/spanien/barcelona/forum/24305.aspx/spanien/barcelona/forum/24305.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Eusebio
2006-07-14 12:20
Nemo, Det låter mycket bra. Unicef-projektet är underbart, och det gör mig stolt. Medan andra klubbar säljer namnet på stadion och överröser tröjan med reklam spelar vi på Camp Nou med reklamfria tröjor, förutom i de matcher där vi bär Unicefs symbol.

Mes que un club
Barcelona AlexC
2006-07-14 12:18
Nemo

Jag ställer mig något tveksam till att vi är skuldfria. När Laporta tog över hade vi 1,5 miljarder kr i skulder. En färskare uppgift jag läst är att utav dessa 1,5 miljarder så hade klubben i juni kvar 700 miljoner kr att amortera. Men jag kan inte erinra mig var jag läst detta och kan därmed inte säkerställa mina uppgifter till 100%.
Barcelona Nemo
2006-07-14 12:10
Schubert, Cannavaro får gå till vilket lag han vill. Nästa säsong har vi en ihopspelad El tridente magico. Många backar kommer bli uppsnurrade och många mål kommer att göras.

Eusebio. Senast jag hörde så var vi skuldfria, tack vare Laporta. Plus att vi inte har köpt något stort på 2 säsonger. Jag har ingen direkt koll, men vi är nog skuldfria, för annars hade Laporta valt ett sponsoravtal, som hade inneburit pengar. Nu ska vi istället donera pengar till Unicef varje år. Més que un club, verkligen.
Barcelona AlexC
2006-07-14 12:08
Angående Saviolastatistiken//

Saviola startade mycket mer än 12 ligamatcher säsongen 03/04. Jag får det till att han startade 28 ligamatcher den säsongen (och hoppade in i 5) och på dessa matcher gjorde 14 mål. Det är fortfarande OK papper men statistiken du tog upp La Rambla såg något förskönad ut i mina ögon. ;)

Inför säsongen 04/05 berättade Txiki att man valde att satsa på Henke Larsson istället för den lille kaninen eftersom svensken var mer mångsidig. Likadant har man nog tänkt när man valt att inhandla Guddy istället för att ta hem Saviola.

För mig personligen känns det lite synd att en gammal favoritspelare som Saviola inte får någon kontinuitet i sin karriär utan får flänga fram och tillbaka mellan klubbar. Till detta finns två anledningar: klubben anser inte att hans roll passar in på någon av anfallspositionerna och att argentinaren inte vairt villig att gå ner i lön.
Barcelona Schubert
2006-07-14 12:03
Cannavaro till Real eller Chelsea, vad föredrar ni? Själv föredrar jag Chelsea, det blir lugnare i ligan då. Chelsea blir visserligen lite bättre men dom hade rätt bra backar redan innan.
Eusebio
2006-07-14 12:00
Frågan kanske känns konstig, men är Barca i dagsläget en rik klubb?

För några år sedan hade vi ju skulder upp över öronen och under Laportas ledning har ekonomin visserligen stramats åt, men gamla skulder har en tendens att hänga kvar..
Barcelona Nemo
2006-07-14 11:26
La Rambla, först ska vi bara avverka Ronaldinho - Eto'o - Messí ;-)

Barcelona La Rambla
2006-07-14 11:17
Schubert:

Något proffskontratk som de i A-truppen har är det inte tal om. Det handlar säkert om ett B-kontrakt, där måste man inte vara 18 år, vilket är ett måste när det gäller proffskontrakt. Men bättre än inget. Dessutom, Bojans far har ett jobb i Barcelonas organisation, så någon risk att familjen bara ska dra iväg är nog minimal. Bojan är culé långt in i själen känns det som. :)
Barcelona La Rambla
2006-07-14 11:14
Bojan och Dos Santos, vad man längtar till att de ska blomma ut helt och komma in i A-truppen. Men det lär dröja några säsonger till, åtminstone för Bojan. Han måste vara världens vassaste och hetaste forwardstalang under 17 år?

Klart vi har världens bästa cantera. Scouter och agenter tältar ju utanför La Masia. :-)~
Barcelona Schubert
2006-07-14 11:12
La Rambla/ Härligt! Finns det några planer på att ändra lagen? Vill inte ha några framtida Cescaffärer...

Klint/ Kul att du gillade det.:) Urtypen för en straffområdesspelare - helt värdelös utanför straffområdet (det enda han gjorde var att gå upp i nickdueller med rumpan så det blev frispark) men het som en kamin innanför straffområdet.

Att dom inte lär sig med. Ruud - han är ju samma typ som Ronaldo - precis som Owen var det, och det funkade ju inte.

Kanske öppnar det här oxå för det omtalade bytet Adriano - C Ronaldo? Jaja, den som lever får se.
Barcelona Nemo
2006-07-14 11:09
Underbart med Bojan.

Jag undrar fanimej om vi inte har världens bästa ungdomsakedemi?

Jag kommer ihåg för några år sedan när Real Madrid låg etta, för vad? För att dem lyckades få in några "Pavonés" in i laget. Men "Zidanes" tog för stor plats. En bra idé, men som inte fungerar i praktiken.
Barcelona tarrak
2006-07-14 11:06
Skulle vara underbart om Real värvar Ruud, skönt när laget man hatar värvar spelarna man hatar. Nu hoppas jag att de värvar Pippo, Kahn, F**o och Mats Rubarth. Lite långsökt kanske, men inte värre än marängforumets drömelvor;)
Barcelona Klint
2006-07-14 10:53
Schubert

Haha underbart att du tänker på den gamla storspelaren Christer Mattiasson. Det var några år sedan man läste om honom.
Barcelona Tiago
2006-07-14 10:50
verkar som ruud e klar för real mierda:P
Tycker fakttiskt det e lite sydn att vi tappar damia till betis:( han skulle kunna bli nått stort:P jag tyckte han skötte sig utmärkt dom matcherna han fick spela
Barcelona La Rambla
2006-07-14 10:46
tarrak.

Hehe, jag reagerade också på det. Svenska websiter där det säljs DVD-film har nog inte den bästa koll på vårt kära FC Barcelona. :D
Barcelona tarrak
2006-07-14 10:42
Ämne: Oh shit! Två disc oc....
La rambla/Ganska kul att se vilka namn de listar under meverkande. "Rustu, Valdes, Jorquera m.fl."
Kan se framför mig hur alla culés blir helt till sig när de får reda på att den store hjälten Rustu är med;)
Barcelona La Rambla
2006-07-14 10:36
Morgon culés!

Bojan Krkic kommer att skriva på ett 5-års kontrakt med Barcelona så fort han fyller 16 år (28 aug). Han har avvisat anbud från Italien (Milan, Juve) och England (Emirates FC). Trots de många anbuden han fått har han alltid sagt att han vill stanna i Barcelona. Den senaste säsongen har varit hans bästa sen han för sju år sedan kom till Barcelona som 9-åring. Ligavinst med både Cadete och Juvenil och Copa del Rey med Juvenil.

Bojan har beslutat sig för att spela för Juvenil A nästa säsong, Quique Costas som är Barca B's tränare sa ju att han kunde göra försäsongsträningen med dem. Men både Bojan och hans föräldrar bestämde sig för att skynda långsamt.

Underbart med en cantera-spelare som tänker mer på sin framtid i Barcelona istället för att bara tänka på snabba pengar. :)
Barcelona Nemo
2006-07-14 09:58
Godmorgon, mina vänner. Underbar morgon. Vet inte vad jag gör uppe, men som dem säger; "Morgonstund har guld i mun".

Jag saknar fotbollen, att planera en hel dag runt fotbollen, det är det som ger livet det där lilla extra.
Barcelona Lion0
2006-07-14 01:52
Aaa helt precis. Så menade jag.

Så ska man till Gothia imorn då ;).
men ska sova gott nu. gonatt. FORZA BARCELONA !
Barcelona Schubert
2006-07-14 01:45
Ämne: Med target spelare m....
Det är inte vad targetspelare betyder. En target är en spelare som kan ta emot långbollar från backlinjen felvänd, typ Zlatan, Klose, Niall Quinn, Koller. En straffområdesspelare är en spelare som är bra (endast) innanför boxen, typ Trezeguet, Mattiasson, Owen, Nistelrooj.

Saviola och Eto'o har inte samma spelstil, det tkr åtminstone inte jag. Kolla i VM där Saviola låg bakom Crespo och gjorde det bra. Eto'o däremot ligger alltid längst fram. Eto'o ligger längst fram i frontlinjen och är en fysiskt stark spelare, medan Saviola helst ska komma djupare nerifrån (nästan från mittfältet) med sina löpningar. Han kan inte ligga längst fram och stångas med mittbackarna, det tkr inte jag.
Barcelona Lion0
2006-07-14 01:37
Med target spelare menar jag straffområdsspelare, Messi är höger forward o Dinho e Vänsterforward o Eto'o inne. Saviola e bra me fötterna men inte bra på huvet. Saviola är kvickar men är ingen straffområdsspelare som ska vara vid rätt tillfälle och en måltjuv.
Real Madrid Älska RealMadrid
2006-07-14 01:35
Men i er startelva så har ni ingen target spelare jag tycker Saviola och Etoo har samma spel stil , Messi är absolut ingen targetspelare samma sak med Ronaldinho.

Och det finns ingen chans att Gudjohnsen kommer platsa i startelvan därför tycker jag det är bra med Saviola som backup till Etoo.
Barcelona Lion0
2006-07-14 01:28
Älska RealMadrid:

Gudjohnsen är en bättre straffområdsspelare än Saviola. När man spelar 4-3-3 så ska man ha en bra targetspelare medans Saviola rör sig lite hur han vill. Det gör Eto'o också när han spelar åt kanten men byter plats me Dinho då. Och jag tycker inte Saviola är rätt så bra targetplayer. OM vi skulle spela 4-4-2 så skulle han vara bra att använda.

Forza Barca !
Real Madrid Älska RealMadrid
2006-07-14 01:21
Fattar inte varför Barcelona inte vill ha Saviola, Han va skit bra i VM.
Han är lätt bättre än gudjohnson (stavning)

Hala RealMadrid(L)
Barcelona Lion0
2006-07-14 01:11
Okey, tack så mycket La Ramba. Aa precis :)
Barcelona Ghazza
2006-07-14 01:11
Ämne: Grabbar, saknar ni i....
Lägg in Luis Enrique istället för figo.
Barcelona Puyolinho
2006-07-14 01:04
Grabbar, ta det lugnt...

Om 20 år kommer vi alla säga, saknar ni inte trion Ronaldinho, Etóo o Messi...

Det trion kommer att bli historisk!
Barcelona La Rambla
2006-07-14 00:45
Saknar då inte Figo! Men visst, det är lätt att bli nostalgisk.

Där kan du köpa tröjor. Eller så väljer du FC Barcelonas websida.
Barcelona Lion0
2006-07-14 00:33
Grabbar, saknar ni inte trion Kluivert, Rivaldo o Figo förutom att han flytta till Real ? de var hur sköna som helst. Men vet nån var man kan beställa barca tröjor ?

tack på förhand

Forza Barca !
Barcelona La Rambla
2006-07-14 00:26
Som sagt, han är för dyr i drift. Det är hans jäkla kontrakt som Gaspart är boven till. Nåja, dags att glömma Saviola. Han har spelat sin sista match för Barcelona, det gjorde han för 3 säsonger sen.
Annons: