/spanien/barcelona/forum/24334.aspx/spanien/barcelona/forum/24334.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Señor Cúle
2006-06-24 23:37
Grattis Lionel Messí !
Barcelona Backstrom
2006-06-24 23:09
Romario

Har du redan glömt 0-3 mot Real på Bernabeu eller 2-1 mot Arsenal i CL finalen?! ;-)
Barcelona Romario(Barcelona4-ever)
2006-06-24 22:53
siken match... årtes match
Barcelona hammabarça
2006-06-24 22:44
Verkar vara bortglömt men Messí fyller 19 idag! Grattis Messí
Barcelona R10
2006-06-24 21:49
RAAAFA MARQUEZ!
Barcelona hammabarça
2006-06-24 21:06
1-0 Marquez!
Spanien Tifo News
2006-06-24 18:08
Säljes en vänbar Barcelona väst size L 800 kr ring för info 0762460021 endsat 1 st finns
Barcelona Ghazza
2006-06-24 15:37
Men alla från madridforumet tror att det är ngt jävla spel som FM2006 där man bara kan köpa in grymma spelare osv. Lagkänslan ligger ju på minus innanför deras pannben.
Barcelona Señor Cúle
2006-06-24 14:25
alex163 [ Ramos y Seitaridis ]

Haha, "vi är inte dumma att tro att Kaka skulle komma till oss" va?

Var det inte typ 2/3 delar av erat forum som satt och skrev ner massor av startelvor, med just Kaká i laget? Det är ju erat skriv sätt, alltså startevlor. Så fort man kommer in till erat forum så står det minst 3-4 stycken elvor. Skäms du inte?
Barcelona Schubert
2006-06-24 12:52
Tkr inte v Bommel övertygat i Barca. Som jag ser det passar han inte in med sin halvdana teknik.

Däremot är Mahiche en bra spelare, det har han visat många ggr, bl a i EM och i matchen mot Mexico senast. Han är en tvåvägsspelare som tar sig in i straffområdet och löper mkt.
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-06-24 12:33
Varför ska vi byta ut V. Bommel mot en sämre spelare? Nej tack, däremot har Bayern varit ute efter V. Bommel ganska länge nu. De vill ha V. Bommel som ersättare till Ballack. Nu är det så att en viss P. Lahm spelar i Bayern, kanske kan vi använda oss av V. Bommel för att värva Lahm?
Barcelona Schubert
2006-06-24 12:11
Förresten, vad tror ni om Maniche? Han gör fina löpningar in i straffområdet, och vilket skott den mannen har. Skulle kunna tänka mig att sälja Bommel och ersätta honom med Maniche. Maniche ger dom djupledslöpningar Bommel är tänkt att tillföra men är bättre och passar bättre in i vårt spel med sin bättre teknik. Sen känner han ju Deco.:)

Han trivs inte i Ryssland, snackade skit om landet för ett tag sen. Har inte hört nåt om honom sen han var tvingad att återvända till Chelseas farmarklubb CSKA Moskva efter sin låneperiod i Chelsea.
Barcelona Schubert
2006-06-24 12:07
tarrak/ OK, eftersom det är du.:)

När vi skulle säga vem vi var på La masia så sa jag faktiskt att jag var Edmilson, så jag kan inte säga att jag ogillar honom. Men jag menar, det finns bara plats för elva gubbar på planen, och jag ogillar inte Iniesta och Marquez heller direkt.:)
Barcelona tarrak
2006-06-24 03:38
alex163/ tack för att du visar vilken intelligensnivå du ligger på när du tror att det är vi på Les Rambles som ligger bakom "Barkas" värvningar. Vet inte om jag ska känna mig smickrad eller tycka synd om dig, det lutar nog åt det senare.

Schubert/ Ett ont ord till om Edmilson och det blir skamvrån:) Han är en hjälte som fixade dubbeln, våga inte smutsa ner honom
Barcelona Gabriel
2006-06-24 02:43
Det är synd att Daniel Alves inte kommer (för det kommer han inte att göra!) men för att hitta en annan ljusglimt så lägger vi krutet på Zambrotta istället. Tror det finns en stor chans att han hamnar på Camp Nou. Låt oss bara hoppas att Juve åker ner. Zambrotta har redan stigit i skyn hos mig efter detta uttalandet:

"Angående att jag skulle flytta till Real Madrid så kan jag bara säga att jag bara har läst några rykten i tidningar. Men...dom är "galacticos"...det är inte jag!"

Hehe, tycker han lägger det klart ganska tydligt där att han visar fingret åt Real Madrid. Hoppas på Rijkaards favorit. Sen kanske vi kan lägga in Saviola som delbetalning för Milito så ser allting genast bra ut igen, även om jag väldigt gärna hade velat ha Daniel Alves.

Buenas Noches i visca el Barça.. :)
Barcelona Gabriel
2006-06-24 02:38

Vad är det du inte förstår? Det är ledningen som tappat intresset för Daniel Alves på sistonde, de flesta här inne vill fortfarande ha honom i laget. Jag tycker att det är ett dåligt resonerande ifrån Txiki och Rijkaard men vad ska man göra åt det!?

Skillnaden mellan oss och er ligger i att ni verkligen försöker/försökte (jag vet inte hur det ligger till med det längre efter Kakás förlägning med Milan) värva Kaká medans att vi inte längre är intresserade av Daniel Alves (vilket jag inte förstår). Vill Rijkaard verkligen ha honom så är det bara att paya upp och då kommer det säkerligen också att göras, då kommer han också med all säkerhet. Det finns ingen chans i världen att Dani skulle föredra Liverpool framför oss, eller för den delen någon annan klubb i världen - vi är campeones d'europa!

Yes, du har rätt, vi blev dissade av Henry - for the better! Vi har redan Messi :-)

Nu vill vi inte bli förorenade av din smutsiga tröja här inne längre så låt vinden blåsa iväg dig ordentligt nu :-)

Adeu!
Barcelona Schubert
2006-06-24 02:24
Ämne: Ämne: Nja, se....
Men det var ju just det jag och La Rambla diskuterade nedan, att Edmilson kunde spela i större matcher och Iniesta och kanske Marquez i andra. Den taktiken har ju redan börjat användas till viss del av Rijkard. T ex använde han Xavi som pivote mot Pana i CL.
Barcelona Kamelen
2006-06-24 02:21
Ämne: Nja, ser nog många s....
Edmílson är den spelaren i Barcelona som 'jobbar i det tysta' så att säga. Det skulle aldrig gå att bänka en sådan spelare mot storlag, se bara vad han gjorde mot Milan t.e.x.
Barcelona Schubert
2006-06-24 02:01
Yada, yada.

Försök värva Riquelme istället, honom skulle ni faktiskt ha nytta av. Jag är tveksam vad ni skulle göra av Kaka. Slänga ut honom på en kant, som brassarna gjort? Real trycker på under de flesta matcher, och Kaka passar inte i det spelet, han ska ha bollen i fart.

Sen är hela Reals idé med att man köper ihop stjärnor mer eller mindre random utan att tänka på sånt som spelidé naturligtvis helt förkastlig. Barca har lyckats inte eftersom Larsson och Giuly är bättre spelare än Reals spelare, utan för att de passar in i Rijkards system. Det finns en långsiktig strategi som helt saknas hos Real.
Real Madrid alex163 [ Ramos y Seitaridis ]
2006-06-24 01:51
Nope jag skriver Barka. Barka efter journalisten som uttalade det så på aftonbladet.

Jasså så nu vill ni inte ha Alves när ni under en 1 månadsperiod var efter honom. Men sedan när pool erbjöd högre summor bangade ni ur.
Jag har inget direkt mål jag vill uppnå med mina inlägg bara att ni ska sluta leka smarta med Kaka snacket för vi är nog inte dumma som tror på att han kommer till oss när han har kontrakt med Milan som upphör om några år och att han har det bra i Milano.
Barcelona Schubert
2006-06-24 01:50
Engelskspråkigt barcaforum.
Barcelona Schubert
2006-06-24 01:41
? För det första uttalas det inte Barka. C:et uttalas som ett s, inte som ett k.

För det andra ville inte Barça ha Alves. Det är klart att Pool är mindre än oss i dagsläget.
Barcelona Señor Cúle
2006-06-24 01:40

Vart vill du komma med ditt inlägg?

Dessutom, skriv "Barca" och inte "Barka", jag ber dig.

Vi tror inte alls att alla vill komma till oss, men varför skulle dem inte vilja komma? I sånna fall pga den hårda konkurasen!
2006-06-24 01:34
Ämne: Ämne: Ämne....
Till skillnad från er förstår vi att det skulle vara en omöjlig värvning men nu efter era senaste titlar tror ni alla vill komma till Barka. Vissa här inne tror att Alves väljer en skitklubb till skillnad från Barka men det är nu bevisat att ni tyvärr inte får de.
Barcelona Schubert
2006-06-24 01:25
Nja, ser nog många som viktigare än Edmilson. Deco, Xavi, hela forwardslinjen, Puyol och Marquez åtminstone. Sen har ju Iniesta redan bänkat Edmilson i vissa matcher.

Guddy har spelat mittfältare i Chelsea, men kokurrensen i Barca är "lite" hårdare. Tror han är tänkt som anfallare, han har inte kvickheten för att peta Deco, Iniesta eller Xavi.
Barcelona Kamelen
2006-06-24 01:20
Ämne: Ämne: Nu kan ....
Kaká, vilket nr fick han?
Tillskillnad från vad folk tror så vill vi inte se Henry i Barcelona då Messí inte skulle få lika mkt speltid, världens största talang bör få så mycket speltid han bara kan.
2006-06-24 01:16
Ämne: Nu kan alla ”Real fa....
Vilket nummer fick Henry? 7an eller? Eller nej det var nog så att han dissade Barka... ni som trodde att han hade skrivit på och skulle komma i juli.
Barcelona Kamelen
2006-06-24 00:51
Aldrig att Rijkaard bänkar Edmílson, en av lagets viktigaste spelare.
Barcelona FCB_Petterzzon
2006-06-24 00:17
Mot Nya Tider jag tror att barca strat så här men de spelare dom har nu
----------Valdes-------------
Belletti--Puyol--Marquez---Gio
------------------------------
-----------Xavi-------------
-----Deco-------gudjohnson---
---messi---etoo----dinho----

tror gudjohnson tar en plats i start elvan, men man vet inte vad som kan hända många dagar kvar innan allt sitter på plats
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-06-23 23:59
Nu kan alla ”Real fans” sluta drömma, detta sa Kaka själv efter 4-1 vinsten igår mot Japan;

'Jag skulle vilja påpeka att jag valt att förlänga kontraktet trots att den italienska fotbollen genomgår en speciell period. Jag har förlängt kontraktet med Milan fram till 2011 och nu slipper vi förhoppningsvis höra mer snack om Real Madrid och att jag vill lämna.'
Annons: