/spanien/barcelona/forum/24314.aspx/spanien/barcelona/forum/24314.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Schubert
2006-07-06 15:17
Om Zidane nu är så bra, varför krossade vi er i ligan? Jag ryser fortfarande vid tanken på utskåpningen på Bernabeu. Det är inte ofta man ser en sån förnedring av ett s.k. storlag på bortaplan.
Barcelona SaMii^
2006-07-06 15:15
Att madrid fans kommer in till vårt forum och kritisera Ronaldinho är gö skrattretande, ta en tillbaka blick i mötet på El Classico där Ronaldinho vände upp och ner på hela real försvaret. Herregud, real fans som kritisera ronaldinho för minsta lilla fel pass. säger baraa alla utmärkelser, CL GULD, LIGA GULD, El classico Hjälte..

VISCA BARCA, VISCA RONALDINHO !!!!
Barcelona La Rambla
2006-07-06 15:14
Knatte är ett uttryck. Angående varningen får du ta det med Redaktionen. Knappast att de varnar dig bara för att du kritiserar spelare.

Vilka släpper vi fram vid 23 år? Snarare tvärt om va. Snart kommer du få se en supertalang i A-truppen, och det långt innan han fyller 20 år. Giovanni Dos Santos, 16 år nu.
Real Madrid 10Zidane10
2006-07-06 15:07
De komm för att jag kritiserade barca spelare.
är man knatte fortfarande när man är 17?
de nåt nytt för mig.
Inte konstig att man är talang i sverige vi 23-25 års åldern medans i Spanien som har världens bästa liga är man talang vid 16-20 år och släpper fram spelar som Meesi vid 17 års åldern medan i Allsvenskan vågar man inte släppa fram 20 årnigar för att dom saknar erfarenhet och är för unga...hur ska dom få erfarenhet när ni släpper fram dom vid 23 års åldern?
Barcelona La Rambla
2006-07-06 15:00
Hörrö knatten, spela inte dum. Det där meddelandet är några dagar gammalt och handlar knappast om att du hade kritiserat några spelare och det vet du mycket väl. :-)~
Real Madrid 10Zidane10
2006-07-06 14:54
Varför säger ni ingenting när jag berömmer Ronnaldinho? eller andra barca spelare för den delen?
Men så fort jag kritiserar så går världen under och ja måste få avstägning.
Om de så att man inte får kritsera era spelare så kan ni skriva de på forumreglerna då ska vi skriva bara när vi ska berömma.
Real Madrid 10Zidane10
2006-07-06 14:51
vad?
härjar jag här inne?
Jag ger svar på de ni sagt.
Att Ronaldinho skulle överglänsa zidane och Deco skulle ta en slags "revanch" för dom barca spelarna Zidane(frankrike) har slagit ut.
Barcelona La Rambla
2006-07-06 14:47
Sen snurrade knappast Zidane upp Puyol på läktaren heller, snacka om att överdriva. Puyol kommer i full fart i djupet för att täcka skott eller bryta och Zidane vänder innåt plan. Hur lätt är det för Puyol att göra den sidlesförflyttningen i den farten tror du? Även om det var en bra prestation av Zidane, men var lite realistisk va.

10Zidane10:
Du har inte missat detta va?

Namn: Redaktionen (Gäst )
Sänt: 2006-07-03 16:15:05

10Zidane10: Ser vi på redax dig härja härinne en gång till så kommer vi se till att du försvinner för gott från SF. Då talar vi inte om någon simpel ip-spärr...
Real Madrid 10Zidane10
2006-07-06 14:32
Jaha då har "gubbdvärgen" som visa här inne kallar Zidane för överglänst barca spelarna i matchen i matchen.
Xavi i spanien slog han ut i åttondelen och avsluatade matchen genom snurra upp puyol.
Ronaldinho i kvarten genom ha show på plan och vara matchens bästa spelare.
deco i semin med att avgöra matchenoch ta sitt lag till final och sitt andra VM final!

"Hoppas att Deco tar revansch för sin klubbkompis räkning i semin."

"Namn: Fc Barcelona # 20 » Svara på inlägg
Sänt: 2006-07-02 12:04:10
Vi får se deco vs Zidane den 5"

Ja vi fick se Zidane vinna!
Barcelona EsCúle
2006-07-06 14:05
Jag tror och hoppas att vi kan rycka åt oss Zambrotta till nästa säsong.Han säger sig själv vara smickrad av intresset från Barcelona och det kan mycket möjligt bli en övergång.
De andra lag som säger sig vara intresserade av Zambrotta är Milan och Real.

Nu kan vi bara vänta på upplösningen i Italiensk fotboll.
Barcelona Schubert
2006-07-06 13:34
Ämne: Ämne: II Barç....
Grymt! Det har ju varit en bromskloss för en del intressanta förvärv, som t ex Olivieira. Iofs är han (väl) överspelad nu med Eidur i laget.

En intressant sak med VM som jag tkr mig ha sett är betydelsen av fysisk styrka i avgörande matcher. Har iofs inte sett alla matcher i slutspelet, men jag tkr att argentinarna hade problem med tyskarnas fysik, och att portugiserna hade stora problem med fransmännens fysik igår. Det här är nåt att tänka på för oss i Barca, och nåt som Rijkard är noga med. Han vill inte ha ett gäng bestående av elva knattar: det håller inte mot lag som Chelsea eller Bayern. Vi fans vill ju se den vackra fotbollen och bygger nog ibland lite väl "små" elvor (iaf gör jag det emellanåt).
Barcelona alk
2006-07-06 13:14
nån som vet vilken kanal som sender La Laliga nästa säsong????!
eller vart man kan se den,....??
...plus det nya spel schema??
Barcelona EsCúle
2006-07-06 13:08
En fråga till Redaktionen.
Kommer man fortfarande kunna tippa på matcherna under den nya säsongen?

Tack på förhand.
Barcelona La Rambla
2006-07-06 12:54
Ämne: II Barça II - Rijkaa....
Som bonus till Marquez förlängning är att han får spanskt medborgarskap nu till hösten. Då har vi en plats ledig för icke-eu spelare.

Själv tycker jag det ska bli intressant att få se Marc Valiente ta steget upp i a-truppen. Tydligen så klarar han även av pivote-platsen då han har fin touch på bollen, med bra teknik och bra passningsspel. Låter lovande. :)
Barcelona EsCúle
2006-07-06 12:37
Vi har många bra matcher att se fram imot på försäsongen.
Spanska Supercupen mot Español.
Trofeo Joan Gamper mot Bayern Munchen och inte minst Europeiska Supercupen där Sevilla står till mötes.
Plus många fler träningsmatcher, längtar! :-)~
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-07-06 12:27
Nemo:
Underbart!

Visca Marquez i Guily!
Barcelona Nemo
2006-07-06 12:23
II Barça II - Rijkaard

Marquez har förlängt till 2010. Han hade bud från flera olika klubbar, men stannade hos oss.

Visca Marquez
Barcelona Marcos
2006-07-06 12:12
Mannen som aldrig filmar aka Henry gjorde det igen. Äcklet filmade till sig straffen, först får han ut Spanien via en äcklig filmning och nu Portugal. Vms största filmare. Sen att han inte har ansikte att erkänna det gör det hela ännu värre. Tur att han inte kom till oss.
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-07-06 12:11
Hur blir det nu med krigaren från Mexico? Har han förlängt kontraktet med oss? Puyol tillsammans med Marquez är la ligas bästa mittbackspar, utan tvekan.
Barcelona Nemo
2006-07-06 11:38
Grosso är en intressant spelartyp. Hoppas inte Inter förstör honom, dem har en tendens att göra det med spelare.

Grosso var väldigt lik Tardelli mot Tyskland VM 82 i Spanien. Samma målgest, en lättnad över att man klarat det.
Barcelona FCB_Petterzzon
2006-07-06 11:05
realfansince2000 grosso lär det inte bli precis skrivit på ett kontakt med inter

Jag gillar giuly liknar en liten knatte som löper på högerkanten
Barcelona La Rambla
2006-07-06 10:52
Ämne: Vilken tror ni Barca....
Lahm blir det inte åtminstone. Det mesta lutar åt att Rijkaard vill ha Zambrotta. Skulle det inte lyckas så försöker man med Thuram som säkert går på free transfer. Jag hoppas det blir Zambrotta.

Vad ska Real med Zambrotta till? Ni har ju Carlos och Cicinho. Dessutom så har Real alltid snackat om att värva A.Cole. Ni behöver knappast Zambrotta.
Real Madrid realfansince2000
2006-07-06 10:25
Skulle alla spelare i R.M ha samma inställning som Guily skulle ligan varit betydligt jämnare iår (det gäller iof alla barcaspelare). Grattis till att ha skrivit nytt kontrakt med Guily jag tror inte ni kommer att ångra det, synd för oss madridfans... Men nästa år är Real Madrids!
Real Madrid realfansince2000
2006-07-06 10:20
Vilken tror ni Barca värvar som nästa spelare?

Thuram, Zambrotta eller Lahm skulle vara en mycket bra förstärkning till Barca. Hoppas inte ni får Zambrotta för han borde bli värvad av Real. Annars vore Grosso en bra värvning, men han är ju Interspelare numera...

Jag tippar att ni värvar... Zambrotta...
Barcelona La Rambla
2006-07-06 10:01
Guily är skön, en riktig fighter som inte gnäller. Sen är han en av de spelare som försöker stå upp i alla lägen och ägnar sig inte åt filmningar. Det ska poängteras i dessa tider då debatterna gått heta sen VM startade.

Visca Ludo!
Barcelona Nemo
2006-07-06 09:51
Haha. Giuly är så härlig va! Hans kommentar till Sport.es "Jag hoppas att Domenech har stake nog att prata ansikte mot ansikte med mig"

Giuly har ju förlängt med två år också. Även fall han får se sin position gå till en 19åring och en blondin som back-up. Så är han målmedveten såna spelare måste man ha på plan.

Jag borde kanske ha postat alla min 3 inlägg på ett inlägg. Men det får duga :-)

Förresten, såg ni den bollkallen som knappt orkade hålla sig vaken bakom Domenech? Till och med Frankrike kan trötta ut en bollkalle under en VM-semifinal.
Barcelona Nemo
2006-07-06 09:38
Henry får en solklar smäll på benet, men han lägger sig väldigt lätt, väldigt, väldigt lätt. Man kan nästan säga att han filmade, men det var fortfarande en korrekt dömd straff, kontakten finns där mellan Carvalhos ben och Henrys. Henry är 2006:s största hycklare."Jag filmar aldrig. Barcelona filmade så mycket att jag förlorade en Champions League-final. Buhu! Men fan, jag får väl filma i VM så jag kanske kan vinna något också iår."
Barcelona Nemo
2006-07-06 09:30
Från och med idag ogillar jag C.Ronaldo. Jag förstår inte att vissa här verkligen ville ha honom till FC Barcelona. Där har vi nog världens mest ineffektive fotbollsspelare. Kan göra 120 överstegsfinter, snurrfinter, cruyffvändningar, skottfinter och all vad det är, men lyckas ändå hamna på samma yta som han började på.
Barcelona Sóm més que un club
2006-07-06 08:03
daní.
Henry utyckte efter CL finalen.
"I dont fall like a woman because I´m a man" sedan avgör hans filmningar två VM-matcher.
Om man sätter sig på pidestal blir det värre.
Barcelona Nemo
2006-07-06 01:33
Pohjanen är det synd om. Även fall hon någon gång vid något tillfälle skulle kläcka sig ur någon smart kommentar, så är hon för jävla jobbig att lyssna på. Hon är nästan värre än Suzanne Sjögren, henne hatar jag mest.
Annons: