/spanien/barcelona/forum/2430.aspx/spanien/barcelona/forum/2430.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2015-05-27 10:53
När det gäller tröjorna så orkar jag inte bry mig. Jag har sedan ett bra tag velat ha en annan tröjsponsor än Nike. Helst av allt Kappa, men det kan man nog glömma direkt. Det företaget har nog inte resurserna att betala sådana summor som storklubbarna kräver. Då återstår väl Adidas antar jag. Tja, hellre det än Nike och framför allt ska bokstäverna Q A T A R bort från tröjan så fort det bara går. Det är pinsamt att denna historiska klubb ska behöva förknippas med ett emirat som Qatar och dess regim. Jag skäms verkligen.
Barcelona Rambla~
2015-05-27 10:48
@Y10 - Les Corts:

CL-finalen kommer att sändas på storbildskärm på Mini-Estadi. Du vet minikopian av Camp Nou på andra sidan gatan. :)
Barcelona dinho the artist
2015-05-27 10:45
11-9-10
Pogbas offensiva kraft är överskattad här inne. Då menar jag inte överskattad generellt i andra lag, men i Barcelona skulle hans offensiva kvaliteter inte vara lika nödvändiga. Vi har en anfallstrio som redan smäller in helt sjuka siffror. Varför i hela fridan ska vi gå in och pilla i det maskineriet? Varför riskera haveri bara för att några här vill se en urkraft med en hästspark utanför straffområdet?

Nej, fotbollen är sällan så enkel. Vissa verkar gå efter teorin att "om du har offensiva pjäser med så varierade egenskaper som möjligt så är det omöjligt för motståndarna att försvara". Riktigt så fungerar det ju inte.
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-05-27 10:25
Utan att tycka nästa års tröjor är allt för fula önskar jag endå att vår club kört på samma väg som Inter gör. Makalöst stiliga dräkter!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2015-05-27 10:23
"Vad fan är detta" - Zlatan

Ja precis, nu dyker det upp det som jag misstänkte redan från början, att mycket i hans bok är bara lögner och påhitt från bokens författare bara för att framstå boken mer intressant.. Frågan är också när det blir avslöjat att "han eller jag" har blivit lögn också...
Barcelona 11-9-10
2015-05-27 10:19
Gabriel Jag går faktiskt emot dig nu, förr var jag osäker över att värva pogba men nu är jag beredd att offra min vänstra arm för honom Folk är så besatta av 08/09 fotbollen att dom blir blinda. Vi kommer inte spela sådär på år och dar. Finns inga mittfältare i världen som kan få oss att spela sådär igen Pogba kommer göra en enorm skillnad för oss på mittfältet. Han kommer fortsätta utvecklas och mognas men han kommer få utnyttja det lekfulla fortfarande. Hans skott behövs, hans längd/fysik behövs och skall användas Iniesta har inte så mycket kvar att ge, han har gjort sitt och kommer vara evigt tacksam. Nu ska han få spela av det sista han har kvar. Pogba ska säkras och framtiden ska säkras Pogba i rätt klubb, med rätt spelare omkring sig kommer bli galet bra. Han kommer passa in i gänget
Barcelona dinho the artist
2015-05-27 10:09
Gabriel
Där ser man! Tyder på vishet att se saker ur flera perspektiv, dock:)

Satt faktiskt och sög på den karamellen själv här om dagen. Är Coutinho Barca-material? Jag vet inte. Sett liverpool lite för lite; men visst har han varit bra när jag tittat.

Är inte Coutinhos roll lite mer som en 10a dock? Den rollen finns ju inte i barca och skulle den finnas skulle den vara Messis. Coutinho behövs lite längre ner i banan än så. Fixar han den uppgiften? Har han något defensivt ansvarstagande över huvud taget?

Ang. Veratti så är jag ju som sagt för en värvning. Han har inte den här extremt lustiga (inte helt men relativt) ogrundade hypen kring sig som vissa spelare får. James hade den definitivt. Det visade sig vara befogat. Är fallet det samma med pogba? Är riskerna för stora med vävningen för att dra sig ur? Massa spännande frågor. Jag gillar å andra sidan inte Verattis attityd på plan eller hans lite arroganta uppsyn, men jag vägrar väga in dessa faktorer i ett eventuellt spelarköp.
Barcelona Y10 - Les Corts
2015-05-27 09:58
Ska ner och kolla cupfinal samt var kvar och se CL-Finalen i Barcelona. Någon som vet om matchen visas på storbildsskärm någonstans i Barca?
Barcelona Gabriel
2015-05-27 09:34
11-9-10 Hehe, jo jag vet, läste det också. Som sagt, det mesta pekar på att Pogba blir en Barçaspelare sommaren 2016.
Barcelona 11-9-10
2015-05-27 09:16
Gabriel @barcastuff: Midfielder Paul Pogba (22) has told Juventus he wants to stay this summer, which could be linked to Barcelona's transfer ban. [gazzetta md]
Barcelona Gabriel
2015-05-27 08:35
Jag kommer nu att skriva något som jag inte direkt trodde att jag skulle skriva för bara några månader sedan, och det är att jag börjat tveka på en Pogba värvning. Jag vet, det låter som en total helvändning när jag mer eller mindre varit som helt besatt av att se honom hos oss. Jag anser FORTFARANDE att det år en spelare av yppersta världsklass, som dessutom är sjukt ung och bara kommer att bli bättre med tiden, men det är det sjuka priset som har fått mig att börja resonera lite annorlunda (även om det inte var något som störde mig innan, har tom argumenterat för att "om det smakar så kostar det"). 100M€ för Pogba är ett sjukt överpris, sen ska vi ha o göra med Raiola dessutom som knappast är rolig att behöva deal with. Frågan är om vi inte borde försöka slå till på Coutinho istället? Tycker att han påminner väldigt mycket om Isco som vi gick miste om, han är också ung och kommer att bli bättre och bättre. Nu tror jag i vilket fall som helst att Pogba tillsist hamnar i Barcelona då det känns som att ledningen är helt obsessed med att kunna värva honom, och missförstå mig inte, jag hade knappast blivit ledsen om vi köpte Pogba MEN jag börjar dra mig åt den sidan av forumet som kanske anser att vi borde försöka slå till på Verratti och Coutinho istället för de pengarna. I don't know...
Barcelona enkos
2015-05-27 07:23
Carlo fick 4 miljoner euro av Real i kompensation för att ha fått sparken.. Med tanke på hur många tränare Real sparkat sedan Messi kom till jorden så är det mycket pengar som Real kastat bort ...
Barcelona Barca4life98
2015-05-27 07:17
Liunil Masse Denis ska man fan heller ge bort! Blir riktigt arg om vi gör det!
Mod.
2015-05-27 07:12
Nu lämnar vi politiken.//Mod.
Barcelona AndreD
2015-05-27 05:33
Gg
Barcelona KiNg-PuYi
2015-05-27 05:24
Ni får ursäkta mina ord nu, men snälla FUCK politik. Snälla lägg ner skiten!
Barcelona Davids3
2015-05-27 02:34
Som sagt, detta är fotbollsforum och politik bör ej tas här. Om man skall diskutera vilka sponsorer som är okej och vilka som inte är okej, för att sedan motivera varför man inte tycker vissa är okej, så kommer man automatiskt gå från sport till politik. Så frågan är snarare, skall vi tänka politiskt överhuvudtaget när vi diskuterar vilka sponsorer som är okej och vilka som inte är det, eller ska vi bortse från det och endast tänka på vem som betalar mest? Skall vi tänka politiskt så borde vi slänga Qatar som sponsor omedelbart, den som är allmänbildad och som läser annat än aftonbladet och metro, vet vad de står för. Skall man tänka på cashen så är Qatar en utmärkt sponsor.
Barcelona Guat
2015-05-27 02:33
@Shanghai:

Det där är ren jävla dynga Shanghai. Då är frågan till dig. Hur kommer det sig att de stödjer grupper som krigar mot de och samtidigt är med i USA-ledda interventionen?
Barcelona Shanghai
2015-05-27 02:27
Guat

Eftersom du ville ha källa, så här får du denna artikel.

All kritik riktas mot Sandro Rosell och hans gäng som fixade avtalet, för detta är verkligen allvarligt att vi har ett lands namn på tröjan som har legat bakom miljontals oskyldigas död i Mellanöstern. Som sagt, bara för att vi hejar på FC Barcelona och har loggan "Més que un club" så betyder det inte att vi är änglar.
Barcelona Liunil Masse
2015-05-27 02:08
@barcastuff: Barcelona have pre-deals for two right backs: Sporting Lisbon's Soares (fee: 7M) and Sevilla's Vidal (fee: 10M+Denis+loan Halilovic) [sport Skulle inte förvåna mig om man ger bort Denis till Sevilla, lånar dit Halilovic som kommer bli bänkad av Emery hela säsongen OCH sen betalar 10M för Vidal. Man är liksom van nu. Längtar tills den här skitledningen försvinner i sommar.
Barcelona Kröjf
2015-05-27 01:57
Snart måste man nog ställa sig frågan vilka som sponsrar vissa supportrar. För övrigt kan Nike eller Qatar Airways nästan kvitta lika, när allt kommer omkring. Qatar befolkas i huvudsak av asiatisk slavarbetskraft. Vilken bl a med livet som insats bygger för ett fotbolls - VM, som gulfstaten ifråga "fått". Och som knutit den välbeställde barcaikonen och ibland nära nog helgonförklarade Pep Guardiola till sig, som omättligt penninghungrig propagandist för hela arrangemanget. Money talks. Verkligen ingen vacker värld vi lever i. Fyra tusen döda tros bli "slutsumman" i förlorade liv förutom de anhörigas oerhörda lidande, om nuvarande takt håller i sig ända fram till första avspark. Men så var kommer då det amerikanska märket Nike in i denna milt utryckt mörka bild? Tja även Nike "lär" använda sig av vad som under dom förhållanden som råder i deras utlokaliserade fabriker belägna i länder som Pakistan, måste ses som slavarbetare också dom. Det rör sig om fattiga människor utan valfrihet, varav många är minderåriga; det vill säga barn för att nu tala klarspråk. Så vad har detta med FC Barcelona att göra? Jo, vår klubb har såväl Qatar Airways som Nikes loggor på sina traditionstyngda tröjor på framträdande plats, för att finansiera sin fotbollsverksamhet som väcker vårt stora intresse. Och stundtals får fans att exalterat spekulera i diverse drömvärvningar, som kostar MINST hundratals miljoner. Sammanfattningsvis går det näppeligen att komma ifrån det fysiska faktum att hur vi culés än vrider och vänder på oss, så förblir arslet sittandes där bak. Och tur är väl det på sitt sätt, när allt kommer omkring. Ty i ryggslutet under våra stjärnors namn och nummer, så står det trots allt fortfarande UNICEF (om än med små bokstäver). En organisation som inte minst verkar för att åtminstone på sikt avskaffa barnarbete. Cirkeln synes sluten... så sov gott!
Barcelona Guat
2015-05-27 01:54
@Capitan \(^.^)/:

Skrattretande kommentar från din sida. Fram med ett enda bevis att de stödjer någon terrororganisation tack. Det är ren bullshit från din och Shanghais sida. Ni är helt lost.
Barcelona Liunil Masse
2015-05-27 01:48
Luis Suarez will be fit for Copa del Rey final against Athletic Bilbao. [rac 1]
Barcelona Coach Pep.
2015-05-27 01:45
Fotboll och politik hör ihop numer, men frågan är hur mycket besvär vi supportrar bör göra oss utan att lägga locket på och kliva in i fotbollsbubblan.

Litegran åtminstone, tycker jag, men det är en definitionsfråga som bottnar i om man ser sig som en supporter eller en konsument som bara vill bli underhållen och torkad i stjärten. Om man ser sig själv som en supporter (med allt vad det innebär) så måste man åta sig vissa principer. Det betyder dock inte att man alltid behöver agera moralpolis, eftersom det i så fall inte skulle gå att njuta av fotboll överhuvudtaget. Men eftersom vi supportrar stödjer (och äger) Barca så är det viktigt att emellanåt upplysa om klubben brister i etik och policy, och när det gäller Qatar så lyser alla varningslampor rött. Förutsatt att man är en riktig culé och ser ett högre syfte än att "FC Barcelona AB" ska vara "$törst & bä$t" till vilket pris som helst, förstås.

Qatar är för övrigt inte ett "land", utan snarare en bensinstation i öknen med en och samma ägare. Och ja, de sponsrar definitivt terrorism, eftersom det ligger i deras intressen. Världen styrs av våld tyvärr (men kanske bäst att låta det vara osagt).

För övrigt är det lite kul att Barcelona å ena sidan promotar Qatar, samtidigt som man i dagarna gått ut med att man börjat kampanja emot ”homofobi” (länktips).

Nåväl, det är som det är, och det kanske är naivt att kräva att Barca ska vara något slags helylle-klubb, men det var i alla fall inte detta Barca man började hålla på. :P
Barcelona rANDOMhERO
2015-05-27 01:27
Stäng av forumet!

Patetiskt! Gå in på flashback eller nått annat skit forum och snacka politik!
Barcelona Shanghai
2015-05-27 01:16
Papillon

Varför är det dubbelmoral? Jag vill som sagt inte att min favoritklubb förknippas med länder som stödjer terrorism, så ja vet inte varför du kallar det för dubbelmoral.
Barcelona papillon
2015-05-27 01:07
Shanghai

Jaha så du säger vilken som helst förutom de 3 du nämnde.
Jag säger dubbelmoral.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-27 00:44
Vad är det för propaganda kampanj? Vad är det här? Jag skäms. Suni/shia/terror? Skäms på er!! Är inte det här ett fotbollsforum. Säger inte att Qatar är ärliga. Men när du/ni snackar skit/ eller säger sanningen om en nation får ni också kritisera/snacka skit om Supermakten/Nato som har invaderat ert land/länder två gånger/ sanktionerat ert land/länder i 13 år har dödat/dödar fortfarande idag gamla/kvinnor/barn och män båda via via svält och bomber. Ta det här i PM med varandra. Vill inte se sånt här inne. Det verkar var riktig illa med Suarez alltså. När jag tänker på två finaler utan Suarez där ena matchen är mot A.Bilb och andra matchen är bussen Juventus börjar jag bli hur nervös som helst. Barca utan Suarez (då tänker jag på andra halvleken mot Bayen)... Uddlös, fantasilös bara kaos.
Barcelona Barca4life98
2015-05-27 00:34
Bilbao ska vi slå med eller utan Suarez punkt.
Anti-feminist
2015-05-27 00:12
@enkos:

Är väl snarare så att dom nämnda företagen, speciellt Qatar (som sponsor och land) stödjer sunnis terrorism i Syrien och Irak. Förmodligen så stödjer nästan alla sunnimuslimer sunniterroristerna i mellanöstern och om Barcelona då ska samarbeta så är det självklart att det är fel.
Annons: