/spanien/barcelona/forum/24315.aspx/spanien/barcelona/forum/24315.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-07-11 18:36
Det stavas dineros, pengarna lockar. Fick Cesc välja så skulle han välja Barcelona tusen gånger om, tror knappast att han som katalan och fostrad på La Masia hyser några speciella känslor för Real Madrid. Men han är också realist, han inser att Barça aldrig skulle betala de summor Arsenal skulle kräva i dagsläget. Tror knappast att han väljer att gå dit trots allt, han lär få hela sin familj emot sig, de flesta av sina vänner i Barcelona också för den delen. Sist men inte minst, i framtiden kan han nog glömma att spela för sin moderklubb.
Barcelona Jontteee
2006-07-11 18:32
Jag skulle bli helt krossad som Cesc säljer sig själv o drar till Real Madrid, är man katalan ska man ALDRIG i livet spela för Real Madrid..

Det är som om Messi väljer att svika sitt hem land o spela för Brasilien istället för Argentina, när det finns så mkt hat mellan lagen så ska man spela där du är född i som Cesc är han katalan ska han förstå att han inte kan spela för Real Madrid..
Barcelona La Rambla
2006-07-11 18:25
Låt de skriva va de vill. Det behöver inte tas upp här. Det är inte omöjligt att de får till de värvningarna även om det verkar lite väl långssökt. Men då lär du få sätta skrattet i halsen. Bättre att tiga. :)
Barcelona Andredinho
2006-07-11 18:19
hhahaahah en i real har skrivit:
Följande startelva kommer att ske.
Casillas
Cicinho-Ramos-Cannavaro-Zambrotta
Diarra
Beckham-Fabregas-C. Ronaldo
Toni-Ronaldo
Barcelona AlexC
2006-07-11 18:18
Revolution-89

Baptista är 24 och Deco 28.
Barcelona La Rambla
2006-07-11 18:12
Deco filmar mycket? Det är en myt som alla går på. Det han däremot gör är att han går in i situationer där det i stort sett är omöjligt att ta sig igenom, och beräknande som han är så vet han om det, ofta får han en liten touch eller smäll då han har så bra bollkontroll att de måste småruffa honom för de klarar inte av att ta bollen ifrån honom på ett ärligt sätt. Visst faller han ofta lätt, han är ju ute efter frisspark och frisspark är målchans utanför straffområdet. Visserligen så såg man mycket mindre av det under VM.

Barça ville inte ha Baptista förra säsongen, de bad honom vänta ytterligare en säsong vilket han inte var intresserad av och gick då till Real.

Ramos var Barça heller adrig intresserade av till det priset som utköpesklausulen. Långt ifrån, men säkert så kanske de hörde sig för om det fanns något intresse till en lägre summa. Men han var nog ganska så inställd på att han skulle till Real från första början.

För övrigt, vi har väl rätt att översätta artiklar från EMD och Sport här på forumet bäst fan vi vill. Sluta lipa!
Real Madrid Revolution- 89
2006-07-11 18:01
Ike/ Okej bra då är vi överens. Jag kanske tog i de där med baptista men hjärtat brukar överdriva du vet :) .. Men baptista e 24 år och deco 30-31?? så de finns många år kvar till att nå deco :) de e inte ont me tid för baptista,nej :) .. Och du ska veta ja har alltid hatad figo nu och sen han kom från barca. Det är n¨ått skumt me honom som jag inte gillar jag vet inte vad men de e nått i mig som säger att ja inte ska gilla han. Jag har alltid vetat att han är en svikare sen han kom från barca till real. Svikar han ett lag som har uppfostrat honom så skulle de inte förvåna mig att svika ett lag som bara är intresserade av honom som real va o lyckades fånga honom men till slutänden så hade jag rätt och beviset kom att han är svikare. Så fort han landade i italine så sa han att Real Madrid tar pengar före fotboll och sa massa saker som jag inte gillar

iHala el Madrid y ramos y baptista
Real Madrid Ike
2006-07-11 17:55
Baptista bättre än Deco? hehe är det ett skämt eller? Deco är en av barcás bästa spelare.
Enda mittfältaren som kan mäta sig med Deco just nu är Xavi. Dessa 2 är spelare som inte bara är världsklass offensivt utan även defensivt.
Många säger kolla hur ofta Deco tappar boll, men kollar inte hur många gånger han vinner boll som resulterar i mål.

Ramos före Oleguer och belletti? självklart, tror ingen kommer säga emot det.

Dock så har vi Marquez och Puyol så tror inte någon gråter blod över att vi inte har Ramos, även om det är en trevlig tanke att få han.
Enda anledningen jag är orolig att Zambrotta skulle kunna tänka sig madrid före barca är att madrid skaffat Capello som tränare. Annars var nog risken att han skulle dit astronomisk ;)

Deco lägger sig oftare än Baptista, ja!
Får Deco 500% mer slag på sig är Baptista? ja!
Håller med om att Deco även filmar mer, men inte fan är han i klass med dom riktiga filmarna, som tex. Figo.

El Clasico tänker jag inte yttra mig om för än efter silly season.
Som det ser ut nu, som kommer barca vinna båda tror ja. Men man vet aldrig efter silly season
2006-07-11 17:49
Ramos före oleguer 850 dagar i veckan och belleti. Men det hade varit ett stark försvar med ramos puyol o marquez. Men som tur är de bara en tanke ..

Men aja hur som helst. Hur tror de kommer bli för Årets el-classico?.. jag tror de blir vinst på Bernabeu för real och vinst för barca på Nou Camp.

Barcelona Kamelen
2006-07-11 17:44
Ämne: Ämne: Ämne....
Barça erbjöd aldrig Baptista ett kontrakt, det gick aldrig så långt.
Ang. Ramos så hade det inte att göra med att inte släppa honom till er utan att man var intresserad av honom ett längre tag men han blev helt enkelt för dyr och man kunde inte garantera han en plats i startelvan.
2006-07-11 17:39
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Ja okej de kan du ha rätt i men en sak e klart nu om filmning är vi överens om. Baptsiat sa själv och ja som mest brukar läsa officiella nyheter så såg jag baptsista live o hörde honom på en nyhetsändning på Realmadrid TV där han sa att han va nära en övergång till barca men han valde real madrid och att han hoppades på real mer än barca och sen så ska du vet att han Real gav ett mindre bud till baptista än vad barca och arsenal gjorde. Och ang.ramos så var real madrid ett 1 tidigare intresserade av ramos men när Perez va säker på att Han villa ha hit Ramos så passade Laporta på att ge sig in i leken, Han ville inte släppa en sån talang till rivalerna.
Barcelona Kamelen
2006-07-11 17:34
Ämne: Ämne: Ämne....
Deco lägger sig mer än vad Baptista gör, det håller jag med om men det ser så fruktansvärt roligt ut när spelare som Baptista, Drogba etc försöker sig på att filma. Det passar inte helt enkelt.
Baptista var nära Barça vad jag kommer ihåg men Real Madrid var mer konkreta och fick honom relativt snabbt.
Ramos verkade bara vara ett löst rykte. Alldeles för mycket pengar för Barças del.
2006-07-11 17:30
Ämne: Ämne: Kamelen....
Självklart alla filmar till o med pele. Men det är mer vanligare att se deco filma än baptista och det måste du hålla med om. Personligen så tkr jag att As.com har lika hög trovärdighet som sportal.nu men marca brukar vara mkt trovärdiga Och as.com var inte själva med om att ha en citat som står att Real har lat bud på cannavaro o zambrotta.

sport.es e inte heller så jätte trovärdiga dom heller. Dom skrev ju oxå att Baptista är närmast barcelona förra året samtidigt så stog de att Ramos föredrar barca och att han är nästan "klar" för er vilken så var inte fallet
Barcelona Kamelen
2006-07-11 17:25
Ämne: Kamelen// Påminn mig....
Säg mig, hur ska jag kunna komma ihåg exakt vilken match av alla de matcher i ligan som spelas som jag har sett han filma?
Jag vet att jag har sett han filma, det är jag säkerligen inte ensam om. Skrattat något otroligt när han försöker sig på en filmning så säg inte att han inte filmar för det gör han.

Ang. AS, att dem har rätt 2/5 innebär att det mesta dem skriver verkar vara påhitt. Speciellt de gånger då de inte har ett enda citat vilket är ganska ofta.
2006-07-11 17:21
Ämne: Ämne: Kamelen....
Jo men du ska vet att Marca så stog de samma sak att Zambrotta o cannavaro har fårr bud från real madrid och Marca brukar vara trovärdiga. Jag håller med om att As.com brukar vara otrovärdiga. Men när baptista var klar för madrid så vare många av er som sa att det bara va "skitsnack" för att de stog just på as.com men timmar senare så kom det officiellt kl var 22.30 exakt :)
2006-07-11 17:18
Kamelen// Påminn mig eru snäll.. för att jag kommer inte ihåg. När filmade baptista för att de e ganska ovanligt att baptista filmar medans det är en vana att deco faller lätt
Barcelona Kamelen
2006-07-11 17:18
Ämne: Kamelen/ Joo men på ....
Eftersom de har citat ifrån just Zambrotta så är de mer trovärdiga än just AS.
Sport är en katalansk tidning, ja. Det innebär att de har bättre koll på Barça än vad just AS har.
2006-07-11 17:16
Kamelen/ Joo men på sport.es så ståre väl så men på as.com så stog de häromdan att real lägger bud på zambrotta och cannavaro .. sport.es e barca store tidningsbas och as.com tillhör madrids nyhetsbas. Det är det jag menar. Så släng inte massa enegri o tar allt för givet förän allt står officiellt
Barcelona Kamelen
2006-07-11 17:16
Ämne: Schubert// Jag kan f....
Hah! Du såg inte de gånger då Baptista filmade i fjol? Ser så himla roligt ut när en stor spelare försöker filma.
2006-07-11 17:14
Schubert// Jag kan fotboll mer än vad du anar. Okej jag kanske tog i för mkt nu men när de handlar om princip så tkr ja att baptista kommer lätt komma över deco. Jag e helt säker på att baptista i år kommer vara dubbelt bättre än vad deco e. Deco är en filmare och filmning är en slags fusk och fusk har inget med fotboll o göra. I slutet av säsongen så vaknade baptista och visade att han är en värdig spelare som varken filmar. han blir fälld men istället gör att sitta ner så går han upp o försöker vinnna boll igen. desutom visade han att han har bra passningsinne oxå och kan göra vackra mål :) ..
Barcelona Kamelen
2006-07-11 17:12
Ämne: II Barça II - Rijkaa....
Om du läser på länken så står det att Zambrotta har fått en anbud från Barça men inget från Real Madrid. Han har även sagt att han känner sig smickrad vad det gäller intresseret från Barça medans han sade att han 'inte är en galactico' rörande intresset från Madrid.
Baptista före Deco? Jo, visst. Deco är så himla mycket bättre så det är inte ens värt att dra upp.
Jag föreslår att du anlitar en privatlärare som kan lära dig svenska och sedan återvända.

På återseende.
Barcelona Schubert
2006-07-11 17:09
Baptista före Deco? Gå hem och lägg dig. Se tusen matcher och lär dig fotboll.
2006-07-11 17:06
II Barça II - Rijkaard// nej jag menar inte så du förstår mig fel. Men asså det är jobbigt för oss madridistas att se er varje dag komma med nya meningar varje dag. Capello skulle igentligen skriva för er och att robinhos dröm är barca och att zambrotta föredrar er hellre. Jag fattar inte varför ni göra er till de bästa hela tinde o att ni är alla världens spelares dröm. Och att vi igentligen vill ha deco. Vadå deco vem e deco? en överskattad filmare? Nej tack till honom o det tkr nästan hela madrid. Baptista före honom alla dagar i veckan.

iHala el madrid y Baptista
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-07-11 16:58
Revolution- 89:
Okej, jag ska aldrig mer läsa sport.es. Förlåt! Är allt lugnt mellan oss nu?
Barcelona La Rambla
2006-07-11 16:53
Jeeeez.

Muppvarning! Var poppar de fram ifrån?
2006-07-11 16:51
Hóla .. Kan ni vara snälla o sluta säga massa onödiga meningar som inte är sant att deco har sagt si o så o den har sagt så o den presidentkandidaten har sagt så, ni förstår hur ja menar. Ni är så desperata av real madrid när ni är här säger ni massa falska grejjer men när ni är i real forumet så e ni vänliga (IBLAND) och säger vad som är fel på vår spelsystem o vad som ska förändras. Men ni kommer aldrig dit och säger T.EX "ramos sa igår att hans dröm är Barcelona och vill gärna spela för oss nästa år" ENLIG www.fcbarcelona.com .. kom igen nu skärp till er nu

jag kommer iaf aldrig tro på era nyheter som ni hämtar varje dag från sport.es
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2006-07-11 16:43
snälla kan nogon hjälpa mig med att hitta en bra sida där man kan köpa biljeter till danmark o vet ni vart barcelona spelar o om det finns nånn länktips för att jag vill köpa biljetter
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-07-11 16:42
Visca el Barça i Deco!
Barcelona Schubert
2006-07-11 16:38
Tragiskt att höra Staffan och Glenn gnälla på Deco under tredjeprismatchen. Han dominerade ju matchen. Tyvärr förstår sig inte svenska kommentatorer på mer avancerade spelartyper som Deco. Dom fattar bara "spring-i-djupled". Deco är en nyckelspelare för Barca och kommer att visa det ännu en gång nästa säsong.
Barcelona Schubert
2006-07-11 16:36
Ämne: Ämne: La Ramb....
Detsamma. Spöa skiten ur Chelsea också från alla Barcafans.:)
Annons: