/spanien/barcelona/forum/24311.aspx/spanien/barcelona/forum/24311.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Schubert
2006-07-13 16:20
Jag tror det mest handlar om taktik med Saviola. Man har helt enkelt inte plats för hans spelartyp. Det är rätt uppenbart att Rijkard förutom Dinho vill ha två anfallare som går in i straffområdet med eftertryck och som är riviga i största allmänhet. Det passar på Eto'o, Giuly, Larsson, Gudjohnsen. Messi är lite annorlunda men oxå en spelare som rör runt oerhört mkt. Saviola är helt enkelt inte tillräckligt kraftfull.

Barcas spel bygger väldigt mkt på att mittfältet (inkl Dinho håller i bollen) och sen ska anfallarna sticka på djupledsbollar (igen, stämmer inte lika bra på Messi). Det är knappast en roll som passar Saviola.

Man hade förstås kunnat ändra spelidé men utifrån den man har är det rätt logiskt att kicka Saviola.
Barcelona La Rambla
2006-07-13 16:04
Ämne: D.Alves har ännu int....
Snarare del Nido som inte vill gå med på Liverpools prutande.
Barcelona Menos Mal
2006-07-13 15:45
D.Alves har ännu inte tagit något beslut, eller hur är det på den fronten ?
Barcelona La Rambla
2006-07-13 14:21
Jisses, fotbollseuropa håller på att bli tokig. Nu vill Inter köpa C.Ronaldo. De erbjuder Adriano OCH 15 miljoner euro. Damn!
andreiano
2006-07-13 14:10
Ämne: "Men det går inte att komma ifrån att Ruud inte har rosat marknaden som förr den senaste säsongen."

Killen snitter på 20 liga mål per säsong och har gjort 150 mål på 219 tävlingsmatcher. Och senaste säsongen gjorde han faktiskt 21 mål trots att han var bänkad ofta till förmån av Saha.
Han presterar jämnt... Sen om han är bråkstake eller dylikt kan säkert stämma.. dock är han en riktig målskytt och det kan ingen ta ifrån honom.
Barcelona La Rambla
2006-07-13 13:38
Joensson:

Orsakerna är flera. Först och främst så är både Henke och Eidur mer mångsidiga, åtminstone enligt Rijkaard. För att ta Eidur, så kan han ju även användas som en offensiv mittfältare.

Den mest troliga orsaken är dock Saviolas kontrakt. Han är den sista kvarvarande spelaren från Gaspart-eran som man skrev kontrakt med. Han kostade 15 miljoner pund, har en årslön på ca 3,5 mijoner euro netto. Han ville inte omförhandla sitt kontrakt när den nya ledningen tog vid när Laporta blev president. De två senaste säsongerna då han varit utlånad har ändå Barca betalat 60% av hans lön. Det ryktas även att han inte vill gå ner i lön vid en försäljning, åtminstone inte så länge han har kontraktet kvar hos oss (juni 2007). Det är väl bara att konstatera, Rijkaard anser inte att han är tillräckligt flexibel för en roll i Barcelona.

R10 - M19:

Jag köpte den via den officiella hemsidan. Det betalades med VISA-kort. Det räckte att ge ut kortnummret. Allt sker via en säker websida som är krypterad. Väldigt vanligt förekommande när det gäller E-handel.
Brynäs Voxmon
2006-07-13 13:36
25 823 kilometer och inte en kilometer längre eller kortare! =)
Joensson
2006-07-13 13:26
Jag har lite svårt att förså det. Hur både Henke Larsson och Gudjohnsen kan föredras före Saviola i Barcelona. Lite utav en gåta för mig. Vad tycker ni? Är det pga trubbel mellan Saviola och ledningen som han inte föredras?
Real Madrid Zizou-Mano
2006-07-13 13:22
Ni vet väl att vi inte köpt Ruud än. Inget är officiellt. Sedan kan jag säga er att vi ogillar Ruud mer än vad ni gör och vill inget med honom att göra.
Barcelona AlexC
2006-07-13 13:18
Det roligaste med (om) RvN till Real Mierda är att de har två nästan identiska spelartyper på topp med El Gordo och RvN.
Barcelona R10 - M19
2006-07-13 13:16
La Rambla/

Kan jag fråga dig när du beställde tröjan hur betalningen gick till? Betala du med kort eller? Och var det så att du gav de ditt konto lössenord osv och sedan så tog de pengar eller vadå?

väldigt tacksam för svar
Barcelona Ravo
2006-07-13 13:03
lion0 har du inte glömt inesta?
Barcelona Romario(Barcelona4-ever)
2006-07-13 13:01
Ämne: Man är väl knappast ....
jo men vi fick honom grattis ju! vi la inte 150 mil på Henke! ja mendade att madrid sa att dom skulle köpa unga spelare! men så värkar det inte bli! att lägga 150 på Nistelrooy är det väl att vara desperata, för han är inte värd 150 mil, men Man.U kännar på det!!!
Barcelona La Rambla
2006-07-13 12:45
Man är väl knappast för gammal när man är 30? Vi hade ju Henke och han är flera år äldre. Men det går inte att komma ifrån att Ruud inte har rosat marknaden som förr den senaste säsongen.
Barcelona Romario(Barcelona4-ever)
2006-07-13 12:37
Ämne: Underbart för oss, N....
Madrid är desperata nu, så dom köper vilken spelare dom kommer åt! man hade ju lovat Kaka, robben och fabregas!! men ingen av dom kommer att spela för madrid! så nu blir det bara gammla spelare, som spelare där för att gå pension!
Barcelona La Rambla
2006-07-13 12:27
Underbart för oss, Nistelrooy till marängerna. Aldrig gillat spelaren något vidare, lär ju inte gilla honom mer nu. Som Nemo skrev, han är en boxspelare. Vi med vårt höga försvar behöver inte oroa oss för honom, han springer offside typ 20 gånger under en match. :)
Barcelona Nemo
2006-07-13 12:23
Schubert, jag förstårhur du menar. Det är inte ofta det händer saker runt honom som man tappar hakan av. Men vi måste samtidigt hylla hans målproduktion. Men Ruud är en typiskt anfallare som är hur bra som helst när laget har stark press, har laget ingen press så är inte Ruud den som kliver fram, för några finter och smaskar in den bakom nät. Han är en straffområdsspelare, såna spelare har Puyol och Marquez inga problem med, eftersom vi spelar med en så hög backlinje.
Barcelona Schubert
2006-07-13 12:17
Ämne: tarrak, jäklar, det ....Nja, jag tkr han är begränsad. Han gör mål men inte mkt mer. Sen tror jag inte att han kommer att passa i Spanien.

Men visst är det så, man måste värva ett annat "namn" istället för dom unga utlovade för att inte tappa ansiktet helt. Passar oss perfekt.
Barcelona Nemo
2006-07-13 11:54
tarrak, jäklar, det var en svår fråga ;-)

Schubert. Ruud var en jäkligt bra anfallare, men den senaste säsongen så har han ju varit bänkad, och varit en barnunge. Sista matchen med United så skulle Saha och Rossi spela, (Rooney var skadad, och Ruud bänkad) Ruud blir irriterad startar sin lyxbil och åker hem. Caldéron kanske äntligen har insett att hans löften inte kommer...

Andredinho

Puyol - Marquez är bättre, jag har inte sett Ramos - Cannavaro spela tillsammans.
Barcelona Schubert
2006-07-13 11:47
Snackas om van Horseface till Real. Det kan nog va lite mer realistiskt än spelare som Kaka och Fabregas. En äldre spelare på väg utför: en sån kan nog Man U tänka sig att släppa för rätt pris. Bara att garva åt en sån värvning. Skulle inte Real stå för det vackra spelet? Ruud är kass utanför boxen och hans teknik lämnar en hel del övrigt att önska. Sen har han en hel del mindre bra saker på sitt samvete.
Barcelona tarrak
2006-07-13 11:11
Men va f*n! Här vaknar man upp i ett grått och tråkigt GBG och känner att man är i behov av ett gott skratt Så man går som vanligt in på Madrids forum och så är det stängt! Någon som kan tipsa om något annat forum i samma klass?
Barcelona Puyolinho
2006-07-13 11:09
Då va Maxwell borta till Inter.
Real Madrid TKD_1337
2006-07-13 09:46
Andredinho//

Ramos-Cannavaro är bättre än Puyol-Marquez
Barcelona Tiago
2006-07-13 09:40
ronaldinho säger att han stortrivs i barca och att han vi avsluta sin karriär i barca:D
Barcelona Andredinho
2006-07-13 02:12
Dags att ligga i sängen och slappna av och sen sova och om nåra dagar resa till kreta (Kanske)
Barcelona Andredinho
2006-07-13 02:09
Vem tycker ni är bästa mittbacks paret?:
Puyol-----Marquez
eller
Ramos----Cannavaro
Barcelona Andredinho
2006-07-13 02:07
Ämne: Grabbar, va sägs om ....
Lion0: Skulle inte tvivla en sekund!:)
Barcelona Lion0
2006-07-13 01:58
Grabbar, va sägs om de här laguppställningen till nästa år:

Mv: Valdes
Daniel Alves-Puyol-Marquez-Zambrotta
Xavi-Edmilson-Deco
Messi-Eto'o-Ronaldinho

Bänken:
Jorquera
Oleguer
Van Bronchorst
Motta
Edmilson
Giuly
Gudjohnssen

Vi behöver inte Vieira, det som spekulerats tidigare, han är en fantastisk spelare men är vid 29-30 års åldern nu, sen har vi ju Edmilson som gjort så bra ifrån sig förra säsongen att han får han nytt förtroende iår, och sen inge byte mellan Deco o Lampard. Jag anser att Deco passar in bättre i La Liga (hans teknik bl.a) medans Lampard passar bättre i PL (Premier-League), de e ju mer fysisk spel där. Sen släpper vi Saviola till Arsenal fastän jag gillar han men jag tycker inte heller att han passar in i Barcas laguppställning.

Vad tycker ni ?

Forza Barca !
Barcelona Nemo
2006-07-13 00:41
Zidane har talat ut.
Han sa att Materazzi sa något om hans mamma och syster, och att han inte bara sa det en gång, utan 2-3 gånger. Han säger själv också att han hellre skulle vilja ha ett knytnävslag än att höra något sånt. Han ångrar att barnen fick se honom agera på det sättet, men han ångrar inte skallningen...

Materazzi är ett svin, och Zidane gick i hans fälla.
Barcelona Ravo
2006-07-12 23:28
sant, men jag tycker att chelsea borde nöja sig med det som de har vem vet om alla kommer överrens med varandra, jag skulle hellre vilja ha ett lag som spelar som ett lag om ni förstår vad jag menar, t.ex. som när barca är i sin bästa form när alla ler efter att man har sett dinho le :D
Annons: