/spanien/barcelona/forum/24295.aspx/spanien/barcelona/forum/24295.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona giovani
2006-07-14 23:50
La Rambla .. jag är väll lite smått paranoid i alla diskutioner eller ?

Schubert ... Jag är inte förolämpad vi har diskuterat innan jag vet att du inte är din stil, La Rambla därimot det är en helt annan fråga :) hehe ... ville bara markera innan det blev så. När det gäller Juve och Thuram så tänker jag mig mer när dom möter dom bästa mot dom sämre lagen är dom tvungna att föra matcherna precis som Sverige, men mot dom större lagen så är Juve bland dom fegaste om inte dom fegaste i Europa av stor lagen som finns och det självklar speglar dom defensiva spelarna också. Samuel är väll ett perfekt exempel på det ? Han gick både från dit hit ich sen dit igen.

Cannovaro är en av världensbästa backar för mig, men samma sak gäller där för mig som när jag diskuterade Nesta här inne, man måste se spelarna utanför den taktik som dom spelar, det gör en så väldigt stor skillnad. Det syns inte minnst i VM.
Barcelona Schubert
2006-07-14 23:44
Ämne: Schubert ... Dont in....
OK OK, lugn i stormen. Menar inte att förolämpa nån.
Barcelona La Rambla
2006-07-14 23:41
giovani:

Take it easy. Du behöver inte vara orolig över att Rijkaard tänker bygga lagets defensiv genom Thuram. Det är tänkt att han ska avsluta karriären i ett mästarlag. Med sin karaktär och rutin bör han klara sig utmärkt oavsett vilket spelsätt Barça spelar. Han ser i Thuram lite av en Henke-personlighet. Det är åtminstone vad som stått i sportpressen nere i Barcelona. Det borde ju ligga lite i det då.
Barcelona La Rambla
2006-07-14 23:38
Kamelen:

Det ska väl inte vara några problem. Rodri spelade ju några matcher. Även Messi spelade ju när han gick under ett B-kontrakt. Som sagt, jag vet inte om de flyttar upp honom trots två nyförvärv. Jag hoppas ju det, vill gärna se honom spela lite. Copa del Rey tex.
Barcelona giovani
2006-07-14 23:37
Schubert ... Dont insult my intelligence du talar inte med nån jävla 10 åring här. Det är knappast så att jag beserar min uppfattning om han på att han är gammal och därav inte tycker han är snabb nog. Jag försöker inte vara dryg eller hård i tonen så ta det inte på sättet, gillar bara inte när ett helt normal diskussion förs på det sättet.
Barcelona Schubert
2006-07-14 23:33
Ämne: Visst har han spelfö....
Ingen dum idé: det är annorlunda att spela back i Juve resp Barca, visst. Men Juve har ändå fört dom flesta matcherna i Serie A, glöm inte det.

Sen är han inte långsam. Man ska inte tro att alla äldre spelare är långsamma. Han är inte vrålsnabb men han är inte Patrik Andersson heller.
Barcelona Kamelen
2006-07-14 23:29
Ämne: Kamelen:

Det har ....
Ok, själv ser jag gärna att han flyttas upp även om man värvar Thuram/Zambrotta eller båda två.

Man kan väl låta honom spela för Barça B trots att han är registrerad i A truppen?
Barcelona La Rambla
2006-07-14 23:27
Kamelen:

Det har sagts så. Beror väl kanske på hur många försvarare Rijkaard och Txiki värvar skulle jag tro.
Barcelona giovani
2006-07-14 23:26
Visst har han spelförståelse mycket bra sådan, men som sagt jag vidhåller vid det att det är inte svårt att vara klok på plan när man spelar i ett lag som spelar med 10 man i försvaret och deras spel faktigst går ut på att man saktar ner det andra lagets spel så backarna får mer tid att tänka.
Barcelona Kamelen
2006-07-14 23:25
Ämne: Rijkaard ser i Thura....
Är det klart att Valiente flyttas upp?
Barcelona La Rambla
2006-07-14 23:25
Rijkaard ser i Thuram en perfekt värvning. Vi får lita på det. Han tänker dessutom flytta upp mittbackstalangen Marc Valiante 19 år i a-truppen. Jag tror personligen att det är värre att värva heta nya mittbackar som vill ha speltid för att utvecklas. Thuram tror Rijkaard tack vare sin ålder inte kommer att kräva en startmatch i alla 60 matcher eller vad det nu lär bli nästa säsong.
Barcelona Kamelen
2006-07-14 23:24
Thuram gör det väldigt bra då han ofta förutser vad som kommer hända, han ser helheten av spelarna. Förutser löpningar, passningar m,m.
Det gör att han inte behöver vara en speedkula för att ta hand om en snabb spelare, riktigt bra spelförståelse.
Barcelona Schubert
2006-07-14 23:21
giovani/ Nej, han är väl inte pilsnabb, men det är inte Marquez heller. Han blir inte frånsprungen hursomhelst iaf. När Juve satte in Kovac istället såg man skillnaden; Henry gjorde mos av honom i löpduellerna.
Barcelona giovani
2006-07-14 23:18
Schubert .. Då ser vi helt enkelt olika på saken, för jag ser inte snabbheten. Jag försöker tänka mig honom i Barcelonas sätt att spela kontra Juve och Frankrike. Och då ser jag många brister. Men vi får väll se helt enkelt hur det går.

Klart man ska titta på ålder, när Chivu som du säger finns Kompany finns Lahm finns Alves finns osv så tycker jag inte Thuram skall ta upp en extra plats i laget. Dom kostar ja men det kommer dom göra nästa säsong också, den som tror att Chivu kommer komma free nästa år drömmer säger jag.

Vi har 3 världs mittbackar vill ha defensiva mittfältare så finns det gott om dom, satsa på den sånn istället som både tillför laget nått och kan utvecklas. Jag ser inte varför det måste just vara en mittback.
Barcelona Schubert
2006-07-14 23:17
giovani/ Varför titta så mkt på ålder? Thuram är äldre, ja, men det gör oxå att han blir billigare (han kmr att gå gratis). Han är fortfarande världsklass. Vilka unga spelare är det du tänker på?

Det snackas ju om att Barca försöker övertala Chivu att inte skriva på ett nytt kontrakt, så att han kan gå som bosman efter nästa säsong. Det är en yngre, bra back. Men det är nästa säsong det, vi behöver en bra back nu.

Förresten, det snackades ju om en lånedeal med Zambrotta - att vi lånade honom "året Juve var nere". Om Juve nu får 30 minuspoäng (än är inte sista ordet sagt i det, dock) så lär dom inte kunna gå upp på ett år, och då blir det nog snarare fråga om ett köp, eller?
Barcelona Schubert
2006-07-14 23:14
Thuram var bra i Juve förra året. Såg dom flesta av Juves matcher. Han är en rätt komplett back: stark, hyfsat snabb, hyfsat passningssäker, osv. Ser inga större brister hos honom. Möjligen har han inte riktigt samma koncentration och jävlar anamma som sin mittbackskollega Cannavaro, men hur många har det? Han är som sagt en komplett back och en av världens tio bästa mittbackar.
Barcelona giovani
2006-07-14 23:12
Schubert ... Det finns en väldigt stor nackdel och det är att vi tittar bort från stora unga spelare som andra lag kommer att ta. Det är defenetivt en nackdel för mig.
Barcelona giovani
2006-07-14 23:09
La Rambla, Zidan var väll också grym i VM men varit värdelös i 3 år i Real, ingen som tänkt att det kan bero på det taktiska ?

Ja jag måste defenetivt ha missat det, för det enda jag sett från Thuram är från ett Juve som spelar med 10 man där bak och ändå blev han ganska rejält bort sprungen vid flera tillfällen förra året och i ett Franskt lag som också spelade med 10 man där bak och gjorde allt för att han inte skulle hamna i löp dueller.

**** tyvär så tror jag inte det samma gäller i Barca och på det sättet Barcelona spelar. Till skillnad från Henke är som sagt inte Thuram beräd att sitta på bänken. Och jag tycker defenetivt inte Marquez eller Edmilsson har gjort sig förtjänta av att göra det. Thuram klagade fan i 2 års tid över sitt högerback position han var till o med bärädd att lämna laget, vad får i tro att han skulle vara glad att göra det i Barca ? lite konstigt tycker.
Barcelona Schubert
2006-07-14 23:06
Han kommer inte att vägra sitta på bänken. Han är en startman som högerback om vi behöver ett defensivt alternativ där (är klart bättre än Oleguer där). Blir Marquez lr Puyol skadade har vi en perfekt ersättare i Thuram. Som La Rambla skriver är han en bra person oxå som sannolikt inte kommer att kosta skjortan. Finns inga nackdelar med den här värvningen som jag ser det. Skulle va om den gör att Zambrotta inte kom men som sagt, jag vill se båda.
Barcelona La Rambla
2006-07-14 22:59
Antar att du missade att se Thuram i VM. Han är bra trots sina 34 år. Den här säsongen kommer det att spelas fler matcher än någonsin med alla cuper. Att ha Thuram tillgänglig som mittback, gör att Marquez kan ta över pivote-platsen om tex Edmilson är ur form eller skadad. Thuram klarar även att spela högerback. För att inte tala om den rutin och egenskaper som människa han besitter. Tror att Rijkaard värdesätter sådant hos en spelare. Det var inte många som fattade vad han höll på med när han värvade Henke men Rijkaard visste bättre. Det samma gäller med Thuram.
Barcelona giovani
2006-07-14 22:55
Skulle Thuram 34 årig vara en dröm ?!?! i sånna fall har du inte väldigt trevliga drömmer :) .. Nej men ärligt en 34 åring som vägrar och sitta på bänken vill jag absolut inte se i sånna fall är det bättre att satsa på andra alternativ. När jag läste att Thuram var första valet och Philip Lahm andra valet börja jag skratta.

Marquez tycker jag bevisa i VM att han är riktigt bra förstår inte varför han är underskattad fotfarande, hur många av världens bästa anfallare har han fått bevisa sig mot nu den senaste säsongen räcker inte det ?
Barcelona Schubert
2006-07-14 22:43
Tack för din rapport, Gabriel! Tottenham kan ju fan inte va nån konkurrens. Thuram är en bra spelare och borde komma till oss. Både Thuram och Zambrotta vore en dröm.
Barcelona La Rambla
2006-07-14 22:34
Du tror att Cannavaro tänkt sig att sitta större delen av säsongen som backup på bänken? Du får nog tänka om.

Den man ska värva är Zambrotta. Han har tydligt och lite ironiskt sagt vad han anser om Real och deras Galactico-filosofi. Tror inte han är det minsta intresserad av att spela för Real. Dessvärre tror jag inte att han kommer till Barça heller. Det blir nog Milan för honom nu när de undkom spel i Serie B. Thuram och han får ett tvåårskontrakt är ingen omöjlighet. Vi får se.
Barcelona Kamelen
2006-07-14 22:34
Ämne: Ämne: Ämne....
Då sätter man in Oleguer =). Trotjänaren.
Cannavaro är för bra för att ha 'utifall någon blir skadad'.
Barcelona Barca 1899
2006-07-14 22:31
Ämne: Ämne: När Juv....
Håller med Marqúez & Puyol är ett av världens bästa mittbackspar. Men Marquez har en tendens att alltid bli skadad och då behöver man back up, elr tänk om Puyol går söder då behövs verlkligen en spelare med Cannavaro kaliber.
Barcelona Kamelen
2006-07-14 22:23
Ämne: När Juventus spelar ....
Tjänstefel om Laporta inte köper Cannavaro, varför skulle han ens tänka på att köpa Cannavaro då vi har ett av världens bäst ihopspelade mittbackspar i Marqúez & Puyol?
Barcelona Barca 1899
2006-07-14 22:08
När Juventus spelar i serie B :) Kommer barca otminstånde värva Thuram... tror sj att bönderna från Madrid köper både Cannavaro o Zambrotta :(

Men egentligen är det ett tjänstefel av Laporta om man inte köper Cannavaro elr Zambrotta, för det e ju världklass spelare!

FORZA BARCA!!
Barcelona Adriano_
2006-07-14 21:55
vilken spelare tror ni kommer att komma in snart till barca ?
Barcelona hammabarça
2006-07-14 21:39
Ämne: Andredinho:

Som R....
Som Barça supporter älskar jag när Real spelar men Raul. Kommentar överflödig..
Real Madrid RaulGonzalez7
2006-07-14 21:33
Andredinho:

Som Real supporter älskar jag när R-inho och Etoó byter position för då får ingen av de nämna ut någonting av sitt spel, allting blir bara lidande. Varför de gör det förstår jag inte.
Kan vara så att Etoó vill bevisa att han även är en grym dribbler och playmaker (vilket vi alla vet att han inte är) och R-inho vill visa att han är grym target player.. Intressant faktiskt
Annons: