/spanien/barcelona/forum/24281.aspx/spanien/barcelona/forum/24281.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona AllramEest
2006-07-22 00:41
Jag hade gärna sett Zambrotta på vänsterkanten. Hans favoritposition och hans löpningar hade gett Ronaldinho mer utrymme.
Men som truppen ser ut nu så är nog högerkanten lämplig...
Barcelona FCB_Petterzzon
2006-07-22 00:07
jag har en fråga som förhoppningsvis någon kan svara på, träningarna är gratis i danmark, men vet någon vad matchen i danmark kostar(inträde)??
Barcelona La Rambla
2006-07-21 23:46
tarrak:

Hm, fick tanka efter ett tag. :)
Av de traningar jag sett, 4st, sa kan jag inte erinra mig om att det saknades boll i nagot moment. Ja forutom nar man tar paus och stretchar da. :)
Barcelona tarrak
2006-07-21 23:40
La Rambla/Jag har läst någonstans att Barca aldrig kör ren konditionsträning utan att alla moment är med boll. Stämmer det efter vad du har sett?
Barcelona La Rambla
2006-07-21 23:20
Señor Cúle:

Det ar gratis ja. Tank ner hela laget ar samlat viken upplevelse det maste vara. Alla VM-spelare har ju semester plus Eto'o, sa jag har ju missat vissa stjarnor. Men trots det ar den en upplevelse. Laste att tva av traningarna i Aarhus Danmark kommer att vara oppna. Sen spelas det ju en traningsmatch dar ocksa, funderar pa att aka over dit med.
Barcelona La Rambla
2006-07-21 23:17
Civello:

Jag ar saker. Om du laser pa Sport sa ser du att Rijkaard har givit spelarna ledigt over helgen. Jag fragade aven en vakt nar de skulle stanga grindarna och vi var pa vag ut efter traningen.
Barcelona Señor Cúle
2006-07-21 23:16
La Rambla

Ja, jag måste verkligen åka ner o besöka träningar och matcher i barça. Det är väll gratis? För då är det ju rena kapet :)
Barcelona Civello
2006-07-21 23:15
La Rambla, tackar för alla bra rapporter ifrån Barcelona och träningarna. Var nere för första gången i våras och förälskade mig i staden och nu blir man bra sugen på att åka igen :)

För övrigt, är du säker på att kvällsträningen var den sista innan Danmarkslägret? På Fcbarcelona.com står det nämligen att det även ska vara en morgonträning imorgon lördag 09.00.
Barcelona La Rambla
2006-07-21 22:50
Har varit och sett annu en kvallstraning, den sista for den har veckan. Sen bar det ivag till Danmark nasta vecka.

Denna traning var verkligen kul att se.
Som vanligt sa borjar man med stretching och spel i kvadrat. Den har gangen deltog aven Rijkaard i kvadraten. Det var kul att fran sidan av planen se en genomsvettig Rijkaard. Lekfullt och avslappnat som vanligt nar man kor kvadraten.

Traningen avslutades med spel mot tva mal, 6 spelare i varje lag. I bla vastar Sylvinho, Belletti, Motta, Guily, Guddy och Ezquerro. I gula vastar Valdés i mal hela tiden och Oleguer som fick agera pappa for de cantera-spelare som tranar med laget plus att en malvakt fick vara utespelare, dar vaxlade Rubén och Jorquera plats fran att sta i mal i det andra laget eller vara utespelare. Det var kul att se Jorquera vara targetspelare och maltjuv. Han lurade bort Rubén ett par ganger nar han blev frispelad. Annars ar Rubén en harlig malvaktstyp. Lang men anda med harligt snabba reflexer. Men Valdés dominerar pa traningarna, lysande pa att lasa spelet och lura spelarna som ska avsluta.

Man kor stenhart i 30 min, stoppar en gang for att dricka bara. Standig rorelse pa spelare, framfor allt pa de utan boll. Man marker hur i stort sett alla ovningar pa traningarna gar ut pa mycket rorlighet och one-touch pa bollen. Det ar underbart att se en san som Motta som verkligen ger allt under traningen, sa aven Belletti. Ja sjalvklart aven de andra, men har alltid trott att Motta ar lite av en glidare, ack sa fel man hade. Gudjohnsen kampar pa, hela tiden i rorelse, tar lopningar, tar press nar man ska vinna tillbaka bollen. Pa bara en vecka sa verkar han ha kommit in i laget otroligt bra. Han haller sig inte bara intill Sylvinho, som ar den som bast beharskar engelska av de som tranar den har veckan, men vid pauser och stretch sa snackas de vid en del.

En sak kan man konstatera, Guily ar liten. Men vad rapp han ar. Benen gar som trumpinnar. :)

Det var en hel del folk pa kvallstraningen. Mycket rop pa spelarna fran barnen nar de staller sig i skuggan vid sidlinjen for att stretcha.

SALUDA Belletti, SALUDA Motta, SALUDA Guddy osv. Och sa jublades det nar spelarna vander sig om och vinkar tillbaka. Det roliga var ju att ungarna fortsatter att ropa pa spelare som redan har halsat, lite jobbigt for dem att hela tiden halsa. Till slut sa garvar de bara och slutar med det.

Storsta jublet nar nagon till slut skrek: SALUDA Rijkaard. Och han vinkar med handen och ett stort smil.

Kan bara avsluta med att verkligen rekommendera er culés att nagon gang besoka en traning pa La Masia om ni far tillfalle till det. :)

Visca el Barça!
Barcelona La Rambla
2006-07-21 22:18
Hola tots!

For er som inte kanner till det sa handlar det om att tre socios (medlemmar) anmalt Laporta och hans ledning. Det hela ror sig om 8 dagar, snacka om att rikta in sig pa petitesser. Laporta tilltradde 22 juni 2003 som president, fraga mig inte varfor. Enligt reglerna ska 1 juli raknas som mandatperiod. Det innebar att de 8 dagar han borjade for tidigt raknas som ett helt ar, vilket innebar att han da suttit 4 ar som president (egentligen 3 ar och 8 dagar). Stadgarna sager da att nyval maste ske, vilket ocksa kommer att ske. Tacka de 3 forbannade socios som stirrar sig blinda pa paragrafer istallet for att tanka pa klubbens basta. FC Barcelona star starkare an nagonsin och da maste oliktankande och motstandare satta kappar i hjulet. Pinsamt!

Det hela ar ju egentligen bara en formalitet eftersom Laporta har for avsikt att stalla upp for aterval, vem vagar ens stalla upp mot honom? Bara vi slipper se en massa kandidater som ska lova halva Europas spelare som nyforvarv. Det rackar med Real Cirkus denna sommar. :)

Andredinho:

Lugna dig, ingen ar emot dig. Det handlade bara om att sadana inlagg som ditt raknas som mindre givand, da det automatiskt drar till sig vit-trojor som ska tjafsa om vad fan du menar med det osv. Vilket ocksa skedde som du ser. Nu blev du kallad lite mindre trevliga ord fran vitingar, vilket iofs borde leda til en sparr.
Barcelona lloliii
2006-07-21 21:38
Ämne: Senor Cule//

Så d....
Marquez spelade högermittback i en tremanna backlinje.
Barcelona Lucho
2006-07-21 21:28
Man kan ju fråga sig varför det blir omval. Laporta är uppenbarligen rätt man för klubben då han på tre säsonger lett klubben till två liga-guld och en cl-vinst. Minguella och allt vad dom heter borde skita i att ställa upp för är man en sann culé är man nöjd när det går bra för klubben och låter den som står vid rodret stå kvar där. Vad är dom ute efter egentligen, sitt eget eller klubbens bästa?
Real Madrid Gabinho! [Ramos!]
2006-07-21 20:59
Senor Cule//

Så du tror han bänkar Thuram..
Tror nog ej han gör det men jag tycker också Rafa e bättre han ägde VM för mexico utan han skulle de va stopp tidigt. Och då tycker ja eran backlinje ska se ut så här.

Zamb-Puyol-Thuram-Rafa Han ägde iafalll som HB i VM.
Barcelona Kamelen
2006-07-21 20:39
Ämne: Kamelen visa var ja ....
Dit, va, borde minst har gjort. Dessutom har du ändrat ditt inlägg, diskret.
Barcelona Señor Cúle
2006-07-21 20:33
Zami-Puyol-Rafa-Gio

Thuram-Puyol-Rafa-Zami

Zami-Puyol-Thuram-Gio

---------Rafa--------

Någon av dem lär det nog bli. men den första är ju den mest sannorlika som startar.
Barcelona Gauwweee.
2006-07-21 20:17
vad är det för prat om Laporta ?, är det om att det ska bli omval ? men han borde vinna det eller vad säger ni..
Barcelona Andredinho
2006-07-21 20:12
Alla här är emot mig förstår inte varför? Hade det varit någon annan som skrev skulle ni inte säga samma sak till han/hon. Trots att jag är barca fan.:S:S:S:SS::SS:
Barcelona Andredinho
2006-07-21 20:11
vad skrev jag som var fel?
Barcelona Ghazza
2006-07-21 20:04
Zizou#5,
Jag hoppas du skämtar?
Barcelona Kamelen
2006-07-21 19:58
Ämne: Andredinho

Säg mi....Inte för att skydda Andredinho på något sätt men när du säger att han bör lära sig stava när du själv stavar som en kratta är lagom ironiskt.
Real Madrid Zizou#5
2006-07-21 19:56
Andredinho

Säg mig dit problem ? Haha asså du måste vara helt dum i huvdet som säger att moståndarlaget har ägt matchen . Ni behöver inte tro mig men matchen borde slutat 10-0 :) Soldado , Cassano & Portillo borde minst har gjort 2mål var alla dem 3.

Men som sagt de va bara en tränings match
Sen Andreadinho eller vad du heter lär dig stava.

Hala Madrid
Barcelona Schubert
2006-07-21 19:50
Ämne: Nej, det var ett öve....
Beklagar och håller med. Lägg ner det där larviga "tacka Moggi"-snacket.
Barcelona Shuyin
2006-07-21 19:44
Andredinho,

Det är en försäsongsmatch. Det heter halvlek. Varför ser det bra ut för Barcelona? Vi är väl ändå inte Real Madrid?

Intetsägande inlägg må jag säga.
Barcelona Andredinho
2006-07-21 19:30
Hahah real madrid spelar nu och det är en kvart kvar och det står bara 1-0 till real det var en straff som baptista tog men motstondar laget har ägt andra halv lek...:D Ser bra ut för Barca.
Barcelona Tompa
2006-07-21 18:55
Dahlberg:
Jag är väl medveten om att Zambrotta är bäst som vänsterback men han är sannerligen inte oäven även på högersidan. Får se hur Rijkaard kommer formera backlinjen. Då försvarets högerkant har varit vår svagaste lagdel tror jag Zambrotta kommer spela där. Men vi får se. Oavsett alternativ är Zambrotta ett kanonköp.

Hur som helst har vi ett ruggigt lag nu. Defensiven är förstärkt avsevärt och mittfältet och anfallet vet vi ju alla hur bra det är, kan knappt vänta till säsongsstarten.
Real Betis Dahlberg
2006-07-21 18:10
Nej, det var ett övertramp av mig att dra er alla över en kant. Som en person som har följt Juventus under, ja gud vet hur länge, och sedan tre år tillbaka även har lagt ner en otrolig massa tid som skribent här på SF känns det oerhört bittert att behöva läsa allt runt det som händer just nu.

"Tacka Moggi för detta..." Den mannen ska inte tackas för något...
Barcelona La Rambla
2006-07-21 17:54
Ämne: @reffaN
"även ....Jag och sakert manga med mig ar helt inforstadda med att Zambrotta ar minst lika bra till vanster, om inte battre. Bara for att en nyregistrerad medlem, som rakar bara en Barça-troja brevid sitt namn innebar det inte att resten av oss ar helt bakom. Men visst, det ar kanske enkelt att generalisera, smidigt och bekvamt om inte annat. :)

Hur har vi lurat till oss Zambrotta? Vad jag har forstatt sa tanker Barça betala for honom. Ar det nagon som har lurat honom ar det val i sadana fall Juventus fd ledning, som fort honom bakom ljuset och latit honom kampa forgaves i 2 sasonger till ingen nytta nar titlarna stryks (om jag har saken helt klar for mig). Att Zambrotta valjer att forsatta karriaren pa Camp Nou ska val knappast Barça be om ursakt for, eller?

Nyheter:

Laporta ger med sig. Det blir nyval, datum ar bara inte bestamt annu.

Dags att bege sig av till Camp Nou och kvallens traning.

Pa aterseende.
Barcelona Saforcada
2006-07-21 17:29
Eidur G.

Svårt att bara ta ut ett citat från det forumet, de bjuder ju på många oförglömliga varje dag!
Real Betis Dahlberg
2006-07-21 17:27
@reffaN
"även om vi sparar eto'o, så borde vi köpa en vänsterback..."

Hmm, ni hurrar för att Zambrotta är klar för Barca, men vet ni inte mer om honom? Han är bättre som vänsterback än på den högra sidan. Under förra säsongen i Juventus fick han gå över till högersidan endast för att Zebina inte direkt rosade marknaden samtidigt som alternativen var lika med noll.

Ni behöver ingen ny vänsterback, ni har just lurat till er världens bästa....
Barcelona Eidur G.
2006-07-21 17:21
"barca värvade zambrotta bara för att hindra oss från att få honom....dom börjar således bli oroliga.... "

dagens citat ur marängernas forum?
Annons: