/spanien/barcelona/forum/24331.aspx/spanien/barcelona/forum/24331.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-07-09 20:19
Jaaaa! Rättvisa!
Barcelona La Rambla
2006-07-09 20:06
Jävla filmning! FAN
Barcelona La Rambla
2006-07-09 19:59
Forza Italia!
Barcelona EsCúle
2006-07-09 19:51
Jaja, vill får se hur det blir.
Jag tror i alla fall att han skulle acceptera rollen som komplementspelare för de givna mittbacksparet Rafa och Puyol och skulle fungera perfekt i rollen som " pappa " för dem yngre lirarna.
Återstår att se vad som sker.Nu är det i alla fall VM-Final, och första gången jag kommer heja på Lippis Italien. :-)
Barcelona Dannish
2006-07-09 19:37
EsCúle

Som du säger, Thuram är ett stort föredöme. I Juventus har han rollen som " pappa " åt flera yngre spelare. Men jag tror inte att han vill vara komplementspelare, han vill ha regelbunden speltid och det får han inte som mittback och absolut inte som högerback. Dessutom sade han så sent som i förra veckan att han var Juventino djupt in i hjärtat och att han inte hade planer på att lämna.
Barcelona EsCúle
2006-07-09 19:33
Dannish

Thuram är först och främst ett alternativ om klubben inte lyckas värva Zambrotta till klubben.
Om Thuram kommer så tror jag han kommer andvändas som back up till Marquez och Puyol som står som mittlås.
Han skulle också stå som ett gott föredömme för de yngre grabbarna, som till exempel Marc Valiente.Jag är helt säker på att han skulle göra ett fenomenalt jobb för klubben vid de tillfällen han blir given en plats i startelvan.Absolut en nödvändig värvning i mina ögon om man inte lyckas rycka till sig Gianluca Zambrotta.
Barcelona Dannish
2006-07-09 19:25
Om Thuram kommer lär han inte spela till höger utan som mittback. Thuram är inte kapabel till 90 minuters löpande längs högerkanten, så att placera honom där skulle han bara sinka Barca. Och jag är ytters tveksam till Thuram i Barca. Den här säsongen har han vid flera tillfällen sett loj ut och stått för flera misstag. Det är i stort sett bara vid de stora matcherna han tänt till och visat upp den gamla säkra Thuram som alla känner till. I vm har han varit mycket duktig och placeringssäker, men i offensiv klubb som Barcelona skulle han förmodligen gå bort sig rätt så ofta. Att han är 34 år gör ju inte saken bättre direkt. Personligen hoppas jag att han & Cannavaro följer med oss ner och hjälper oss tillbaka till Serie A igen.
Barcelona Adriano_
2006-07-09 18:32
så sett har du faktist rätt. men vi kör med att ytter backarna gör vissa offensiva löpningar så jag vet inte om marquez skulle vara så bra som högerback då..men med en deffensiv uppställning skulle det varit perfect :)
Barcelona Kamelen
2006-07-09 18:28
Ämne: Marquez kan också¨gö....
Marquéz spelar inte högerback i landslaget utan till höger i en trebackslinje.
Barcelona Kamelen
2006-07-09 18:27
Marca skriver att förhandlingarna med Thuram börjar på måndag.
Barcelona Marcos
2006-07-09 18:26
Marquez kan också¨göra det lika bra i något som skulle kunna liknas en 3backslinje med gio som vänsterback/-mittfälltare. Marquez roll i landslaget är just högerback. Men håll med om att det skulle vara en bra backlinje i matcher som krävde en mer deffensiv uppställning ;) vare sig Thuram eller Marquez får agera högerback.
Barcelona Adriano_
2006-07-09 18:14
Marcos

kompis jag tror inte barca kommer spela marquez som högerback, tror thuram tar den platsen faktist. :)
Barcelona Marcos
2006-07-09 17:37
Jobbiga Real Mierda supporters som kommer in. Thuram äter upp ynglingen Sergio Ramos, kommer bli ruskigt grymt att få se Thuram tillsammans med Puyol. Och i de lite mer krävande matcherna defensivt sett lät vi se något i stil med:
Marquez----Thuram----Puyol----Gio

Lycka till Cassano & CO...
Barcelona Kamelen
2006-07-09 17:20
Ämne: __--__Ronaldo__--__ ....
Han var mer än bra, han var bäst på plan.
Som någon uttryckte det... 'mittbacksporr'.
Barcelona Señor Cúle
2006-07-09 17:06
__--__Ronaldo__--__

Såg du Thuram mot Portugal eller? Han var riktigt bra. Men visst e hans ålder en negativ sak, men iallafall.
Murvo
2006-07-09 17:03
Vem ersätter Henke som bänknötare?
Barcelona La Rambla
2006-07-09 15:57
Tåla sanningen? Du menar den att du inte ger något vidare smart intryck? Jag kan försäkra dig, det har jag konstaterat för länge sen. :)
Real Madrid 10Zidane10
2006-07-09 15:44
Jag kan dra vidare men du komnmer aldrig att tåla saningen,men de gör ont innerst inne ellerhur?!
Barcelona La Rambla
2006-07-09 15:16
Ämne: Ämne: Kan int....
Så pinsamt av dig att bara visa dig här inne. Vi begär inte att du ska förstå något av det inlägget så dra vidare. :-)~
Barcelona La Rambla
2006-07-09 15:13
Ämne: EsCúle
jag menar in....
Då kanske du ska ta och tänka om, Thuram har varit Frankrikes bästa spelare så här långt i VM. Han skulle passa perfekt i Barça som komplement till Puyol och Marquez, då han säkert inser att han ej kan kräva startplats i alla matcher. En perfekt läromästare till den unga canteranon Marc Valiente som flytas upp till a-truppen. Tror nog att Rijkaard har bättre koll på det där än oss.
Real Madrid 10Zidane10
2006-07-09 15:11
Ämne: Kan inte Scolari ge ....
Så jävla dåligt att skylla allt på Cristiano Ronaldo bara för Deco kommer från barca.
Om nu Ronaldo håller i bollen för mycket och sån stor spelare som Deco vet att det är fel, varför göra samma sak?
Real Madrid __--__Ronaldo__--__
2006-07-09 14:59
EsCúle
jag menar inget illa,men tror du Verkligen att thuram gör bra ifrån sig i Barca?
Jag tvivlar med tanke på hans Ålder!
Barcelona EsCúle
2006-07-09 14:41
Det kommer bli en spännande dag imorgon, måndag.
Då det troligtvis kommer ske inledningar av förhandlingar mellan italienska och spanska klubbar.Framför allt Barcelona och Real Madrid med Juventus.

Intressant länk.
Barcelona La Rambla
2006-07-09 14:21
Barça startar försäsongsträningen 17-23 juli i Barcelona. Ska personligen ner till Barcelona och passa på att kolla in lite träningar. Sen drar de till Danmark och möter som EsCúle nämner Århus GF 28 juli.
Barcelona EsCúle
2006-07-09 14:19
Kluivert#9

Barcelona möter Århus den 28 juli, dock vet jag inte vilka dagar dom är där.
Men jag antar att det är matchen du skulle vilja se.
Kluivert#9
2006-07-09 14:08
E det någon som vet hur länge Barca ska vara i Danmark? ska de vara i Århus hela tiden? är sugen på att dra dit.
Barcelona La Rambla
2006-07-09 14:07
Tidningen Sport kör en artikelserie som heter LAS ESTRELLAS DEL FUTURO, den handlar om canteranos från La Masia som spås bli framtida stjärnor. Här är den senaste som tar upp Giovani Dos Santos översatt till engelska.

Giovani Dos Santos, a perle that will shine in the Camp Nou soon

Giovani Dos Santos is this kind of players that fill stadiums. It's worth to pay a ticket to see him. With him, the show is assured. Even in his bad days, he leaves some details.

His football is the heritage of his father, Zizinho, an international Brazilian. His mother Liliana gave him the Mexican nationality. Football is a thing of the Dos Santos family. In fact, his brother Jonathan Dos Santos already plays in Barcelona and will be next year in the Juvenil. His brother Eder Dos Santos plays in the Juvenil team of Sants.

Giovani gave his first steps in football in the San Paulo of Monterrey and Barça discovered him in the Danone Cup 2002, played in France. The Mexican, who was 12 years old, was the top scorer of the tournament and already proved his class. The responibles of the youth system didn't hesitate a second. His first team was Infantil B. Now everyone agree that his destiny is the first team.

But everything in the right time. Giovani always says that his reference is Leo Messi, because the Argentinian "has opened the door to many kids of the youth system to follow his steps". In any case, the Mexican is cautious and knows that he has to burn all the stages. Now he must prove his talent in Barcelona B.

Although everyone knew him in Barça's academy, his world wide explosion was in the U-17 WC of Peru. The blaugrana was considered the 2nd best player of the tournament, something that gave him fame. The club has tried to protect the kid to put his feet on Earth. But Giovani and his family have a good head and know that success don't come from one day to the other. He has quality for it, for sure.

Alex García, his coach in the Juvenil, says about him: "In the personal level, he's a normal kid, good person with everyone and very happy, something necessary in a locker room. In the football level, he's a player with great tecnical skills and very explosive, especially while running. When he starts to run, he has an excellent short dribbling, very similar to Messi. He's able to run very fast and suddenly stop to zero. For now, he's a good goalscorer, altough with time, he won't be able to score that much and he'll became an assistant. In few time, he can play in Primera. Reaching the first team depends on many factors, but he has quality for it"

Giovani reached the fame in the U-17 WC of Peru. He didn't score any goal, but gave lots of assists, which was enough to receive the Silver Ball of the tournament.
Redaktionen
2006-07-09 10:43
Kom igen nu, lite substans i inläggen tack!
Barcelona Kamelen
2006-07-09 00:44
Det är skrämmande att en spelare som Saviola kan kosta så lite. Med tanke på att Elmander kostade cirka €5.5 och att Saviola lär gå för runt samma siffror är löjligt.
Skriv nytt kontrakt med el Conejo och ta tillbaka honom till Barça =)
Barcelona anderzzon_
2006-07-09 00:15
Enligt Arsenals Silly Season artikel är tydligen Panatinaikos också intresserade av Saviola. Det sägs att de har matchat ett Arsenal bud på 4M euro. Troligt eller ej, bedöm själva.
Annons: