/spanien/barcelona/forum/24268.aspx/spanien/barcelona/forum/24268.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona A Seleção
2006-09-02 17:12
Jag håller med dig till fullo La Rambla, det är nästan en skrattretande berättelse du tar upp och att man kan skriva och sälja sånt är en grej sen att människorna i fråga tror på det visar bara hur lättlurade vissa personer är. ;)
Barcelona La Rambla
2006-09-02 17:03
tarrak:

Där har du källa till SAMIs påstående.

Det skall tilläggas att Rijkaard inte ens brukar bry sig om att kommentera sånt här skvaller, men eftersom det har tagit sådana proportioner så ville han kommentera det. Enligt honom är det nästan enbart i engelsk media de här uppgifterna har florerat. Självklart har de snappats upp av italiensk media. Han säger själv: Eftersom jag inte bor i Italien så bryr jag mig inte om vilka rykten som går där. Jag lever i Spanien, och trivs alldeles ypperligt att även i fortsättningen vara en del av det här projektet Barça.

Som vanligt är han lugn och sansad och är bara fokuserad på FC Barcelona. Som sig bör. :)

Visca Rijkaard!
Barcelona (SAMI)
2006-09-02 17:02
Fan va göööttt då att han aldrig kommer lämna barca ja tror inte de i alla fall han kommer va i barca.. for ever!!!:):):):):)
Barcelona La Rambla
2006-09-02 16:50
Engelska The Sun, hade 'inside information' om att han inte deltog på träningen efter Sevilla-matchen. Timmar innan matchen mot Sevilla i Monaco, så hade Ronaldinho något slags reklamuppdrag, som han självklart bett om lov hos ledningen att delta i. Detta skulle, med tanke på resultatet mot Sevilla, enligt The Sun gjort Rijkaard förbannad på Ronaldinho. Därför 'petades' han till matchen mot Celta. Detta i sin tur skulle gjort Ronaldinho förbannad på Rijkaard och helt enkelt struntat i dyka upp på söndagens träning. Att kalla detta för konspirationsteorier är väl knappast att överdriva. I själva verket så var han ju skadad, vilket han är fortfarande, och var faktiskt på Camp Nous inre och tränade på gymmet.

Då kan ni lugna er med följande. Vem tror ni dök upp efter Celta-matchen dagen efter strax efter kl. 9 på morgonen och fortsatte sin rehabsträning på gymmet, trots att hela laget hade fåt ledigt efter vinsten mot Celta kvällen innan.

Så nej, Milanfans kan tro vad de vill, Ronaldinho var knappast på väg till Milano nu under silly season och knappast under nästa heller. Inom kort kommer han med stor sannolikhet förlänga sitt kontrakt till 2014. Ska bli intressant att se vad utköpesklausulen blir den här gången. :-)~
Barcelona tarrak
2006-09-02 16:21
(SAMI)/Nu har du inte skrivit källan till påståendet, vilket alltid är lämpligt att göra, men jag skulle tippa på att det är samma påhitt som figurerade tidigare i veckan och som då sa att Ronaldinho skulle gå innan transferfönstret stängde. Vilket han som bekant inte gjorde och därför tror jag än mindre på det nu. Jag har inte förstått varför Dinho och Mister skulle vara ovänner. Någon som hört nåt?
Barcelona (SAMI)
2006-09-02 15:46
men läs de här... Barcelona coach Frank Rijkaard has denied falling out with star man Ronaldinho as rumours link the brilliant Brazilian with a big-money move in 2007 to Milan.
Barcelona Ultras_Bosnien
2006-09-02 15:38
Kviborg:

Det finns inget opartiskt eller partiskt i din bedömning utav FC Barcelona i din medverkan i FANTV, det finns bara fakta, och fakta är att vi är bäst i världen. End to disscusion.

Ikväll: Krossa Malta! Naprijed Bosnjaci, Bosno moj!
Barcelona Ronaldinhooo :)
2006-09-02 15:38
(SAMI) / Ronaldinho kommer aldrig att lämmna Barça så du kan va lugn
Barcelona (SAMI)
2006-09-02 15:37
ja hoppas att ronaldinho lämnar aldrig barca va tror ni? om han skulle gå vilken klub tror ni?
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-09-02 15:27
Personligen förstår jag inte hur Real kan släppa Baptista. En spelare med enorm potential (om man vet hur man ska använda honom) och dessutom den enda centrala offensiva mittfältaren de hade, som är värd startelvan.

Tänk på slutet av förra säsongen när han hittade formen och fick spela på rätt position. Det var han som drev hela deras anfall framåt.

För Baptistas del är det dock positivt då han slipper få sin karriär förstörd av marängerna.
Barcelona Barça1986
2006-09-02 15:18
Grymt onödig kommentar, skärpning! /Redaktionen
Kviborg
2006-09-02 14:05
La Rambla!

Du slog huvudet på spiken. Smått desperata är vi nog allt ;)
Barcelona La Rambla
2006-09-02 13:52
kviborg:

Jag har inga som helst problem med att du är Barça-kritisk, förväntar mig inget annat. :-)

Men för oss culés låter det inte som diplomati och opartiskt, utan mer som: Hoppas hoppas bara att de misslyckas nu, lite mera som ren desperation och att du knappt klarar av en säsong till utan titlar och framför allt inte pga F.C Barcelona. Det får en att känna stort välbehag. :D

Ja visst var du kritisk även mot Real. Fair enough.
kviborg
2006-09-02 13:47
La Rambla,

Ja du, ni får nog allt ta att jag är lite Barca-kritisk. Men om jag inte missminner mig helt fel så delade jag ut en salva till Real Madrid med.
Barcelona La Rambla
2006-09-02 13:47
Nog är ligan mer öppnare än förra säsongen. Minst 3-4 kan vinna det här. Det kommer att krävas en hel del flyt också. Skador på nyckelspelare eller inte, avstängingar, om toppkonkurrenterna plockar poäng av varandra eller inte. Många faktorer som spelar in och själv känner jag mig absolut inte säker på ligavinst för Barça den här säsongen. Det känns som om alla jagar Barcelona och bara vill se dom misslyckas till varje pris.
Barcelona rico
2006-09-02 13:40
Då kan man förstå varför du inte argumenterade mot hans lista.
Barcelona La Rambla
2006-09-02 13:39
Heh, det är att vara opartisk när det första du gjorde var att racka ner på harmonin i truppen inte är vad media försöker få det till? Visst grinade Eto'o lite efter Supercupen. Sånt där händer i alla klubbar. Men det är ju bara en vindpust av det man är van vid från Estadio Chamartín. Gordos kärleksförklaring till fansen bara för att nämna något.

Ja Valdés gjorde sina 3 tavlor förra säsongen, trots det så är laget så pass stabilt att man vinner ligan i utklassningsstil med 12p. Då har man ändå trappat av fokus på ligan de sista 3 omgångarna tack vare CL-finalen. Valdés avslutning på ligan och framför allt CL-slutspelet är det ingen som nämner. Lustigt. :-)~
kviborg
2006-09-02 13:39
Rico,

Nej, det var Rickard Petersson som skrev om Real Madrid!
Barcelona rico
2006-09-02 13:35
kviborg.

Är det sant att det var du som skrev Spanien 1-6 lista??
Om det är sant, isåfall hur kan du lägga Real som favoriter att vinna ligan, visst ni har gjort bra defensiva köp a lá Juve stil och även har "demon" tränaren Capello.

Om Barcelona har vunnit ligan 2 år i rad och en Cl titel då är det väl ganska självklart att dom är "knappa" favoriter att vinna i år med.

kviborg
2006-09-02 13:09
Patrik//

Det är väl bara se premiären? Tycker att jag är rätt opartisk, men visst, jag är ju Madridista. Precis som alla sådana så tror man ju på sitt lag, precis som mer er cules.

Lunes är en helt annan sak.
Barcelona Patrik
2006-09-02 12:38
Kviborg

Vågar man hoppas att du lägger ditt agg mot Barcelona åt sidan när du sitter i FanTv? Det minsta man kan kräva är att en person som sitter med där kan vara opartisk och ge credd när det är befogat. Något du inte kunnat ge i "Lunes".
Barcelona Zambrotta d´Barça
2006-09-02 12:20
FANTV här uppe t höger.

Med Capello vid rodret är det stor risk att Real blir det nya Juve: defensivtänk som tyvärr kan räcka ganska långt. Vi får se!
Barcelona Gabriel
2006-09-02 02:51
Eftersom det första man gör när man vaknar på morgonen(typ) är att sätta på datan och gå in på SPORT så märker man även när matchen spelas, alltså vilken dag. Därför oroar jag mig aldrig för sånt eftersom jag i vilket fall som helst för reda på när matchen spelas samma dag, eller nån dag innan.

Vad är det som jag missat med Christoffer Kviborg?
Kviborg
2006-09-02 02:12
Tjena alla cules!

Kul att ni uppskattade mitt deltagande i Eurotalk, det är givetvis en ära att få delta i programmet och det ska bli mkt kul att delta varje vecka framöver även. Mitt mål är att vecka intresset för fotboll ytterligare och då spanska sådan i synnerhet, hoppas framtida FAN-TV blir underhållande!

Trevlig kväll // Kviborg
Barcelona Mot Nya Tider
2006-09-02 00:56
Varför börjar alla grina för att de inte har SportExpressen? Matcher kommer ju också visas på Tv4+. Man får väl stå ut med det:D

Annars så har man alltid stream som funkar:D
Barcelona Kamelen
2006-09-02 00:17
A Seleção

Har även jag sett klart det. Blev lite besviken, var väldigt mycket prat i mun på varann. Dock tyckte jag just Kviborg skötte sig bra.
Barcelona A Seleção
2006-09-02 00:09
Har precis sett klart nya Eurotalk med svenskafans Cristopher Kviborg från Real Madrid sektionen. Mycket kul inslag tycker jag och vill också ge beröm till Kviborg som var bra tillsammans med de andra två profilerna.

Höll med honom i det mesta, förutom att Real Madrid kan vinna med en defensiv taktik, jag vill inte se ett spanskt lag anpassat till den italienska stilen. Kanske har uttalandet att göra med att R Madrid inte vunnit något på ett tag? I vilket fall tycker jag det skulle vara en förlust för den spanska fotbollen om Real och dess supportrar börjar gå över till en defensiv inställning på plan. Glöm absolut inte defensiven men vinner man inte på sin offensiv är man för dålig för den spanska ligan.
Barcelona (SAMI)
2006-09-01 23:59
aa ok vilken plats tror ni real madrid kommer på ?
Barcelona Zambrotta d´Barça
2006-09-01 23:43
Ja, jag har kanalen. Vet inte om den är Stockholmscentrerad eller om SE finns över hela Sverige. Någon som har koll?
Barcelona (SAMI)
2006-09-01 23:27
ok har du sport expressen elle ja önska ja´hade de
Annons: