/spanien/barcelona/forum/24333.aspx/spanien/barcelona/forum/24333.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 19
2006-07-30 22:46
Cristiano Ronaldo vill till Barcelona eller till Madrid.
Barcelona Zami-Culé
2006-07-30 22:32
Det var ett bra tag sen man fick läsa någon barça-artikel. Skulle vara kul om det iaf var på gång :)
Barcelona RonaldoDeAssisMoreira
2006-07-30 21:55
hahah
Barcelona Kamelen
2006-07-30 21:29
Belletti´s finaldojor är var dem hör hemma... i museet =)
Valencia Valencia-lover
2006-07-30 21:27
Ni verkar ha glömt Benitez ;)
Barcelona Nemo
2006-07-30 18:39
dubbelpost.
Barcelona Nemo
2006-07-30 18:39
Bästa tränare-snacket kan man inte ta genom att kolla de senaste titlarna. Mourinho har en väldigt stor fördel till Ferguson på det sättet. Istället har Ferguson tränat United i två decennium. Han fick ett hyfsat lag i England att tillhöra världseliten.
Barcelona Ian Porterfield
2006-07-30 18:33
Ämne: Ämne: Ämne....
La Rambla och alla andra Barca Fans ni får ha en fortsatt trevlig söndag. Jag återkommer med vad som händer med grabbarna Rieras i SAFC.
Barcelona La Rambla
2006-07-30 18:09
Det är nog inte omöjligt att han har varit. En sak kan du vara säker på åtminstone. Har han tagit sig så långt genom Barças olika ungdomslag och är mittfältare, så har egenskaper så som god teknik och spelförståelse. Du kanske känner till Arteta i Everton? Det är också en spelare som kommit fram genom Barças ungdomsled men inte riktigt lyckades i Barcelona. Det ska väl också sägas att Barça under den här perioden knappast gick vidare bra heller, med ekonomiska problem och allmänt strul i klubben. Många spelare har sen gått på fri transer till mindre klubbar, säkert med en återköpsklausul som kompensation i kontrakten. De två Reiras kan säkert lyckas bra i Sunderland om de får chansen.
Barcelona DeeJay
2006-07-30 18:07
Neutral_77: han var tränare då, och ska jag vara ärlig visste jag inte det heller förrän nu när jag kollade upp det.

Som spelare hade Guus ingen större karriär, vad jag vet.
Neutral_77
2006-07-30 18:02
Var Hiddink tränare då eller spelare?? Alltså 1988?? Det visste jag inte måste jag säga.

Scolari har vunnit VM med förstås, det glömde jag bara.
2006-07-30 18:00
Tackar för ? gången La Rambla:=)
Ser ut som Arnau Caldentey varit kapten i B-laget i Barca.
Barcelona La Rambla
2006-07-30 17:56
Ämne: Ämne: Ian:
....
Hehe, har den gode Niall scannat av hela Barças cantera måntro? I alla fall, Arnau Caldentey ingick i truppen säsongen 2001/2002 då namn som tex Cocu, Rochemback, Cristianval, Patrik Andersson, José 'Pepe' Reina (nu i Liverpool) mm ingick. Det året så var nog Arnau Caldentey och Thiago Motta (båda mittfältare) upplyttade från B-laget. Men något större väsen av sig gjorde nog inte Arnau. Vad han gjort senaste året vet jag dock ej.
Barcelona barca_dreamteam
2006-07-30 17:47
Ämne: Ämne: Top 5 m....
Du har fel. Hiddink har vunnit Cl med PSV 1988 och tog Sydkorea till en fjärdeplats i vm för fyra år sen.
2006-07-30 17:44
Ämne: Ian:

Ännu en Rier....
Får tacka igen La Rambla.
SAFC ser ut att vara intresserade av båda två om de är tillräckligt duktiga:=)
Barcelona DeeJay
2006-07-30 17:43
Neutral_77: Scolari har även vunnit VM en gång samt tagit ganska många titlar i Sydamerika.

Hiddink har ju haft dåligt material att jobba med hela tiden, och ändå har han följande meritlista:

- 6 ligatitlar med PSV Eindhoven
- Vunnit Champions League med PSV Eindhoven
- Tagit Sydkorea och Holland till semifinal i VM.
Neutral_77
2006-07-30 17:40
Ämne: Top 5 managers
1.hi....
Vad basserar du det på?? Ingen förutom Rijkard och Mourinho har vunnit CL.
Hiddink, Holländska ligan, åttondel i VM med Australien.
Rijkard, CL och La liga, meritarande
Wenger, Premiär leauge, inget mer
Scolari, VM-fyra och Em-silver
Mourinho, PL X 2, CL mycket meritarande

Jag tycker att det finns många andra som du har glömt, Capello, Alex Feurgeson, Lippi, Del Bosque m.m.

Barcelona La Rambla
2006-07-30 17:34
Ian:

Ännu en Riera? Hans fulla namn är ju Arnau Caldentey Riera. Verkar som Sunderland inte har koll på vilken Riera det gäller. Eller är ni intresserade av båda Rieras?

Han ingick i truppen för några år sen, kommer från Barça B. Har även spelat någon CL-match för Barça säsongen 2004/2005 mot bla Shakhtar Donetsk. Har för mig att även skotska Hearts visat intresse för honom? Anyway, här är en länk på en artikel om du förstår spanska, annars får du babelfiska. :)
Neutral_77
2006-07-30 17:31
Ämne: Thierry Henry # 14 A....
Och tvåa i VM
Barcelona Zambrotta d´Barça
2006-07-30 17:23
Henry är väl med i det lag som kom tvåa i CL?;)
Vilka var det som vann?
Barcelona La Rambla
2006-07-30 17:21
Ämne: Thierry Henry # 14 A....
Jaha, och?
Celta Vigo ReyesFabbe
2006-07-30 17:15
Thierry Henry # 14 AFC
Barcelona Barca för alltid
2006-07-30 17:10
Ja tror att dos santos far spela mycket i barca genom den har sasongen. bara messi, etoo, inho,guddy and maybe giuly ar fore honom i ordningen men vi far se!!
2006-07-30 17:08
Top 5 managers
1.hiddink
2.rijjkard
3.wenger
4.scolari
5.mourinho
2006-07-30 17:05
hej
Barcelona Captain Fubulosos Cave Of Hair
2006-07-30 16:15
Det ser ut som om Berlusconi har våta drömmar om att döpa Ronaldinho till en "Rossonero", han ska enligt källor vara villig att erbjuda Barca Kaka samt en grovt står summa pengar för Ronnie. Hehe, mäktig fantasi den där Berlusconi har :)

Och EMD säger även att Barca kommer att ta med den nyblivne EM U-19 mästaren Mark Valiente till USA, förhoppningsvis med Dos Santos och Saviola.
2006-07-30 16:08
Tjena igen!
Ser ut som att Arnau Caldentey är på trial hos Sunderland så nu undrar jag om någon vet något om honom?
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-07-30 15:32
Barca nyheter?
Barcelona La Rambla
2006-07-30 15:25
Gabriel:

Alltid lika trevligt att läsa inlägg från dig hermano, du behöer inte ursäkta långt inlägg. Hoppas du har det bra på Tenerife.

Kan instämma i det mesta när det gäller Giovani dos Santos. Även Rafa Benitez försökte i januri ihärdigt locka över Giovani men fick också nobben. Läste senast idag att Giovani inte skyndat på det här med passproblemet (troligtivis på inrådan från klubben). Han har visserligen förlängt med Barça till 2010 men det är inget riktigt proffskontrakt eftersom sådant inte får skrivas förän spelaren har fyllt 18 år, vilket han gör i maj 2007. Så länge han inte har ett eu-pass så kan inte heller tex engelska klubbar ge honom något proffskontrakt, då de har tuffa regler i Storbrittanien när det gäller spelare från länder utanför EU. De får helt enkelt inget arbetstillstånd. Det tog ju tex tid innan Liverpools Marc Gonzalez fick tillstånd att spela i England. Därför tror jag att man väntar med spanskt medborgarskap så länge som möjligt för Giovani och sen skriver man ett proffkontrakt när han fyllt 18 nästa år.

Med en jätteklausul förstås. :)
Barcelona Ghazza
2006-07-30 15:23
Gabriel,
Varför ursäktar du dig för ditt långa inlägg? Som jag ser det så är det bara mer av det goda. =)

Ang Thurams tröjnummer så tror jag ganska säkert att han kommer göra numret rättvisa som du uttryckte dig. Lilian spelar alltid med ett stort hjärta och lagmoralen är alltid på topp. Vart han än spelar. Han är också en av de ödmjukaste, precis som Luis. Så det skall nog gå bra :)
Annons: