/spanien/barcelona/forum/24326.aspx/spanien/barcelona/forum/24326.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Sevilla Riquelme!
2006-07-03 17:46
Suñol_// Ja, det är orättvist att säga att Real beter sig som Chelsea, dvs det är orättvist mot Chelsea som köpt mycket ungt och spelare som inte är några "galaticos" utan passar in i laget. Real Madrid har värvart spelare. Chelsea har värvat ett lag.

Ronaldinho var ju klart bättre i 2002 än 2006. Men det var nu han hade pressen att prestera, det är då det visar sig som bäst tycker jag. Nåväl, Ronaldo och Rivaldo var kanske strået vassare men han var ändå grym, fast relativt okänd.
Krönika Evasive Action
2006-07-03 16:37
Snubblade in här och ser debatten.

Pardon my french, men vem fan bryr sig? Jag har hellre ett lag med "medelmåttor" som vinner ligan och CL än en massa "legender" som underpresterar.

Ronadinho har inte lika tunga landslagmeriter som Ronaldo och Zidane. So what? Vilka vann ligan och CL i år? Den dagen meriter dikterar framtida ligamästare vill jag ha sådana i mitt lag. Hur andra ser på "mina" spelare rör mig inte i ryggen så länge mitt lag vinner.

Ronaldo luiz nazario de lima// Nej, det här är inte ett diktaturforum. Vet du över huvudtaget vad en diktatur är?

Varför har du en Barca-tröja på dig f.ö.? Man sågar inte sin bästa spelare om man har någon sorts känslor för sitt lag.
Real Madrid Ronaldo luiz nazario de lima
2006-07-03 16:25
Håll godtagbar nivå på diskussionen så går det an, annars får det vara.

/ Redaktionen
Redaktionen
2006-07-03 16:15
Skärpning i forumet nu. Hjälper inte resningen av inlägg kommer folk åka för minsta lilla övertramp.

10Zidane10: Ser vi på redax dig härja härinne en gång till så kommer vi se till att du försvinner för gott från SF. Då talar vi inte om någon simpel ip-spärr...
Abgar B.
2006-07-03 15:48
Det roligaste med situationen i Madrid är att nästan inga av löftena kommer att infrias. 10Zidane10 är lite speciell då jag hade en diskussion via pm med honom där jag förklarade att Real inte ens är topp 20 inom fotbollen längre. Han svarade med att marängerna varit bäst en gång i tiden. Skit i vad han skriver.
Barcelona AzulGrana.
2006-07-03 15:32
10Zidane10 /
Jag kan säga som så här, att jag skiter i hur du ser ut, hur du låter, osv. Men du har verkligen visat hur patetisk och omogen du är. Det är ca.0,2 % av alla 200 maränger som är inne i VÅRAT forum som verkligen går att prata / diskutera med!

Håll er till erat egna forum!

Siempre Barca!
Barcelona La Rambla
2006-07-03 14:30
Skandal är det väl snarare att du tillåts raljera här på forumet!

Real-Robinho:

Det var du som tog upp orättvisa röda kort, remember? Var ju tvungen med att besvara det då med utebliven straff. Och nej, jag ligger inte sömnlös. Barcelona vann ligan överlägset ändå, 12p. Tja egentligen med 18p då man ställde upp med B-lag i de två sista matcherna för att vila spelare inför CL-finalen och antagligen kunde tagit 2 segrar till i ligan. :)
Barcelona Kamelen
2006-07-03 14:29
Ronaldo luiz nazario de lima//
Hah!
Du säger att Ronaldinho gjorde 2 mål och absolut ingenting annat? Såg vi på samma VM?
Han hade lekstuga många stunder med försvararna men det klassas väl in i kategorin "INGET ANNAT"?
Real Madrid Real-Robinho
2006-07-03 14:28
kamelen// haha bakis lr?? förlåt för min inkorekta stavning mister..lite fel får man väl stava efter bara 5 år i landet va=)
2006-07-03 14:27
Jonttee/

Vad är det för skit du snackar??

NR 1 så var det Ronaldo som DOMINERADE VM 2002 och vad gjorde ronaldinho i vm 2002 utan den där misslyckade inlägget som blev mål mot england.

NR 3 efter Ronaldo så var det Rivaldo som var brasiliens bästa spelare med sina 6 mål och 4-5 assist. Ronaldinho gjorde 2 mål 1 på straff mot china INGET ANNAT.

PS: Om man ska räcknas som legend så måste man ta sitt land till ett VM guld som Pele Maradona Romario och ronaldo 2002. Den här VMet skulle va Ronaldinhos då han skulle bli Legend men det blev ingen succe snarare SKANDAL!!!
Barcelona Kamelen
2006-07-03 14:26
Real-Robinho//
My bad, nyvaken =).

Btw. Pucklarna, inte Puklarna.
Herregud.
Real Madrid Real-Robinho
2006-07-03 14:24
Kamelen//

Namn: La Rambla » Svara på inlägg
Sänt: 2006-07-03 14:05:56
Ämne: Suñol_ // det är fel.... (2 inlägg)

...eller så vi slipper utebliven straff och utvisning som Roberto Carlos skulle haft efter den fula kapningen på Eto'o på Bernabeau.

Kanske måste fylla puklarna igen?
Barcelona Kamelen
2006-07-03 14:21
Real-Robinho//
Vadå get over it? Det var ju du som tog upp det.
Real Madrid Real-Robinho
2006-07-03 14:19
jag kan inte läsa nånstanns att jag har skrivit om nnå drömvärning startelvor o grejer...o sen om carlos hade fått rött kort o ni straff hade de gjort dig gladare? hade ni fått fler poäng? ja förstår att kanske ud inte har fått nån sömn de senaste halvåret bara för de men de hade liksom inte spelat nån roll...get over it man;)
Barcelona Jontteee
2006-07-03 14:19
Vad ere för skit att Ronaldinho måste dominera ett VM för att räknas som den bästa genom tiderna?

Han var Brasiliens bästa spelare i VM2002 vore inte det för Ronaldos comeback skulle han vara den personen som alla pratade om, Men nu snackar alla om Ronaldo för att han kom tillbaka o vann skytteligan men delaktig i spelet var han inte..

Måste Ronaldinho dominera två VM i rad t.om TRE!! det har inte ens Maradona gjort så sluta snacka skit om Ronaldinho..
Barcelona La Rambla
2006-07-03 14:16
Haha, ni vann ändå! Det var nog den mest korkade och samtidigt roligaste bortförklaring jag läst.

Alla straffar emot oss? Nu fantiserar du igen. Bara för att upplysa dig, du är på fel forum. Fantasier, drömvärvningar och startelvor brukar diskuteras på det vita forumet. Du har gått vilse. :)
Real Madrid Real-Robinho
2006-07-03 14:12
och vad hade de spelat för roll om roberto carlos hade fått rött o ni straff i första matchen? ni van ju ändå =)
Real Madrid Real-Robinho
2006-07-03 14:10
och så får ni alla era straffar emot er som ni skulle ha fått under hela säsongen när de har blivit hands som en välbetalad dommaare missade
Barcelona La Rambla
2006-07-03 14:05
Ämne: Suñol_ // det är fel....
...eller så vi slipper utebliven straff och utvisning som Roberto Carlos skulle haft efter den fula kapningen på Eto'o på Bernabeau.
Real Madrid Real-Robinho
2006-07-03 14:02
Suñol_ // det är fel av dig att säga "dom beter sig som chelsea" det har varit Florentino Perez o hans grabbar som har bettett sig som chelsea o de är jag inte rädd att erkänna därför hoppas jag på en förståndigare president nu som kan föra upp real igen..jag vill gratulera barcelona för sina 2 fina säsonger o ja hoppas real kommer iform nu o kan ge er lite bättre motstånd...bara vi slipper orättvisa röda kort som senast;)
Barcelona La Rambla
2006-07-03 13:49
Ronaldo luiz nazario de lima:

Eh! Jag behöver inte ta reda på ett skit. Han är en medioker spelare i mina ögon, som inte hade klarat sig i något topplag varken i England, Italien eller Spanien.

Sen behöver jag knappast be dig om lov när jag kritiserar spelare. Entiende?
Barcelona Suñol_
2006-07-03 13:44
Undrar hur många nya spelare vi får se i Madrid nästa år? 7-8 eller...visst dom behöver en generationsväxling men dom beter sig som Chelsea...
2006-07-03 13:42
La rambla//

När du frågar vad klose har gjort förutom VM så har jag svaret på det.

25 mål på 24 matcher i Werder bremen utsedd till Tyska ligans bästa spelare denna sesong!!!

Ta reda på fakta innan du kritiserar spelare
Barcelona La Rambla
2006-07-03 13:27
Ämne: Ronaldinho har skriv....
Allvarligt, börjar bli lite pinsamt med att posta samma inlägg om och om igen. Inte blir saken bättre när man ser samma inlägg på andra lags forum. Du är just en fin culé. :-)~

Riquelme!:

VM är störst, det är inget att hymla med. Har man inte presterat där så lär man inte bli ihågkommen som en av tidernas största, det är det nog ingen som säger emot.
2006-07-03 13:13
Varnad för spam.

/ Redaktionen
Barcelona Ravo
2006-07-03 13:13
Martin F/
Jag vet men jag hejar på dem för decos skull :) inga barca spelare kvar i vm förutom han
Sevilla Riquelme!
2006-07-03 12:35
La Rambla// Menade mer det är med hur stort VM är och så vidare. Som sagt, det är egentligen inte rätt att bedöma under bara 7 matcher. Men det är ju så stort.
Martin F
2006-07-03 12:35
Ravo/
Portugal? Jag gillar inte dem, spelar så svinigt.. dock fint ibland. Personligen hoppas jag på att Frankrike vinner. Zidane är fortfarande bäst i världen, när han spelar som mot Brasilien (obs. är inte Madrid-fan)
Barcelona Ravo
2006-07-03 12:29
fan först så ville jag att henry skulle komma till barca men nu när man har sett hur han spelar i vm så passar han in i Hollywood mer än vad han gör i fotbollen, har aldrig sett honom spela så här, hoppades att spaninen skulle vinna vm för de spelade så fint. nu när även mitt favo lag är borta (Brasilien,spanien, argentina) så hoppas man portugal vinner över hollywood wannabeis
Barcelona La Rambla
2006-07-03 12:14
Ämne: La Rambla//

Nu är....
Jag tycker att jag sammanfattar Ronaldinhos insatser rätt tydligt i tidigare inlägg om du bemödar dig att läsa det.

Visst, VM är rent medialt otroligt stort. Tycker personligen att vissa spelare hypas för mycket bara för att de gjort ett bra VM. Men tar man en spelare som Zidane så är all beröm befogat, han har ju presterat i alla andra möjliga sammanhang och varit dominerande under många år. Men andra spelare som tex Klose, vad har han presterat förut att spela bra under VM? Det är många stora spelare som knappt visat någonting under det här VM:et som tex Lampard, Kaka, Ronaldinho, Totti, Riquelme osv. Men likväl så räknas de som stora stjärnor just för att de håller en hög nivå under stora delar av en lång säsong i sina klubblag. VM handlar om i bästa fall 7 matcher, där form verkligen spelar en stor roll. Då handlar det inte bara om spelarens egna form utan även ett helt lags form.
Annons: