/spanien/barcelona/forum/24267.aspx/spanien/barcelona/forum/24267.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-07-26 00:06
Ämne: Har en kompis nere i....Skulle tro att paketpriser lär bli dyra som sjutton.

För medlemar så är priserna de här enligt officiella hemsidan:

Stand 145-165€
Side 111-129€
Gol 80-90€
General 70€

El clasico hör ju till kategori A+, samma kategori och priser när det gäller CL och utslagsrundorna fram till semifinal.

Funderar allvarligt på att bli socio alltså. Kostar 71€ om året, det är det fan värt. :)
Barcelona Kamelen
2006-07-26 00:04
Ämne: Har en kompis nere i....
Nae du, inte chansar jag med en sådan summa =)
Då lägger jag hellre pengarna på en paketresa, får se vad de ligger på när priserna släpps.
Barcelona Menos Mal
2006-07-26 00:02
Har en kompis nere i spanien, han utryckte sig kortfattat 'Es casi imposible '. En biljett ligger runt 200-250 euro. ( Men då kan du inte förvänta dig att sitta inne i avbytarbåset ) :P

Enda chansen för 'oss' utan säsongskort antar jag är att köpa en paketresa via, perryman eller dylikt. Dock har jag ingen koll på svarta, men frågan är om man vågar chansa ?
Barcelona Kamelen
2006-07-26 00:01
Ämne: Oj, de är dyra. Har ....
Hur kan man inte gilla Dinho? Förstår om Ramos inte gör det men .. =)

Hah, det var nästan vad jag förväntade mig. Skall se om jag får med någon polare med mig så får jag åka ner, skulle vara riktigt grymt.
Barcelona rico
Ämne: Ämne: Herregu....
Har faktisk ingen aning, men det är inget jag grämer mig över på.
Tycker faktisk att det är bara bra och en fördel att börja el clasico på borta plan, känns liksom att vi har mindre press på oss att vinna över dom och att det är dom som måste prestera(som förra säsongen, men om vi spelar vårt fina spel så lär Ronaldinho snurra upp Ramos & co igen :)
Barcelona rico
Har faktisk ingen aning, men det är inget jag grämer mig över på.
Tycker faktisk att det är bara bra och en fördel att börja el clasico på borta plan, känns liksom att vi har mindre press på oss att vinna över dom och att det är dom som måste prestera(som förra säsongen, men om vi spelar vårt fina spel så lär Ronaldinho snurra upp Ramos & co igen :)
Barcelona La Rambla
2006-07-25 23:58
Oj, de är dyra. Har för mig att sentaste låg på mellan 3-500€.

Thuram i Gazzettan:

Il francese del Barcellona: "Felice come i miei figli, che possono vedere Ronaldinho

Glad precis som mina söner, att de nu kan titta på Ronaldinho.

Hehe, Thurams två söner gillar tydligen Dinho. :)
Barcelona Kamelen
2006-07-25 23:57
Jag har faktist ingen aning, verkar lite skumt.

Vet någon vad en matchbiljett till El Clasico på Nou Camp kostar?
Barcelona Menos Mal
2006-07-25 23:55
Rambla, jag funderade med på det :\, resan ner vart ju nästan bokad hehe , :-)~
Barcelona La Rambla
2006-07-25 23:50
Ämne: Herregud vilka minne....
Ser fram emot en repris nu i höst. :-)~

En undran, varför är första mötet på Bernabeú igen den här säsongen. Brukar väl vara omvänt till nästa säsong?
Barcelona Kamelen
2006-07-25 23:48
Herregud vilka minnen från matchen på Bernabeú. Casillas blick säger allt. Carlos beter sig som ett svin emot Eto'o. Robinho börjar gråta.
Den matchen hade allt.
Barcelona Maxi_Lopez_#11
2006-07-25 23:47
Kamelen//

Jag håller med till 100 %.. vi har inget att bevisa.. vi är världens bästa lag.
Barcelona La Rambla
2006-07-25 23:45
Ämne: Glöm inte att Motta ....
Hehe, med all respekt för Motta men jag tror inte han hade hunnit upp Ronaldo även om han inte fått kramp. Möjligtvis att han hade kunnat fälla Gordo då. :)

Sen är ju hela diskusstionen löjlig. Han kommenterar ett inlägg där diskussionen handlar om att vissa av oss uppskattar spelare som Oleguer och Motta trots att de inte är ordinarie just för deras inställning och att de är sanna culés. El clasico hade inget med detta att göra ens.
Barcelona Kamelen
2006-07-25 23:44
Motta drog väl på sig en sträckning snarare?

Varför ens svara idioten? Barça har ingenting att bevisa, vi är världens bästa lag. Vi hade dessutom lekstuga med Madrid på deras hemmaplan.
Barcelona Menos Mal
2006-07-25 23:44
ehrm :) hörde jag något om markering och springa ifrån backarna ?

Enjoy ;)

sry fellänk, är är den jag ville ha :P http://www.youtube.com/watch?v=ZqAFg1WxG-k&mode=related&search=Ronaldinho%20madrid
Barcelona II Barça II - Rijkaard
2006-07-25 23:41
Glöm inte att Motta fick kramp!
Barcelona Maxi_Lopez_#11
2006-07-25 23:41
10Zidane10 //

vart var markeringen på ronaldinho när han snurrade upp salgado ramos helguera ??..

just det ingenstans..
Barcelona La Rambla
2006-07-25 23:40
Ämne: Ämne: Från de....
Snälla, ljug inte! Ja det var ett snyggt mål och ja han sprang ifrån Motta som inte är känd för att vara en raket. Det var en perfekt spelvändning där Baptista slog en boll på djupet. Gio var högt upp på vänsterkanten då Ronaldinho tappade bollen till Baptista. Puyol och Oleguer befann sig till på den högra halvan av planen. Du tycker att de ska hinna upp en Ronaldo som startar först och dessutom när de har längre väg fram? Vilket geni.
Real Madrid 10Zidane10
2006-07-25 23:37
Ämne: Från det första inlä....
Beautiful_ Barça

"Oleguer gillade jag inte särskillt myckte de senaste två säsongerna, mest pga att han fått för mycket speltid. I slutet av säsongen vann han dock mitt hjärta (när han markerade bort Ronaldo och Zizou i senaste El Clásico)"

Ja såg ingen markering på Ronaldo när han lobbade iskallt in 1-1 målet, Ja juste Ronaldo sprang ifrån alla era backar.
Barcelona La Rambla
2006-07-25 23:33
Ämne: När kommer Zambrotta....
Och jag har svarat flera gånger att det inte blir någon presentation innan truppen åker på turnén till Mexico och USA. Laporta och hans ledning lämnar ifrån sig sitt uppdrag i morgon, under den tiden som en tillfällig president sköter klubben under valet, så blir det ingen presentation. Möjligtvis kan det bli någon form av presentation under turnén men inget är bestämt.
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-07-25 23:29
När kommer Zambrotta att presenteras har frågat många gånger nu?
2006-07-25 23:28
La Rambla:
Jag bryr mig faktiskt inte vad som händer nere i Italien, jag tyckte bara synd om Juventus som fick den hårdaste straffen. Men självklart, dem får skylla sig själva.

Jag visste inte att Zambrotta hade skrivit på :-)! Trodde att det bara var en muntlig överenskommelse, lik den vi hade med Henry. Men det är så jävla underbart att han redan har skrivit på :-).
Barcelona La Rambla
2006-07-25 23:21
Ämne: barcelona_10: Du föl....
Måste få anmärka lite på en detalj. Han har all rätt att uttala sig på detta forum precis som även du har. Hur mycket insatt i Calciopoli eller inte han är och vilka åsikter han har är en annan sak.
Barcelona La Rambla
2006-07-25 23:20
II Barça II - Rijkaard:

Det stämmer. Han skrev på förra veckan när Txiki och Soriano var i Turin.

Det stämmer inte att Berlusconi var inblandad den här gången. Han är åtminstone inte anklagad och dömd. Han hade ju "tjänsteledigt" som Milans president då han varit premiärminister för Italien några år. Att han varit inblandad i annat skumt och även anklagad är en annan femma men hör inte hit.
2006-07-25 23:15
Ämne: Härligt att se att Z....
La Rambla:
Om jag förstår dig rätt så har Zambrotta redan skrivit på kontraktet?
2006-07-25 23:08
Jo, det kanske stämmer att Milan inte var lika inblandat som Juventus. Men jag tror att dem fick lindrigare straff tackvare en viss Berlusconi. Men hur som helst så är hela ligan korrupt, har alltid varit det och kommer alltid att vara det.
Barcelona Suñol_
2006-07-25 22:57
Schubert/ Angående Portugal Vs Spanien så tycker jag att Puyol är bra mycket bättre än Carvalho och Meira . Pablo Ibanez kan ifrågasättas men hade man flyttat in Sergio Ramos så är det klassen bättre.
Även Mittfältet tycker jag är bättre visst förutom Deco då, Namn som Xavi, Iniesta, Fabregas och Xabi Alonso på mitten. Ja det spanien inte har är en tillräkligt bra tränare.
Atlético Belleti aka grym
2006-07-25 22:50
Ämne: Nu har tydligen de s....
helvete vad du är rädd för milan! hahaha
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-07-25 22:49
Ämne: Ämne: En myck....
Stämmer väl bra förutom att den korttidsanställde i Milan försökte fixa en linjedomare han ville ha "innan" matchen. Han misslyckades dock. Tycker att domarna va ganska rättvisa, dock är jag lite osäker om Milan borde fått CL kvalplats som de nu fick. Tror dessutom att det var anledningen till att Zambrotta anlände till oss (att han trodde att Milan inte får spela i CL).
Barcelona La Rambla
2006-07-25 22:38
Ämne: En mycket orättvis s....
Nja, det där kan man ha delade meningar om. Det är skillnad på bevis och indicier. Det är skillnad på fusk och oetiskt handlande i lagens mening.

Många icke insatta raljerar om att tex Milan ska ner de också utan att för den skull ha en susning om hur mycket de gjort eller vad de är anklagade för. En deltidsanställd person inom Milans organisation som har beklagat sig över en domare i efterhand, av vad jag har förstått. Vad Lazio och Fiorentina har sysslat med har jag inte ens satt mig in i. I Juventus så har ju tydligen Moggi påverkat domaruttagningar till olika matcher. Misstankar finns att det har pågått i flera säsonger även om rättegången bara har handlat om de två senaste.

Men visst, åsikter kan man ha och tycka vad man vill. Det är kanske alla gånger inte så lätt att sätta en gräns vid vad som är fusk, vad som är omoraliskt osv. Annars är det bara att instämma, det är en jäkla soppa den där Calciopoli.
Annons: