/spanien/barcelona/forum/24316.aspx/spanien/barcelona/forum/24316.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2006-09-28 11:37
Eto'o var väl den sista spelaren man ville ha långtidsskadad, det här känns väldigt tungt. Jag som trodde att han var immun mot skador.

Jag har tidigare sagt att jag ville hålla Saviola utanför truppen, men jag är inte sämre än att jag kan vända kappan efter vinden och anser att han ska vara första alternativet som Sammys ersättare. Jag tror att han kan göra ett nästan lika bra jobb
Barcelona Qani
2006-09-28 11:34
har jag sakt jag är hans advoka?Nej då så ******

och jag har inte ens attackerat dig, blev bara förvånad hur du börja kritisera mister själv tycker jag att han är en av världens bästa tränare!"bara vanliga byten in med en anfallare" men förlåt in och ut med en anfallare lede till ett mål ärta, vem gjorde målet igår? messi anfallare. ja kan hålla med dig att han ska byta ut en back när det ser dåligt ut istället för att ta ut en anfallare mot en annan anfalalre

Hoppas saviola får speltid nu när Eto`o är borta hur länge blir han borta föresten?2-3 månader?
nu får vi se vad Gudjohnsen's går för da
Barcelona Jontteee
2006-09-28 11:33
Nu måste Dinho verkligen höja sig när Etoo är borta, han kan inte sova längre..

Jag tycker oxå att Saviola borde ersätta Etoo, tror att han har mer glöd i skorna än Eddy.

Juste en sak Zambrottas 10min som vänsterback igår va dom bästa han har gjort i Barca tröja..
Barcelona Mot Nya Tider
2006-09-28 11:32

Barcelona kan inte alltid 'Joga Bonito', det måste man förstå, speciellt vi Barcelona-supportrar. Vi spelade bortamatch igår mot ett starkt tyskt lag som var väldigt tända och sugna. Man vinner inte de där matcherna så lätt, utan man måste kriga väldigt hårt. Vi har väldigt skickliga spelare i vårt lag, men det är inte varje dag som alla passar och mottagningar stämmer, det såg vi igår. 1-1? En mycket viktig poäng för Barcelona. Det kunde tom varit 1-2. ( Messis soloräd som målvakten räddade)

Hemma kan jag garantera er att det kommer se helt annorlundare ut:- Barcelona kommer inte ge bort nåt gratis till Werder Bremen.

Ang; Samuel Eto'o del 1
- Visst är det synd att en sån skicklig fotbollspelare som Samuel åker på en sån här skada, men man ska inte deppa för det, eftersom vi har ganska bra ersättare. Alla lag är så vana att se Ronaldinho-Eto'o-Messi, och de vet hur dessa tre fungerar och löper, men säg nu att en viss Saviola går med i leken och placerar sig mellan R10 och Messi. Spännande eller hur?

-Mycket! Det kommer vara väldigt kul att se:-
'Visca Barca i Visca Catalunya!

Real Madrid King_raul
2006-09-28 11:29
Ser framför mig att Messi tar chansen i Eto´s frånvaro. Tycker det är värre för Real Madrid att han Messi ifrån start än Eto om sanningen ska fram.
Messi är precis som Villa, helt oberäknelig.

Real Madrid MS. GuTi
2006-09-28 11:26
Ämne: King Raul:

Kom i....
Hahaha,, otroligt synd att Etoo gjorde illa sig Verkligen;) Men sjukt kul o se hur mycket vikt ni lägger på stackaren.. Vi vinner över er TOM om ni fick spela mä flera Etoo samtidigt!! Real Madrid ä och kommer alltid för bli världens bästa klubblag..
Barcelona Tiago
2006-09-28 11:22
Är det nån som kan en bra sida skulle vilja hitta nån stream till Newcastle matchen ikväll men jag kan inga bra sidor? Vore tacksam om jag fick ett svar:)
Barcelona Blaugrana_1899
2006-09-28 11:13
Kung eto´o borta 2-3 månader!! HEL**TE!!!!!
Barcelona Boixosnois76
2006-09-28 10:48
Har snart varit Barca supporter i 22år och har upplevt både glansdagarna som dem mörka dagarna efter vårt DREATEAM, genom detta så har jag lärt mig att inte vara allt för krässen, vi har gjort 10 mål på 4 matcher i ligan och så har vi 6mål på 2 matcher i CL, vi får inte heller glöma att vi använder oss av ett kraftigt rotations system. SÅ HUR MYCKET MER SKA VI KRÄVA?! Vi måste vara stolta men inte förr kaxiga.. Njut av vårt lag för man vet inte om det vänder!!
Visca el Barca y Visca Cataluña ; )
Barcelona II Barça II - Zambrotta
2006-09-28 10:45
Mycket låg nivå på vissa inlägg igår. Allvarligt talat vem bryr sig om ni/du inte fick in oddset? Sen att man börjar hacka på Mister bara för att vi fick 1-1 borta mot W.Bremen. Det är för fan löjligt. Vissa här inne borde verkligen skämmas. Klart som fan att Oleguer ska få lite speltid. Ni får det att låta som om han skulle vara amatör.

Sen så är det otroligt synd att vårt lejon skadade sig igår. Han hade precis kommit igång efter hans Afrika resa. Nu vill jag se Gudjohnsen på hans position, jag har en känsla av att han inte kommer göra oss besvikna.

Visca el Barça i Oleguer!
Barcelona Tompa
2006-09-28 10:22
Ingen bra match i går heller men 1-1 är trots allt inget dåligt resultat även om jag trodde på vinst. Börjar fakltiskt bli lite orolig över att Dinho inte presterar bättre. Hitills den här säsongen är han inte i närheten av formen för 1-2 år sedan. Men jag tror fortfarande att han kommer tillbaka i gammalt gott slag.

Trist, trist med Etóos skada, tyvärr är det sådant man får räkna med händer. F.ö är Thuram en gigant i backlinjen. Rijkaard - Thuram ska vara given jämte Puyol!

Barcelona Ghazza
2006-09-28 09:09
Finns ju mängder av teorier om varför Ronnie inte är på topp. Han kan helt enkelt ha en svacka, motståndarna har lärt sig att vara tätt inpå honom (Den mest troligaste). Att jämföra Ronaldinho med han själv för två år sen fick han mycket mer tid på sig. Nu får han alltid 2-3 man på sig. Annars är ju Messi helt otrolig. Nästan på egen hand skapade han mängder med chanser på den korta tiden.
Barcelona Viktor Munoz
2006-09-28 09:02
Ang matchen igår.

Ronaldinho är inte lika bra som han var för tex två år sedan. Hans dribblingar blir lästa lättare men framförallt, var är den där supersnabbheten som han hafr tidigare. Det spelades ju en boll i djupet i andra halvlek där han såg allt annat än supsnabb ut. Låt oss hoppas han bara var trött eller nåt.
När då Ronnies grejer inte stämmer blir hela laget lidande, eller i varje fall hoppas jag att det är orsaken till att vi inte spelar bättre. För annars kanske det är den berömda mättnaden sm håller att smyga sig på.
Trots allt spelade vi ingen dålig match. Tycker att försvarsspelet såg rel bra ut. Spec på slutet då vi tryckte på framåt. Thuram är ju klippa, klart bättre än den överskattade Cannavaro.
Vi får 1-1 borta i en erkänt svår bortamatch. Bremen var ju superaggressiva och hade ju tur som fick ett mål på det där sättet. Så sätt ur det perspektivet, en klart godkänd match.
Det tråkiga förstås, att få Eto´o skadad. Mardröm. Nu får vi se vad Gudjonhsen går för. Det blev tyvärr markant sämre när han kom in i stället för Eto´o, men man ska ju ge honom chansen.
Barcelona feaffehe
2006-09-28 08:18
heja barca
Barcelona Mé´ssi
2006-09-28 07:27
Grabbar nästa match mot Werder bremen tar vi ;) Men hoppas då att Etoó har återhämtat sig så vi inte behöver ta in en av våra bänk spelare som gudjohnsen
Barcelona Holländaren
2006-09-28 07:11
Sassinho: Alla kan spela defensivt om de vill. De tränarna jag nämnde är typiska exempel på folk som spelar en tråkig och feg fotboll, och de hade säkerligen gjort det även i Barca. Mourinho är en plågsam fotbollsdödare som har alla möjligheter i världen att skapa ett underhållande lag, men han misslyckas fatalt. Scolari spelar hyperdefensivt med sitt Portugal och Capello behöver vi knappt ens prata om.
Barcelona Holländaren
2006-09-28 07:07
2-3 månader är bättre. Hade man tagit bort menisken hade det tagit 2-3 veckor men nu syr man fast den istället vilket gör att vi antagligen inte behöver oroa oss för framtida men.
Barcelona Sassinho
2006-09-28 02:02
Messi(as)

vi är tillräckligt bra för att slå bremen borta..det gjorde vi ju förra året visst så varför skulle vi inte kunna göra det i år när vi är bättre o mer samspelta eller äre rotationen som förstör o alla spelare blir lite vilsna med nya spelare på plan? vem vet..inte jag iaf jag bara spekulerar...

angående motta så brukar han ofta vara seg o vilsen jag vet inte om han är för dålig för barca eller om det är för att han får så sparsamt med speltid..jag vet inte..men jag tycker inte han ska spela om vi har tex edmilson, marquez tillgängliga på den platsen...vad sägeru ?
Barcelona Messi(as)
2006-09-28 01:50
Eto'o.
Fan vad jag kommer sakna honom närmaste veckorna. Hoppas det inte blir ett så långt uppehåll som det ryktas om. Kommer sakna allt som har med honom att göra.
Hoppas att grabbarna tar efter honom och gör ett lika bra jobb på hans position, tänker då mest på Guddy, Saviola eller vem det nu blir.
Guddy är helt klart värd chansen i 2-3 matcher och kolla hur bra han funkar ihop med Dinho och Messi.
Själv tycker jag att Saviola är den som kommer rakt in på Eto'os plats. Han har nästan allt som krävs för att ta hand om den platsen. Snabb, smidig och ett bra skott. Det som talar emot honom är väl att han har så lite speltid. Men man får inte glömma att han spelade i nästan alla matcher för Argentina i fotbolls VM. Tror att han kan utvecklas till det bättre och stanna kvar i Barca om han bara kommer igång.

Dagens match:
Blev ganska förvånad över att se Oleguer måste jag erkänna trodde helt klart på Belletti. Det var tråkigt att se eftersom offensiven led på högerkanten. Jag antar att 1 p skulle säkras och nu blev det så. Har inte så mycket mer att säga än att vi är nog tillräckligt starka för att kunna besegra Bremen på bortaplan. Belletti och MEssi från start hade räckt gott och väl. Nu blir matcherna mot Chelsea nagelbitare, men men.

Var det bara jag som tyckte att Motta var väldigt vilse lite då och då under matchen? Han hängde inte alls med när mittfältarna var på språng(Diego). Kanske någon har en förklaring? Jag måste ha missat det.

Iniesta, oj oj oj om han bara skulle kunna utveckla hans spel i straffområdet skulle det inte förvåna mig om han blev världens bästa spelare ;)

Kärlek i massor till våran Eto'o.
Barcelona Sassinho
2006-09-28 01:48
Simon Berglind

svårt att spela offensivt med dessa kvalitér vi har i laget..tänk efter lite själv för guds skull självklart ska vi spela offensivt med de spelare vi har eller är du helt bakom flötet????

aa josé mourinho är väl inte ett helt dåligt alternativ ?? och vad jag minns så va väl inte van gaal dålig heller men det är skillnad på laget han hade och vad Mister har nu ? och scolari är en väldigt bra tränare med...

om capello skulle komma till barca skulle inte ens han kunna spela defensivt..skulle du leka smart eller rolig när du skrev ditt inlägg??????
Barcelona Sassinho
2006-09-28 01:44
Qani

va lekeru smart för ?? klaga jag för IDAG eller? neej jag menade förmodligen förra säsongen och säsongen innan kan du säga några smarta byten han gjorde eller? nej han gör bara vanliga byten in med en anfallare ut med en anfallare aldrig ut med en back in med en anfallare som resulterar något och som jag sa han förlitar sig mkt på de 3 nämnda spelarna..kom inte o lek smart!

ge mig exempel på vad han har gjort för smarta drag i barca så kan jag hålla med dig..
se bara hur han bänkade henke för att sedan låta honom spela o efter det vet vi hur det gick alla ville att han skulle stanna men han gjorde inte det...o varför attackerar du mig? e du hans advokat/rövslickare eller ?
Barcelona barca_äger
2006-09-28 01:08
Ämne: vackert självmål av ....
Rätt ha du i att puyol är säkerheten själv och bara för att det är en av de FÅÅÅÅ gånger han visar sig vara mänsklig och göra ett misstag ska alla realfans uttnyttja det. Men låt oss inte glömma Woody o pavons VAAACKRA självmål säsongen innan. vi gör det iaf inte flera ggr per säsong så tänk på d nästa gång innan du bestämmer dig för att retas. Som sagt puyol är säkerheten själv och är på alla sätt bättre än alla realbackar. även vms bästa r cannavaro som blivit till en sann realspelare ;)!
Barcelona Qani
2006-09-28 01:08
Sassinho

du måste skoja med mig!Och visst gjorde mister fel som starta med oleguer men att han inte längre duger för att vi fick 1-1 på BORTA plan mot bremen, du måste skoja med mig?! vadå kunde vara bättre med en annan tränare? CL vinnare 2 år ligare vinnare på 3 år, vart vill du komma?va klagar du på mister för, vill du byta tränare som real byter. Sluta klaga på mister tror han aldri hade velat starta me oleguer o giuly men måste låta spelarna få spel känna sig delaktiga i laget. kom tillbaks när vi vunnit ligan o CL o säg mister duger inte igen är du snäll...
Barcelona Rickiboy
2006-09-28 01:06
asså snälla kan nån hjälpa mig..är eto borta i tre veckor eller tre månader,,för att på våran officiella hemsida s´å står det 3 månader när jag översatte d på altavista..ett svar tack!
Barcelona Simon Berglind
2006-09-28 00:42
Ja Sassinho, det skulle säkert gå mycket bättre med en annan tränare. Hur fan tänker folk? Vi har en av världens tre-fyra bästa tränare och förmodligen den bästa med offensiv mentalitet nu när Cruyff inte går att få igång igen.

Vem skulle du föredra? Någon som jobbar tvärtemot vad Barcelona kämpat för sedan urminnes tider? Jose Mourinho? Fabio Capello? Sven-Göran Eriksson? Luis Felipe Scolari? Disgusting.
Barcelona Sassinho
2006-09-28 00:30
M_salgado

alla gör misstag även den bäste o säkraste..
hur gåre för salgado lever han eller? mkt snack från eran sida när det händer ngt dåligt i barca som nu ett självmål o du ska komma o leka allan ballan lak tagga härifrån pajas
Real Madrid M_salgado
2006-09-28 00:25
Grattis till en välförtjänt avstägning. Nu blir vi en mindre utav sånna som dig, det känns skönt. Visca!/Red
Real Madrid (*)Zidane(*)
2006-09-28 00:22
Skitsnack att etoo är borta i 1 måndag,3 veckor max sen är han tillbaks på planen får ni se.Afrikaner läks snabbare :P (joke)
Barcelona Lisa
2006-09-28 00:14
Holländaren.
Jag menade inte att man ska skynda på hans tillfrisknande. Jag förstår mycket väl följderna av det. Tänkte bara att det kanske var så att de tog i lite i överkant så att man kunde hoppas på att det skulle bli lite kortare i slutändan...
Barcelona Rambo~
2006-09-28 00:14
Ämne: Evinha,
Jag syftade....
Ta det lite lugna nu aggresiv må jag kanske va, men vad tror du det beror på?
Annons: