/spanien/barcelona/forum/24271.aspx/spanien/barcelona/forum/24271.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-07-25 12:03
Valencia kan bli heta i år de vill köppa Simao och C.Ronaldo.
Länktips: www.sportal.se
2006-07-25 11:59
Näs ska Zambrotta presenteras?
Barcelona Sóm més que un club
2006-07-25 11:53
Ämne: Håller inte med om a....
En anfallare som gör mål, en targetplayer, nummer nio som vräker in mål behöver inte / skall inte försöka bidra med någonting mer. Naturligtvis måste man göra allting rätt för att göra mål, löpa rätt, komma rätt men konsekvensen blir mål. Enligt min mening är det så när självförtroendet och allt stämmer. Som Etoo före och efter afrikauppehållet. Före är han bara rätt hela tiden. Efter skall han söka sig ut på kanten och bygga upp spelet bla, bla. Saknar den lilla extra eggen han hade innan som bara visar sig i målprotokollet men som är svår att sätta fingret på. Att Gudjohnsen fått delta mer i speluppbyggnaden i Chelsea beror på att han inte levererade tillräckligt på topp. Senare skolades han om till MF och var vass men nu skall han ersätta Henke vilket betyder att han skall leverera mål vid sina inhopp. Bygga upp spelet har vi kanske några av världens bästa spelare till hands. Det var ju därför Forlan var förstavalet, en målspruta när det stämmer.
Däremot tror jag att Guddy kan vara av nytta genom sin sin mångsidighet och höga lägstanivå som är guld värd som "Supplente de lujo"
Barcelona Schubert
2006-07-25 11:21
Vet inte om det tagits upp, men Barcas träningsmatch mot AGF sänds på ViasatSport 2 på fredag kl åtta.
2006-07-25 11:16
När är det Zambrottas Tur
2006-07-25 11:08
vad härligt.
2006-07-25 10:53
Den som kan mycket om datorer. Kolla igår skulle jag trycka på Ctrl och f för att få upp en liten sök ruta. Den komm men min hand komm tror jag ochså på Alt och nåt mer så nu när jag är inne på T.EX. Les Rambles så är texten som flera personer skrivit stööre än förut vem kan hjälpa?
Barcelona Schubert
2006-07-25 10:35
Håller inte med om att Vicente och Joaquin skulle va bättre än Ronaldo. Ronaldo har en helt annan utväxling i steget än dessa spelare. Även om han slänger bort en och annan passning i onödan skapar han fruktansvärd oreda i motståndarförsvaren. Det var ingen slump att det var honom holländarna försökte plocka bort. Vicente och Joaquin platsade ju dessutom inte i Spanien som enligt mig är sämre än Portugal.

En anfallares uppgift är aldrig enbart att göra mål, precis som en försvarares uppgift inte enbart är att sparka undan bollen. I den moderna fotbollen måste man ha spelare som kan lite allt möjligt på alla positioner. Gudjohnsen är betydligt bättre än Henke t ex i speluppbyggnadsfasen (där Henke var direkt svag), nåt vi kommer att få nytta av.
Barcelona Tompa
2006-07-25 10:25
Vad gäller Saviola debatten sörjer jag faktiskt inte om han lämnar Barca permanent. Tycker inte han blivit den riktigt store spelare jag förväntade mig när hom kom till Barca. Han är inte dålig men är han inte beredd att sänka lönen så är det inget att satsa på.
2006-07-25 10:01
Ämne: Sóm més que un club ....
Zami Cule:
Om han inte gör fler mål en Henke har han ju misslyckats med att visa sig flera klasser bättre eftersom det är honom han skall ersätta. En anfallares primära uppgift är att göra många mål, Inte vara kraftfullare eller snabbare. Henke gjorde dessutom ofta det svåra öppningsmålet när det skurit sig och var den kanske viktigaste spelaren i CL-finalen.
Jag är övertygad om att Guddy kommer att anpassa sig och verkar ha helt rätt inställning men flera klasser bättre återstår att bevisa.
Barcelona Zami-Culé
2006-07-25 08:54
Sóm més que un club

Guddy skulle mycket väl kunna ses som en eller flera klasser bättre än Henke enligt mitt tycke. Han är mer teknisk, snabbare och mer kraftfull än Henke. Sen kan det ju vara så att Henke gör mer mål, men det vet vi ju inte riktigt än, eftersom att vi har ingen "Guddy-i-Barça" att jämföra med än, utan det kommer. Men jag tycker i alla fall att Guddy är bättre än Henke. (Alla Henke-fans, bli inte arga)
2006-07-25 08:02
Ämne: Minns ni Guddy i möt....
Gillade också (eller snarare ogillade) hur han spelade i CL mot Barça. Men att han skulle vara klasser bättre än Henke som någon skrev, håller jag inte med om. Henkes facit talar för sig själv och efter två målgivande pass och helt avgörande för utgången i en CL-final går man på vatten i Barcelona. Eidur får nog göra mer än ett par pigga träningar innan han kan nämnas i samma andetag men jag hoppas att han får komma till sin rätt då det är en härlig typ.
Barcelona Super_Deco
2006-07-25 04:48
Jag tror inte lönen det är frågan om, han vill spela!! men finner sig i ett dilemma.Om han förmodan skulle gå med på att gå ner i lön hur mycket tror ni han får spela Guddy,Guily,Ezzquero och det är bara bänken.
Tycker faktist synd om han och jag tror han känner sig orättvist behandland av klubben.För att han var en stor orsak att vi vände på steken i la liga men så plötsligt vinner vi titlar och då ska han bort.

Hans lön kan sänkas men det handlar om speltid och jag tycker att klubben kan jobba smidigare för att hålla kvar han.Nu är han med i en växande lista av spelare som sållats bort av olika skäl Riquleme,Rohemback,Quresma,Saviola(om han nu lämnar)
Barcelona Nemo
2006-07-25 03:02
little_master. Precis som La Rambla skriver så verkar Saviola väldigt girig i pressen, är detta skvaller eller ren sanning? Jag väljer nog ren sanning, hade han velat komma tillbaka till Camp Nou hade han valt att gå ner i lön, men han verkar inte några som helst planer på det.
Gudjohnsen däremot vet vad han sysslar med, det hade varit enklarare för honom att ta plats i ett sämre lag och få starta varenda match, nu vet han att han inte kommer få göra det och går med på det utan att bråka.

B.A.R.C.E.L.O.N.A

Jag gillar Sylvinhos samspel med Ronaldinho, men Rijkaard verkar ha mer tillit för Gio, och det har jag nog till och med också.
Barcelona B.A.R.C.E.L.O.N.A
2006-07-25 02:44
Skulle faktiskt vilja se Sylvinho och Zambrotta på varsin kant, med Edmilson som "backup" i mitten. Älskar Sylvinhos spel med Ronaldinho, hade varit perfekt om han var några år yngre med en lite bättre defensiv, helt underbart vore det :)
Barcelona little_master
2006-07-25 02:43
Tycker att värvningen av gudjohnsen e ganska onödigt trots allt..visst han e en bra spelare. Men har man en spelare som Saviola tycker jag att de inte behöver värva en henkes ersättare. Vi såg ju själva hur bra saviola var under VM. Han kan säkert prestera lika bra i barca som i landslaget.
Barcelona little_master
2006-07-25 02:43
Tycker att värvningen av gudjohnsen e ganska onödigt trots allt..visst han e en bra spelare. Men har man en spelare som Saviola tycker jag att de inte behöver värva en henkes ersättare. Vi såg ju själva hur bra saviola var under VM. Han kan säkert prestera lika bra i barca som i landslaget.
Barcelona Kamelen
2006-07-25 01:18
La Rambla

Det är inte direkt troligt att man registrerar honom för ligaspela, nej. Men har man en plats över så kommer man förhoppningsvis att åtminstonde fundera över det.

Länktips
Dunga (Ja, den Dunga) ny tränare för Brasilien.
Barcelona La Rambla
2006-07-25 01:06
Kamelen:

Det är min hemliga förhoppning. :)
Men jag tror knappast att man registrerar honom i truppen för ligan, det blir nog i sådana fall bara till cuperna. Det känns nästan mer som att det är ledningen som vill bli av med honom mer än Rijkaard. Tack vare att han vägrar att lyssna på kontraktsförslagen han fått där han fått gå ner i lön. Han känns lite girig om man ska tro allt skvaller. I vilket fall som helst, man vet inte vad man ska tro. Som spelartyp så gillar man ju kaninen.
Barcelona Kamelen
2006-07-25 00:59
La Rambla

Tackar. Spanskan är ok, inte bra men helt ok :)

Skulle dock vara ganska roligt om man inte får sålt Saviola och blir tvungen att behålla honom. Det är vad man kallar en 'super-sub' :)
Barcelona Romario(Barcelona4-ever)
2006-07-25 00:58
är det någon som vet när Zambrotta kommer till Barcelona och skriver på??
Barcelona La Rambla
2006-07-25 00:45
Äsch, där stod ju inte så mycket trots allt. Var nog på EMD jag läste om turnén och annat. Dessvärre är det på spanska, men du kanske fixar det. :)
Barcelona La Rambla
2006-07-25 00:41
Kamelen:

Läste idag att el conejo följt med till Danmark. Hittar man ingen lösning för honom så kommer han även att följa med på Amerika-turnén. Rijkaard uttalade sig lite om honom i en intervju, där ha bla sa att han tycker bra om Saviola och inte ser några problem i att han tränar med laget. Det stog tom något om att han funderat på i vilka tävlingar han ska registrera Saviola i truppen om det skulle gå så långt att inget sker innan transferfönstret stänger.

Du kan läsa mer på länken.
Barcelona Menos Mal
2006-07-25 00:31
Hehe, Thuram verkar som sagt vara i god form vilket är kul :)
Man märker på spelarna som värvas till Barca, att det värkligen är något speciellt, det är en stor ära att få bära den blå,röda-tröjan.

Nu är det la cama som gäller för min del :)

Buenas Noches mis amigos :)
Siempre Barca.
Barcelona Kamelen
2006-07-25 00:29
Förstår mig inte på Valencia om de nu kommer att värva Ronaldo då Joaquín är dubbelt så bra. Tänk er att ha Vicente & Joaquín på varsin kant löpandes konstant i 90 minuter. Det sliter en del på försvararna =)

Ingen som har hört något nytt om Saviola föresten?
Barcelona La Rambla
2006-07-25 00:26
Schubert:

Vad har han för val då? Nu när hans flirt med varken Barça och Real inte verkar leda någon vart.

Tror inte att man behöver oroa sig för honom. Då räds jag mer en spelare som Vicente i Valencia.
Barcelona La Rambla
2006-07-25 00:25
För att inte tala om:
Fuerte como un roble

Fystesterna imponerade tydligen på Barças medicinska team. Låter lovande. :)
Barcelona Schubert
2006-07-25 00:22
Har mycket svårt att tänka mig att en klubb som Valencia får C.Ronaldo. Däremot skulle jag inte gilla om han gick till Valencia eller Real; han är en grymt bra spelare som säkert skulle få mer ut av sitt kunnande i Spanien.
Barcelona Menos Mal
2006-07-25 00:22
Ningunos problemas Thuram !

Turam var idag i Barcelona och "utförde" de medicinska testerna och verkar ha klarat alltingen väldigt bra.

"Estoy muy contento por poder jugar en el Barcelona, pues es una de las cosas más bonitas que te pueden ocurrir".

Fina ord från en sannerligen nöjd Thuram :)
Barcelona La Rambla
2006-07-25 00:15
Hittar ingen info när det gäller Zambrotta och kontraktskrivande. Men sprang på lite info på La Gazzetta. Vieira är så gott som klar för Inter. Juventus vill ha 13M€ för honom medans Inter vill betala 10. Det lutar åt att de kommer överens om 11,5M€ enligt tidningen. De brukar ha bra koll på vad som sker i de italienska klubbarna. Låt oss hoppas det nu blir så. Vi reder oss utan Vieira. Vill istället hellre se vår Iniesta få fler chanser.
Annons: