/spanien/barcelona/forum/24335.aspx/spanien/barcelona/forum/24335.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-06-23 12:10
Äh, glöm Alves. Han är så gott som klar för Liverpool. Vi lägger just nu krut på Lahm och Zambrotta.
Barcelona Schubert
2006-06-23 12:10
Ämne: Andreas Hinkel klar ....
Jo visst, det tyder på att Alves är på väg bort, absolut. Förresten har Pool värvat Bellamy för 100 millar, hade inte dom ont om pengar? Har dom råd att värva Alves nu? Tipset är ändå att det blir Pool, Barca har ju verkat måttligt intresserade.
Real Madrid 10Zidane10
2006-06-23 12:09
Jag försöker inte övertyga nån.
Det är Ronaldo som övertygar, eller rättare sagt har övertygat.Hella tiden!

AzulGrana
Ja dom såkallade experterna och många härinne som sa att han va tjock och orörligt och de va därför Ronaldinho inte var bra.

Såg ni samarbetet mellan Ronaldo och Ronaldinho?Ronaldo tunnel Ronaldinho klack Ronaldo tät utanför på en skott som han sättre 9 av 10.
Barcelona La Rambla
2006-06-23 12:09
Milito var hur bra som helst. Inte ett misstag, och vilka uppspel med sin vänsterfot. Underbar precision. Rit-ola var riktigt imponerad i studion. Jag ser gärna att vi värvar Milito. Det är inte fel att ha en bra vänsterfot i backlinjen. Han skulle inte göra bort sig på vänsterbacken heller.
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-06-23 12:07
Andreas Hinkel klar för Sevilla!
Regerande Uefa-cupmästarna Sevilla har gjort klart med den tyske högerbacken Andreas Hinkel, meddelade klubben på fredagen.
Hinkel, 24 år, som närmast kommer från Bundesligaklubben Stuttgart, har skrivit på ett fyraårskontrakt med Sevilla

Detta måste betyda att Alves är på väg bort från klubben. Han får inte gå till Liverpool, jag hoppas verkligen att han kommer till oss.
Barcelona Schubert
2006-06-23 12:06
Hur klarade sig Milito förresten? Tänkte inte så mkt på hans insats men ser att han fått goda betyg.
Barcelona Schubert
2006-06-23 11:58
Jaha, man missade nåt där kanske. Zappade över först när Dinho blev utbytt. Hoppas innerligt att dom slår ut italienarna.

Jo, visst, kan ligga nåt i det. Skulle vilja se mer av Iniesta som pivote hursomhelst. Inte mot Chelsea borta förstås, men han har gjort det överraskande bra i det defensiva både fysiskt och positionsmässigt. Hans passningsspel är otroligt bra, bland det bästa i Barcelona. Jag anser att det var han som vände CL-finalen med sitt snabba och initativrika passningsspel.

Edmilson är lite "svensk" på gott och ont - oerhört lojal och smart men lite feg och alibispelande i uppspelen t ex. Tror han har tekniken för en mer aktiv roll men han vill inte göra bort sig.
Barcelona Puyolinho
2006-06-23 11:57
Kolla länktips..
Men enligt mig får han väga hur mkt han vill så länge han för mål för Brasilien !
Barcelona Nemo
2006-06-23 11:24
10Zidane10, vem är det du försöker övertyga?
Barcelona AzulGrana.
2006-06-23 09:34
Vem har påstått det då zidane ?
Real Madrid McManus
2006-06-23 03:48
Jontteee:
Som jag förstått det vill de flesta katalaner att det ska gå bra för Spanien. Fast man vill samtidigt helst se ett katalanskt landslag.

Guardiola (sicken spelare förresten) sa väl detsamma? Han var stolt för att få representera Spanien fast hans dröm var att representera Katalonien i VM.
Real Madrid McManus
2006-06-23 03:45
Fråga:
Vad heter eer klubbsång och vem framför den?
Real Madrid 10Zidane10
2006-06-23 00:50
Ronaldo Ronaldo!
Är han tjock eller? hahahah.
Rör han sig aldrig? hahhaha
Ronaldinho va bra idag.
Barcelona Jontteee
2006-06-23 00:35
Tjena alla Barca fan.
Det är nån riktig catalan som kan svara på min fråga.. I Katalunien firar man när Spanien vinner sina matcher eller skiter man i.. på grund av allt som har hänt ??
Barcelona La Rambla
2006-06-23 00:21
Schubert:

Jag kollade inte på hela matchen. Satt och zappade lite i början men match Aus - Cro var alltför bra och spännande att undvika se på. Vilken jävla drabbning alltså. Klart bästa matchen jag sett så här långt i VM. Vilken kamp, vilket krig. Helt underbar match. Hur kul som helst att Australien gick vidare. Tror fan att de kan ge Italien en match.

Visst hade det varit det idealiska att spela dem så. Men tänk efter själv. Hur ofta spelar vi toppmatcher där du ska ha Edmilson på plan för att sen i resten av matcherna bänka honom? Det funkar inte att ha sådana klasspelare utanför laget. Då tröttnar de och vill lämna. Jag kan annars hålla med om att alternera mellan Iniesta och Edmilson som pivotes. Motta ja, han har mer att bevisa. Hjärtat säger att man ska ha kvar honom. Men ska man vara ärlig så får han svårt att få speltid.
Barcelona R10
2006-06-23 00:08
Kamelen /

Helt rätt det där med att Edmilson kan markera en viss spelare mycket bättre än Marquez. Det visade han inte minst mot Milan där han totalt höll bort Kaka' i 90 min.
Det visar prov på klass!
Barcelona Schubert
2006-06-23 00:06
Men du kan inte mena att han var anonym idag? Han var mkt bra, tkr jag, Brasiliens bäste.

Vilken var Robinhos roll idag? Verkade inte spela riktigt på topp utan lite längre ner.

Håller med om Kaka.

Kanske kan man spela med olika pivotes i olika matcher. Möter man Panathinaikos eller Cadiz på hemmaplan har man Iniesta. Möter man ett medelsvårt lag utan nån storstjärna på mitten sätter man in Marquez. Möter man storlag, speciellt såna som har en storstjärna man vill radera ut, sätter man in Edmilson. Det är alltid bra med alternativ.

Förresten sätter jag alla dessa före Motta, som jag mer ser som en kämpe som man kan sätta in i tuffa matcher eller om man vill försvara en ledning på nån annan mittfältsposition. Jag ser dock inte att han ska få mkt speltid.
Barcelona La Rambla
2006-06-22 23:59
Kan hålla med om att Edmilson kan se lite initiativlös ut ibland. Han är ingen vidare kreatör, men har ofta en härlig precision i sina krossbollar ut på kanterna. Då är Rafa mer kreativ. Men bättre rollspelare än Edmilson får man leta efter. Har han fått till uppgift att följa en spelare i hasorna under en match så är han som ett plåster på den. Otroligt jobbig spelare att ha efter sig i en match, fråga bara Kaka. :-)

Precis. Vi såg att Kaka inte är en kreatör i CL-mötena. Han raderades ut ganska så lätt av Edmilson. Hans grej är att komma från mittplan i fart. Då är det inte många som hänger med honom. Men någon vidare passningsspelare är han inte, åtminstone inte sådana där galna genomskärare som Dinho ofta står för.

Jag tycker nog att Ronaldinho blir lite väl anonym i landslaget. Trots det har han ju mycket boll men det är ett annat typ av spel än i Barça. Han kommer inte med fart och utmanar i landslaget. Tanken är väl mer att han ska sätta upp Adriano, Ronaldo eller en djupledslöpande Kaka. Därav kritiken från många att han inte presterar i landslaget. Men som sagt. De riktigt tuffa matcherna har inte spelat än, det är då han kanske stiger fram?
Barcelona Schubert
2006-06-22 23:15
Lucas Neill? Har sett honom massa i PL, han är ingen större bollspelare. Ful dessutom.

La Rambla/Marquez är inte långsammare än Edmilson.

En sak jag kan ha emot Edmilson är att han är lite initativlös; spelar lite alibispel. Marquez gör inte det alls på samma sätt. Ibland sätter man ner Iniesta på Edmilsons plats och han brukar va lysande spelmässigt men han är ju lite liten. Kanske kan man få lite av både Iniesta och Edmilson med Marquez - det är så jag tänker.

Visst spelar han mer centralt i Brasilien, men vem skulle annars fördela bollarna centralt i Brasilien? I Barca har vi Deco och Xavi som styr spelet men Brasilien har ingen spelare i deras klass, tkr jag.

Dinho måste ta den rollen eftersom ingen annan klarar den. Visst innebär det att han får spela ett enklare spel alltsomoftast, men han gör det ju mkt bra. Som den lysande spelare han är klarar han att anpassa sig. Jag tkr det är bra att Brasilien spelat så här: våra tränare ser att Dinho klarar att ta den rollen, och vinner på så sätt en kunskapsfördel utan att slösa viktiga egna matcher på att testa honom.

Cicino var ju ruskigt bra idag och borde få starta i fortsättningen. Sen, vad var det jag sa om Ronaldo och Kaka? Ronaldo gör ju en mkt bra match, inte bara målet. Men Kaka? Fattar inte den här Kakahypen. Han var inte bra i dom tidigare matcherna och nu måste väl till och med de största Kakafansen erkänna att han överglänstes helt av övriga stjärnor. Han funkar som bäst när han får komma med fart i ett enkelt kontringsspel men har problem när man ska luckra upp en backlinje.
Barcelona Suñol_
2006-06-22 22:59
La Rambla/ ja Lucas Niell det skulle vara oväntat skulle nog inte palla tempot, viljan och hjärtat har han ju...
Barcelona La Rambla
2006-06-22 21:59
Fy fan vad jag är imponerad av Australien. Vilken glöd och kämparanda. De håller på att köra över Kroatien spelmässigt. Det klart bästa engelsktalande landslag så här långt i detta VM. De är klasser bättre än England så här långt.

Läste idag att Neeskens, som är assistent åt Hiddink i Australien landslag just nu, gärna ser att Barça värvar deras mittback Lucas Neill som spelar i Blackburn annars. Hm, känns väl så där va.
Barcelona Civello
2006-06-22 21:59
Haha Kamelen, kan bara hålla med.

Snyggt 1-1 mål, kändes att det skulle komma. Ronaldinho ligger bakom det genom en härlig boll till Cicinho som kommer med en bra löpning och ett fint inlägg mot Ronaldo som han avslutar perfekt med huvudet.

hinge:

Var lite skeptisk till en början, men nu när jag sett lite bättre bilder och när tröjorna presenterats officiellt kan jag bara säga att jag hela tiden gillar dom mer och mer. Speciellt det orangea kitet.
Barcelona La Rambla
2006-06-22 21:51
Ämne: Vad sa han, La Rambl....
Att Ronaldinho hamnar allt för ofta centralt i banan. Där han inte har någon löpande Eto'o eller Messi. Istället får han spela bollar i sidled när inte Adriano eller Ronaldo gör löpningar. Enligt Backe får han spela ett allt för enkelt spel. Dessutom så startar han anfall högre upp på vänsterkanten i Barça.

Marquez känns lite nonchalant i mittfältsrollen. Många gånger är han elegant men ibland tar han för lång tid på sig. Sen är han rätt så långsam. Han gör sig bättre som mittback i mitt tycke.
hinge
2006-06-22 21:43
Vad har ni för tankar om den nya tröjan då?

Själv skulle jag vilja framhäva att den är inte ens hälften så vacker som den gångna säsongens.
Barcelona Kamelen
2006-06-22 21:34
Herregud vad kass Lúcio är.
Barcelona Kamelen
2006-06-22 21:27
Edmílson är bättre på att markera en viss spelare gentemot Marquéz.
Barcelona Schubert
2006-06-22 20:56
Vad sa han, La Rambla? Orkar inte lyssna på förtugget.

Hm, ska tänka på det där med "smartare defensivt" nästa gång jag ser Marquez. Edmilson är ju väldigt bra på det, det är jag helt med på.
Barcelona La Rambla
2006-06-22 20:54
Klockren beskrivning av Backe i studion när det gäller Ronaldinhos insats så här långt i VM. Kan inte sägas bättre.

Marquez klarar pivoterollen galant, gjorde han ju förra säsongen när Edmilson blev skadad. Han gjorde över förväntan bra. I mitt tycke så är Edmilson smartare defensivt. Åtminstone så såg man prov på det den här säsongen. Kanske tycker man så efter det att han raderat ut några av moståndarnas stjärnor i CL.
Barcelona Schubert
2006-06-22 20:00
Vad tror ni; om vi köper en ny bra mittback, tror ni Marquez kan gå upp som pivote då? Blev grymt imponerad av hans offensiva kvalitéer i matchen mot Iran och han får inte ut så mkt av dom som mittback. Han skulle kunna sätta sin prägel på spelet mer där. Han tar fler iniativ än den ibland något tafatte Edmilson (som iofs är passningsskicklig oxå).
Barcelona Schubert
2006-06-22 19:58
Ser helst att C+ köper spanska, dom är bäst (och jag har den :) ).

Vi spelar väl inte med en target. Men det är nog sant att Guddy känns mer som en central anfallare än en kantlöpare. Han är rätt stor. Skulle inte bli förvånad om det blir Eto'o som får kliva ut på kanten när dom två lirar tillsammans. Men det lär ändå inte bli nåt "targetspel" med långa höga bollar, det är inte vår stil.

Tror inte att han får lira som mittfältare, han håller inte Decos klass som han konkurrerar med som innermittfältare. Möjligen kan han fylla "van Bommels roll" med rätt inskolning som den djupledslöpande mittfältaren. Man har sett för lite av det i Chelsea, men Rijkard kan nog få ordning på det om han vill. Men jag tror att han är tänkt för forwardslinjen i första hand.
Annons: