/spanien/barcelona/forum/24278.aspx/spanien/barcelona/forum/24278.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Fusion
2006-07-20 11:50
Grattis till Zambrotta & Thuram, som är så gott som klara.
Barcelona BRC
2006-07-20 11:48
Säga vad man vill. Om vi antar nu att Zambrotta & Thuram kommer. Ser onekligen ljust ut. Finns det någon postioen som skulle behövas förstärkas?? Tycker det ser riktigt bra ut på samtliga platser. Kanske lite tunt med konkurans på målvakts platsen (Valdes är och ska förbli etta) men ändå.
Barcelona Nemo
2006-07-20 11:42
Edmilson ska spela nästa säsong. Han fick Kaka' totalt bort ur matchen i båda mötena mot Milan. Vann varenda nickduell mot Droga, som Schubert nämner. Iniesta är väl lite väl lik Xavi för att gå in i vår startelva, jag tycker det är synd att han är såpass gammal (får man säga så?) Och med det menar jag att Xavi inte är redo att lägga skorna på hyllan ännu och Iniesta förmodligen kommer att få tillbringa ännu en säsong mestadels på bänken. Jäkligt synd, med all den potential han egentligen besitter.
Edmilson vårdar bollen mer än vad de tyngre bollvinnarna gör. Det är bara Makelele som är bättre på att vårda bollen än Edmilson.

Jag tycker inte vi ska ändra så mycket på mittfältet. Det finns ett perfekt mix.
Real Madrid -Ramos#4-
2006-07-20 11:36
Klinkt håller me dig . Jag har aldrig sett en sån offensiv Ytteback. Carlos va väll Mkt bra offensiv han oxå i sina bästa dagar för några år sen då.
Men Grattis Till Zambrotta & Thuram
Barcelona Schubert
2006-07-20 11:33
Är inte Iniesta mer naturlig som defensiv än Xavi? Han var ju grym när han gick ner där i slutet på säsongen med sina långa svepande passningar.

Det handlar om vilka matcher man spelar. Mot Chelsea vann Edmilson varenda nickduell mot Drogba, en riktigt bra huvudspelare. Det var mycket värt. Men när vi ska föra spelet ser jag gärna Iniesta. Det bästa vore naturligtvis en spelare som har allt: är kreativ som Iniesta och defensivt stark som Edmilson, men en sån spelare finns knappast.
Barcelona Sóm més que un club
2006-07-20 11:31
Ämne: Skönt att höra att Z....
Var har ni information om att det skulle vara klart?
Jag har inte sett en enda trovärdig källa bekräftar detta.
Barcelona Klint
2006-07-20 11:23
Kan aldrig jämföra Cicinho med Zambrotta...Zambrotta är komplett, både defensivt och offensivt. Cicinho är grym offensivt, men desto svagare defensivt =)
Barcelona BRC
2006-07-20 11:15
Edmilson gjorde det riktigt, riktigt bra förra säsongen. Är en roll spelare, tror tyvärr dock att xavi skulle få svårt att axal samma typ av roll. Xavi är inte samma typ av markerings spelare som Edmilson. Skulle fungera utmärkt mot lite sämre motstånd, men mot tuffare motstånd skulle jag föredra Edmilson i den rollen.

.pires.
2006-07-20 11:11
Ang. det nya presidentvalet. "Styrelsen har ännu inte uttalat sig och protesterna från Laporta och Co lär inte utebli."

Vore det inte smartare av Laporta att gå med på det och genomföra nytt val nu, risken att han förlorar är väl obefintlig? Medan det kan bli mer ovisst om man misslyckas nästa säsong...
Barcelona Klint
2006-07-20 11:08
Jag tycker att vi ska spela med Xavi som Pivote. Visst var Edmilson riktigt bra förra säsongen, men vi måste göra plats för Iniesta. De matcherna som Xavi, Iniesta och Deco spelade så rörde inte de andra lagets mittfältare bollen (förutom nickduellerna då). Passningsmässigt är det mittfältet totalt överlägset i världen.

Forza Barca!
Real Madrid -Ramos#4-
2006-07-20 11:08
--------------Cassilias------------
Cicinho-----Cannavaro----Ramos----Zambrotta

Det hade inte varit fel . Men nu har ju in Zambrotta
Men vi har Cicinho :)
Barcelona hallee
2006-07-20 11:03
Thuram---Puyol--Rafa---Zambrotta
-----------Edmilson
-------Xavi--------Deco
Messi--------Etoó--------Ronnie

Känns ju som en av de bästa laguppställningarna för en klubb någonsin!
Förresten, någon mer än mig som har ett svagt minne av att när Thuram signade med Juve så var han väldigt glad över att få spela i mitten och slippa kanten?
Barcelona BRC
2006-07-20 10:57
Skönt att höra att Zambrotta är klar. Riktigt skönt faktiskt. Ser med spänning fram emot att se hur Rijkaard formerar backlinjen. Finns ju ett par alternativ på varje postition nu. Precis som Nemo nämde innan, för några år sedan var det kanpert med bra ytterbackar. Nu har vi ett gäng, alla med olika egenskaper. Hoppas att Thuram kan ta ne bänk plats. För jag tror/hoppas att Marquez och Puyol. Hur det än kommer se ut, så ska det bli en riktigt spännand säsong.
CRS Nr: 47
2006-07-20 10:55
Man måste få gratulera till världens bästa ytterback i form utav Zambrotta. Även fast han spelade i Juve så är det synd att sådana profiler lämnar Italien. Men Juve har själva skjutit sig i foten så det får de stå för.

Håll ett öga på Cristian Panucci världens bästa sidbena - Zambrotta kan emellanåt ligga i lä där.
Real Betis Joaquin_JR
2006-07-20 10:54
(Dani Alves)-Puyol-Thuram-Zabrotta

Det är vad jag kallar backlinje.
Barcelona Andredinho
2006-07-20 10:51
Tack
Barcelona Andredinho
2006-07-20 10:51
Sorry Nemo såg inte :S
Real Madrid TKD_1337
2006-07-20 10:48
Återigen Grattis till Zambrotta och även Thuram.
Grym backlinje ni har nu.
Barcelona Nemo
2006-07-20 10:43
Ursäkta mig, nu redigerade jag mitt inlägg. Bra att du har huvudet på skaft, Andredinho.
Barcelona Andredinho
2006-07-20 10:42
La Rambla: Har du nya nyheter från spanien?
Barcelona Andredinho
2006-07-20 10:42
Ja där var spelarna klara.
Barcelona Andredinho
2006-07-20 10:40
Nemo: Ehh Hur många thuram finns det?
Barcelona Nemo
2006-07-20 10:33
För 1 år sedan hade vi brist på ytterbackar, nu har vi helt plötsligt överflöd. Sylvinho, Gio, Thuram. Oleguer, Belletti
Barcelona Andredinho
2006-07-20 10:29
vem har nya nyheter?
Barcelona Schubert
2006-07-20 10:20
Har det spekulerats nåt i om nån spelare kommer försvinna om Thuram och Zambrotta kommer i katalansk press? Vi har ju trots allt bara förlorat Gabri (OK Rodri, men han spelade ju knappt och kan kvittas mot Marc Valiente) och får vad det verkar två nyförvärv.
Barcelona Tiago
2006-07-20 09:56
tycker vi tar det lite för givet att zambrotta e klar?
ingenting e klart än man vet aldrig vad som kan hända:S
Barcelona Nemo
2006-07-20 09:41
Andredinho. Nej, men Zambrotta och Thuram får nog välja dem tröjorna som finns kvar. Jag tror inte Messí byter tröja, och klubben säger nog inte åt Messí att byta tröja för att Zambrotta ska ha den, eftersom det var hans nummer i Juve. Däremot om Zambrotta bönar och ber och samtidigt skriver ut en check på x antal siffror, kanske Messí väljer att byta tröjnummer. :-)
Barcelona Andredinho
2006-07-20 09:39
Har jag sagt att man blir en bättre fotbollspelare? Nej så jag sa bara att jag TROR att dom får det vad tror du själv?
Barcelona Nemo
2006-07-20 09:34
Andredinho

Det spelar ingen roll vilket nummer man har, numret gör inte spelaren till en bättre fotbollsspelare.

Hah, min klasskamrat sa till mig en gång att Messí valde nummer 19 för att han var 19 år. Då svarade jag; "Så nästa år tar han Decos nummer?" ;-)
Barcelona Nemo
2006-07-20 09:33
Jag har 100 % förtroende för Rijkaard. Han vet bäst. Jag gillar Gio, hans defensiv har varit säker det här året. Jag tror han och Thuram kommer skifta rätt friskt. Thuram har ett par år på nacken, vem vet om han klarar en hel säsong. Zambrotta däremot tror jag hamnar på högerkanten. Han och Messí verkar vara mer lika varandra. Messí brukar oftast gå in mer i banan än vad Ronaldinho gör. Vilken kant han spelar på, är oväsentligt, han gör sig bra på båda.
Annons: