/spanien/barcelona/forum/24283.aspx/spanien/barcelona/forum/24283.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Woods
2006-07-21 14:06
Koeman!!//
Han var trots allt uttagen till en landslagssamling..

La Rambla// =)
Barcelona Aubri
2006-07-21 14:04
Gauwweee. //

tack..
Barcelona Koeman!!
2006-07-21 14:04
Ämne: Schubert//
Jag håll....
Angående oleguer: Oleguer ska inte ens få sätta en fot på en fotbollsplan. Så dålig är han. Äntligen förstärker dem på backsidan så nu MÅSTE oleguer bli ivägskickad till b-laget.
Barcelona Tiago
2006-07-21 14:03
La Rambla
ajdå:( köp en sån billig engångskamera dom kan la inte vara för dyra i spanien:D
Barcelona La Rambla
2006-07-21 14:00
Tiago:

Tyvarr, fick inte med mig nagon kamera da jag inte ager nagon sjalv. Det kanns sa har i efterhand som den storsta missen. :(

Woods:

Har inte markt av om folket ar lyriska eller inte over varvningarna annu. Det ar sa fruktansvart varm har, sa de har nog fullt sjà med att tackla det. Dagens hòjdpunkt for mig ar nar jag stiger pa ett tunnelbanetàg, de har en sadan harlig air condition. :)
Barcelona La Rambla
2006-07-21 13:55
Forstar inte varfor ni ar oroliga over vem som ska petas eller inte. Rijkaard vet vid det har laget vad for spelartyper och dess karaktarer han har i truppen. Jag ar overtygad om att Rijkaard har stenkoll pa laget och hur han ska matcha laget, var inte oroliga. Tror ni att Marquez och Puyol ska spela exakt varenda match? Glom det, laget deltar i sex olika cuper tillsammans med serien. Ni minns hur lite vila Puyol fick den senaste sasongen for att inte tala om den forra. Allt loser sig.

Till traningen igen. Man avslutade med skottraning idag. Fran bada kanter. Spelarna gor nagra snabba sidledsteps mellan tva sma koner, far en passning fran mittcirkeln, spelar den i djupled till en hjalptranare. De tar en lopning i djupled, "fintar" en stor kon (i samma storlek som de koner man har nar man tranar frisparkar, for att ni ska forsta). De far tillbaka bollen fran hjalptranaren som bara touchar den vidare till ett skottlage utanfor straffomradet. Det var manga skratt och jubel fran askadarna nar bollarna spred kors och tvars, flera meter over och utanfor malet. Som vanligt spred Guily, Belletti och Oleguer bollarna lite har och dar. Men aven Guddy fick ivag nagra pastejer over malet. Det var harligt att se nar Motta och Sylvinho mattade stora vansterslaggan nagra ganger. :)
Barcelona Schubert
2006-07-21 13:48
Jag har inga större tveksamheter om Thurams snabbhet. Tror knappast att han är långsammare än Gio eller Oleguer.

Visst kan Zambrotta spela högerback, spelade där under VM. I Juve spelade han dock mest till vänster. Han har högern som bästa fot men är nästan lika bra med vänstern.
Barcelona Shuyin
2006-07-21 13:44
Thurams snabbhet är största frågetecknet, således så ska han helst inte spela högerback under flera matcher.

Varför kan man inte spela Zambrotta som högerback och ha Gio på vänsterbacken?
Barcelona Tiago
La Rambla jag hoppas du delar med dig lite av korten du tagit när du kmr tbx:)
Barcelona Gauwweee.
Aubri, Zambrotta är högerfotad igentligen, men Lippi skola om honom till vänsterback, så han är minst lika bra på båda poss. i juve så lirade han ju på vänsterbacken och under VM så lirade han som högerback, för grosso lirade vänsterback..
Barcelona Schubert
2006-07-21 13:43
Ämne: Hola tots!

Annu e....
Kul med dina rapporter, alltid.:) Härligt att höra om Guddys teknik. Vi som följt PL vet att han inte är en klassisk engelsk brunker men dom som bara kollar på La Liga kan nog bli överraskade. Han är ingen dribbler men touchen sitter där.
Barcelona Woods
2006-07-21 13:43
La Rambla//
Är folket i Barcelona lika lyriska över värvningarna som vi är här på Les Rambles?
Och vad tror man om Thurams status i truppen? Startman eller super-sub?
Barcelona Woods
2006-07-21 13:38
El turco//
Avundsjuk..
Barcelona La Rambla
2006-07-21 13:38
Hola tots!

Annu en traning ar avverkad. Det var ganska sa kul att se uppvarmningen idag. Nar de korde kvadraten, jag stod endast 2m i fran nar gagra av dem korde kvadraten nere vid ena hornflaggan. Spelarna var bla Guddy, Motta, Valdes, Ezquerro, Olmo och tva hjalptranare. Maste ju papeka att Valdés och framfor allt Ezquerro ar ena riktiga humoerspridare. De tjoar, skojar, javlas med de andra och alla skrattar och verkar trivas. Roligast ar det nar bagge hjalptranarna jagar inne i kvadraten och spelarna ska spela bollen vidare pa ett tillslag. De retas och hanar tranarna pa skoj nar de tva far springa sig helt uttmattade. Jisses vilken teknik, en sa liten kvadrat pa hñgst 5x5 m med tva som jagar och 6 spelare utanfor. Kul att se att aven Guddy har helt okej teknik som de andra. Bara att hoppas att inte Valdés provar samma trick och finter som i kvadraten nar han far baktatpassningar under riktiga matcher.

Sag inte till Rijkaard idag under traningen, den skottes av hjalptranarna och malvaktstranaren. Det var lite mer folk fran pressen idag jamfort med igar. Har sakert att gora med varvningarna. :)
Real Madrid El turco
2006-07-21 13:36
Dåliga köp..
Barcelona Woods
2006-07-21 13:32
Schubert//
Jag håller med dig. Thuram är bättre än Oleguer som högerback, och bör spela när vi inte vill ha en lika offensiv högerback. Tyvärr kommer Oleguer spela mindre i år, men han är en riktig kämpe!
Barcelona Aubri
2006-07-21 13:29
Till alla som är tveksamma kring Thuram
Tänk om lite, Kille är ordinarie i Juventus
okey inget framtidsinvestering, men vad är bättre
än att ha kvalité spelare som håller världsklass i ett eller 2 år, när man har ung talang back i Marc V, detta visar tydligen, att hans hans kommer, lite som Zizinho vs cafu i Brazils landslag.

FY FAAAAAAAAAAAN VA GÖTT med en världspelare på en av våra svaga platser...

CL igen nästa`??

Ps. Zambrotta höger eller vänster fotat`? + vilken kant gör han sig bäst i, även om han behärskar båda.
Barcelona Schubert
2006-07-21 13:26
Ingen vill väl bryta upp mittbacksparet. Frågan är om Thuram ska spela till höger eller ej.

Vad jag minns spelade han en del till höger i Juve under året innan Capello kom. När Capello kom var han smart nog att sätta in Thuram i mitten. Inte för att Thuram var dålig till höger utan för att han var bättre än övriga mittbackar (Legriotaglie, t ex). Så det var inte så länge sen han spelade högerback, och han gjorde det helt OK. Ärligt talat, vad är skillnaden mellan en mittbackstyp som Oleguer på högerbacken och en mittbackstyp som Thuram på högerbacken - förutom att Thuram är klart bättre?

Belletti är en annan femma, vill man spela offensivt kan man sätta in honom. Men i tuffa matcher är Thuram mitt val som högerback, helt klart.
Barcelona Tiago
2006-07-21 13:24
jag tycker itne vi ska klaga på valdes jag tycker han sett otroligt stabil i år förutom dom 3 tabbarna men va fan alla gör dom ju kolla på cassilias bara så ser ni. Hade det inte vart för valdes så tror jag vi hade kunnat glömma Cl vinsten all heder åt belletti men i mina ögon är Valdes den största hjälten.
Barcelona AlexC
2006-07-21 13:17
Lucho

Tack för att du sparar mig tid. Jag instämmer helt med ditt inlägg om Thuram och ser också honom som en backup. Rijkaard skall inte bryta paret Puyol och Marquez som inte minst i Champions League visade vilket stabilt mittbackspar de är.

Klint

Jag ser iallafall inte Valdés som någon svag länk. Koncentration är nyckeln för VV och jag tyckte att han var riktigt bra i slutet av säsongen efter sina tabbar. Hoppas han är revanschsugen (sett till sina individuella misstag) den kommande säsongen.

Svag länk och det lag vi har på papperet idag rimmar inte bra. Det jag är mest rädd för är mättnad och ständigt överpresterande motståndare kommande säsong.

Lite vi mot världen kommer det bli det kommande året. Det är upp till bevis för dagens Barça om man är ett de starkaste lagen som någonsin mönstrats.
Barcelona Eidur G.
2006-07-21 13:14
Ja, fast den är ändå inte svag. Spelar Zambrotta till höger blir vänsterkanten en aning svag. Tvärtom gäller detsamma högerkanten. Fast SVAG är nog fel ord.
Hög klass istället för världsklass kanske, men,
jag kan inte finna ord att klaga på laget eller ledningen just nu. Det enda som stör lite är det här med presidentvalet.
Barcelona Klint
2006-07-21 13:10
Är det bara jag som ser Valdes som den enda svaga länken i dagens Barca?
Barcelona Nemo
2006-07-21 13:06
Precis som vissa nämner där nere är ligan nummer 1 alltid. Jag vinner hellre ligan 10 ggr än att vinna CL 10 ggr.

Men med truppen, stjärnorna motivationen på vissa spelare. Ronaldinho (Tidigt sorti från VM), Xavi (Skadan), Messí(Missade finalspelet och precis tagit en plats i startelvan, Eto'o (utan ett VMslutspel) Zambrotta (Ny klubb) Thuram (Ny klubb). Det finns väldigt mycket nytt att vänta nästa säsong. Så en dubbel eller trippel är inget omöjligt.
Redaktionen
2006-07-21 13:00
Barca för alltid får en veckas spärr p g a spam.
Real Madrid TKD_1337
2006-07-21 12:59
Barca för alltid//

Försöker du få Les Rambles upp på 1 plats i hetaste forumen på SF eller ?
Barcelona Nemo
2006-07-21 12:58
II Barça II - Rijkaard

Jag förstår, lägg ner den känslan och släng iväg den:-)

Dåliga ytterbackar och Barcelona är något som är inte finns längre
Barcelona Lucho
2006-07-21 12:50
Marquez och Edmilson var världsklass förra säsongen i Barcelona. Varför bryta ett vinnande koncept bara för att det på pappret ser marginellt bättre ut med Thuram i startuppställningen? Jag ser Thuram som den nye Henke, fast nu i back-variant. Massor av rutin och massor av kvalitet men som inte börjar tjura över att få sitta på bänken.
Barcelona Carles Puyol Saforcada
2006-07-21 12:31
Helt otroligt vilket bredd och kompetens vi har i truppen nu. Helt klart världens bästa startelva med en grym bänk också. Zambrotta är en fantastisk värvning. Frågan är bara huruvida Thuram kommer att peta Márquez eller inte. Thuram är en fantastisk försvarare, men vill Rijkaard ändra på det oerhört framgångsrika mittlåset Puyol-Márquez? Tveksamt, säger jag, och Thuram som högerback är jag aningen skeptisk till. Det är ju inte direkt hans snabbhet och offensiva kvaliteter som gör honom till en av världens bästa försvarare. Jag skulle gissa att backlinjen nästa säsong ser ut såhär, åtminstone till en början: Sylvinho - Puyol - Márquez - Zambrotta.
Som avslutning vill jag bjuda er på ett gott skratt:
"Namn: Daebes//Zizou » Svara på inlägg
Sänt: 2006-07-21 11:01:52
Ämne: Ämne: real-be.... (3 inlägg)

Tror Cannavaro och ramos fixar barcas anfallare...och emerson tar hand om ronadlinho...sen finns det en deco som baptista kanske klarar av...det blir intressant...men alla vet ju ingen klarar av Ronaldo!"
Obetalbart...
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-07-21 12:25
Nemo:
Jag anser att vi inte behöver fler spelare, men jag har en känsla av att vi kommer att värva en spelare till. Det är bara en känsla jag har.
Barcelona Ghazza
2006-07-21 12:16
Håller med Woods,

Ligan skall alltid vara prio 1. Men med vårt lag så tycker jag att trippeln är ett mycket rimligt mål.
Annons: