/spanien/barcelona/forum/24327.aspx/spanien/barcelona/forum/24327.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Betis Red_Halllo
2006-07-08 13:38
La Rambla
joo jag vet=) Helt medveten om den nya regeln bara att i dett fall tycker jag den missbrukas och lurar hela det Brasilianska försvaret. Har sett den tidigare när sverige slår den du vet, så e gubben som e i offside långt borta vid andra stolpen etc och påverkar inte spelt alls men i detta fall susar ju bollen förbi stället där killen va därför blev jag misstänksam.

Aja men annars e det lugnt;) Vet du förresten några bra sportaffärer i Barcelona ska dit nu den 14 (och du ser jag verkar kunna deet på dina senaste medelanden)??
Barcelona La Rambla
2006-07-08 13:28
Red_Halllo:

Ok, då missförstod jag dig. Excusar.
Men det är faktiskt så, med den nya offside-regeln som tillämpas under VM att så länge bollen inte går till de spelare som vid tillfället när bollen slås står offside inte räknas. Det som räknas är han som träffar bollen, i det här fallet Henry, ej står offside. Följdaktligen så är målet korrekt. :)
Barcelona La Rambla
2006-07-08 13:25
Låter trevligt.

Ja Eto'o blir en höjdare, och tydligen Belletti som redan verkvar vara 'loco' över att återvända. Han saknar Camp Nou och att få träna med sin kamrater. Hehe, skön. :-)
Real Betis Red_Halllo
2006-07-08 13:24
LA Rambla när påstod jag att det var offside på Henry??=) Det var offside på grabbarna till vänster om honom för du tror väl ändå inte at dommaren på nått sätt visste att Henry skulle få bollen när den slogs va? kolla på dina bilder som du länkade igen=) och se när zidane kickar bollen kolla var de vita är o var de gula är skit i Henry för en stund=) Så ser du att jag har rätt...

Sen Damia tack kompis!! Du håller mig informerad jag e den enda i redaktionen som är kvar o skriver, alla har semester du vet;) inte lätt o va helt själv o fixa allting?=) Jag försöker fixa de viktigaste nyheterna förstn Damia är bara ett rykte;)
Barcelona EsCúle
2006-07-08 13:22
La Rambla

Okej, det låter bra.Mitt hotell låg också där omkring och det är ett trevligt område.Ja, det är inte helt fel.
Och du lär ju få se Eto'o kom jag på. ;-)
Barcelona La Rambla
2006-07-08 13:19
Ämne: Okej.

Ojdå, trevl....
Det heter Via Augusta Hotel, ligger i Libertat-området. Tänkte jag skulle kolla in lite träningar. Ska bli intressant att se tex Gudjohnsen. Ronaldinho, Messi och de andra VM-spelarna har säkerligen längre semester så de får man ju inte se.
Barcelona EsCúle
2006-07-08 13:13
Okej.

Ojdå, trevligt.
Vet du vad hotellet heter?För jag var nämligen nere och såg Barça-Real Madrid i april.Då bodde jag på ett hotell som var 2 km från Camp Nou.:-)~
Barcelona La Rambla
2006-07-08 13:12
Red_Halllo:

Henry är inte offside när bollen slås. Sen om du läser tydligare, så var kommentaren om Carlos en pik till alla som klandrar Ronaldinho för Brasiliens uttåg ur VM. Det jag menade var att hela Brasilien som lag underpresterade.

Sen, när du ändå är här. Varför har Betis-red missat att verdiblancos är intresserade av Barças Damià? Se länktips.
Real Betis Red_Halllo
2006-07-08 13:05
Ämne: Anledningen till att....
La Rambla du har nog rätt det där med Carlos markerings spel.. Men du har fel att skylla han för målet. Enligt mig var det offside när frisparken slogs så jag väljer att skylla enbart på dommaren för dommarna har ju visat tidigare att de tydligt väljer en sida att hålla på de ser man direkt...Kan räkna upp massor med sekvenser där dommaren ahr avgjort matcherna.
Så innan ni klagar på vissa spelare ska ni ha klart för er vems fel det egentligen var för att Brasilien åkte ut =)
Barcelona La Rambla
2006-07-08 12:59
Nej. Tror inte han någonsin gjort något uttalande just för att Barça har tills nu aldrig visat något intresse för honom.

Så där, då var resan bokad till Barcelona. Fyra dagar, 19-23 juli. Samma vecka som Barças försäsongsträning drar igång. Ganska så trevligt med hotell ca 2 km från Camp Nou och 1,5 km från Ramblas. :-)
Barcelona EsCúle
2006-07-08 12:55
Okej, ja.Klart att dom bara vill ha spelare som vill spela för klubben, annars lär tiden i klubben inte bli så framgångsrik.
Har du hört något om hur intresserad Vieira är av Barça, har han gjort något uttalande?
Barcelona La Rambla
2006-07-08 12:52
EsCúle:

Läste det tidigare. Det står också att Barça inte under några omständigheter kommer att ge sig in i något budkrig med någon klubb. De fortsätter sin filosofi att värva spelare som verkligen vill spela för FC Barcelona. Så ska Zambrotta komma så är det för att han själv föredrar Barcelona framför Milan eller Real.
Barcelona EsCúle
2006-07-08 12:47
Hmm, nu är vi alltså inte bara intresserade av Thuram och Zambrotta från Juventus, utan också Vieira enligt spanska tidningen Sport.(se länk)
Barcelona La Rambla
2006-07-08 12:34
Nu skyller inte Brasilien detta på Carlos. Däremot har vissa ljushuvuden skyllt på enbart Ronaldinho.

Om jag menar att det är laginsatsen som brast? Din slutledningsförmåga är häpnadsväckande. :-)~
Real Madrid There´s only one Ronaldo
2006-07-08 12:30
Fel och rätt. Hade brasilien gjort ett par mål hade man inte behövt skylla på en stackars vänsterback som inte kan offsideregeln.

Om du menar att det varken är carlos fel eller Ronaldinhos fel utan hela lagets fel. Då ska jag önska dig en god dag!
Barcelona La Rambla
2006-07-08 12:23
Fel, man kan faktiskt gå vidare utan att ha gjort mål under ordinarie tid eller förlängning så länge man inte släpper in något mål.

Sen var det hela en pik till alla som klagar på att det är Ronaldinhos fel att Brasilien presterade så dåligt när det i själva verket var nästan hela laget som spelade långt under sin förmåga.
Real Madrid There´s only one Ronaldo
2006-07-08 12:17
En annan bra anledning till att brasilien åkte ut var att de inte gjorde mål mot frankrike. Det är delvis Ronaldinhos fel men även hela laget som inte fick till något bra anfallspel.

Att R.Carlos aldrig lärde sig offside-regeln är synd på en annars ganska duktig vänsterback.
Barcelona La Rambla
2006-07-08 12:13
Anledningen till att Brasilien åktet ut mot Frankrike stavas Roberto Carlos och inte Ronaldinho som några här inne har hävdat.

Ta en titt på hans briljanta markeringsspel när Henry gör 1-0.

Vi culés får hoppas att den gode Carlos stannar ytterligare 1 säsong hos los merengues. :-)~
Real Madrid Fusion
2006-07-08 12:06
Ämne: Vad ere för snack om....Hehe, håller verkligen med dig!
I nästan alla matcher har dem gjort i snitt 1 mål tack vare någon fast situation eller straff, sen spelar dem defensivt..

Vem tycker ni är den mest lämpligaste för högerback platsen?
Barcelona Sonde
2006-07-08 11:45
Arkivet uppdaterat. Kan vara värt en titt.
Barcelona Jontteee
2006-07-08 10:56
Vad ere för snack om att franrike bla hit o dit, Jag har aldrig sett ett lag kommit till VM final med så mkt tur..

Under åttondelsfinal,kvartsfinal och Semifinal har dom gjort 4mål. Tre på fastasitationer och en på över tid mot Spaninen när dom sökte ett-ett. Att göra mål på en fastsitation är mer tur än skicklighet.
Frispark mot Spanien
Frispark mot Brasilien
Straff mot Portugal

Ska dom vinna på hörnmål mot Italien nu eller? hehe
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-07-08 00:44
Kamelen:

Ignonera Ronaldo luiz nazario de lima, han är en Real fan, jag förstår inte varför han inte blir bannad.
Barcelona Kamelen
2006-07-07 23:22
Ämne: Turam, Nedved och de....
"det har dom sagt så det finns ingen att dom spelarna ska spela i en annan klubb resten av deras karriär"

Va?! Svenska tack?

Vucinic tror jag defenitivt inte kommer, vi behöver inga mer anfallare. Om han nu trots allt skule komma så rör det sig med största sannorlikhet om ett lån. Men visst, det skulle inte skada med att ha en renodlad centralforward på bänken.
Barcelona EsCúle
2006-07-07 22:25
Enligt spanska tidningen Sport så uppges Barça vara intresserade av Lecces Mirko Vucinic om jag inte har läst helt fel.(se länk)
Real Madrid Ronaldo luiz nazario de lima
2006-07-07 22:25
Turam, Nedved och del pierro ska stanna kvar i juve även om dom går ner till serie C. det har dom sagt så det finns ingen att dom spelarna ska spela i en annan klubb resten av deras karriär
Barcelona La Rambla
2006-07-07 19:58
Har du pratat med honom? Oavsett viket så är inte Rijkaard intresserad av Alves. Zambrotta eller Thuram kan det bli. Tja, det kan också bli så att det inte blir någon. Dyker ett tillfälle upp så försöker man, annars är truppen spikad.
Barcelona Kamelen
2006-07-07 19:57
Madridinho//
Pålitlig källa tack?
Madridinho
2006-07-07 19:55
Dani Alves skriver på för Liverpool om nåra dar
Barcelona Kamelen
2006-07-07 19:53
Fusion//
En ny högerback kommer med största sannorlikhet att anlända. Om det blir Thuram, Alves eller Zambrotta återstår att se.
Real Madrid Fusion
2006-07-07 19:44
Har Barca funderat på att köpa nya spelare än Eidur från Chelsea?
Då menar jag att dem på allvar vill köpa en spelare, och typ inte bara lösa rykten. ;)
Annons: