/spanien/barcelona/forum/24309.aspx/spanien/barcelona/forum/24309.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Ramos_2
2006-07-10 16:57
Ne, ni säger att Zidane kommer undan med sin staus.
När eran kära Etoo spottade rakt in i ansiktet på en Atletic spelare, vad har ni att säga där, han fick inte ens röd kort, trots att linjedomaren såg det. hahah(ironi)
Barcelona Suñol_
2006-07-10 16:56
Materazzis spelstil är ju att vara aggressiv och provokativ för att få motspelarna ur balans...att kalla honom idiot är bara strunt! han avgjorde mer eller mindre finalen...En eloge till Materazzi!

Atlético Elwis
2006-07-10 16:16
Ämne: Ok, Zidane är i det ....
Zidane är en hetlevrad människa - det är inget nytt. I början av hans karriär kunde man lätt få honom ur balans.

Och du har rätt i att domarna tittar bort när Zidane gör en liten ful eftersläng, men det är inte heller något nytt att spelare med status ofta kommer undan. Ronaldinho har armarna i vädret ganska ofta också, för att ta ett exempel.
Barcelona La Rambla
2006-07-10 15:54
Ok, Zidane är i det närmaste untouchable tack vare att han var en så bra spelare. Men personligen minns jag att han kan vara rätt så ful själv. Det är många gångar han delat ut armbågar till motspelare. Vem minns inte armbågen han han gav Puyol i en match när Antic var tränare. Domarna har oftast tittat åt andra hållet tack vare hans status. Snacka om hyckleri.
Barcelona Kamelen
2006-07-10 15:51
Ämne: Mest korkade tränare....
Ja precis, så fort någon i hans lag sparkar ner en annan spelare så filmar han.
Bah! Så skönt att dem förlorade.
Barcelona La Rambla
2006-07-10 15:49
Mest korkade tränaren under VM. Alla andra gör fel utom hans egna spelare.
Barcelona Kamelen
2006-07-10 15:45
Domenech är ju en jubelidiot, han syftade på att Materazzi filmmade när Zidane knockade honom. Haha!
Barcelona La Rambla
2006-07-10 15:39
Mortal Kombat

Xixou vs. Materazzi

Tydligen var detta Zidanes 9:e raka röda kort i karriären. Det är ganska så mycket det.
Barcelona Tompa
2006-07-10 15:35
Jag tyckte faktiskt Zidane var turneringens bäste men efter incidenten i finalen kan jag inte med att kalla honom VM-kung. Den utmärkelsen ger jag istället till Cannavaro som varit outstanding i Italiens backlinje.
Barcelona Civello
2006-07-10 15:00
Kan bara hålla med La Rambla, Cannavaro var Kungen i årets VM. Men precis som du säger är det hans status och omständigheterna i och med att han nu lägger av som gör att han blir utvald.

Zidane var bra, men det fanns det flera som var.
Barcelona La Rambla
2006-07-10 14:51
chrisespaña//

Cannavaro helt klart. Sen var Zambrotta, Lahm, Klose, Maniche bara för att nämna några klart bättre än Zidane sett till HELA turneringen. Du kan inte stirra dig blind på en match där Zidanen visserligen var grymt bra. Hur bra var han i grundspelet tex? Han var tom avstängd i en match. Alltså har han knappast gjort 7 bra matcher. Det är så jag ser på det hela.
Real Madrid chrisespaña
2006-07-10 14:39
La Rambla//

Det fanns en spelare som var bättre än Zizou, Fabio Cannavaro! Outstanding.

Nämn någon annan än just nämnda som du anser bättre/viktigare?
Sevilla Riquelme!
2006-07-10 14:27
Jontteee// VM:s bäste spelare 2002 blev Kahn. Men kan du räkna upp fler spelare som var bättre än Ronaldo då?
Barcelona Klint
2006-07-10 14:08
Haha!

Gå in på länken om ni vill se en riktig filmstjärna!
Barcelona La Rambla
2006-07-10 14:02
Sen röstar de innan finalen. Tror knappast Zidane hade blivit vald efter finalen. Sen tycker jag personligen att valet av Zidane är helt uppåt väggarna. Bara för att han gör en kanonmatch mot Brasilien är han VMs bästa spelae? Helt fel, det är mycket tack vare hans status som han väljs. Finns flera spelare som gjort ett mycket bättre VM än Zidane.
Real Madrid Ramos_2
2006-07-10 14:00
Jontteee

Det är inte fifa som utser spelare, det är journalister från hela världen, inte fifa.
Barcelona Woods
2006-07-10 13:56
Jontteee//
Man har ju hört talas om att försvarare har mkt svårare att få såna utmärkelser. Men visst jag håller med dig, Cannavaro skulle ha fått ta emot det priset.
Barcelona Jontteee
2006-07-10 13:53
Vm 2002 blev Ronaldos Vm:s bästa spelare är hans inte ens var i närheten att vara Vm:s bästa

Vm 2006 blev zidane när alla vet att Cannavaro var mkt mkt bättre än Zidane sett över hela turneringen..

Undrar hur fifa tänker när dom delar ut priset??
Barcelona Woods
2006-07-10 13:47
Klint//

Ja, Iniesta har utvecklats till en av mina absoluta favoritspelare. Och mitt hjärta skulle gråta om han valde att lämna Barça. Men med tanke på hans begränsade speltid så blir man ju orolig att han skulle vilja gå vidare och bli ordinarie i ett annat lag. Inga indikationer på det hitills vad jag vet iaf. Nej vore ett mycket stort misstag att släppa den killen!
Barcelona 19
2006-07-10 12:27
Jag hatar också Materazzi men det räcker med filmerna
Barcelona 19
2006-07-10 12:27
Orka se på Materazzi, skicka inga mer video
Barcelona Klint
2006-07-10 12:20
Woods:

Kom hem från Spanien igår och igårdagens Marca, så (vad min spanska kunde förstå) verkade det som om Atletico Madrid förberedde ett bud på Iniesta. Jag hoppas verkligen inte att så är fallet och även om de nu lägger ett bud på honom så hoppas jag att Barca tackar ner, han är en framtida storspelare i Barca!
Barcelona Woods
2006-07-10 11:47
Man kan inte försvara eller snacka bort det Zinedine Zidane gjorde igår. Vad än Materazzi sade (Måste vart något överjävligt) så är det faktiskt Zidane som är den största boven i det här dramat. Det är så dumt gjort, jag kan absolut inte förstå hur man kan reagera som Zidane gör. Han faller för Materazzis bete så lätt så att det är tragiskt att se. Och vad han än sagt så försvarar det inte på något vis Zidanes skalle, vilken var bland det värsta jag sett i fotbollshistorien. Man satt bara och gapade, allt snack om att en fantastisk fotbollskarriär skulle krönas med ett sista guld, spolierades i samma ögonblick som Zidanes karriär fick en (oförtjänt) mörk skugga över sig. Och han har bara sig själv att skylla, Tyvärr.

Ser även ut som allt snack om Iniesta har sopats bort helt, oerhört skönt! Då jag tycker att han utvecklats enormt under senaste säsongen. Borde spelat mer i VM, han är numera en kraftigt underskattad spelare som jag ser det.

EDIT; Klint// Bara att hålla med, vi har samma åsikt.
Barcelona Klint
2006-07-10 11:42
Materazzi är en jubelidiot, det håller jag med om. Har aldrig gillat den spelaren, men oavsett så får man inte göra som Zidane gjorde. Han skämmer ut sig totalt. Oavsett vad Materazzi sa eller inte sa, så kan man inte skalla en spelare, särskilt inte i en VM-final.

Tragiskt är ordet.
Real Madrid realfansince2000
2006-07-10 10:48
Materazzi!!!
Barcelona Nemo
2006-07-10 10:32
Som rutinerad fotbollsspelare så var det Zidane gjorde fel, som mänsklig (om det nu stämmer att Materazzi sa att han skulle våldta hans barn) så gjorde Zidane helt rätt. Säger man en sån sak förtjänar man en skalle mellan revbenen, och Materazzi som fotbollsspelare förtjänar också en skalle mellan revbenen. Jag har nog aldrig sett en mer ovårdad mittback i hela mitt liv.

Jag tycker synd om Zidane, detta skulle bli hans stora show, han bar ett helt land på sina axlar.
Han borde ha lärt sig ramsan; "Sticks and stones may brake my bone, but words never will"

Nu tar vi farväl av Zidane.
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-07-10 10:21
Klint

Tycker inte alls att Zizou skämde ut sig! Man såg klart och tydligt att snubben sa något till honom som rörde honom in i själen. Hade det varit jag så hade jag delat ut en knytnäve i stället för Zizous kung-fu huvud-knock, haha. Speciellt med tanke på att det är hans sista match och han inte behöver bry sig om avstängningar.
Han skämde inte ut sig. Det är bara mänskligt. Alla har sin gräns.
Real Madrid 10Zidane10
2006-07-10 09:20
Här är italien och inters förebild för pojkar som vill heja på inter och italien.
Visa en Ronaldinho video för dom pojkarna och få se vilken lag dom kommer heja på.
Ta en titt på den fule polisong materazzi.
Barcelona La Rambla
2006-07-10 09:00
Den gode Madridinho fortsätter sin mission med att försöka piska upp stämning och pajkastning mellan Arsenalfans och Barcafans på deras forum. Där kallar han sig visserligen Hooch, men det taskiga svenska språkbruket och stilen går inte att ta miste på. Ett litet exempel:

""Namn: Hooch » Svara på inlägg
Sänt: 2006-07-10 00:15:56
saxat från barca forumet:(

"Känns på ett sätt skönt att Frankrike inte vann med tanke på det sättet man gått vidare på(svanhopp (Svanry, ha ha ha) och diverse felaktiga fasta situationer), men kan inte säga att jag gläds alltför mycket mer åt Italien.

Henry-
2:a i CL
2:a i VM
och
2:a i världen"

ja, vad säger man...""

Stackare! Att springa runt på Arsenal, Chelsea och Liverpool-forumen och hela tiden skriva skit om Barcelona, och försöka få till dålig stämning mellan olika fans gör tydligen din dag. Skaffa dig ett liv.
Barcelona Klint
2006-07-10 08:20
Zidane skämde ut sig, så är det bara. Det går inte att förklara bort. Att som en av världens bästa genom tiderna skalla en motspelare i en förlängning, i en VM-final!!! är helt sjukt.

Så underbart att inte Frankrike fick vinna. Det hade varit ett steg bakåt för fotbollen.

Sen snacket om att Henry skulle vara bäst i världens är pinsamt. Det är så skönt att vi inte fick honom till klubben!

Undra hur transferveckan kommer att se ut, det känns som om det kommer att smälla till ordentliget.

FORZA BARCA!
Annons: