/spanien/barcelona/forum/24321.aspx/spanien/barcelona/forum/24321.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smoking Bianco Per Sempre
2006-07-03 23:07
@ Nemo

1) Målet kom mot Kroatien.

2) Hans framspelning/frispelning fram till/av Ronaldos rekord var utsökt.

3) Han betydde betydligt mer i anfallsväg för Brasilien än var den bleke Ronaldinho gjorde.

Det må göra ont att inse, men Ronaldinho var en besvikelse.

Väl mött!
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-07-03 23:06
Herregud, visst var Ronaldinho en besvikelse i VM men man ska inte överdriva. Zidane gör en mycket bra turnering men det gör honom inte världens bästa spelare. Man ska kolla på hela säsongen och inte bara en enskild turnering. Vad gjorde Zidane i CL? Nej Ronaldinho är och förblir världens bästa spelare.

Sen ska folk här inne i SF ha en sak klart för sig, Ronaldo sprang aldrig ”ifrån” Puyol vid 1-1 målet (senaste El Classico), utan han sprang ifrån Motta som i samma skedde fick kramp.

Nu till Real och deras nya president. Skäms han inte? Vart är Kaka? Skulle inte han vara ”klar” i samma sekund som han blev vald till president?
Barcelona Nemo
2006-07-03 22:59
Smoking Bianco Per Sempre

Det måste jag ha missat. Förutom ett mål mot Japan så gjorde Kaka' inte särskilt mycket.
Barcelona Schubert
2006-07-03 22:55
Missade tvärr brassarnas två sista matcher men tyckte Dinho var brassarnas bäste i gruppspelet, även om han inte var på topp. Kaka däremot var en besvikelse då, gjorde ett snyggt mål men inget mer.

Snacket om att det här visar på "Eto'os storhet" pga "hans löpningar" köper jag inte alls. Giuly och Larsson löper också mycket. Fan, Mattias Jonson löper. Vem som helst kan väl löpa, det är ingen konst. En spelare är inte stor bara för att han löper. Eto'o är en bra spelare men han är det inte för att han löper i djupled: det gör tusentals spelare.
Barcelona Smoking Bianco Per Sempre
2006-07-03 22:49
@ Nemo

Hur dålig än Kaká var i VM överglänste han Ronaldinho, och det med råge.

Mvh:
Celta Vigo Diego Placente
2006-07-03 22:33
Han kanske är Navido?
Barcelona rico
2006-07-03 22:31
Ämne: Snubblade in här och....
"Varför har du en Barca-tröja på dig f.ö.? Man sågar inte sin bästa spelare om man har någon sorts känslor för sitt lag."

Det är ju för att *Ronaldo luiz nazario de lima* inte är nån Barça fan utan han är en så kallad Real Madrid medgångs supporter och bara hejar på dom när RONALDO gör mål osv...ja har sett honom flera ggr i real forumet och där gör han inte heller nån nytta i den forumet än att bara provocera..

Red.
Varför bannar ni inte bara honom när det är så tydligt vad han är ute efter???
Celta Vigo Diego Placente
2006-07-03 22:21
Nemo///

Kaka' (förutom ett mål mot Japan), Totti (Dock en skada, men vem bryr sig), Adriano( Totalt jävla usel) Zlatan (Kommentarer är överflödiga) Lampard (Straffmissen mot Portugal säger det mesta)

Ut med Totti och in med Rooney
Barcelona Nemo
2006-07-03 22:03
Istället för att tjata, kan vi ju ägna en tanke åt en hemsk händelse i Valencia. Tunnelbanetåg spårade ur och över 30 personer är döda och 21 personer skadade.

Barcelona Tompa
2006-07-03 21:52
Ett himmla tjat om Ronaldinhos svaga insats i VM.

Visst, han var dålig, t.om riktigt dålig. Men varför inte gnälla mer på Ronaldo, Kaká, Roberto Carlos etc, etc? Känns som de flesta som gnäller riktigt högljutt över Dinhos svaga VM-spel bara vill försöka provocera.
Barcelona Vzzzzbx
2006-07-03 21:49
Att va lika stor som George Best e väl inte så himla dåligt.... Bara han inte blir så känd av samma anledningar... O jämföra Ronaldinho med Ronaldo, Pele, o Maradona e väl lite fel.... Ronaldinhos storhet ligger i spelupbygge o framspelningar.... De andra va ju målgörare om jag inte har fel...
Real Madrid Ronaldo luiz nazario de lima
2006-07-03 21:26
aa Ronaldinho kan bli lika stor som george best men han bli knappst lika stor som Romario pele maradona ronaldoo
Barcelona lloliii
2006-07-03 21:18
visst ronaldinho var dålig i VM, men man behöver inte glänsa i Vm för att bli en legend. George Best spelade aldrig ett VM man alla minns han en då
Barcelona Fc Barcelona # 20
2006-07-03 20:32
undrar varför vissa av mina inlägg försvinner ibland
Abgar B.
2006-07-03 19:48
Real fansen har förträngt de tre senaste säsongerna, frågar man dom om 2006,2005 och 2004 har dom ingen aning om vad som skedde då.
Barcelona tarrak
2006-07-03 19:34
Märks att marängerna förträngt förra säsongen och kaxat upp sig igen. Nu kommer dessa bananflugor vara här och irritera fram tills någon gång i november då vi har hängt av dem i ligan. sedan kan vi få lite högre nivå igen på det här forumet.

Till alla maränger: Ja Ronaldinho och alla andra Barcaspelare är så jävla dåliga. Men Barcelona är ändå ett så jävla mycket bättre LAG än eran skitklubb och det är vad som räknas. Förlåt, jag glömde att hälften av er bara är Ronaldofans.
Barcelona Nemo
2006-07-03 19:16
Alla här, och hela fotbollsvärlden kan instämma att Ronaldinho var dålig i VM. Vissa använder totalt värdelös, och andra använder katastrofal. Men även fall pressen är stor på Ronaldinho, så finns det flera stjärnor som inte presterade skvatt mera. Kaka' (förutom ett mål mot Japan), Totti (Dock en skada, men vem bryr sig), Adriano( Totalt jävla usel) Zlatan (Kommentarer är överflödiga) Lampard (Straffmissen mot Portugal säger det mesta)

Och att vi ska ifrågasätta Ronaldinhos kvalitéer är nog helt fel, det finns spelare som inte presterar på flera säsonger som inte alls får lika stor uppståndelse. Reallägret vet exakt vad jag pratar om. Raúl. En spelare som inte gör något vettigt på 3 säsonger förtjänar inte att spela i någon klubb i hela världen.

Zizou-Mano;

Lägg till 2 ligaguld och en CLtitel så skulle jag bli nöjd, sedan kan vi ju inte glömma FIFA player of the year två år i rad heller.

Les Rambles historik;

Pinsamma lista;
1; Forca Blaugrana (Ni vet han som fick Kharles avstängd)
2; Zizou-Mano
3; Alla Real Madrifans
Barcelona SaMii^
2006-07-03 18:08
Men snälla, de här med ronaldinho börja gå för långt. Visst Ronaldo dominerade vm 2002, vet alla varför ? För då var Brasilien mer som ett lag, enligt mig så har inte parreria lyckats med de scolari gjorde..

Jag förstår bara inte att andra fans kan komma in i vårt forum och KRITISERA ronaldinho ? vad har det med oss culés att inte Ronaldinho prestera som vi är vana och se i Barcelona ?.. ska jag vara ärlig så skiter jag nästan i vad han prestera i Brazil, Huvudsaken han gör det i Barcelona som är så mkt bättre än Brasilien, där vi har en Eto'o, Messi som löper 10 ggr mer än vad Ronaldo adriano gör ?

att man ska vinna ett VM för att bli historisk är bullshit.. drar man Hem ligan + cl några gånger så räknas det mer tkr jag iaf=) men alla har sin åsikt om de, och ronaldinho har 1 vm till på sig, och tkr verkligen vi inte ska glömma allt han har gjort nu innan VM, alla utmärkelser alla passningar hans glada leende hans viktiga mål.. Ronaldinho är NMR 1 that's it... så nu ska vi culés njuta några år framöver av RONALDO DE ASSIS MORRERIA !!!

visca el barca, visca Ronaldinho
Sevilla Riquelme!
2006-07-03 17:46
Suñol_// Ja, det är orättvist att säga att Real beter sig som Chelsea, dvs det är orättvist mot Chelsea som köpt mycket ungt och spelare som inte är några "galaticos" utan passar in i laget. Real Madrid har värvart spelare. Chelsea har värvat ett lag.

Ronaldinho var ju klart bättre i 2002 än 2006. Men det var nu han hade pressen att prestera, det är då det visar sig som bäst tycker jag. Nåväl, Ronaldo och Rivaldo var kanske strået vassare men han var ändå grym, fast relativt okänd.
Krönika Evasive Action
2006-07-03 16:37
Snubblade in här och ser debatten.

Pardon my french, men vem fan bryr sig? Jag har hellre ett lag med "medelmåttor" som vinner ligan och CL än en massa "legender" som underpresterar.

Ronadinho har inte lika tunga landslagmeriter som Ronaldo och Zidane. So what? Vilka vann ligan och CL i år? Den dagen meriter dikterar framtida ligamästare vill jag ha sådana i mitt lag. Hur andra ser på "mina" spelare rör mig inte i ryggen så länge mitt lag vinner.

Ronaldo luiz nazario de lima// Nej, det här är inte ett diktaturforum. Vet du över huvudtaget vad en diktatur är?

Varför har du en Barca-tröja på dig f.ö.? Man sågar inte sin bästa spelare om man har någon sorts känslor för sitt lag.
2006-07-03 16:25
Håll godtagbar nivå på diskussionen så går det an, annars får det vara.

/ Redaktionen
Redaktionen
2006-07-03 16:15
Skärpning i forumet nu. Hjälper inte resningen av inlägg kommer folk åka för minsta lilla övertramp.

10Zidane10: Ser vi på redax dig härja härinne en gång till så kommer vi se till att du försvinner för gott från SF. Då talar vi inte om någon simpel ip-spärr...
Abgar B.
2006-07-03 15:48
Det roligaste med situationen i Madrid är att nästan inga av löftena kommer att infrias. 10Zidane10 är lite speciell då jag hade en diskussion via pm med honom där jag förklarade att Real inte ens är topp 20 inom fotbollen längre. Han svarade med att marängerna varit bäst en gång i tiden. Skit i vad han skriver.
Barcelona AzulGrana.
2006-07-03 15:32
10Zidane10 /
Jag kan säga som så här, att jag skiter i hur du ser ut, hur du låter, osv. Men du har verkligen visat hur patetisk och omogen du är. Det är ca.0,2 % av alla 200 maränger som är inne i VÅRAT forum som verkligen går att prata / diskutera med!

Håll er till erat egna forum!

Siempre Barca!
Barcelona La Rambla
2006-07-03 14:30
Skandal är det väl snarare att du tillåts raljera här på forumet!

Real-Robinho:

Det var du som tog upp orättvisa röda kort, remember? Var ju tvungen med att besvara det då med utebliven straff. Och nej, jag ligger inte sömnlös. Barcelona vann ligan överlägset ändå, 12p. Tja egentligen med 18p då man ställde upp med B-lag i de två sista matcherna för att vila spelare inför CL-finalen och antagligen kunde tagit 2 segrar till i ligan. :)
Barcelona Kamelen
2006-07-03 14:29
Ronaldo luiz nazario de lima//
Hah!
Du säger att Ronaldinho gjorde 2 mål och absolut ingenting annat? Såg vi på samma VM?
Han hade lekstuga många stunder med försvararna men det klassas väl in i kategorin "INGET ANNAT"?
Real Madrid Real-Robinho
2006-07-03 14:28
kamelen// haha bakis lr?? förlåt för min inkorekta stavning mister..lite fel får man väl stava efter bara 5 år i landet va=)
2006-07-03 14:27
Jonttee/

Vad är det för skit du snackar??

NR 1 så var det Ronaldo som DOMINERADE VM 2002 och vad gjorde ronaldinho i vm 2002 utan den där misslyckade inlägget som blev mål mot england.

NR 3 efter Ronaldo så var det Rivaldo som var brasiliens bästa spelare med sina 6 mål och 4-5 assist. Ronaldinho gjorde 2 mål 1 på straff mot china INGET ANNAT.

PS: Om man ska räcknas som legend så måste man ta sitt land till ett VM guld som Pele Maradona Romario och ronaldo 2002. Den här VMet skulle va Ronaldinhos då han skulle bli Legend men det blev ingen succe snarare SKANDAL!!!
Barcelona Kamelen
2006-07-03 14:26
Real-Robinho//
My bad, nyvaken =).

Btw. Pucklarna, inte Puklarna.
Herregud.
Real Madrid Real-Robinho
2006-07-03 14:24
Kamelen//

Namn: La Rambla » Svara på inlägg
Sänt: 2006-07-03 14:05:56
Ämne: Suñol_ // det är fel.... (2 inlägg)

...eller så vi slipper utebliven straff och utvisning som Roberto Carlos skulle haft efter den fula kapningen på Eto'o på Bernabeau.

Kanske måste fylla puklarna igen?
Annons: