/spanien/barcelona/forum/24280.aspx/spanien/barcelona/forum/24280.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nemo
2006-07-21 13:06
Precis som vissa nämner där nere är ligan nummer 1 alltid. Jag vinner hellre ligan 10 ggr än att vinna CL 10 ggr.

Men med truppen, stjärnorna motivationen på vissa spelare. Ronaldinho (Tidigt sorti från VM), Xavi (Skadan), Messí(Missade finalspelet och precis tagit en plats i startelvan, Eto'o (utan ett VMslutspel) Zambrotta (Ny klubb) Thuram (Ny klubb). Det finns väldigt mycket nytt att vänta nästa säsong. Så en dubbel eller trippel är inget omöjligt.
Redaktionen
2006-07-21 13:00
Barca för alltid får en veckas spärr p g a spam.
Real Madrid TKD_1337
2006-07-21 12:59
Barca för alltid//

Försöker du få Les Rambles upp på 1 plats i hetaste forumen på SF eller ?
Barcelona Nemo
2006-07-21 12:58
II Barça II - Rijkaard

Jag förstår, lägg ner den känslan och släng iväg den:-)

Dåliga ytterbackar och Barcelona är något som är inte finns längre
Barcelona Lucho
2006-07-21 12:50
Marquez och Edmilson var världsklass förra säsongen i Barcelona. Varför bryta ett vinnande koncept bara för att det på pappret ser marginellt bättre ut med Thuram i startuppställningen? Jag ser Thuram som den nye Henke, fast nu i back-variant. Massor av rutin och massor av kvalitet men som inte börjar tjura över att få sitta på bänken.
Barcelona Carles Puyol Saforcada
2006-07-21 12:31
Helt otroligt vilket bredd och kompetens vi har i truppen nu. Helt klart världens bästa startelva med en grym bänk också. Zambrotta är en fantastisk värvning. Frågan är bara huruvida Thuram kommer att peta Márquez eller inte. Thuram är en fantastisk försvarare, men vill Rijkaard ändra på det oerhört framgångsrika mittlåset Puyol-Márquez? Tveksamt, säger jag, och Thuram som högerback är jag aningen skeptisk till. Det är ju inte direkt hans snabbhet och offensiva kvaliteter som gör honom till en av världens bästa försvarare. Jag skulle gissa att backlinjen nästa säsong ser ut såhär, åtminstone till en början: Sylvinho - Puyol - Márquez - Zambrotta.
Som avslutning vill jag bjuda er på ett gott skratt:
"Namn: Daebes//Zizou » Svara på inlägg
Sänt: 2006-07-21 11:01:52
Ämne: Ämne: real-be.... (3 inlägg)

Tror Cannavaro och ramos fixar barcas anfallare...och emerson tar hand om ronadlinho...sen finns det en deco som baptista kanske klarar av...det blir intressant...men alla vet ju ingen klarar av Ronaldo!"
Obetalbart...
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-07-21 12:25
Nemo:
Jag anser att vi inte behöver fler spelare, men jag har en känsla av att vi kommer att värva en spelare till. Det är bara en känsla jag har.
Barcelona Ghazza
2006-07-21 12:16
Håller med Woods,

Ligan skall alltid vara prio 1. Men med vårt lag så tycker jag att trippeln är ett mycket rimligt mål.
Barcelona Woods
2006-07-21 12:11
Nemo//
Jag är trots allt nöjd om vi vinner ligan, känns som det viktigaste. Sen vill jag också att vi försöker satsa på copa del rey, det enda som detta "Dreamteam" inte vunnit ännu.

Men ambitionen måste vara att ta trippeln. Champions Leauge innebär många tillfälligheter och man måste ha en del tur, men även där får vi ses som en av de främsta favoriterna.
Barcelona Nemo
2006-07-21 12:06
Gröt, inget är för svårt för Rijkaard. Det är en lång säsong, och alla spelare kommer att få spela. Säsong börjar tufft med ett antal supercupmatcher. Espanyol i två möten, Sevilla i ett möte, Bayern München i ett möte. Ligan, cupen och CL. Den här gången hoppas jag att vi vinner trippeln.
Barcelona Woods
2006-07-21 12:06
Gröt// Det enda som äventyrar lagharmonin som jag ser det. Men Rijkaard är en fantastisk lagbyggare, så jag litar fullt på honom!
Barcelona Tiago
2006-07-21 12:05
men man såg ju lite av emersons svaghet i vm när det gick lite snabbare så klarade han inte av det men annars en bra värvning för rela en sån spelare dom saknat
Barcelona Paninho
2006-07-21 12:04
Just det problemet med emerson (hans inte så fantastiska snabbhet) kan vara ett problem för marängerna i el clasico... med tanke på hur edmilson plockade bort káka lär inte emerson vara något problem?
Atlético Gröt
2006-07-21 12:01
Eidur G//

Tänkte mest på att det kan bli trångt om saligheten i backlinjen. Oleguer, Puyol, Zambrotta, Thuram, Silvinho, Beletti, Gio, Edmilson, Marquez (vet att de tre sistnämnda även kan lira på mittfältet) och även om Barca spelar många matcher på en säsong så är risken, som jag ser det i alla fall, överhängande att det kan bli väl mycket bänksittande för ett par spelare. Kan kanske bli svårt för Riijkard att hålla alla spelare nöjda?
Barcelona Paninho
2006-07-21 12:00
Ämne: Paninho//

Är inte....
Precis så har jag också funderat!
Barcelona Nemo
II Barça II - Rijkaard

Nja. En till spelare? Vad behöver vi egentligen?
Barcelona Paninho
Jag vet att man inte ska bli åpen men det hade inte varit fel med miguel från valencia på högerbacken :P
Barcelona Eidur G.
2006-07-21 11:59
Paninho/
Capello kommer att se Baptistas kvalité, våga bänka Beckham osv. Och Emerson är en utmärkt defensiv mittfältare så det ordnar sig nog med deras mittfält.

Linx/ vi har bra en pivote.
Atlético Gröt
2006-07-21 11:59
Paninho//

Är inte helt säker på att Emerson är rätt spelare för spanska ligan. Italien passar honom sannolikt bättre där han mest kan stå stilla i mittcirkeln och spelfördela. Tveksam till om han har nödvändig snabbhet och teknik för att kunna acklimatisera sig till La Liga.
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-07-21 11:58
Oj Oj Oj, mina böner har blivit hörda, vi har nu världens bästa ytterback. Vad än marängerna säger så är Zambrotta världens bästa ytterback, det vet dem själva, det vet alla som följer fotboll. Nu behöver vi inte köpa fler spelare, vi har en komplett trupp. Men någonting säger mig att vi kommer att värva minst en spelare till.
Barcelona Eidur G.
2006-07-21 11:57
Gröt/
ingen behöver lämna Barca (om de inte vill). Vi har 2 spelare/position vilket är helt normalt.
Barcelona Paninho
2006-07-21 11:57
Tror real kommer sakna zidane mycket till en början... nu har de ingen naturlig bollförare på mittfältet... emersom kanske, men han har inte de tekniska kvaliteterna eller kreativiteten!
Barcelona Eidur G.
2006-07-21 11:56
Marquez spelade längst till höger i Mexikos trebackslinje (han var ju överallt och bar nästan för mycket ansvar) men Marquez kommer med största sannolikhet att bilda mittlås med Puyol.
Atlético Gröt
2006-07-21 11:56
Innebär detta att Silvinho, Gio eller Beletti får lämna Barca. Är Zambrotta tänkt som vänster- eller högerback?

Hursomhelst, två kalasbra nyförvärv för Er. Är det färdigshoppat för Riijkard nu eller finns det ytterligare någon lagdel som måste förstärkas?
Barcelona LINX
2006-07-21 11:54

zambrotta - puyol - thuram - gio

rafa marques - xavi

deco

messi ronaldinho
eto'o

bänken: iniesta, edmilson, eidur, sylvinho, guily...

ser hyfsat ut!
Barcelona Tompa
Truppen är verkligen grym nu, antagligen bästa Barcalaget någonsin! Nu gäller det bara att inte underskatta marängerna. De kommer bli svårare än i fjol men visst ska vi slå dem och vinna ligan och C.L igen!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Paninho
Tror dock fortfarande inte på Thuram till höger... en grym spelare visserligen, men känns ändå mer som mittback som nickar undan uppspel än en ytterback som tar djupledslöpningar och slår inlägg?
Barcelona Woods
2006-07-21 11:52
Vi ska inte stirra oss blinda på hur Real värvar eller inte värvar, kolla bara på hur vårat lag ser ut. Då inser man att det laget som vill vinna tillbaka la liga från oss, måste göra något riktigt, riktigt stort!

Det blir säkert tuffare i år, men att vi har den starkaste och bredaste truppen är det inget snack om! Och med Zambrotta så har vi en helt komplett första uppställning!
Barcelona Civello
2006-07-21 11:51
Paninho:

Jo, och det tycker jag han gjorde väldigt bra. Ser gärna även man fortsätter rotera på dom killarna då även Sylvinho gjorde ett bra jobb förra säsongen. Men skulle nu Thuram kliva in som högerback är ju Zambrotta självklar på vänsterkanten, inget snack om saken.
Barcelona Eidur G.
2006-07-21 11:50
BRC:
vad ska göras, vem ska värvas, om man inte ska kalla detta för ett Dreamteam?!
Vår bänk skulle kunna vinna La Liga (inte CL dock)!
Annons: