :)
Real Madrid Daebes//Zizou
2006-08-21 00:14
Ämne: OBS!

Jag har från....
Va e det för video.
2006-08-21 00:13
Ämne: Äntligen e fotboll s....
Ja ni kommer säkert vinna ligan. Erat lag som var bra har blivit ännu bättre. Real madrid har fått en intressant trupp som inte är samspelta ni får nog vänta ett år till innan det blir en hård fight i el classico. Kanske mötet på campnou blir mer av en fight. då har vi nog spelat ihopp oss lite. Men faktiskt tror jag inte ni vinner samtliga 7 ligor/cuper. Troligen kommer ni vila era storspelare på dem små turneringarna. Blir nog bättre så.

Du tror la inte ni vinner med era "bänkspelare" mot lag som tex zaragoza.
Barcelona La Rambla
2006-08-21 00:12
Jag tycker det är helt rätt av Rijkaard att byta ut Motta och sätta in Iniesta som pivote, när Espanyol ändå inte får röra bollen. Det är också rätt att ge Belletti förtroendet att spela hela matchen när han gör en sådan suverän första halvlek. Värvningen av Zambrotta kommer att göra mycket gott under säsongen. Det innebär en ny konkurrenssituation för Belletti, Gio och Sylvinho. De lär kämpa ännu mer på träningarna för att ens komma med i truppen. Thuram sen, vad säger man? Vilken klippa, solid som ett berg. Rock solid! :-)
Barcelona Ghazza
2006-08-21 00:11
Tackar La Rambla! :D
Barcelona La Rambla
2006-08-21 00:09
OBS!

Jag har från Barça-DVDn från disc 2 (bonusdisc) kompilerat avsnittet som handlar om La Masia. Det är med svensk text och i Xvid-format. Filen är på ca 180Mb. Filen ligger uppe nu (länktips). Håll tillgodo.
Barcelona Zamboza
2006-08-21 00:08
Ride_The_big_one

Vi möter Bayern nästa vecka innan Sevilla matchen och då är jag säker på att alla 3 nyförvärven får spela. Från start eller inte. Känns som att Zambrotta kommer få starta mot Bayern. Det lär nog bli en del byten också i den matchen, precis som mot juve i förra årets Joan Gamper
Barcelona Ghazza
Härligt med seger!

Jag tycker att vi spelade väldigt bra stundtals, speciellt de första 20 minuterna då vi ägde all boll och skapade många heta chanser. Ronaldinho-Etoo-Messi var ju strålande tillsammans.

Sedan föll vi ner i Espanyols tempo halvleken ut. Men gör man två mål efter bara tolv minuter så blir man väl ganska nöjd antar jag, det är bara mänskligt.
Samma sak när andra halvlek börjar, de första tio minuterna är ganska tröga, sedan kommer explosionen. Vi spelar återigen grymt denna period, och Decos mål var ju hur snyggt som helst.

Satt och kollade på inhopparna lite extra(Thuram och Eidur.) Thuram agerade med stora ledaregenskaper och ett stort lugn. Herregud vad den mannen är säker i sitt spel. Att ta ner bollar på bröstet i straffområdet och spela sig ur situationer är inte vanligt bland dagens backar. Eidur fick inte mycket gjort, men han krigade ordentligt och fick med sig många frisparkar. Han löpte även mycket men passningarna kom inte alltid, men det är ju sånt som kommer. Grabbarna får lära känna varandra bättre så sitter spelet som berget.

Nu tar vi Bayern och sedan Sevilla! Visca Barca!
Barcelona La Rambla
Kan de inte ha presidentvalet i morgon så vi slipper den där pajasen Xala i Martin som ställföreträdande och hans vedervärdiga självlysande kavjer. Laporta kom tillbaka!
Barcelona Marcos
2006-08-21 00:06
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

CAMPEON CAMPEON CAMPEON!

Säsongens första titel är ett faktum.

FCB-Real Mierda: 1-0.
Barcelona Ride_The_big_one
2006-08-21 00:04
På 2 matcher har Rijkaard roterat friskt Sylv,Ole,Zambr,Bell har alla spelat det är vad jag kallar att rotera friskt :)

Uppställningen i Supercupen mot Sevilla är fortfarande ovisst efter ha sett denna match men nog kan man förvänta sig att Zambro startar men frågan är gör han det på vänstra eller högra då Belletti gör en jätte match idag ordet är er.
Barcelona Barca 666
2006-08-21 00:03
Äntligen e fotboll säsongen här o första titeln där den hör hemma som har sagt tidigare tror jag på alla 7 titlar denna säsong o den första har vi!! Har inte sett matchen själv men läst härinne att spelet varit riktig bra så om nån kan det skulle vara nice om man någon kunde fixa en länk till highlighten av kvällens match typ imorron.

Hur som helst sov gott o kom ihåg detta lag kan bara bli bättre o hoppas att vi inte har några tråkiga skador som vi har haft under sista säsongerna!

Forza Barca
Barcelona Blaugrana_1899
2006-08-21 00:01
FC BARCELONA - MÉS QUE UN CLUB !!!!
Barcelona ante87
2006-08-21 00:01
Vem var han som hade den där fula kavajen?
2006-08-21 00:00
******BARCELONA******
!!!
2006-08-21 00:00
SÅ LYFTER PUYOL BUCKLAN, IGEN!
Real Madrid Ike
2006-08-20 23:57
kan nån pmá mig länken till vart ja kan ladda hem matchen, när den kommer upp.
Vet att det inte kommer finnas på ett tag :)
Barcelona Cule-10
2006-08-20 23:57
Härligt med ännu en titel :D
Barcelona Romario(Barcelona4-ever)
2006-08-20 23:54
en titel är klar...
Barcelona Effet77
2006-08-20 23:53
Ämne: Förresten, har det b....
Ronaldinho Jr.
Bestäms i veckan pratade med tv4 förut idag.
börjar få ont i käken har suttit med ett leende i snart 90 min
Vi rullar boll snuskigt bra härligt att se.
Barcelona Cule-10
2006-08-20 23:52
thats right :D
2006-08-20 23:52
Hur går det med dinho? Spelar messi?
Edit. Va e startelvan och vilka har bytts in?
2006-08-20 23:51
Beröm förtjänar hela laget. Thuram är otrolig. Gillar honom direkt.
Barcelona Blaugrana_1899
2006-08-20 23:51
Aldrig någonsin i något klubblag genom tiderna har det funnits så många bra fotbollsspelare som i dagens Barca,vilket lag och vilket spel!! Det är bara att njuta..
Barcelona Cule-10
2006-08-20 23:50
nee det låter bra men Jorquera förtjänar också beröm :) han har inte haft så mycket att göra men har ändå varit bra
Annons: