/spanien/barcelona/forum/24288.aspx/spanien/barcelona/forum/24288.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kamelen
2006-07-11 17:12
Ämne: II Barça II - Rijkaa....
Om du läser på länken så står det att Zambrotta har fått en anbud från Barça men inget från Real Madrid. Han har även sagt att han känner sig smickrad vad det gäller intresseret från Barça medans han sade att han 'inte är en galactico' rörande intresset från Madrid.
Baptista före Deco? Jo, visst. Deco är så himla mycket bättre så det är inte ens värt att dra upp.
Jag föreslår att du anlitar en privatlärare som kan lära dig svenska och sedan återvända.

På återseende.
Barcelona Schubert
2006-07-11 17:09
Baptista före Deco? Gå hem och lägg dig. Se tusen matcher och lär dig fotboll.
Real Madrid Revolution- 89
2006-07-11 17:06
II Barça II - Rijkaard// nej jag menar inte så du förstår mig fel. Men asså det är jobbigt för oss madridistas att se er varje dag komma med nya meningar varje dag. Capello skulle igentligen skriva för er och att robinhos dröm är barca och att zambrotta föredrar er hellre. Jag fattar inte varför ni göra er till de bästa hela tinde o att ni är alla världens spelares dröm. Och att vi igentligen vill ha deco. Vadå deco vem e deco? en överskattad filmare? Nej tack till honom o det tkr nästan hela madrid. Baptista före honom alla dagar i veckan.

iHala el madrid y Baptista
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-07-11 16:58
Revolution- 89:
Okej, jag ska aldrig mer läsa sport.es. Förlåt! Är allt lugnt mellan oss nu?
Barcelona La Rambla
2006-07-11 16:53
Jeeeez.

Muppvarning! Var poppar de fram ifrån?
Real Madrid Revolution- 89
2006-07-11 16:51
Hóla .. Kan ni vara snälla o sluta säga massa onödiga meningar som inte är sant att deco har sagt si o så o den har sagt så o den presidentkandidaten har sagt så, ni förstår hur ja menar. Ni är så desperata av real madrid när ni är här säger ni massa falska grejjer men när ni är i real forumet så e ni vänliga (IBLAND) och säger vad som är fel på vår spelsystem o vad som ska förändras. Men ni kommer aldrig dit och säger T.EX "ramos sa igår att hans dröm är Barcelona och vill gärna spela för oss nästa år" ENLIG www.fcbarcelona.com .. kom igen nu skärp till er nu

jag kommer iaf aldrig tro på era nyheter som ni hämtar varje dag från sport.es
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2006-07-11 16:43
snälla kan nogon hjälpa mig med att hitta en bra sida där man kan köpa biljeter till danmark o vet ni vart barcelona spelar o om det finns nånn länktips för att jag vill köpa biljetter
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-07-11 16:42
Visca el Barça i Deco!
Barcelona Schubert
2006-07-11 16:38
Tragiskt att höra Staffan och Glenn gnälla på Deco under tredjeprismatchen. Han dominerade ju matchen. Tyvärr förstår sig inte svenska kommentatorer på mer avancerade spelartyper som Deco. Dom fattar bara "spring-i-djupled". Deco är en nyckelspelare för Barca och kommer att visa det ännu en gång nästa säsong.
Barcelona Schubert
2006-07-11 16:36
Ämne: Ämne: La Ramb....
Detsamma. Spöa skiten ur Chelsea också från alla Barcafans.:)
Barcelona Suñol_
2006-07-11 16:24
Med Deco i laget så kommer det bli minst en titel per säsong.
Barcelona La Rambla
2006-07-11 16:11
Kamelen:

Det var tom två kandidater som försökte få över Deco till den mörka sidan. Direkt efter att det ryktades (ett rykte som spreds i Madrid så klart) att Barcelona ville byta bort Deco mot Lampard så agerade en representant för en kandidat genast och åkte över till Tyskland under VM för att förhandla med Deco. De lurade iväg Deco till möte via en annan spelare eller funktionär i Portugal, Deco visste alltså inte ens att det handla om affärer. Där fick han ett liknande erbjudade som Figo en gång fick. Deco skulle värvas till Real om kandidaten vann valet, om inte så skulle han få en summa som kompensation och stanna kvar i Barcelona. Deco sa genast nej, han trivdes allt för bra i Barcelona och han ville inte figurera i Reals presidentvalskampanj som något lockbete. Tror ni att de nöjde sig med det? Icke, representanten ringde upp kandidaten och efter någon minut så fick ett nytt erbjudande. De försäkrade honom att de inte skulle göra en "Figo", alltså han behövde inte skriva på ett personligt kontrakt med kandidaten som Figo hade gjort, där han skulle bli återbetalningsskydlig om han senare inte gick med på värningen. De sa att de var beredda att lösa hans utköpsklausul, och försäkrade honom att lönen skulle bli mycket högre i Real än i Barcelona. Självklart var inte Deco intresserad.

Det lustiga är att en annan kandidat, som hade fått nys om "uppgörelsen" den andra kandidaten försökt göra, någon dag senare kom med ett annat erbjudande.

Ja där ser man. :-)~

Visca Deco, en sann culé!
Spanien Vámanos cañoneros
2006-07-11 16:04
Ämne: La Rambla/ Det är ba....
Schubert//

Angående finalen.
Det jag retar mig på är den mentalitet som råder på de italienska SF-sidorna där folk fått för sig att varenda människa i hela världen hatar Italien och de tycks tro att Blatter och de andra "pamparna" myglar för att ta tillbaka guldet från Italien.
Vilka nissar.

---------

Lycka till med värvningarna och ligaspelet och må vi mötas i CL-final igen i vår och då kommer jag att vara på plats igen med min svenska Arsenalflagga och förhoppningsvis slipper jag gravölen denna gång.
Barcelona Kamelen
2006-07-11 15:41
Deco säger att en av kanditaderna till presidentvalet i Madrid gjorde en förfrågan till Deco vare sig han ville spela för dem eller inte. Hah, inte mycket Figo i han inte.
Barcelona Kamelen
2006-07-11 15:37
Zambrotta säger att han har fått en erbjudande av Barça medans Real Madrid endast 'visat intresse'.
Barcelona La Rambla
2006-07-11 15:30
Vilket skitsnack. Avundsjuk och bitter var ordet. Alla som begriper något om fotboll såg väl att Barcelona var la ligas bästa lag över hela säsong. En hel fotbollsvärld säger det samma, men några muppar på SF vet tydligen bättre? Bry dig inte om sådant där.
Barcelona Andredinho
2006-07-11 15:12
Var inne i Real Zara... fourom och skrev så:

--------------------------------------------------------------------------------
Namn: Andredinho » Svara på inlägg » Redigera eget inlägg
Sänt: 2006-07-10 22:18:41
Det här året vinner vi över er lätt men jag blir inte förvånad om ni krossar Madrid med typ ??? siffror

Namn: Lacus Clyne » Svara på inlägg
Sänt: 2006-07-10 22:49:28
Andredinho:

Jo med domaren på er sida, precis som ifjol, så gör ni det.
Real Madrid Ike
2006-07-11 15:09
Börjar bli orolig över den totala tysnaden på värvnings sidan, alla vet att vi behöver minst en ytterback till, även så ledningen.
Det är nu vi får se om ledningen, är genier som tystar ner allt och får det dom vill, eller bara är inkompetenta att få det.
Vi har fått 2liga guld å 1 champions leage på 2år, så det går inte att klaga, dock var det med hjälp av Rosells värvningar. Laporta har gjort oss inte bara till en vinande klubb, utan också till en ekonomisk makt, som grädden på allt...
Vi ska ha UNICEF på tröjjerna, kan ett lag´s suportrar bli mer stolta över sin klub?
Inte bara att vi inte får pengar, utan vi ger pengar för att få sponsra fattiga barn, det kan inte bli finare.
Men för att fortsätta vinna, måste allt klicka som det gjorde med värvningarna förr.

Går Zambrotta till Madrid kommer ja bli oerhört besviken, som det stod tidigare, riv förköp´s klasulen om Cesc om det behövs.
Det är ingen spelare vi kommer att värva på iaf en 5-6 år. Som alla vet hypas engelska spelare mer än dom i resten av ligerna. Det är knappast så att Cesc skulle kunna röra Xavi,Deco eller Iniestas plats ändå.
Zambrotta skulle vara den ultimata drömmer denna sommar. Skulle nu Zambrotta gå till Milan, så skulle ja fortfarande vara nöjd, om vi fick thuram.
Dessa 2 är spelare jag har sagt i flera år nu att ja vill ha till barca, fast thuram börjar komma till åren, så är han fortfarande en av världens bästa backar och kommer att förbli det i några år till.
Snälla Barca... gör allt ni kan för att få Zambrotta, klarar ni inte det, så borde det vara en signal att, ni MÅSTE bli sam´s med Rosell igen.
Barcelona AzulGrana.
2006-07-11 14:46
Bästa tänkbara 11.Jag håller med till 110 %!
Barcelona 19
2006-07-11 14:03
----------------Valdes--------------
----Zambrotta--Marquez--Puyol--Gio----
----------------Edmilson--------------
--------Xavi-----------------Deco----
-----Messi------Eto'o-----Ronaldinho

Nästa Säsong ;)
Barcelona La Rambla
2006-07-11 13:25
Ämne: Enligt sport.es så s....
Plus att han smet som en liten judas innan domen ens kommit för Juventus. De är inte speciellt glada över honom i Juvelägret.
Barcelona Suñol_
2006-07-11 13:22
Enligt sport.es så skulle capello varit klar för Barca när Joan Gaspart blev vald till president men han gick bakom ryggen och skrev på för Real...det verkar vara Mr Capellos stil att säga en sak och sedan göra en annan...Han skulle ju aldrig träna Juve till exempel
Barcelona FCB_Petterzzon
2006-07-11 12:32
La Rambla

haha jag kan bara hålla med dig det kommer en nytt rykte varja dag idag Henize o riberiy Real är snart nästan värre en chelsea,=)
men chelsea kanske börjar stor värva nu =P
Barcelona Messínho
2006-07-11 12:29
Varför köper inte vi Buffon? Vi behöver en bättre målvakt och vi har ett kanon läge att skaffa en, så varför inte! Txiki är för försiktig på transfermarkanden när han vet att vi behöver en högerback. Jag får panik när det står stilla. Hoppas att de gör allt för att få Zambrotta till barca
Sevilla Riquelme!
2006-07-11 12:23
60 personer ryms i det där huset "La Masia". Har själv sätt det, tyckte inte det var så stort?
Barcelona La Rambla
2006-07-11 11:34
Hm, Heinze nu? Värst vad det dyker upp olika spelare som ryktas dit. Börjar bli som med Chelsea ju. Antar att del Horno går motsatt väg om Chelsea värvar Carlos. Även om jag har svårt att se de värva en spelare som så tydligen är på väg ner.
Barcelona Schubert
2006-07-11 11:27
Dom vill tydligen ha Heinze, för 10 m £. Typisk Capellolirare. Tror inte att han kommer att övertyga i Spanien med sitt överheta spel. Han är dock bra i United och bör stanna där, han passar i England.
Barcelona La Rambla
2006-07-11 11:24
Ämne: Ämne: Schuber....Lustigt att du tar upp fredspipa. I dagens Sport så finns det en artikel om just det

Caldeón ska inom kort möta Laporta och få till en non-aggresionspakt. Den skulle innebära att klubbarna inte blandar sig i varandras transfers. Calderón är tydligen mäkta imponerad hur Laporta har lett Barcelona de här åren och vill "kopiera" det styrningssättet.

Well, det där tror jag på först när jag ser det. Kommer Zambrotta hit så kan de få värva vilka de vill, även Cesc fast det är långsökt.
Barcelona Schubert
2006-07-11 11:18
Ämne: Schubert:

Enligt ....Det låter bra. Kanske kan det bli slut på Reals löjliga försök att bjuda på varje spelare vi är ute om vi enas om detta oxå. Klubbarna kanske kan "röka fredspipa" iaf utanför planen.

Men som sagt, Fabregas till Real, det tror jag när jag ser det.
Barcelona La Rambla
2006-07-11 11:15
Schubert:

Enligt källor i Barcelona så skrev Rosell och David Dein i Arsenal en klausul mellan klubbarna när Cescs kontrakt blev klart. Den går ut på att Barcelona har ett slags 'veto' om Arsenal accepterar ett bud från en spansk klubb. Då ska Barcelona få chansen att matcha det budet och sno åt sig Cesc. Men samtidigt så spekuleras det i att Laporta och Txiki inte tänker gå in i ett budgivningskrig med Real. Det är inte deras filosofi att betala överpriser för spelare som det var tidigare under bla Gasparts tid.

Har också läst spekulationer där klubbarna enas, Barça "ger bort" sitt veto mot att man får sno åt sig Zambrotta utan att Real lägger sig i. Den överenskommelsen tilltar åtminstone mig mer. :)
Annons: