/spanien/barcelona/forum/24318.aspx/spanien/barcelona/forum/24318.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Schubert
2006-07-04 00:41
Grejen är den att när Maradona ledde Argentina -86 och -90 hade man ett gäng arbetare, Maradona, och ett par målskyttar. (Det är iaf så jag vill minnas det.) Dvs. man hade ett lag som var byggt kring honom och som arbetade stenhårt. Man hade inte ett gäng överskattade glassare utan taktiska anvisningar, som Brasilien -06. Ett sånt lag är det svårare att leda för en stjärna.

Sen är Dinho ingen ledartyp, som Maradona var, det får man inte glömma. Det är både en för- och en nackdel. En nackdel kanske så tillvida att han inte tar tag i ett kaoslag som det här brasselaget. Men en fördel iom att hans personlighet inte blir så förkrossande som en storstjärnas annars kan bli.

Riktiga storstjärnor som Cruyff, Beckenbauer, Maradona, som också var stora personligheter, kan nästan skrämma andra spelare i laget med sin personlighet. Så inte med Dinho som mer är "en i gänget". Koll på ffa Deco hur han tar tag i Dinho rent handgripligt i vissa situationer och talar med honom (alltid vänskapligt men ändå). Sånt skulle man inte se med dom jag nämnde ovan; dom skulle inte ta det. Det kan på sikt förstöra lagsammahållningen: det blir en "one-man-show".
Barcelona hammabarça
2006-07-04 00:39
Ämne: hammabarca//

Om r....
Vem presterade i Brasilien då? Ska du säga Ronaldo för att han gjorde 3 mål? den där tjockisen löpte 5 ggr under hela vm och det ända han tänkte på var att göra mål, för sig själv! Inte för Brasilien. Dessutom hjälpte alla till för att han skulle få ta det rekordet, i övrigt var han rent ut sagt skit. Svårt att bara stå och vänta på bollen, ps såg du hur inspirerad han blev när han såg mcdonalds reklamen..
Barcelona Fc Barcelona # 20
2006-07-04 00:32
Ämne: Brasilien är inte vä....håller med dig . vfö just ronaldinho oki det var han som skulle leda laget till vm guld men det krävs faktist 11 spelare för att lyckas
Barcelona Schubert
2006-07-04 00:31
Zidane var inget vidare i gruppspelet, glöm inte det. Har inte sett de senaste matcherna, men gruppspelet måste vägas in i bedömningen av den totala insatsen i VM.

Hoppas att Deco tar revansch för sin klubbkompis räkning i semin. Brassarna hade behövt Deco förresten.
2006-07-04 00:31
Ronaldo luiz nazario de lima vi har redan förstått att du hatar ronaldinho
Real Madrid Ronaldo luiz nazario de lima
2006-07-04 00:30
hammabarca//

Om ronaldinho spelar så här dåligt i barca så skulle du oxo hatat han d garanterar jag
Barcelona hammabarça
2006-07-04 00:23
Brasilien är inte värda Ronaldinho. Bränna ner hans staty är att passera gränsen med hundratals mil. Visst han presterade inte under VM men att göra honom ansvarig är patetiskt. Nu får han komma tillbaka till Barcelona där han är älskad och uppskattad både som spelare och person. Visca Barça y Visca Ronaldinho!
Real Madrid alex163 [ Ramos y Seitaridis ]
2006-07-04 00:06
Måste bara säga att jag gillar Laporta jävligt mycket. Han har tagit upp Barcelona från den situationen ni befann er på och gjort till världens bästa klubb. Han har inlett ett sammarbete där ni inte tjänar pengar på det utan för att stödja andra.
Måste bara säga: Tummen upp för Laporta, ändå om jag tycker att han är skum. Varje gång Barcelona ligger under eller att det är lika och han kommer och sätter sig försent blir det alltid mål. :)
2006-07-04 00:00
ahaha vilken låg nivå det är i real forumet
Ex. 1

abowwwwwwwwwwwwwww vad gjorde RONALDOOOO ME PUYOL. MOTTA O VALDESS..HAN GJORDE SÅ ATT MOTTA FICK KRAMMPPPPPPPPPPPP

ex 2. Ronaldinho spelar bara bra mot dåliga lag som malaga
Barcelona La Rambla
2006-07-03 23:37
FCB_Petterzzon:

Det ryktas att Marc Valiente ska upp in i truppen till den här säsongen ja. Vi får väl se vad som händer med tranfsers först, om det nu blir några.

Damiá är nog utlånad en säsong till om jag inte minns fel.
2006-07-03 23:34
Besvikelsen var enorm i Brasilien när landslaget inte mäktade med mer än en kvartsfinal i VM. Speciellt mycket kritik har riktats mot Ronaldinho.

I staden Chapeco gick det så långt att en sju meter hög staty av den leende Barcelona-stjärnan brändes upp av arga fans.
Statyn, som är gjort av kåda och järn, restes som en hyllning efter att Ronaldinho blivit utsedd till världens bästa fotbollsspelare för två år sedan.

HAN FÖRTJÄNAR DET ENLIGT MIG!!!
Barcelona La Rambla
2006-07-03 23:33
Fc:

Det skulle smaka mumma. :)

Azul:

Låt jepparna som kritiserar el rey ha sin lilla julafton. Det kommer bara att göra honom än mer revanschsugen och vilja vinna ännu mer med Barça. Han kommer att ge svar på tal, är det någon som tvivlar? Personligen struntar jag fullkomligt i om han inte lyckades i VM med Brazil. Så länge han gör magi på Camp Nou är jag nöjd.
Barcelona FCB_Petterzzon
2006-07-03 23:31
La Rambla

Kommer han upp i truppen detta året?

Vad tror ni om Damiá, han kommer tillbaka efter sitt år i racing satander, jag tycker dom ska ge Damiá en chans(spelaren som aldrig gjort en dålig match i barca tröjan)
2006-07-03 23:29
la rambla kanske blir vår nya Puyol
Barcelona AzulGrana.
2006-07-03 23:22
Håller med Rambla.

Una cosa que nunca me olvidaré; när stora delar utav santiago bernabeu stod upp och apploderade åt Ronnie.
Barcelona La Rambla
2006-07-03 23:19
Till lite trevligare saker istället.

Anledningen till varför Rijkaard anser sig inte behöva köpa någon mittback är en 19-åring vid namn Marc Valiente. En canterano som gått genom Barças olika ungdomslag och nu spelar i Barça B. Tydligen ska Rijkaard ha sett tillräckligt av Valiente för att ta upp honom till A-truppen.

184 cm lång, snabb, bra i positionsspelet och ett lungt temperament har tydligen imponerat tillräckligt på Rijkaard. Han väger visserligen bara 71 kg så han får nog lägga på sig några kilo om han ska tampas med anfallare i La liga.

Låter lovande. :)
Barcelona La Rambla
2006-07-03 23:10
Herregud, spelar det någon roll vem som var bättre än den andre? Lite sandlådenivå nu.
Barcelona Smoking Bianco Per Sempre
2006-07-03 23:07
@ Nemo

1) Målet kom mot Kroatien.

2) Hans framspelning/frispelning fram till/av Ronaldos rekord var utsökt.

3) Han betydde betydligt mer i anfallsväg för Brasilien än var den bleke Ronaldinho gjorde.

Det må göra ont att inse, men Ronaldinho var en besvikelse.

Väl mött!
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-07-03 23:06
Herregud, visst var Ronaldinho en besvikelse i VM men man ska inte överdriva. Zidane gör en mycket bra turnering men det gör honom inte världens bästa spelare. Man ska kolla på hela säsongen och inte bara en enskild turnering. Vad gjorde Zidane i CL? Nej Ronaldinho är och förblir världens bästa spelare.

Sen ska folk här inne i SF ha en sak klart för sig, Ronaldo sprang aldrig ”ifrån” Puyol vid 1-1 målet (senaste El Classico), utan han sprang ifrån Motta som i samma skedde fick kramp.

Nu till Real och deras nya president. Skäms han inte? Vart är Kaka? Skulle inte han vara ”klar” i samma sekund som han blev vald till president?
Barcelona Nemo
2006-07-03 22:59
Smoking Bianco Per Sempre

Det måste jag ha missat. Förutom ett mål mot Japan så gjorde Kaka' inte särskilt mycket.
Barcelona Schubert
2006-07-03 22:55
Missade tvärr brassarnas två sista matcher men tyckte Dinho var brassarnas bäste i gruppspelet, även om han inte var på topp. Kaka däremot var en besvikelse då, gjorde ett snyggt mål men inget mer.

Snacket om att det här visar på "Eto'os storhet" pga "hans löpningar" köper jag inte alls. Giuly och Larsson löper också mycket. Fan, Mattias Jonson löper. Vem som helst kan väl löpa, det är ingen konst. En spelare är inte stor bara för att han löper. Eto'o är en bra spelare men han är det inte för att han löper i djupled: det gör tusentals spelare.
Barcelona Smoking Bianco Per Sempre
2006-07-03 22:49
@ Nemo

Hur dålig än Kaká var i VM överglänste han Ronaldinho, och det med råge.

Mvh:
Celta Vigo Diego Placente
2006-07-03 22:33
Han kanske är Navido?
Barcelona rico
2006-07-03 22:31
Ämne: Snubblade in här och....
"Varför har du en Barca-tröja på dig f.ö.? Man sågar inte sin bästa spelare om man har någon sorts känslor för sitt lag."

Det är ju för att *Ronaldo luiz nazario de lima* inte är nån Barça fan utan han är en så kallad Real Madrid medgångs supporter och bara hejar på dom när RONALDO gör mål osv...ja har sett honom flera ggr i real forumet och där gör han inte heller nån nytta i den forumet än att bara provocera..

Red.
Varför bannar ni inte bara honom när det är så tydligt vad han är ute efter???
Celta Vigo Diego Placente
2006-07-03 22:21
Nemo///

Kaka' (förutom ett mål mot Japan), Totti (Dock en skada, men vem bryr sig), Adriano( Totalt jävla usel) Zlatan (Kommentarer är överflödiga) Lampard (Straffmissen mot Portugal säger det mesta)

Ut med Totti och in med Rooney
Barcelona Nemo
2006-07-03 22:03
Istället för att tjata, kan vi ju ägna en tanke åt en hemsk händelse i Valencia. Tunnelbanetåg spårade ur och över 30 personer är döda och 21 personer skadade.

Barcelona Tompa
2006-07-03 21:52
Ett himmla tjat om Ronaldinhos svaga insats i VM.

Visst, han var dålig, t.om riktigt dålig. Men varför inte gnälla mer på Ronaldo, Kaká, Roberto Carlos etc, etc? Känns som de flesta som gnäller riktigt högljutt över Dinhos svaga VM-spel bara vill försöka provocera.
Barcelona Vzzzzbx
2006-07-03 21:49
Att va lika stor som George Best e väl inte så himla dåligt.... Bara han inte blir så känd av samma anledningar... O jämföra Ronaldinho med Ronaldo, Pele, o Maradona e väl lite fel.... Ronaldinhos storhet ligger i spelupbygge o framspelningar.... De andra va ju målgörare om jag inte har fel...
2006-07-03 21:26
aa Ronaldinho kan bli lika stor som george best men han bli knappst lika stor som Romario pele maradona ronaldoo
Barcelona lloliii
2006-07-03 21:18
visst ronaldinho var dålig i VM, men man behöver inte glänsa i Vm för att bli en legend. George Best spelade aldrig ett VM man alla minns han en då
Annons: