/spanien/barcelona/forum/24294.aspx/spanien/barcelona/forum/24294.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-07-14 16:05
Varför är man inte förvånad att en maräng tycker något som Barca har tryckt på tröjan är fult. Hellre en Unicef-logga än Siemens åtminstone. :-)~
Real Madrid realfansince2000
2006-07-14 16:02
loggan e skitful men den bevisar värdighet hos barca. Det är mycket stort gjort av barca att stödja dom som har det svårt.
Barcelona Lion0
2006-07-14 15:02
Hur mkt har vi att betala de där angående skulderna ? Någon som vet ?

Forza Barca !
Barcelona Tiago
2006-07-14 14:36
Ämne: Där finns bild på tr....tröjjan blir faktiskt snygg med loggan helt okej:) speciellt när det gäller välgörenhet:)
Barcelona La Rambla
2006-07-14 14:25
Där finns bild på tröjan och Unicef-logon. Ser helt okej ut.

Barcelona ska presentera det ekonomiska läget den 25 juli, angående diskussion om skulderna tidigare.
Barcelona Tiago
2006-07-14 14:23
kom ihåg också att belletti var skadad mkt iår då fanns det ju inte många andra alternativ än oleuger:P Jag kan inte säga att han misskött sig han har faktiskt överasskat positivt iår men zambrotta hade inte vart en dum värvning:)
Real Madrid 10Zidane10
2006-07-14 14:14
Titta på gattuson när han blir punkd.
Så roligt att titta på honom.
HAn måste käka chili peppar hella tiden.
Eusebio
2006-07-14 13:56

Källa för mitt utspel angående speltid för Oleguer
Eusebio
2006-07-14 13:52
Tiago

Nej tyvärr.. Spana in länken ovan, där har du unicefs logo. En kvalificerad gissning är väl att man helt sonika trycker upp logon på bröstet, där den syns bäst..

Inget ont om Oleguer, men inte f*n trodde jag att han var en av dom som spelade mest förra säsongen, mer än Ronaldinho!
Barcelona La Rambla
2006-07-14 13:46
AlexC:

Mycket riktigt. Jag som slarvläste. :)

Intressant statistik den säsongen. I topp när det gäller gula och röda kort hittar man Motta och Ronaldinho.

Motta 7 gula och 3 röda, Dinho 9 gula och ett rött. Motta var i sitt esse den säsongen. :D
Barcelona Tiago
2006-07-14 13:20
La Rambla ja det hade vart en dröm med zambrotta:P
Barcelona AlexC
2006-07-14 13:14
LR

Jo, den såg ut att stämma bra. För det var därifrån jag utgick från att Saviola startat 28 matcher. Han hade spelat 33 totalt och gjort inhopp i 5. Jag tror att du läste "Hela matcher" som "Startade matcher". Men även solen har sina fläckar. :)
Barcelona La Rambla
2006-07-14 13:05
Aj aj, stämmer det som den italienska tidningen La Gazzetta dello Sport förutspår så hamnar Juventus, Fiorentina och Lazio i Serie B med poängavdrag. Milan klarar sig kvar men får poängavdrag och får inte spela i CL. Vilket dråpslag för italiensk klubbfotboll.

Igår så träffades Rijkaard, Txiki, Soriano och Laporta. Tydligen är man övrens om att helhjärtat gå in för att sno åt sig både Zambrotta och Thuram. Rapporter säger dock att Zambrotta vill stanna i Italien. Han lär hamna i Milan, eller vem vet han kanske tom stannar kvar i Juve.

Vi får hoppas Rijkaard kan locka honom med spel i världens bästa klubb. Tänk er Messi och Zambrotta på högerkanten, eller Ronaldinho och Zambrotta på vänster. Vilken tanke. :)
Barcelona La Rambla
2006-07-14 12:39
AlexC:

Jag använde mig utav redaktionens statistik som finns under Arkiv. Då stämmer inte den.

Det stämmer att klubben ännu inte är skuldfri, men en god bit på väg. Läste om det för några veckor sedan. Minns bara inte siffrorna nu.
Barcelona Tiago
2006-07-14 12:37
Eusebio

har du nån bild på tröjjan med unicefs symbol?
Eusebio
2006-07-14 12:24
AlexC

Dina uppgifter låter ganska troliga. Hade vi varit skuldfria skulle vi förmodligen plockat in ett par bra ytterbackar och dominerat ännu mer i Europa.
Eusebio
2006-07-14 12:20
Nemo, Det låter mycket bra. Unicef-projektet är underbart, och det gör mig stolt. Medan andra klubbar säljer namnet på stadion och överröser tröjan med reklam spelar vi på Camp Nou med reklamfria tröjor, förutom i de matcher där vi bär Unicefs symbol.

Mes que un club
Barcelona AlexC
2006-07-14 12:18
Nemo

Jag ställer mig något tveksam till att vi är skuldfria. När Laporta tog över hade vi 1,5 miljarder kr i skulder. En färskare uppgift jag läst är att utav dessa 1,5 miljarder så hade klubben i juni kvar 700 miljoner kr att amortera. Men jag kan inte erinra mig var jag läst detta och kan därmed inte säkerställa mina uppgifter till 100%.
Barcelona Nemo
2006-07-14 12:10
Schubert, Cannavaro får gå till vilket lag han vill. Nästa säsong har vi en ihopspelad El tridente magico. Många backar kommer bli uppsnurrade och många mål kommer att göras.

Eusebio. Senast jag hörde så var vi skuldfria, tack vare Laporta. Plus att vi inte har köpt något stort på 2 säsonger. Jag har ingen direkt koll, men vi är nog skuldfria, för annars hade Laporta valt ett sponsoravtal, som hade inneburit pengar. Nu ska vi istället donera pengar till Unicef varje år. Més que un club, verkligen.
Barcelona AlexC
2006-07-14 12:08
Angående Saviolastatistiken//

Saviola startade mycket mer än 12 ligamatcher säsongen 03/04. Jag får det till att han startade 28 ligamatcher den säsongen (och hoppade in i 5) och på dessa matcher gjorde 14 mål. Det är fortfarande OK papper men statistiken du tog upp La Rambla såg något förskönad ut i mina ögon. ;)

Inför säsongen 04/05 berättade Txiki att man valde att satsa på Henke Larsson istället för den lille kaninen eftersom svensken var mer mångsidig. Likadant har man nog tänkt när man valt att inhandla Guddy istället för att ta hem Saviola.

För mig personligen känns det lite synd att en gammal favoritspelare som Saviola inte får någon kontinuitet i sin karriär utan får flänga fram och tillbaka mellan klubbar. Till detta finns två anledningar: klubben anser inte att hans roll passar in på någon av anfallspositionerna och att argentinaren inte vairt villig att gå ner i lön.
Barcelona Schubert
2006-07-14 12:03
Cannavaro till Real eller Chelsea, vad föredrar ni? Själv föredrar jag Chelsea, det blir lugnare i ligan då. Chelsea blir visserligen lite bättre men dom hade rätt bra backar redan innan.
Eusebio
2006-07-14 12:00
Frågan kanske känns konstig, men är Barca i dagsläget en rik klubb?

För några år sedan hade vi ju skulder upp över öronen och under Laportas ledning har ekonomin visserligen stramats åt, men gamla skulder har en tendens att hänga kvar..
Barcelona Nemo
2006-07-14 11:26
La Rambla, först ska vi bara avverka Ronaldinho - Eto'o - Messí ;-)

Barcelona La Rambla
2006-07-14 11:17
Schubert:

Något proffskontratk som de i A-truppen har är det inte tal om. Det handlar säkert om ett B-kontrakt, där måste man inte vara 18 år, vilket är ett måste när det gäller proffskontrakt. Men bättre än inget. Dessutom, Bojans far har ett jobb i Barcelonas organisation, så någon risk att familjen bara ska dra iväg är nog minimal. Bojan är culé långt in i själen känns det som. :)
Barcelona La Rambla
2006-07-14 11:14
Bojan och Dos Santos, vad man längtar till att de ska blomma ut helt och komma in i A-truppen. Men det lär dröja några säsonger till, åtminstone för Bojan. Han måste vara världens vassaste och hetaste forwardstalang under 17 år?

Klart vi har världens bästa cantera. Scouter och agenter tältar ju utanför La Masia. :-)~
Barcelona Schubert
2006-07-14 11:12
La Rambla/ Härligt! Finns det några planer på att ändra lagen? Vill inte ha några framtida Cescaffärer...

Klint/ Kul att du gillade det.:) Urtypen för en straffområdesspelare - helt värdelös utanför straffområdet (det enda han gjorde var att gå upp i nickdueller med rumpan så det blev frispark) men het som en kamin innanför straffområdet.

Att dom inte lär sig med. Ruud - han är ju samma typ som Ronaldo - precis som Owen var det, och det funkade ju inte.

Kanske öppnar det här oxå för det omtalade bytet Adriano - C Ronaldo? Jaja, den som lever får se.
Barcelona Nemo
2006-07-14 11:09
Underbart med Bojan.

Jag undrar fanimej om vi inte har världens bästa ungdomsakedemi?

Jag kommer ihåg för några år sedan när Real Madrid låg etta, för vad? För att dem lyckades få in några "Pavonés" in i laget. Men "Zidanes" tog för stor plats. En bra idé, men som inte fungerar i praktiken.
Barcelona tarrak
2006-07-14 11:06
Skulle vara underbart om Real värvar Ruud, skönt när laget man hatar värvar spelarna man hatar. Nu hoppas jag att de värvar Pippo, Kahn, F**o och Mats Rubarth. Lite långsökt kanske, men inte värre än marängforumets drömelvor;)
Barcelona Klint
2006-07-14 10:53
Schubert

Haha underbart att du tänker på den gamla storspelaren Christer Mattiasson. Det var några år sedan man läste om honom.
Barcelona Tiago
2006-07-14 10:50
verkar som ruud e klar för real mierda:P
Tycker fakttiskt det e lite sydn att vi tappar damia till betis:( han skulle kunna bli nått stort:P jag tyckte han skötte sig utmärkt dom matcherna han fick spela
Annons: