/spanien/barcelona/forum/24273.aspx/spanien/barcelona/forum/24273.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-07-18 00:28
I morgon börjar U19-EM. Match kl 18.00 för Spanien som möter Turkiet. Matchen går Live på Eurosport. Barça har tre cantera-spelare med i truppen. Toni Calvo, Jeffrén Suarez och Marc Valiente (han som eventuellt flyttas upp i a-truppen. Sen är även fd cantera-spelaren Gerard Piqué med.

Även Reals löfte från RM Castilla, Javi García, är med i truppen.
Barcelona Mottainho
2006-07-17 23:21
Thuram är 34 och har inte mycket kvar att ge, att han kommer gratis skulle kuna förmildra den bistra sanningen men anledning till att han flyttat in som mittback är att åldern tagit ut sin rätt på Thuram, han har inte kvar egenskaperna som krävs för att vara en bra ytterback speciellt inte i Barca, det skulle givetvis funka kortare perioder men då finns bättre alternativ, så det ska till maximal otur innan han flyttas ut.

Danisho,
Ditt resonemang håller inte, Marquez etablerade sig som en av dom bästa i världen på sin position förra året, frånsett dom "vanliga back" egenskaperna så har han precis som La Rambla säger spets kompetens, inte konstigt att Barca hade bråttom att förlänga och säkra utköpsklausulen..
Barcelona La Rambla
2006-07-17 23:13
Ämne: om barça nu ska värv....
Thuram är 34 år, han fyller 35 i januari -07. Eftersom Barcelona har ett så tufft program den här säsongen så vill man förstärka försvaret. Den senaste säsongen fick Puyol knappt vila något alls, förutom då han var avstängd. Skador, avstängningar, att kunna flytta runt bland spelare (tex Marquez som pivote) och ett tufft matchprogram gör att Thuram och förhoppningsvis Zambrotta är två välkomna förstärkningar. Då är truppen komplett.
Barcelona Gauwweee.
2006-07-17 23:05
om barça nu ska värva, så ska de värva smart, om de nu skulle värva Thuram som enligt mig är riktigt bra för tillfället fast att han är 30 år så håller han kanske 2-3 år till, och som mittback med Puyol--Thuram, men för er som inte vill sära på Marquez--Puyol som gjort en fenomenal säsong ihop så kan ju alltid Thuram lira som högerback han har gjort det i franska landslaget. Men den främsta och mest nödvändiga tycker jag är Zambrotta, underpresterar aldrig, kan spela både höger/vänster och gör det stundtals bäst i världen.
Barcelona La Rambla
2006-07-17 23:03
danisho:

Välkommen och grattis till dina två första inlägg på Les Rambles. Hur du kan ifrågasätta Marquez är för mig en gåta. Jag vet visserligen inte hur pass mycket koll du har på honom? En elegant spelare, kompletterar Puyol utmärkt. Nämn en mittback i Europa som har bättre passningspel och krossar än Marquez. Det är inte för skojs skull han går under smeknamnet Kaiser. Gallas är en bra försvarare, det kan man inte förneka men personligen skulle jag inte vilja se honom i blaugrana. Han är en psykopat. :)

Elwis:

Det stämmer, Rafa gjorde mål på en frispark.

AlexC:

Hm, attans. Jag tog nog fel på vilken Alex det handlade om. Tänkte på mittbacken Alex i PSV. Den här Alex i Fenerbache är väl inte mittback? Skall erkännas att jag inte har någon vidare koll på honom.
Atlético Elwis
2006-07-17 22:42
danisho - Konstigt att det var Mexico som gick vidare och inte Angola - Angolas försvar var ju bättre. Att dessutom släppa in mål mot självaste Iran är ju fy skam!

/Förresten, det var väl Mexico som hade Argentina på rygg ett tag och marquez stod väl för Mexicos mål i den matchen?

//Sluta vara så kräsen, Marquez är en av få backar som är så mångsidig..
Real Madrid TKD_1337
2006-07-17 22:27
danisho
2006-07-17 22:26
vad hände med elegansen mot portugal (angolas försvar presterade bättre). dessutom insläppt mål mot iran. marquez är inte den etablerade mittbacken vi behöver ifall vi ska kunna matcha reals storsatsning.
Barcelona AlexC
2006-07-17 22:24
LR

Vi Alexar har en stark samhörighetskänsla där alla stöttar alla. Skämt åsido så fick jag upp ögonen för honom då jag kör hårt med Fenerbache på Pro Evolution Soccer 5 och fick dra hem någon kompilation med honom för en närmare granskning. Brassen vet iallafall hur man sätter snygga pytsar med vänsterfoten, men se honom i Barça ställer jag mig tveksam till.

Man ersätter helt inte någon ur kvintetten Deco, Xavi, Ronnie, Messi och Eto'o med någon spelare på planeten. Så enkelt är det.
Barcelona Mottainho
2006-07-17 22:21
Marquez håller hög klass finns ingen anledning att värva Gallas då det föga kompletterar bygget bättre. Marquez måste tillhöra en av dom mest underskattade spelarna, hans huvud spel är enormt och gav självaste Terry svar på tal. Annars har han fin touch bra blick och sätter mer än gärna igång spelet konstruktivt snarare än tjongar,, beundransvärt. Elegant är han också
Real Madrid TKD_1337
2006-07-17 22:21
Barcelona_10//

La Liga ska fortsätta sändas i TV4.
Barcelona barcelona_10
2006-07-17 22:18
Någon som vet om tv4+ kommer att sända La Liga eller om det är någon annan kanal som köpt rättigheterna?
Barcelona La Rambla
2006-07-17 22:02
I morgon träffar Zambrotta sin agent och Juve-ledningen för att besluta om sin framtid. Enligt agenten Bonetto så har han fyra klubbar att välja på, Milan, Real, Barça och så klart den klubb som måste blanda sig i alla spelartransfers på denna jord, Chelsea. Det slutgiltiga beslutet tas med hänsyn till att Juventus blir nöjda. Det låter fint, för är det några Juve inte gärna säljer till så är det Real.
danisho
2006-07-17 21:56
jag tycker vi borde värva gallas(chelsea)för marquez eller oleguer räcker inte i längden som mittbackskollegor till puyol och edmilson är främst defensiv mittfältare.
Barcelona La Rambla
2006-07-17 21:54
AlexC:

Ok, fair enough. Han är väl okej. Gulligt att du försvarar din namne. :)
snooka
2006-07-17 20:07
Bråkas mycket på forumet hos Real fansen.
Börjar ångesten övergå i ilska nu när de aldrig har nån chans mot oss?
Barcelona Mottainho
2006-07-17 19:29
Zambrotta vore en drömvärvning, personligen skulle jag vilja se Alvés-Lahm/Del Horno, men nu verkar allt tyda på att Del Horno antingen rör sig till bernabeu eller Mestalla. Gillar inte passiviteten i Barca lägret, nog för att man byggt ett av dom i särklass bästa lagen, men ytterbackarna ska förbättras så dom håller samma höga kvalite som resten av bygget. Samtidigt har nog en sån här chans att fynda klass seplare sällan öppnats sig, vill man inte ebtala överpris, visst bra idé men i dessa dagar lär man säkerligen inte betala något överpris, finns ingen anledning att passivt titta på när konkurrenterna rustar upp för den kommande säsongerna med klass och kvalité medans man själv verkar stå lamslagen när det finns två uppenabra postioner att förbättra.
Barcelona AlexC
2006-07-17 19:01
LR

Killen som kombinerar ett snyggt namn med en vass vänsterfot är väl ändå mer än en dussinlirare? 8)
Barcelona La Rambla
2006-07-17 18:24
Den dussinliraren lär vi aldrig få se i Barça. Tack och lov! :)
Barcelona expert...barca!!
2006-07-17 18:11
Köp ALEX från fernebache era kål i ledningen
Barcelona La Rambla
2006-07-17 17:58
Jag tror att chavsen kommer att få äta upp att de inte trodde på Eidur längre. Han verkar ha många kvalitéer både som människa och spelare.

Ike:

Förstår inte varför du ens bemödar dig att skriva på det forumet, i stort sett alla på SF är eniga om att det forumet håller lägst nivå utav alla forum. När du beskriver att redaktionen städar bort ditt seriösa inlägg men låter annat dravel stå kvar säger väl allt. Angående Zambrotta kan jag bara instämma, en sorgens dag om han skriver på för marängerna. Men hoppet är det sista som överger oss.
Barcelona Sóm més que un club
2006-07-17 17:33
Gudjohnsen verkar ambitiös.
I en intervju idag ger han tydligt att han kommer att ge Rijkaard en svår uppgift att ta ut start 11:a för han kommer att vara på tårna.
Han gillar Barcelonismen och förvånades över det mycket större passionen och intresset för Barça jämfört med England och gav exemplet hur media rapporterar från träningarna. Han gillade också att träningarna hålls i eller i anslutning till Camp Nou. I chelsea var man aldrig på matcharenan på träning.
Har redan lärt sig några fraser spanska och har ambitionen att lära sig Katalanska också.
Hoppas att han blir lyckad. Inställningen verkar bra.
Real Madrid Ike
2006-07-17 16:14
Ja skriver ett inlägg i madrids forum.
Helt seriöst, skriver verkligen så att ingen ska ta illa upp. Skriver bara om va ja tycker hur dom ska spela, och att det inte är något fel på ett en back är över 30 om dom köper canavarro osv.

1min senare blir inlägget borttaget, skriver och frågar varför det vart borttaget, så blir det inlägget borttaget direkt också, utan att man får något svar.

Tur att dom som sköter sidan där är lika mogna som 95% av personerna som skriver inläggen.
Helt otroligt.

Tror dom enda vettiga madrid fan´sen har börjat skriva här, då ja mest sett vettiga inlägg från dom här. (kanske det som gör att deras redaktion är grumpen av sig.)
Real Madrid Ike
2006-07-17 15:35
Jag är så orolig att vi inte kommer få Zambrotta.
Personen jag velat ha i barca 3-4år nu, kommer kanske hamna i madrid... hemsk tanke.
Blir helt tokig i att man inte läser något om att barca ens försöker nå vidare att få spelarna dom söker. Att inte betala överpris är en sak, att verkta totalt likgiltiga är en annan.

Thuram skulle vara en helt otrolig förstärkning för laget, vilka kommer inte ihåg när han praktist taget ensam gjorde så att juve vann mot oss i CL för ett par år sen.
Thuram är en oerhört duktig back, men tanken att han är 34 år är inte specielt roande.
Hoppas verkligen han kommer till barca, men hur många säsonger kommer han hålla, innan han börjar dala ut. 2 kanske?
2 säsonger är ju iof inget att fnysa åt, det är en lång tid, men tänk hur länge Zambrotta kan hålla, och alla vet att en samspelt backlinje är viktig.
Skulle vi lyckas få tag i både Zambrotta och Thuram är det inga tvivel i mitt huvud att detta kommer bli en av Barcas absolut mest framgångsrika säsonger.
Barcelona Sóm més que un club
2006-07-17 15:22
Ämne: mot nya tider barcel....
Om man blir medlem under Juli månad ingår en biljett till Joan Gamper Cup.
Tror att det var Bayern Munchen i år.
Skulle också vara en höjdare att åka till Monaco och se Sevillamatchen men varken plånboken eller agendan tillåter...
Barcelona brabarca
2006-07-17 14:42
real är andra sämsa superlaget på 3 år inga titlar!
Barcelona brabarca
2006-07-17 14:40
mot nya tider barcelona har chans att vinna 7 titlar inte 6 trofeo joan camper
La Liga
Spanska Cupen
Spanska Supercupen
VM för klubblag
Europeiska Supercupen
Champions Leauge
Länktips: www.....com
Barcelona Señor Cúle
2006-07-17 14:40
Daebes//Zizou

Andra plats i ligan menar du va?
Real Madrid Daebes//Zizou
2006-07-17 14:33
Ämne: Barca nionde mest vä....
Real andra då!
Barcelona Schubert
2006-07-17 13:23
Barca nionde mest värdefulla laget i världen.
Annons: