/spanien/barcelona/forum/24329.aspx/spanien/barcelona/forum/24329.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona AzulGrana.
2006-06-27 19:43
Inget som hänt med Ronaldinho, tycker inte att någon i den Brasilianska truppen varit sitt "sanna jag". Ser ut som om dom går lite på halvfart ?

Siempre Barca !
Real Madrid Ronaldo luiz nazario de lima
2006-06-27 19:20
Va fan har hänt med ronaldinho. Det är VM de nu man ska bevisa att man är Världens bästa spelare va har hänt med han. Jag tycker han har varit VMs största besvikels, hoppas han ändrar sig i kvartsfinalen och spelar som han gör i barca
Barcelona Puyolinho
2006-06-27 19:14
Kamelen

Inte jag iaf... !
Barcelona Kamelen
2006-06-27 18:59
FCB_Petterzzon//
Det togs upp för 2-3 dagar sedan.

Är det fler än jag som hoppas att Madrid lägger pengarna på C. Ronaldo? =)
Barcelona Jontteee
2006-06-27 18:59
Tjena. är det nån som vet nån sida där man kan läsa om Barca ungdomslag??
Barcelona FCB_Petterzzon
2006-06-27 16:18
bara så att alla vet Barca junisar van cup finalen mot zaragoza med 2-0 efter mål av Sergio Busquets och Jaime Hernández
Barcelona barca_dreamteam
2006-06-27 12:49
10Zidane10

Figo blev knappast världens bäste spelare för att han spelade i Real, utan för sina prestationer i slutet av hans Barcakarriär och EM där han kanske var turneringens kanske bäste spelare. Sen att han utsågs till världens bäste under sin tid i Real är en annan sak. Det var knappast Reals förtjänst.
Real Madrid 10Zidane10
2006-06-27 12:02
Ämne: Figo är det absolit ....
Marquez
Säg mig varför Figo är de sämsta som hänt fotbollen?
Att han gick till Real Madrid och blev världens bästa eller?
Barcelona Lucho
2006-06-27 10:53
Kamelen: Dom flesta vill nog att klubben ska kämpa för att behålla Iniesta men med tanke på den sanering av ekonomin som präglat klubben på sistone så är frågan om Laporta kommer att göra något motdrag om Palacios lägger fram 60M Euro. Det är en sjuk summa och även om Iniesta är grym så är han verkligen inte värd dom pengarna. För motsvarande summa fick vi både Ronaldinho och Eto'o exempelvis. Det intressanta är hur Iniesta själv ställer sig till budet. Han verkar ju vara en vettig kille men som sagt, bättre lön och försäkran om speltid har fått spelare att göra konstiga klubbyten tidigare.
Barcelona Barca Ginga
2006-06-27 10:50
Det var det larvigaste jag har hört; klart att Iniesta inte kommer gå till Real. Han är en av mina absoluta favoriter och jag ser fram emot att se honom mer i Mundial. För övrigt tror jag att Spanien piskar France så att det står härliga till ikväll.
Barcelona Backstrom
2006-06-27 07:20
Ronaldo_Robinho_Real

Det som är roligare än tänderna är att Ronaldinho ser ut som en arg sengångare :-) Inte var dag man ser honom se sådär sur ut!

Gauwweee.

Ja, det är inte äkta.
Barcelona Jontteee
2006-06-27 06:30
Är det nån som vet om det är nån katalan som nångång har spelat i Real Madrid??

För att jag vill inte att Fabregas ska till Madrid är man katalan ska man alltid äälska Barca fast man spelar i en annan klubb o inte dra till Real Madrid. Skulle han dra till Madrid så tycker jag att han svikar allt katalunien står för..!!
Barcelona Gauwweee.
2006-06-26 23:53
Ronaldo_Robinho_Real måste vara skämt bild elle ?
Ronaldo_Robinho_Real
2006-06-26 22:11
Ronaldo och Dinho har varrit hos tandläkaren...
Barcelona Kamelen
2006-06-26 21:35
Nejnej, Iniesta ska stanna. Han är en perfekt ersättare till Deco när denne lämnar/slutar eller som förra säsongen då Xavi blev långtidsskadad. Men €60M är inte lite pengar.
Real Madrid Kungen 10000
2006-06-26 19:29
Om Real Madrid får för sig att värva Iniesta, då fan borde Barca vända sig mot Inters Cambiasso. En fantastisk balansspelare som löper in mot straffområdet väldigt ofta och har grym arbetskapacitet.

Min dröm har dock alltid varit att få Adriano till Barcelona, tillsammans med Ronaldinho. Bååh..

Åter till verklighet. =)
Real Madrid Zizou-Mano
2006-06-26 18:31
"Han fick en fördröjd hjärnskakning"

Ja, det är ju klockrent.
Barcelona 19
2006-06-26 18:10
Tunnelbanan i Paris 22 Maj
Barcelona Juaníto
2006-06-26 16:42
Han har katalanskt pass och således (kan)/ har spelat i katalanska landslaget. Iniesta es Blaugrana.
Barcelona Klint
2006-06-26 16:22
Iniesta är inte katalan. Han kommer ursprungligen från Albacete om jag inte missminner mig.
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-06-26 15:13
Jag har för mig att Iniesta inte är katalan. Men hade han gått till Real Madrid så hade i alla fall jag hatat honom minst lika mycket som jag hatar F**o. Men självklart är detta bara ett rykte, jag tror inte vi kommer att se han i den vita (äckliga) tröjan. Jag har tidigare hävdat att vi har allt för många centrala mittfältare. Därför anser jag att man bör sälja Motta, han är ofta skadad. Dessutom har vi Iniesta som behöver speltid för att utvecklas. Får Iniesta tillräckligt med speltid är jag övertygad om att han blir en av världens bästa spelare. Gillar den killen skarpt och han ska ingenstans. Jag har inget emot Motta men jag anser att det bästa för honom och för klubben skulle vara om han skulle flytta till ett annat lag. Lyon kanske? Dessutom så är Motta en spelare som behöver mycket speltid för att komma i absoluta top form. Säljer vi Motta så har vi Deco, Xavi, Edmilson, V.Bommel och Iniesta kvar. Alla dessa är klass spelare som kan spela på vilken position som helst i vårt mittfält. Sen ska vi komma ihåg att vi precis har värvat Gudjohnsen, även han kan spela i mittfältet. Mitt tips, sälj Motta, köp en till forward. En forward som kan vara avbytare till kungen.
Barcelona Nemo
2006-06-26 14:57
Lucho

Iniesta är för bra för att sitta på bänken i Barca. Han skulle kunna dominera vilket mittfält i världen nästan. Och jag skulle för hans del önska att han bytte klubb för att på det sättet utvecklas och vinna titlar. Jag gillar Iniesta, och om han hade varit yngre hade han kunnat bli Xavis ersättare. Att byta klubb till Real Madrid? Det är bara att fråga vilken katalan som helst. Det skulle inte gillas.
Barcelona Messi 10
2006-06-26 14:49
Otroligt men sant Messi leder inte inte omröstningen som vm bästa talang vi måste hjälpas åt och se till att rättvisa skipas se länk http://fifaworldcup.yahoo.com/06/en/w/bypa/index.html
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-06-26 14:36
”Hans filmning när F**o skalla han var skämmig”

Nämn en spelare som inte hade gjort samma sak. Rivaldo gjorde det när han fick bollen på låret. Det var ju en klockren skallning av F**o. Grisen borde ha blivit utvisad! Van Bommel ska stanna kvar så länge han själv önskar. Han är en bra back up till Xavi och Deco. Att Van Bommel är en filmare köper jag inte för fem öre.
Barcelona Messi(as)
2006-06-26 14:27
Förstår inte den kritik som riktas mot Bommel. Han var grym igår. Visst tappar han bollen men det gör ju alla spelare ofta, vem säger att Deco inte gör det eller Xavi ? För att inte tala om Ronaldinho? Han kanske inte har bästa mottagningarna men han är en mittfältare som är grym på att löpa i djupet och det har vi inte i Barca!
Jag tycker han gör ett bra jobb och finns alltid p årätt plats när han spelar i Barca. Hans kvaliter har vi anvädning av i vissa matcher men att säga att vi ska sälja honom är väl lite och ta i ?
Sen det här med att han filmar.. haha det är ju larvigt! Vem filmar inte?? Deco Dinho filmar väl också?? Hur många gånger har inte Deco filmat till sig en frispark eller ibland Dinho? Larvigt att ni föreslår att vi ska göra av oss med en spelare för att han filmar... lev med det, alla spelare filmar, då och då.
Aja,, det var allt jag hade att säga =)
peace
Barcelona Lucho
2006-06-26 12:51
Blir spännande att se vad som händer om Juan Palacios blir ny president för Real Madrid. Han vill tydligen göra Iniesta till en ny Figo genom att betala dennes utköpsklausul. Vid en eventuell flytt skulle Iniesta få en rejäl löneökning + en bofast plats i startelvan. Finns säkert en risk att han faller för den frestelsen. Hur ställer ni er till det? Det vore ju en rejäl knäpp på näsan på Barça men 60M Euro är ju ändå rätt hyggligt betalt.
Barcelona Marquéz
2006-06-26 12:46
Figo är det absolit sämsta som hänt fotbollen . Matchen igår var ännu ett bevis på detta ..
Barcelona Gauwweee.
2006-06-26 11:49
Maniche fick inte rött kort igår ?
Barcelona Schubert
2006-06-26 10:44
Sir RP7/ Vi kan alla hålla med om att det var en ful match. Visst var det dumt av Figo att göra så där, men det har inte med saken att göra, tkr jag. Bommel filmade teatraliskt, liksom på Maniches tackling när Maniche fick kort. Har sett otaliga exempel på detta.

Visst kan Deco filma, men inte på den här nivån. Han får en spark och då ser han till att trilla, lite som Ljungberg faktiskt även om Deco är lite värre kanske. Han börjar inte kvida som ett barn som Bommel.
Spanien Sir RP 7
2006-06-26 04:00
Schubert//

Håller med angående van Bommel o hans beetende i kvällens match var förkastligt men han var inte ensam om att bete sig så. Figos skallning oavsett hur hårt den tar är ett solklart rött kort då sånt inte har med fotboll att göra. Ska man få skalla nån men inte åka ut beroende på hur hårt det tar?! Knappast. Rött direkt, inget snack om saken.

Sen ditt förvaarnade av Deco är lite småkomsikt också. Jag har sett han ofta i både Barca o portugisiska landslaget o han är en skådespelare av yppertsa mått. CL-finalen kan också nämnas. Jag vet att många Arsenalspelare filmar o allra värst är Reyes ja det tycker jag också så slipper vi den disskutionen. Decos uppplockning av bollen när han har en varning är inget annat är total idioti. Fårskalle. Han får skylla sig själv för så får man naturligtvis inte göra o han får med rätta sin 2:a varning.

En sak är lustig då dommren dessutom missar 2 solklara utvsiningar dels när Figo skallar men även när Valente karatesparkar i huvudhöjd mot Robben tror jag det är. Fullständigt livsfarligt spel o givet rött kort. Att det var avblåst för offside spelar ingen roll överhuvudtaget. Sen borde nog BoularoshZ ellr vad han heter blivit utvisad direkt för phoppet med dobbarna i Ronaldos lår. Fruktansvärt fult. Så allt som allt 6 röda kort däribland ett av de 6 skulle vara tidigare på Boularoshz som ändå sedemera blev utvisad efter armbågen i Figos huvud.

Annons: