/spanien/barcelona/forum/24322.aspx/spanien/barcelona/forum/24322.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-07-04 18:48
Visst är Miguel bra, riktigt bra tom. Men personligen tycker jag inte man ska jaga honom, han verkar trivas i Valencia och har inte uttryckt några önskemål om att vilja röra på sig. Hade då hellre sett en värvning av Alves men honom slarvade man bort ju.

Nu hoppas jag på Zambrotta, den perfekta värvningen. Läste någonstans att Juventus själva tog initiativet till att han skulle till Barcelona. Antingen skulle man låna ut honom på 1 år, eller sälja och då få rätten till att köpa tillbaka honom senare. Hur mycket sanning det ligger i det vet jag ej. Nu när Capello troligtvis skriver på för Real så är väl risken större att han tar med sig Zambrotta.

Mascherano skulle man fan satsa allt krut på. Tänk att skola in honom som pivote under 1 år och så tar han över efter Edmilson. Drömvärvning!
Barcelona Nemo
2006-07-04 18:48
Jag förstår inte en grej, flyttas alla klubbar som har varit med i mutskandalen ner, hur attraktiv kommer Serie A att bli? (inte för att den är särskilt attraktiv, men...)
Barcelona EsCúle
2006-07-04 18:37
Ja, Miguel har övertygat under vm och hans marknadsvärde har sannerligen höjts ett par hekto.Men jag tror nog att Laporta och gänget kan rassla fram pengar om dem vill ha honom på allvar.

Han skulle vara den perfekta värvningen enligt mig, så slå till nu Laporta. :-)~
Barcelona Schubert
2006-07-04 18:36
Är det nån som har koll på vad som händer med Mascherano? Han är ju alldeles för bra för att inte spela i en av Europas bästa klubbar.
Barcelona Señor Cúle
2006-07-04 18:34
Miguel skulle vara en väldigt bra värvning, Men jag tror inte att han kommer eftersom att hans marknadsvärde höjts rejält.
Barcelona La Rambla
2006-07-04 18:21
Detta eviga tjat om vem som var bättre. Presentera klara bevis på vem av de två som var bättre tack! Annars täpp igen om Ronaldinho vs Kaká.
Barcelona tarrak
2006-07-04 18:06
Riquelme/Tror att du blandar ihop mig med någon annan.
Barcelona Schubert
2006-07-04 18:04
Tror åklagarn har tagit i så för att garantera att åtminstone Juve åker ner till Serie B. Det är klassisk "haggling" - man tar i mkt så att man har nåt att ta av när man prutar sen. Sen får dom andra lagen poängavdrag och böter. Det är vad jag tror.
Sevilla Riquelme!
2006-07-04 17:52
tarrak// Hoppar inte du menar Ronaldinho!? Kaka var bättre, Dida var bättre and so on. Ronaldinho var inte bästa brasse, måste till och med Barcasupporters förstå.
Barcelona alk
2006-07-04 16:39
Miguel till barca... det låter heeeeelt Okejjj!!
Barcelona La Rambla
2006-07-04 13:24
Ämne: Juventus till Serie ....
Fel!

Däremot är det åklagaren i rättegången som vill ha ner Juventus i Serie C1. De andra åtalade klubbarna Milan, Fiorentina och Lazio vill han ha ner till Serie B. Alla lagen ska även ha olika poängavdrag om det verkställs. Dom ska komma 10 juli.
Barcelona 19
2006-07-04 13:00
Juventus till Serie C
Barcelona FCB_Petterzzon
2006-07-04 11:38
Fc Barcelona # 20
´
HAHA Real fansen har lite rätt att dinho spelar bara bra mot dåliga lag, mins jag rätt så spelade han riktigt bra mot REAL
Ska man lägga real i gruppen med dåliga lag då?
Det var dom själva som sa det
Barcelona Schubert
2006-07-04 11:10
kungen/ Inte åstadkom ett skit? Blundade du under matcherna eller? Brassarnas spel gick genom honom i gruppspelsmatcherna iaf (dom jag såg). Han hade en mer tillbakadragen roll än den han har i Barca och var klart bra i den, speciellt mot Japan, utan att tokdominera. Men ändå klart bäste brasse i gruppspelet, helt klart.

Vem skulle det annars va? Kaka - borra ner huvet och spring tills du tappar bollen, Ljungberg-style? Tror inte det.
Barcelona tarrak
2006-07-04 11:02
Ja nu får det vara slut på den här Ronaldinho-debatten i detta forumet. De flesta är överrrens om att han var dålig. Dock vet vi alla att det kommer att vara en helt annan Dinho i höst när han spelar i Barca och det är om Barcelona det här forumet handlar om. Som La Rambla sa så finns det ett forum för de som vill diskutera Brasilien.
Barcelona La Rambla
2006-07-04 09:32
Visst ska man kritisera. Men snälla, lite sans och förnuft tack! Här talas det om att hata och annat trams. Väx upp för fan! Dessutom, det här är inte Brasiliens VM-forum utan ett Barça-forum. Vill ni spy galla över Ronaldinhos VM-insats så föreslår jag att ni gör det på brassarnas forum.
Real Madrid Kungen 10000
2006-07-04 09:24
Jag är en Roni-fan. Men han var faktiskt usel under turneringen. Jag menar, han har blivit utsedd till världens bäste 2 år i rad. Det är helt solklart att man ska kritisera honom om han inte åstadkommer ett skit mot lag som Japan,Australien, Ghana och Kroatien. Han är trots allt den bästa så kom inte o säg att de lagen är riktigt bra och så.
Barcelona Schubert
2006-07-04 00:41
Grejen är den att när Maradona ledde Argentina -86 och -90 hade man ett gäng arbetare, Maradona, och ett par målskyttar. (Det är iaf så jag vill minnas det.) Dvs. man hade ett lag som var byggt kring honom och som arbetade stenhårt. Man hade inte ett gäng överskattade glassare utan taktiska anvisningar, som Brasilien -06. Ett sånt lag är det svårare att leda för en stjärna.

Sen är Dinho ingen ledartyp, som Maradona var, det får man inte glömma. Det är både en för- och en nackdel. En nackdel kanske så tillvida att han inte tar tag i ett kaoslag som det här brasselaget. Men en fördel iom att hans personlighet inte blir så förkrossande som en storstjärnas annars kan bli.

Riktiga storstjärnor som Cruyff, Beckenbauer, Maradona, som också var stora personligheter, kan nästan skrämma andra spelare i laget med sin personlighet. Så inte med Dinho som mer är "en i gänget". Koll på ffa Deco hur han tar tag i Dinho rent handgripligt i vissa situationer och talar med honom (alltid vänskapligt men ändå). Sånt skulle man inte se med dom jag nämnde ovan; dom skulle inte ta det. Det kan på sikt förstöra lagsammahållningen: det blir en "one-man-show".
Barcelona hammabarça
2006-07-04 00:39
Ämne: hammabarca//

Om r....
Vem presterade i Brasilien då? Ska du säga Ronaldo för att han gjorde 3 mål? den där tjockisen löpte 5 ggr under hela vm och det ända han tänkte på var att göra mål, för sig själv! Inte för Brasilien. Dessutom hjälpte alla till för att han skulle få ta det rekordet, i övrigt var han rent ut sagt skit. Svårt att bara stå och vänta på bollen, ps såg du hur inspirerad han blev när han såg mcdonalds reklamen..
Barcelona Fc Barcelona # 20
2006-07-04 00:32
Ämne: Brasilien är inte vä....håller med dig . vfö just ronaldinho oki det var han som skulle leda laget till vm guld men det krävs faktist 11 spelare för att lyckas
Barcelona Schubert
2006-07-04 00:31
Zidane var inget vidare i gruppspelet, glöm inte det. Har inte sett de senaste matcherna, men gruppspelet måste vägas in i bedömningen av den totala insatsen i VM.

Hoppas att Deco tar revansch för sin klubbkompis räkning i semin. Brassarna hade behövt Deco förresten.
2006-07-04 00:31
Ronaldo luiz nazario de lima vi har redan förstått att du hatar ronaldinho
Real Madrid Ronaldo luiz nazario de lima
2006-07-04 00:30
hammabarca//

Om ronaldinho spelar så här dåligt i barca så skulle du oxo hatat han d garanterar jag
Barcelona hammabarça
2006-07-04 00:23
Brasilien är inte värda Ronaldinho. Bränna ner hans staty är att passera gränsen med hundratals mil. Visst han presterade inte under VM men att göra honom ansvarig är patetiskt. Nu får han komma tillbaka till Barcelona där han är älskad och uppskattad både som spelare och person. Visca Barça y Visca Ronaldinho!
Real Madrid alex163 [ Ramos y Seitaridis ]
2006-07-04 00:06
Måste bara säga att jag gillar Laporta jävligt mycket. Han har tagit upp Barcelona från den situationen ni befann er på och gjort till världens bästa klubb. Han har inlett ett sammarbete där ni inte tjänar pengar på det utan för att stödja andra.
Måste bara säga: Tummen upp för Laporta, ändå om jag tycker att han är skum. Varje gång Barcelona ligger under eller att det är lika och han kommer och sätter sig försent blir det alltid mål. :)
2006-07-04 00:00
ahaha vilken låg nivå det är i real forumet
Ex. 1

abowwwwwwwwwwwwwww vad gjorde RONALDOOOO ME PUYOL. MOTTA O VALDESS..HAN GJORDE SÅ ATT MOTTA FICK KRAMMPPPPPPPPPPPP

ex 2. Ronaldinho spelar bara bra mot dåliga lag som malaga
Barcelona La Rambla
2006-07-03 23:37
FCB_Petterzzon:

Det ryktas att Marc Valiente ska upp in i truppen till den här säsongen ja. Vi får väl se vad som händer med tranfsers först, om det nu blir några.

Damiá är nog utlånad en säsong till om jag inte minns fel.
Real Madrid Ronaldo luiz nazario de lima
2006-07-03 23:34
Besvikelsen var enorm i Brasilien när landslaget inte mäktade med mer än en kvartsfinal i VM. Speciellt mycket kritik har riktats mot Ronaldinho.

I staden Chapeco gick det så långt att en sju meter hög staty av den leende Barcelona-stjärnan brändes upp av arga fans.
Statyn, som är gjort av kåda och järn, restes som en hyllning efter att Ronaldinho blivit utsedd till världens bästa fotbollsspelare för två år sedan.

HAN FÖRTJÄNAR DET ENLIGT MIG!!!
Barcelona La Rambla
2006-07-03 23:33
Fc:

Det skulle smaka mumma. :)

Azul:

Låt jepparna som kritiserar el rey ha sin lilla julafton. Det kommer bara att göra honom än mer revanschsugen och vilja vinna ännu mer med Barça. Han kommer att ge svar på tal, är det någon som tvivlar? Personligen struntar jag fullkomligt i om han inte lyckades i VM med Brazil. Så länge han gör magi på Camp Nou är jag nöjd.
Barcelona FCB_Petterzzon
2006-07-03 23:31
La Rambla

Kommer han upp i truppen detta året?

Vad tror ni om Damiá, han kommer tillbaka efter sitt år i racing satander, jag tycker dom ska ge Damiá en chans(spelaren som aldrig gjort en dålig match i barca tröjan)
Annons: