/spanien/barcelona/forum/24325.aspx/spanien/barcelona/forum/24325.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-07-08 00:44
Kamelen:

Ignonera Ronaldo luiz nazario de lima, han är en Real fan, jag förstår inte varför han inte blir bannad.
Barcelona Kamelen
2006-07-07 23:22
Ämne: Turam, Nedved och de....
"det har dom sagt så det finns ingen att dom spelarna ska spela i en annan klubb resten av deras karriär"

Va?! Svenska tack?

Vucinic tror jag defenitivt inte kommer, vi behöver inga mer anfallare. Om han nu trots allt skule komma så rör det sig med största sannorlikhet om ett lån. Men visst, det skulle inte skada med att ha en renodlad centralforward på bänken.
Barcelona EsCúle
2006-07-07 22:25
Enligt spanska tidningen Sport så uppges Barça vara intresserade av Lecces Mirko Vucinic om jag inte har läst helt fel.(se länk)
Real Madrid Ronaldo luiz nazario de lima
2006-07-07 22:25
Turam, Nedved och del pierro ska stanna kvar i juve även om dom går ner till serie C. det har dom sagt så det finns ingen att dom spelarna ska spela i en annan klubb resten av deras karriär
Barcelona La Rambla
2006-07-07 19:58
Har du pratat med honom? Oavsett viket så är inte Rijkaard intresserad av Alves. Zambrotta eller Thuram kan det bli. Tja, det kan också bli så att det inte blir någon. Dyker ett tillfälle upp så försöker man, annars är truppen spikad.
Barcelona Kamelen
2006-07-07 19:57
Madridinho//
Pålitlig källa tack?
Madridinho
2006-07-07 19:55
Dani Alves skriver på för Liverpool om nåra dar
Barcelona Kamelen
2006-07-07 19:53
Fusion//
En ny högerback kommer med största sannorlikhet att anlända. Om det blir Thuram, Alves eller Zambrotta återstår att se.
Real Madrid Fusion
2006-07-07 19:44
Har Barca funderat på att köpa nya spelare än Eidur från Chelsea?
Då menar jag att dem på allvar vill köpa en spelare, och typ inte bara lösa rykten. ;)
Barcelona olimpico
2006-07-07 19:06
Nån som vet hur gammal Giovanni Dos Santos var när Barcelona plockade honom ifrån Rayados? tack för svaret i förväg!

Forza roma!
Barcelona EsCúle
2006-07-07 18:39
La Rambla

Ja, han låter ju hyfsat lovande och vi lär väl få se mer av honom om ett par år. :-)~
Barcelona La Rambla
2006-07-07 18:04
Vi har en ny Guardiola på gång från canteran. Läs själva.

Marc Crosas: The successor of Milla, Guardiola and Xavi.

Marc Crosas is the usual "4" of the Barça academy. He knows where to be placed on the field, how to pass the ball, good vision of the game and a true leader in the teams he plays in.

But it was difficult to get the guy. Espanyol's "spies" found him first and he was playing for the eternal enemy for one month and a half. One of our coaches, Rodolf Borrell went to Vilobí and got impressed by Marc. When we talked to him, the guy and his parents told Barça that they already had an agreement with Espanyol and they didn't want to break it, although the kid is a confessed culé.

But something changed his mind. When he saw the facilities of La Masia everything changed and he wanted to live where his idol Guardiola did. He has declared that this is the "best decision of his life". Marc Crosas played in Barcelona C (Tercera Division) last year, although for his age he should be playing for the Juvenil team. He'll do the pre-season with Barcelona B.

The coaches highlight that he's a very regular player, very good physically and a winning mentality over the average, due to his strong personality on the pitch.
Real Madrid There´s only one Ronaldo
2006-07-07 18:03
Att filma är att sälja sin själ till djävlen. Det är ju så dumt och förstör spelet. Domaren vet får det också mycket svårare att bedöma närkamper när han vet att de flesta spelarna brukar filma. Därför uppstår ju många fler situationer där domaren låter spelet fortsätta även om det borde ha varit frispark eller straff.
När rasismen har utrotats från läktarna borde en nolltolerans mot filmningar ha högsta prioritet.

Och givetvis hade ni rätt och jag fel, får skylla på min svensklärare.
Barcelona La Rambla
2006-07-07 17:58
Du missar forftarande en sak. Det är oärligt och fegt att filma ja, hyckleri är en annan sak. :)

Nog om filmning, alla gör det nog någon gång och alla skulle nog förneka det också och säga att de är ärliga spelare och alltid försöker stå på benen. Hm, ja förutom Drogba då, han erkände ju helt öppet att han filmar. :)
2006-07-07 17:54
Okej efter att noga ha läst ditt senaste ilägg inser jag hur dum i huvet jag är. Klantigt och klumpigt att uppfatta det så, Mitt självförtroende försvann lika snabbt som det kom.
Du har ju helt rätt i att det var ganska vidrigt av Henry att säga så, men det är fortfarande hyckleri att filma också.

I am stupid like a fox
2006-07-07 17:50
okej, knuff eller spark men det är fortfarande filmning om man kastar sig och skriker ut i sina påhittade smärtor. Det är oärligt. Och därmed hyckleri! Är det en knuff eller spark som verkligen fäller en spelare är det ingen filmning.
Barcelona EsCúle
2006-07-07 17:40
There´s only one Ronaldo

Lova dig, det kan jag dock inte göra.Men jag har aldrig sett dom "filma".
Att en spelare inte alltid försöker hålla sig kvar på benen om dom har fått en knuff eller spark, det går inte att ändra på, och det är inte vad jag kallar att filma.
Dock när spelaren bara touchas lätt/snuddas och faller eller rent av trillar utan någon vidröring, det kallar jag att filma.

Och sen som La Rambla säger.
Du har nog missat poängen om vad hyckla betyder.Efter Cl finalen sa han:Jag är ingen kvinna som filmar, jag är en man och jag står upp.Men jag får väl filma i Vm så jag också får vinna någon titel i år.Det är att hyckla, precis som La Rambla sa.
Barcelona La Rambla
2006-07-07 17:40
Messi har mer talang i lilltån än vad hela Podolski har. Alla med lite insikt vet att Messi har varit skadad sen mötet mot Chelsea och var inte helt återställd till VM.

There´s only one Ronaldo:

Du har nog missat poängen. Deco, Ronaldinho eller vem du vill står inte efter en förlust och av bitterhet dissar ett helt lag, eller skryter om vilken man han är. Att han inte är någon kvinna, utan försöker stå upp. Det är att hyckla.

Sen får du gärna visa upp bilder där Guily eller Eto'o filmar för att försöka få någon utvisad eller varnad.
2006-07-07 17:32
EsCúle

Så du kan alltså lova mig att Ronaldinho och Messi aldrig filmat. Att de i alla situationer gör allt för att hålla sig kvar på benen.???

Jag kan garantera dig att det finns ytterst få fotbollspelare som alltid försöker hålla sig kvar på benen.
Man kan även diskutera vad som krävs för att vara en filmning, men när denna diskusion började hanlade det om att Henry är en hycklare. Och om man väljer att inte göra ett ärligt försök att inte trilla när man nuddas av motståndarben, då anser jag att man är en hycklare och filmare.

jag tar tillbaka jämförelsen med Henry och hela barcas trupp och jämför med Deco.
Är inte han en vidrig hycklare som enligt Neros resonemang inte borde ha kommit till barca?
Lacus Clyne
2006-07-07 17:22
Podolski årets unga spelare i VM, förre Messi, Fabregas, C. Ronaldo och Valencia.
Barcelona EsCúle
2006-07-07 17:03
There´s only one Ronaldo

Ska man jämföra en spelare med en hel trupp?
Säg nu en gång när du sett Ronaldinho filma sig till något eller kanske Messi.
Jag kan hålla med dig om att Deco kan fall lätt i vissa situationer men är du snäll och kan nämna några fler.
2006-07-07 16:56
Nemo

Ja inlägget var nog ganska dåligt och otydligt.
Saken som jag fört och främst ville ha sagt var att Henry filmat ett par gånger eller några gånger i sin karriär. Dessa filmningar har blivit kraftigt uppblåsta av media och motståndarfans. Helt plötsligt säger ett Barcafan: "Länktipset, som visar vilken hycklare Thierry Henry är. Tack gode Gud, att han inte skrev på för oss. Puyol hade nog inte varit så förtjust i det".
Alltså Henry är en hycklare efter ett par filmningar.

Jag ber dig nu att räkna upp de offensiva Barcaspelarna som aldrig filmat. Om du hittar fler än en spelare ska du ha mina varmaste gratulationer.

Detta inlägg blev också ganska konstigt men det jag säger är: Henry filmar inte mer än genomsnittet av alla spelarna och särskillt inte mer än genomsnittet på barcas trupp.

Jag håller helt och hållet med om din åsikt om Henry i barca.
Det skulle inte funka med Ronaldiho och Henry.
De flästa är nog mer eller mindre trångsynta när det gäller sina egna och motståndarnas spelare.

Förlåt för mina trångsynta inlägg då. Och Henry är inte mer hycklare än någon annan fotbollsspelare.
Barcelona Nemo
2006-07-07 16:43
There´s only one Ronaldo.

Jag ville aldrig ha Henry. Han skulle bara förstöra vårat perfekt balanserade anfall. En 10:a, en målspottare och en ung talang som är ett komplett komplement till båda.

Okej, så vi ska inte värva Henry för att det redan finns tillräckligt många duktiga filmare i La liga?

Ronaldinho var inte bra i VM, men det har ingen påstått heller. Henry lyckades filma i två livsviktiga situationer varav en var korrekt dömd (straffen mot Portugal), men han föll väldigt, väldigt, väldigt lätt.

Jag gratulerar Frankrike. Men med all respekt. Under VM tycker jag att man ska bortse från klubblag och fokusera det på landet. Då spelar det ingen roll om Raúl gör mål för spanska landslaget.

Men vissa är mer trångsynta än andra. :-)

Nu ska jag ut i det fina vädret. På återhörelse
2006-07-07 16:37
Ämne: Real Madrid kan iofs....
Nemo

Nej varför värva Henry när ni redan har Etoò. Etoò har intet att lära i fråga om sportsligt beteende eller var det tvärtom?

Jag har länge ansett att spanjorerna är de bästa filmarna så varför köpa i henry när det redan finns fullt med proffs i la liga, dessutom för relativt blygsamma summor.

Var var Ronaldinho i VM? Henry spelar i finalen på söndag.
Inget ont om Ronaldinho han är antagligen den bästa spelaren sedan Maradona( möjligen Zidane), men innan han officiellt kan anses vara en av de största genom tiderna måste han leda sitt land till en VM-titel.
Ha en bra dag allt glatt barcafolk!
Barcelona Nemo
2006-07-07 16:06
Real Madrid kan iofs sätta vem dem vill på bänken, dem gör ju lika mycket nytta som på bänken.

Länktipset, som visar vilken hycklare Thierry Henry är. Tack gode Gud, att han inte skrev på för oss. Puyol hade nog inte varit så förtjust i det.

Jag är lite orolig över försäsongen. Våra spelare kommer inte ha någon tid till att vila. Först ska vi till danmark, sedan USA (där VMspelarna ansluter), sedan hem till Barcelona och spela Spanska supercupen två möten med Espanyol, Gamper mot Bayern München, sedan Europeiska supercupen mot Sevilla, efter det är det väl Världssupercupen? Copa Libetadores vinnaren mot CLvinnaren? Rätta mig om jag har fel. Sen har vi en uppskjuten match mot Sevilla i ligan med.

Ligan börjar tidigt för Barcelona, men det är nu det gäller att ha en bred trupp. Jag tror inte vi är lika sårbara för skador längre. Sålänge Puyol, Ronaldinho, Eto'o håller sig friska. Vi har ingen värdig backup för dem
Barcelona EsCúle
2006-07-07 15:31
La Rambla

Alldeles sant det du säger, men frågan är om dem spelarna fortfarande är säkra kort med tanke på ålder och annat.Syftar mest på (Carlos,Emerson) och om han inte väljer att inhandla någon ny striker.
Barcelona La Rambla
2006-07-07 15:17
Så här ligger det till. Real är alldeles för fega och rädda att bygga ett lag från scratch. De vågar inte annat än att köpa färdiga spelare för de måste ha in en titel till nästa säsong annars blir det nog upplopp på Santiago B. De har inte tiden och tålamodet. Därför lär Galactico-filosofin fortsätta. Sen när har Capello byggt ett lag enbart av talanger? Han satsar bara på säkra kort det vet alla.
Barcelona EsCúle
2006-07-07 15:14
La Rambla

Okej.

Ja, det verkar ju lite underligt.Nu när han har sagt att Carlos inte ska säljas och Cicinho ingår i hans planer så kan jag hålla med dig om att fler ytterbacker inte krävs..Tror knappast att han skulle sitta på bänken.Eller ska Carlos vara back-up för Zambrotta? Jag fattar inte.

Ja, man kan ju hoppas att han drar med sig en sliten Emerson som är i sina sista dagar istället för Cesc som har en otroligt ljus framtid framför sig.Och Cannavaro som visserligen är en av världens bästa mittbackar men troligt inte har mer änn drygt 2 bra säsonger kvar framför sig.
Barcelona La Rambla
2006-07-07 15:03
EsCúle:

Det däremot vågar jag inte uttala mig om, bara ha förhoppningar om. Men det verkar ju lite lustigt, då R Carlos tydligen ingår i Capellos planer. Så lär ju även Cicinho göra. Så hur många ytterbackar ska de ha? Det börjar redan skrivas om en ny Galatico-period i Real. Nu ska stjärnor in igen. Raul ska återfödas, de funderar på att försöka övertala Zidane att fortsätta. Sen om Cannavaro, Emerson och Zambrotta köps in så fortsätter de ju bara som de gjort de senaste åren, värvar spelare som är i slutet av sina karriärer. Låt oss hoppas. :)
Barcelona EsCúle
2006-07-07 14:59
La Rambla

Okej.Om Milan skulle få stanna kvar i Seria A vilket inte är så troligt, men skulle då Milan gå före Barcelona om jag har fattat rätt?

Om då Milan skulle åka ner som är ganska troligt, då är det väl Barcelona som ligger bäst till? Eller ?
Annons: